Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2006, 16:37   #3681
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik vroeg me gewoon af waar ineens het aantal van 1.500.000 arabische palestijnen vandaan kwam. Nergens dus.
- Op 14 mei 1948 riep het Voorlopige Bestuur van de joodse gemeenschap de joodse staat Israël uit, waarop Egypte, Transjordanië, Syrië, Libanon en Irak onmiddellijk met tanks Israël binnenvielen. De Onafhankelijkheidsoorlog eindigde pas begin 1949 dankzij bemiddeling van de VN. Israël had door uitgebreide wapenleveringen echter nog meer gebieden veroverd, die het vandaag nog steeds bezet. Hierdoor werd 80% van de Palestijnse bevolking gedwongen te vluchten naar de buurlanden, terwijl uit de hele wereld honderdduizenden joden in het land binnenstroomden. Vanuit de buurlanden werden terroristen ingezet om het leven in Israël te verstoren, waarop Israël telkens reageerde met vergeldingsacties.

80 % van de Palestijnse bevolking moest vluchten en honderdduizenden joden stroomden binnen. Zou u niet wat verzet bieden moest u zo met geweld uit uw eigen land gezet worden ?
Is het omdat het Arabieren en Islamieten zijn dat u dat volk niet wilt begrijpen ?
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 16:39   #3682
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

In een omgeving van klootzakken heb je niet veel keuze nietwaar.
Als je in het midden oosten wil rotzooien, moet je tegen de puinhoop kunnen.

Maar waarom Israël zo'n rare keuzes maakt qua aanvallen op raketlanceerplekken, da's aan hun te vragen, niet aan mij.

Mijn keuze had veel minder moeite gekost. Druk op de knop en een MLRS zorgt ervoor dat die omgeving waar een raketje was afgevuurd weg is.
Breng ik tenminste geen eigen troepen mee in gevaar. Stel je voor dat die hezbollokwieten een luchtdoel of echte anti tank raket hebben.

Ook, met een pamfletten actie zou ik de gewone burger duidelijk maken dat telkens er een Hezbollah raket gelanceerd word, de omwonenden er mee verantwoordelijk voor zijn. Ze hebben de mogelijkheid die idioten te stoppen. Wie heeft er daar geen kalashnikov in de kast hangen?
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 16:44   #3683
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Maar waarom Israël zo'n rare keuzes maakt qua aanvallen op raketlanceerplekken, da's aan hun te vragen, niet aan mij.

Mijn keuze had veel minder moeite gekost. Druk op de knop en een MLRS zorgt ervoor dat die omgeving waar een raketje was afgevuurd weg is.
Breng ik tenminste geen eigen troepen mee in gevaar. Stel je voor dat die hezbollokwieten een luchtdoel of echte anti tank raket hebben.

Ook, met een pamfletten actie zou ik de gewone burger duidelijk maken dat telkens er een Hezbollah raket gelanceerd word, de omwonenden er mee verantwoordelijk voor zijn. Ze hebben de mogelijkheid die idioten te stoppen. Wie heeft er daar geen kalashnikov in de kast hangen?
Dat jij geilt op wapens en oorlog was me al langer duidelijk. Jammer genoeg voor mensen zoals jij bestaan er internationale conventies. Pamfletten strooien met oproepen zoals jij sugereert of met oproepen om de stad te verlaten zoals Israël doet, geeft nog steeds niemand het recht om burgerdoelen te viseren. Dat blijven oorlogsmisdaden.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 16:47   #3684
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
- Op 14 mei 1948 riep het Voorlopige Bestuur van de joodse gemeenschap de joodse staat Israël uit, waarop Egypte, Transjordanië, Syrië, Libanon en Irak onmiddellijk met tanks Israël binnenvielen. De Onafhankelijkheidsoorlog eindigde pas begin 1949 dankzij bemiddeling van de VN. Israël had door uitgebreide wapenleveringen echter nog meer gebieden veroverd, die het vandaag nog steeds bezet. Hierdoor werd 80% van de Palestijnse bevolking gedwongen te vluchten naar de buurlanden, terwijl uit de hele wereld honderdduizenden joden in het land binnenstroomden. Vanuit de buurlanden werden terroristen ingezet om het leven in Israël te verstoren, waarop Israël telkens reageerde met vergeldingsacties.

80 % van de Palestijnse bevolking moest vluchten en honderdduizenden joden stroomden binnen. Zou u niet wat verzet bieden moest u zo met geweld uit uw eigen land gezet worden ?
Is het omdat het Arabieren en Islamieten zijn dat u dat volk niet wilt begrijpen ?
Jongen, leer uw geschiedenislessen en lees eerst even wat je zelf schrijft:

waarop Egypte, Transjordanië, Syrië, Libanon en Irak onmiddellijk met tanks Israël binnenvielen

