Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2020, 12:50   #341
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Blijkbaar ontgaat u een deel van de logica. Oekraïne op zichzelf is "zwakker" dan Rusland. Maar Oekraïne is ogenschijnlijk niet alleen. Dat land heeft blijkbaar toch bondgenoten die "sterk" genoeg zijn.

En waarom zouden andere landen niet mee mogen spelen? Gaat u hen dat verbieden? Awel, doe een VNeke, en stuur een sterk gemotiveerde brief.

Trouwens, ik schreef het al, een paar coalities die op papier veel sterker stonden hebben dit plannetje al een paar keer geprobeerd, zelfs met grootschalige Sovjet steun, en zijn moeten afdruipen.
Maar dat telt al lang niet meer volgens Atmospere.
Wat vroeger was zal gegarandeerd weer zo zijn , is uw redenering
Weinig kans !
En blijkbaar is de mening van de VN wel degelijk van belang voor Israel en de mening in de VS nog meer.

Hoe zou het toch komen dat de internationale gemeenschap, het Israelische beleid met betrekking tot de Palestijnen, zo massaal afkeurt. Zou er misschien een kern van waarheid in zitten ?
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2020, 12:59   #342
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg niets over untermenschen.
Ik schrijf gewoon dat Israël de Palestijnen binnen het door hun gecontroleerd gebied (ja, Gaza hoort daarbij, alhoewel Israël daar niets mee te maken wil hebben) onder de knoet houdt. Ja , ten koste van veel middelen.
Als ze er niets mee te maken willen hebben dan moeten ze het bevolkingsregister van Gaza aan Gaza overhandigen en zorgen voor een onafhankelijke staat.
Door hun huidige beleid is het onmogelijk er niets mee te maken te hebben.
Citaat:
Want het is al een guerrilla oorlog daar. Alleen zijn de Palestijnen nooit gesteund geweest op een niveau zoals bijvoorbeeld de Vietnamezen.
Wat verstaat u onder steun ??
Oud 8 juni 2020, 22:19   #343
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Als ze er niets mee te maken willen hebben dan moeten ze het bevolkingsregister van Gaza aan Gaza overhandigen en zorgen voor een onafhankelijke staat.
Dus, u beweert dat de Gazanen zelf geen bevolkingsregister kunnen opstellen?
Citaat:
Door hun huidige beleid is het onmogelijk er niets mee te maken te hebben.
Daarom ook dat ik dat ook niet goedkeur he. Goedkeuren is iets anders dan begrijpen.
Citaat:
Wat verstaat u onder steun ??
Ik gaf u de pap al in de mond.
Vietnam, gewoon omdat uw monster onder het bed, de VS er ferm op de donder heeft gekregen. De steun die de communistische Vietnamezen kregen, da's een voorbeeld van echte steun.

Rambo 3, euh, Afghanistan. Lap, nu kregen de Sovjets zo'n bloedneus...
En nadien de VS ook.

Laatst gewijzigd door maddox : 8 juni 2020 om 22:19.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2020, 23:35   #344
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus, u beweert dat de Gazanen zelf geen bevolkingsregister kunnen opstellen?
Ik beweer dat het bevolkingsregister in handen van Israel is, dat is een feit. Of Gaza er zelf geen heeft weet ik niet.
Citaat:
Daarom ook dat ik dat ook niet goedkeur he. Goedkeuren is iets anders dan begrijpen.

Ik gaf u de pap al in de mond.
Vietnam, gewoon omdat uw monster onder het bed, de VS er ferm op de donder heeft gekregen. De steun die de communistische Vietnamezen kregen, da's een voorbeeld van echte steun.
Alleen militaire steun is echte steun ??
Totaal niet mee eens.
Oud 8 juni 2020, 23:44   #345
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik beweer dat het bevolkingsregister in handen van Israel is, dat is een feit.
Ik ga iets moeilijk vragen. Beschrijf eens wat een bevolkingsregister is?
Citaat:
Of Gaza er zelf geen heeft weet ik niet.
Ik ook niet, vermoed van niet, stel u voor dat Israël het echte in handen zou krijgen.
Citaat:
Alleen militaire steun is echte steun ??
Totaal niet mee eens.
Blijkbaar zijn de andere soorten van steun of zeer tijdelijk, of compleet nutteloos.
Oud 9 juni 2020, 14:17   #346
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga iets moeilijk vragen. Beschrijf eens wat een bevolkingsregister is?

