![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Als er NU Federale verkiezingen zouden zijn, op wie zou je stemmen? | |||
| CD&V |
|
1 | 1,72% |
| VLD |
|
7 | 12,07% |
| Vooruit |
|
2 | 3,45% |
| NVA |
|
16 | 27,59% |
| VB |
|
21 | 36,21% |
| PVDA |
|
3 | 5,17% |
| GROEN |
|
0 | 0% |
| andere partij |
|
4 | 6,90% |
| Prins Laurent (blanco/ongeldig) |
|
4 | 6,90% |
| Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
De overgrote meerderheid van mensen die zichzelf nu nog katholiek noemen zijn brave burgers die geen probleem hebben met een hinjdu, buddhist, moslim. Edoch er is een kleine minderheid fanatieke christenen die niet tollerant zijn, die een nieuwe kruistocht wensen e.d. zijn er geen christelijke sektes misschien? Is christendom daarom de vijand dan? Moeten we de religie van het christendom dan maar verbieden? Wat denkt ge Ach, het is zinloos dit te zeggen. Jij en vele anderen hier hebben toch geen oren naar een rustige discussie daarover. Dit is ook niet de draad daarvoor
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 13 januari 2024 om 09:45. |
|
|
|
|
|
|
#342 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Nope nope nope. Maar we zijn op bedrock hier denk. Dit is waar het gaat om een fundamenteel meningsverschil. Ik vind dit, jij vindt dat. Voor jou (en anderen) zijn er “haves en havenots”. Voor mij start IEDEREEN van dezelfde grondrechten. Ik kan nu gaan argumenteren waarom die grondrechten een goede zaak zijn, maar iets zegt met dat dat in uw geval toch weer zinloos zal zijn. Ge loopt altijd vast op die absolute vrijheid en “vrijheid tot moord” en zo (een zorgwekkend persoonlijkheidseigenschap van jou, maar soit). Het is echt poepsimpel, als ge het zou willen zien natuurlijk. Uw vrijheid stopt waar die schade veroorzaakt aan een ander. Grondrechten zijn een poging om die grenzen te expliciteren. Uiteraard is dat beperkend voor bepaalde eigen gedragingen. That’s the whole fucking point. Die rechten zijn er gekomen omdat er zo’n waanzinnige schade werd aangericht aan sommige mensen in naam van wie ze zijn, waar ze voor staan, waar ze vandaan komen, hoe ze eruit zien etc etc. Welnu, die grondrechten zijn een collectieve afspraak om IEDEREEN eenzelfde set van grondrechten te geven. We spreken af dat we geen beesten zijn basically. Welnu alle landen onderschrijven het principe van die rechten (naleving is nog iets anders, maar bon…). En om dan nog eens tot de essentie te komen: VB heeft als beleidsambitie om die rechten te beperken. Laten we met z’n allen niet doen alsof dat niet zo is…
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 13 januari 2024 om 09:43. |
|
|
|
|
|
|
#343 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://www.dbnl.org/tekst/weve009gr.../downloads.php |
|
|
|
|
|
|
#344 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat wel opvalt is dat er enkele notoire roepers zijn op het forum, die over alles hun mening willen geven, iedereen die tegen het Blok is probeert te tackelen, maar nu ver wegblijven van de poll...
Sommigen zitten toch nog altijd met wat schroom om gewoon aan te geven dat ze op het Blok gaan stemmen blijkbaar. |
|
|
|
|
|
#345 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#346 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#347 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Alleen als je wil geloven dat je het resultaat van een poll op een forum met maximum 50 deelnemers kunt hanteren om in de echte wereld voorspellingen op te baseren.
|
|
|
|
|
|
#348 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Eén keer was genoeg. |
|
|
|
|
|
|
#349 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#350 |
|
Minister-President
|
Blijven erin geloven sinees beertje aka peter 1962, het zal nog zo dubbel hard aankomen de ondergang van uw tweede keuze partij onder de 5%.
|
|
|
|
|
|
#351 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Iets anders? Leg het gerust uit.
|
|
|
|
|
#352 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#353 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Niet dat ik enige twijfel heb aan die notoire roepers hun loyauteit aan het Blok hoor.
Maar het gewoon bevestigen, daar voelen ze enige gêne voor blijkbaar. |
|
|
|
|
|
#354 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Da’s vorige poll ook ter sprake gekomen. En dat werd toen ook beweerd, maar ik ben toch niet echt overtuigd dat het echt nog een ding is
|
|
|
|
#355 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#356 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Welk fundamenteel VOORDEEL bekom je door rechten zomaar uit te delen zonder voordeel voor jou ? Ideaal gezien is het natuurlijk zo dat ik werelddictator ben, zoveel is zeker. Alle rechten voor mij, niks voor anderen. Dat lijkt mij de normale ideale toestand. Ik zie niet in wie daar niet naar zou willen streven. Het probleem van geen wereld dictator te zijn, komt erop neer dat je allianties zal moeten vinden met anderen om dat "gedeeld" door te drukken. Dat is "een volk" he. Meer is daar niet aan. Er is uiteraard totaal geen overweging van "anderen" a priori. Alles gaat uit van eigen voordeel. DAT is toch het fundamenteel uitgangspunt van ELKE overweging zou ik denken. Ik begrijp dus niet hoe jij vanuit "mijn maximale voordeel" kan komen tot de wens "gelijke rechten voor iedereen". Ik zie geen enkel logisch pad daartoe. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 januari 2024 om 11:38. |
|
|
|
|
|
|
#357 |
|
Minister-President
|
|
|
|
#358 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Bescherming tegen moordzuchtige idioten als gij.
|
|
|
|
#359 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#360 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Hoeveel gebied heeft de islam al veroverd op het christendom? En hoeveel gebied hebben de christenen veroverd op de islam? Nu wordt Europa langzaam maar zeker onder de voet gelopen door de islam. Dankbaar gebruik makend van onze naïeve godsdienstvrijheid. Denkt u dat islamitische landen zouden toelaten dat zij worden overspoeld door christelijke of andersgelovige immigranten? Dat men daar kerken bouwt? Hun cultuur daar installeert? Ik denk het niet. Doe eens opzoekingen over de manier waarom niet-moslims behandeld worden in islamitische landen. Lees het verhaal eens van de koptische christenen in Egypte. Wat met de genocide op christenen in Afrika door islamieten. Zelfs geen debat waard in het Europees parlement. Denkt u dat een 'gematigde' moslim zou toelaten dat zijn dochter / zuster huwt met een ongelovige? Stof tot nadenken ....
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 13 januari 2024 om 12:11. |
|
|
|
|