Ik ook niet, vermoed van niet, stel u voor dat Israël het echte in handen zou krijgen.
Het is allemaal onderdeel van de "seperation policy"
Hoewel het recht op een gezinsleven een universeel mensenrecht is, beschouwt het Israëlische gerecht het blijkbaar als een gunst. De volledige controle over de bevolkingsregisters is voor de Israëlische staat een krachtig instrument om de Palestijnen van elkaar te scheiden, hun rechten te ontnemen en hen te controleren en in aantal te beperken. Demografische belangen wegen zwaar. Palestijnen krijgen verschillende soorten paspoorten om dit te realiseren.

Welk identiteitsbewijs een Palestijn heeft, hangt af van dat van zijn ouders en of hij in Gaza, Israël, Oost-Jeruzalem of ergens anders op de Westelijke Jordaanoever geboren is. Elk identiteitsbewijs brengt andere rechten en beperkingen mee. Zelfs leden van hetzelfde gezin hebben vaak verschillende identiteitsbewijzen, waardoor vrouwen van hun man gescheiden worden, kinderen van hun ouders en broers van hun zussen.

Citaat:
Blijkbaar zijn de andere soorten van steun of zeer tijdelijk, of compleet nutteloos.
Waar blijkt dat uit ? er bestaat meer dan alleen winnen of verliezen , sterker nog het zit er bijna altijd tussenin.

Laatst gewijzigd door atmosphere : 9 juni 2020 om 14:22.
Oud 9 juni 2020, 23:17   #347
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoe stopt dat de Gazanen onder Hamas om een eigen bevolkingsregister op te bouwen en dat te delen met de Palestijnse Autoriteiten op de west Oever?
Citaat:
Hoewel het recht op een gezinsleven een universeel mensenrecht is, beschouwt het Israëlische gerecht het blijkbaar als een gunst.
Het dringt echt niet door he.
een recht, da's iets dat iemand krijgt. Niet iets dat iemand heeft.
Citaat:
De volledige controle over de bevolkingsregisters is voor de Israëlische staat een krachtig instrument om de Palestijnen van elkaar te scheiden, hun rechten te ontnemen en hen te controleren en in aantal te beperken. Demografische belangen wegen zwaar. Palestijnen krijgen verschillende soorten paspoorten om dit te realiseren.

Welk identiteitsbewijs een Palestijn heeft, hangt af van dat van zijn ouders en of hij in Gaza, Israël, Oost-Jeruzalem of ergens anders op de Westelijke Jordaanoever geboren is. Elk identiteitsbewijs brengt andere rechten en beperkingen mee. Zelfs leden van hetzelfde gezin hebben vaak verschillende identiteitsbewijzen, waardoor vrouwen van hun man gescheiden worden, kinderen van hun ouders en broers van hun zussen.
En waarom zou een "echte" Palestijn de moeite willen doen om Israëli identiteitspapieren te hebben? Zou die niet eerder moeite doen om de PA of Hamas bureaucratie ter wille te zijn?

Citaat:
Waar blijkt dat uit ? er bestaat meer dan alleen winnen of verliezen , sterker nog het zit er bijna altijd tussenin.
Het blijkt zeer duidelijk, 'k grijp effe terug naar Vietnam. Da's een duidelijke win voor de Vietcong. De VS soldaten vluchten naar huis met hun staart tussen de benen als geslagen honden, en een paar Niet Vietcong Vietnameese keffertjes mochten mee.
Oud 10 juni 2020, 20:21   #348
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoe stopt dat de Gazanen onder Hamas om een eigen bevolkingsregister op te bouwen en dat te delen met de Palestijnse Autoriteiten op de west Oever?
Israëli accepteren geen zelf verzonnen paspoorten van Palestijnen wanneer deze zich willen verplaatsen. Een eigen bevolkingsregister heeft geen enkel nut wanneer Israel de zaak controleert.
Het is gewoon weer één van de maatregelen die duidelijk maakt dat de Palestijnen in een bezetting verkeren, ze zijn niet autonoom.

Citaat:
Het dringt echt niet door he.
een recht, da's iets dat iemand krijgt. Niet iets dat iemand heeft.
Dat maakt het nog geen gunst.

En waarom zou een "echte" Palestijn de moeite willen doen om Israëli identiteitspapieren te hebben? Zou die niet eerder moeite doen om de PA of Hamas bureaucratie ter wille te zijn?[/quote] Een Palestijn wil die moeite niet doen , maar heeft geen keuze ! U doet net alsof ik het zelf verzin .

Citaat:
Het blijkt zeer duidelijk, 'k grijp effe terug naar Vietnam. Da's een duidelijke win voor de Vietcong. De VS soldaten vluchten naar huis met hun staart tussen de benen als geslagen honden, en een paar Niet Vietcong Vietnameese keffertjes mochten mee.
Het is maar wat je winnen noemt , de bevolking heeft nog decennia lang te maken gehad met de effecten van chemische oorlogsvoering.
Oud 10 juni 2020, 23:04   #349
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Israëli accepteren geen zelf verzonnen paspoorten van Palestijnen wanneer deze zich willen verplaatsen.
Maar, hoe voorkomt Israël de Gazaanse/West Oever leiders om zelf een bevolkingsregister op te stellen. Daar moet toch geen papierwinkel voor de burgers bij aanhangen. Natuurlijk, dat "het buitenland" wel papieren eist is een ander verhaal.
Een Nederlander kan prima binnen zijn eigen land rondlopen(niet gemotoriseerd reizen) zonder identiteitspapieren, of een willekeurige persoon in het Verenigd Koninkrijk.
Waarom zou een jonge Palestijn nog naar Israhel willen gaan? Opeisen van Grootvaders landgoed?
Citaat:
Een eigen bevolkingsregister heeft geen enkel nut wanneer Israel de zaak controleert.
Ergo, Het is De Facto Israël volgens u.
Citaat:
Het is gewoon weer één van de maatregelen die duidelijk maakt dat de Palestijnen in een bezetting verkeren, ze zijn niet autonoom.
De Koerden ook niet.
Citaat:
Dat maakt het nog geen gunst.
Dus, u wil dat iedereen dezelfde mensenrechten heeft, bij voorkeur de URVM.
Ondertussen hebben we die zelfs niet allemaal in België. De Vlamingen zijn verplicht lid van een VZW, eentje waar ik geen lid van wil zijn ten andere.
Citaat:
Een Palestijn wil die moeite niet doen , maar heeft geen keuze !
Hmm, ik vond mijn ontmoeting met de Palestijnen in Stockholm een prima voorbeeld van de keuzes die ze blijkbaar wel hebben.
Citaat:
U doet net alsof ik het zelf verzin .
Dat mijn beste, ga ik u niet toeschrijven.
Citaat:
Het is maar wat je winnen noemt , de bevolking heeft nog decennia lang te maken gehad met de effecten van chemische oorlogsvoering.
En gaat er waarschijnlijk nog lang van mogen genieten, van die overwinning.
Maar gaat u nu verklaren dat Vietnam onder de huidige leiding niet beter af is zonder die verrekte VS in het land?

Laatst gewijzigd door maddox : 10 juni 2020 om 23:07.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2020, 10:21   #350
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is wel mogelijk. Men kan op 2 manieren Israëli burger worden.

Kunnen aantonen dat men een jood is. (rigoreuze controle daarop, na het Ethiopische debacle).
Kunnen aantonen dat men voldoende lang op het grondgebied Israël heeft gewoond. Zo zijn de Israël-Arabische/Palestijnse burgers aan hun nationaliteit geraakt. Velen zijn na 1955 in Israël geboren.

En dat laatste is voor de miljoenen Palestijnse vluchtelingen in het "buitenland" onmogelijk. En voor Israël zijn Gaza en de West Oever nog steeds "buitenland".
blijkbaar niet he, want ze annexeren een groot deel van de Westoever.
Het is alsof Nederland de provincie Antwerpen zou annexeren, zonder de stad Antwerpen en omgeving. En dan verklaren dat Antwerpenaren geen Nederlander zijn of kunnen worden, en ook geen Nederlandse wegen mogen gebruiken of vrij in Nederland (dus ook de provincie Antwerpen zonder de stad) mogen reizen.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2020, 10:25   #351
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg niets over untermenschen.
Ik schrijf gewoon dat Israël de Palestijnen binnen het door hun gecontroleerd gebied (ja, Gaza hoort daarbij, alhoewel Israël daar niets mee te maken wil hebben) onder de knoet houdt. Ja , ten koste van veel middelen.

Want het is al een guerrilla oorlog daar. Alleen zijn de Palestijnen nooit gesteund geweest op een niveau zoals bijvoorbeeld de Vietnamezen.

Wat ook in 1 keer uw oproep voor een Verenigde Moslim Strijdmacht tegen Israël duidelijk maakt. Dat is al een paar keer geprobeerd, zelfs met grootschalige steun van de Sovjet Unie.
Het enige dat voor elkaar gekregen heeft is dat de VS van een afstandelijke kleinschalige wapenleverancier tot keiharde bondgenoot van Israël maken.

En ik heb al dikwijls genoeg geschreven, dat met de huidige methodiek van de wereldleiders, het daar een conflict gaat blijven tot ver in de toekomst.
Israël heeft ook nooit een redelijke oplossing geboden aan de Palestijnen. Oslo was beloftevol, maar bleek een lege doos te zijn. Netanyahu was er vanaf het begin tegen en deed er alles aan om het te verhinderen.

In 1968 is Israël die oorlog zelf begonnen, de oorlog in 1973 was daar een gevolg van. Ook de oorlog in 1955 zijn ze zelf begonnen.
Oud 12 juni 2020, 10:40   #352
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar ontgaat u een deel van de logica. Oekraïne op zichzelf is "zwakker" dan Rusland. Maar Oekraïne is ogenschijnlijk niet alleen. Dat land heeft blijkbaar toch bondgenoten die "sterk" genoeg zijn.

En waarom zouden andere landen niet mee mogen spelen? Gaat u hen dat verbieden? Awel, doe een VNeke, en stuur een sterk gemotiveerde brief.

Trouwens, ik schreef het al, een paar coalities die op papier veel sterker stonden hebben dit plannetje al een paar keer geprobeerd, zelfs met grootschalige Sovjet steun, en zijn moeten afdruipen.
Maar dat telt al lang niet meer volgens Atmospere.
Niet sterk genoeg om de annexatie van de Krim te voorkomen blijkbaar.
Ja, NAVO is sterk genoeg maar wil geen oorlog riskeren met Rusland over zaken die vooral Rusland aanbelangen en veel minder het Westen (tenzij om Rusland te kloten). Nu moest Rusland Noorwegen of Alaska binnenvallen, dan wordt het een heel ander verhaal, maar dat zal nooit gebeuren.

Als, in 1973, de Sovjets echt grootschalige steun hadden gegeven, bvb. beschikking over het modernste wapentuig, en als heel de islamitische wereld die coalitie toen had gesteund en deelgenomen, dan bestond Israël niet meer, of alleszins in een veel kleinere vorm. (waarschijnlijk zou Israël dan moeten genoegen genomen hebben met een veel kleiner gebied)

Vandaag de dag hebben landen als Iran, Pakistan en Turkije gigantische en goed uitgeruste legers. Moesten zij zich ooit aansluiten bij een coalitie tegen Israël, en het Westen blijft afzijdig, dan is het over en uit.
Stel dat het Westen niet zou ingrijpen, zou U dan campagne voeren om dat wel te doen, of zeggen "het recht van de sterkste, laat de spelen beginnen", zoals U zegt wat betreft de Palestijnen.

Wat je nu hebt is een hopeloos verdeelde Arabische wereld, een zeer sterk Israël dat op de onvoorwaardelijke steun kan rekenen van de VS (toch zolang Trump aan de macht is). Dus natuurlijk is alle evenredigheid weg.
Waarom zou Netanyahu ook maar de geringste toegeving doen aan de Palestijnen? Dus de Palestijnen hebben geen enkele andere keuze dan guerilla (de oorlog bij uitstek tegen een veel sterkere tegenstander) en zoveel mogelijk problemen veroorzaken voor de Israëli.

Een nieuwe strategie is echter de legale weg. Nu Palestina lid is van het Internationaal Gerechtshof, kan Israël vervolgd worden. Dit brengt grote imagoschade toe aan Israël.
Oud 12 juni 2020, 10:42   #353
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoewel het recht op een gezinsleven een universeel mensenrecht is, beschouwt het Israëlische gerecht het blijkbaar als een gunst. De volledige controle over de bevolkingsregisters is voor de Israëlische staat een krachtig instrument om de Palestijnen van elkaar te scheiden, hun rechten te ontnemen en hen te controleren en in aantal te beperken. Demografische belangen wegen zwaar. Palestijnen krijgen verschillende soorten paspoorten om dit te realiseren.

Moesten de Sovjets dit met de Joden gedaan hebben, zouden ze ongetwijfeld van "antisemitisme" worden beschuldigd.
Oud 12 juni 2020, 10:44   #354
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Interessant in dit verband is de discussie, die ik op andere fora had, over de compensatie van Joodse bezittingen in Polen en veel andere Europese landen tijdens WOII. Ik heb de Polen aangeraden, en kreeg veel bijval, om deze compensatie te laten samenvallen met compensatie van Palestijnen door Israël. Met name de 80000 die in 1948 werden verdreven, en wiens bezittingen in beslag werden genomen door de staat Israël.

Ik vind dat de Joden recht hebben op die compensatie, maar evengoed de Palestijnen. Verschil is dat de meeste Joodse slachtoffers, en hun familie, goed opgevangen werden in de VS of Israël, terwijl de Palestijnen veelal nog steeds in vluchtelingenkampen wonen in arme Arabische buurlanden.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 juni 2020 om 10:46.
Oud 12 juni 2020, 11:29   #355
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Interessant in dit verband is de discussie, die ik op andere fora had, over de compensatie van Joodse bezittingen in Polen en veel andere Europese landen tijdens WOII. Ik heb de Polen aangeraden, en kreeg veel bijval, om deze compensatie te laten samenvallen met compensatie van Palestijnen door Israël. Met name de 80000 die in 1948 werden verdreven, en wiens bezittingen in beslag werden genomen door de staat Israël.

Ik vind dat de Joden recht hebben op die compensatie, maar evengoed de Palestijnen. Verschil is dat de meeste Joodse slachtoffers, en hun familie, goed opgevangen werden in de VS of Israël, terwijl de Palestijnen veelal nog steeds in vluchtelingenkampen wonen in arme Arabische buurlanden.
Er zijn meer joden uit de omliggende Arabische staten moeten vluchten dan dat er Palestijnen zijn gevlucht.

Compenseren met Polen is dus niet nodig, men kan al meer dan voldoende compenseren met de Arabische buurlanden.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2020, 13:39   #356
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Er zijn meer joden uit de omliggende Arabische staten moeten vluchten dan dat er Palestijnen zijn gevlucht.

Compenseren met Polen is dus niet nodig, men kan al meer dan voldoende compenseren met de Arabische buurlanden.
De meeste sefardische Joden in Israel komen uit Iran en Marokko. In die landen werden hun bezittingen nooit in beslag genomen. Ook in Irak niet trouwens. Ze migreerden vrijwillig naar Israel, en verkochten hun hebben en houden.
In landen als Egypte waren er wel inbeslagnames. Het aantal Joden die zo alles verloren is echter veel lager dan het aan Palestijnen. Ik denk dat Egypte er wel mee akkoord zou gaan om die Joden en hun familie te compenseren, op voorwaarde dat Israel de Palestijnen compenseert.
Ik vind dat, zolang de Palestijnen niet gecompenseerd worden, Israel niets kan afdwingen van Polen en andere landen. Ik kreeg veel Poolse bijval, misschien niet zozeer omdat ze inzitten met de Palestijnen maar omdat ze niet willen dat Pools geld gaat naar een land dat rijker dan Polen is, maar goed...

Laatst gewijzigd door tomm : 12 juni 2020 om 13:40.
Oud 12 juni 2020, 14:10   #357
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meeste sefardische Joden in Israel komen uit Iran en Marokko. In die landen werden hun bezittingen nooit in beslag genomen. Ook in Irak niet trouwens. Ze migreerden vrijwillig naar Israel, en verkochten hun hebben en houden.
In landen als Egypte waren er wel inbeslagnames. Het aantal Joden die zo alles verloren is echter veel lager dan het aan Palestijnen. Ik denk dat Egypte er wel mee akkoord zou gaan om die Joden en hun familie te compenseren, op voorwaarde dat Israel de Palestijnen compenseert.
Ik vind dat, zolang de Palestijnen niet gecompenseerd worden, Israel niets kan afdwingen van Polen en andere landen. Ik kreeg veel Poolse bijval, misschien niet zozeer omdat ze inzitten met de Palestijnen maar omdat ze niet willen dat Pools geld gaat naar een land dat rijker dan Polen is, maar goed...
Egypte geeft helemaal niets om de Palestijnen.

Als ze al tot enige vergoeding zouden willen overgaan, gaat dat los staan van enige vergoeding aan Palestijnen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2020, 16:50   #358
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar, hoe voorkomt Israël de Gazaanse/West Oever leiders om zelf een bevolkingsregister op te stellen. Daar moet toch geen papierwinkel voor de burgers bij aanhangen. Natuurlijk, dat "het buitenland" wel papieren eist is een ander verhaal.
Papieren die door Israel gemaakt zijn tellen alleen. Gazanen en Westbankers kunnen alleen weg via Israel of Egypte , en daar zijn paspoorten made in Israel voor nodig.

Citaat:
Een Nederlander kan prima binnen zijn eigen land rondlopen(niet gemotoriseerd reizen) zonder identiteitspapieren, of een willekeurige persoon in het Verenigd Koninkrijk.
In Nederland een algehele ID plicht, ook wanneer je rondloopt. Ik weet er alles van.
Citaat:
Waarom zou een jonge Palestijn nog naar Israhel willen gaan? Opeisen van Grootvaders landgoed?
Een jonge Palestijn wil ook naar de andere Palestijnse gebieden , Van Gaza naar de westbank bijvoorbeeld , en dat is slechts heel beperkt mogelijk(tijdelijk)
Van de westbank naar gaza mag weer wel onder voorwaarde dat men in Gaza blijft. De reden hiervoor is evident lijkt mij.
Van Gaza naar Israel mag men hoe dan ook niet.

In 2003 maakte het parlement de afschaffing van gezinshereniging officieel met een amendement op de wet ‘Burgerschap en toegang tot Israël’. Door de wet kunnen Palestijnen uit de Westelijke Jordaanoever en Gaza niet naar Israël komen voor gezinshereniging. Huwelijken tussen Palestijnen in Israël (een op de vijf inwoners van Israël, inclusief het bezette Oost-Jeruzalem) en Palestijnen uit de Westelijke Jordaanoever komen vaak voor.
Citaat:
Ergo, Het is De Facto Israël volgens u.
Dit heb ik nog nooit beweerd !!

Het hele verhaal omvat nog veel meer zaken , waar ik nu niet op in ga.
Misschien gaat er onderhand een lamp branden voorde reden van de blokkade van Gaza !! Het gaat niet alleen om die raketten! Wie dat wel denkt (pandareus) mist gewoon veel kennis .
Oud 12 juni 2020, 19:33   #359
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Egypte geeft helemaal niets om de Palestijnen.

Als ze al tot enige vergoeding zouden willen overgaan, gaat dat los staan van enige vergoeding aan Palestijnen.
Het Egyptische regime heeft gigantische investeringen gedaan om de grens met Gaza 'waterdicht' te maken, is zelfs zo ver gegaan om gifgas te pompen in de smokkeltunnels en grachten van meter diep vol zeewater te graven om de Gazoense mollenbrigade te saboteren.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2020, 20:14   #360
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
blijkbaar niet he, want ze annexeren een groot deel van de Westoever.
Het is alsof Nederland de provincie Antwerpen zou annexeren, zonder de stad Antwerpen en omgeving. En dan verklaren dat Antwerpenaren geen Nederlander zijn of kunnen worden, en ook geen Nederlandse wegen mogen gebruiken of vrij in Nederland (dus ook de provincie Antwerpen zonder de stad) mogen reizen.
Eigenlijk is de situatie nog iets "leuker", als je zulke vergelijking wil trekken.

Groot Frankrijk onder Napoleon verloor "de Laatste Oorlog". Het VK bestuurd een deel van dat Groot Frankrijk.
In een paar jaar tijd worden delen van dat stuk Groot Frankrijk door VK bestuurd onafhankelijk.
Een arm, bevolkingsarm deel niet. Maar een kleine groep ingeweken verschoppelingen start met een dubbele campagne. Terreur tegen de lokale Britten, en een Financiële verleidingscampagne bij de andere grootmachten.

De VK onder druk van die andere grootmachten geeft toe aan de terroristen, en geeft een stukje van dat gebied aan hen, en een ander stuk aan de reeds daar wonenden.

Helaas wil dat onafhankelijk stuk Groot Frankrijk die terroristen niet als buren, maar omdat de situatie nogal chaotisch is, veroveren ze het andere stukje -daar waar de oorspronkelijke bewoners "thuis zijn" maar eerst.

De terroristen zijn een te harde noot om te kraken, dus proberen nobele anti-terroristen het later nog een paar keer.

Maar telkens bleven de oorspronkelijke bewoners in de kou staan.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be