Als je wat beter je geschiedenis leert, zul je ook te weten komen dat de arabieren vluchtten OP AANRADEN VAN HUN MOSLIMBROEDERS met de belofte dat ze binnen een paar weken tijd de Joden in zee zouden hebben verdreven en ze gewoon terug naar huis konden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 16:48   #3685
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Het volk van Israël heeft ook de mogelijkheid van de idioten te stoppen die hen en anderen in een gevangenis stoppen door letterlijk en figuurlijk muren te bouwen, bruggen en wegen op te blazen. Zij die binnen de muren vertoeven zijn ook gevangen. Het is de plicht van de leiders van Israël om voor het welzijn van hun volk te zorgen. Dat welzijn zullen ze nooit bekomen door anderen geen welvaart te gunnen.
Oud 7 augustus 2006, 16:48   #3686
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat jij geilt op wapens en oorlog was me al langer duidelijk. Jammer genoeg voor mensen zoals jij bestaan er internationale conventies. Pamfletten strooien met oproepen zoals jij sugereert of met oproepen om de stad te verlaten zoals Israël doet, geeft nog steeds niemand het recht om burgerdoelen te viseren. Dat blijven oorlogsmisdaden.
Enig idee waarop de -Partij van Allah viseert? Of schieten die zomaar wat in de lucht?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 7 augustus 2006 om 16:49.
Oud 7 augustus 2006, 16:55   #3687
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Edina

Ik geil helemaal niet op oorlog en geweld. Waar ik wel op geil is mijn partner.
Technologie in al zijn vormen vind ik gewoon fascinerend, maar niet geil.
Ik wil nog niet eens weten waarop U geilt, maar Koranteksten lijken me U wel op te winden.

Als je mijn reacties over alle treads waar ik kom kijk, zal je zien dat ik "de mijnen" voorop stel, en de anderen, die effectief iets tegen "de mijnen" doen, gewoon van de kaart zou vegen, op de meest efficiente manier.

Maar wat te doen met de hezbollah's die alleen vanachter hun burgerschild vuren?
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 16:56   #3688
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

waarop Egypte, Transjordanië, Syrië, Libanon en Irak onmiddellijk met tanks Israël binnenvielen

Als je wat beter je geschiedenis leert, zul je ook te weten komen dat de arabieren vluchtten OP AANRADEN VAN HUN MOSLIMBROEDERS met de belofte dat ze binnen een paar weken tijd de Joden in zee zouden hebben verdreven en ze gewoon terug naar huis konden.
Dat was een gevolg op het uitroepen van een Joodse staat door de Joodse gemeenschap, maar dat wilt u niet weten. U vindt het heel natuurlijk van u ergens als vreemdeling te komen vestigen en de oorspronkelijke inwoners dan te verjagen. Met uw moslimhaat spreekt u zelfs veroveraars en hun daden goed. Alles is goed als het maar de Islam bestrijdt. Rare nationalist bent u ...........

Laatst gewijzigd door labyrinth : 7 augustus 2006 om 17:01.
Oud 7 augustus 2006, 17:07   #3689
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edina
Citaat:
"Veertig doden bij luchtaanval Israël"

ma 07/08/06 - Bij een Israëlische luchtaanval op het Libanese grensdorp Houla zouden zeker veertig doden gevallen zijn. Dat zegt de Libanese premier Fouad Siniora.

"Er is een afschuwelijk bloedbad aangericht in het dorp Houla waarbij meer dan veertig slachtoffers gevallen zijn", meldde Siniora op een bijeenkomst met de Arabische ministers van Buitenlandse Zaken in de Libanese hoofdstad Beiroet.

Een officiële bevestiging van dat cijfer is er nog niet.

De Arabische ministers van Buitenlandse Zaken houden in Beiroet een spoedvergadering.

Libanon zoekt meer steun bij de Arabische landen tegen Israëls "gruwelijke acties".

Tijdens zijn toespraak barstte Siniora verscheidene keren in tranen uit.

Weer een "ongelukje"? Toch fantastisch zo'n precisiebombardementen!
Toch precisiebombardement zo te zien Edina. (Weet je nu nog niet dat je even moet wachten tot het EXACTE aantal slachtoffers wordt doorgegeven? - bij andere rampen gaat het nadien de hoogte in, bij israelische toestanden zakken die constant!)

Citaat:
Lebanon's PM revises death toll from 40 to 1

Monday, August 7, 2006; Posted: 11:51 a.m. EDT (15:51 GMT)

What Is This? BEIRUT, Lebanon (CNN) -- Lebanese Prime Minister Fouad Siniora said Monday that one person was killed in an Israeli airstrike on the southern village of Houla, not 40 as he had earlier reported.

"The massacre in Houla, it turned out that there was one person killed," Reuters quoted Siniora as saying. "They thought that the whole building smashed on the heads of about 40 people ... thank God they have been saved."

Siniora had earlier told Arab foreign ministers in Beirut that the attack "was a horrific massacre ... in which more than 40 martyrs were victims of deliberate bombing."

Saniora said he had based the initial tally on unspecified information that he had received, The Associated Press reported. He offered no other explanation for the error.
http://www.cnn.com/2006/WORLD/meast/...ain/index.html
Oud 7 augustus 2006, 17:11   #3690
wanu weer
Vreemdeling

Standaard gespuis ... uitroken ... oei oei oei wat een faschistische taal die doet denken aan

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Wat heeft dat nu weer met elkaar te maken? Israël heeft het recht zichzelf te verdedigen tegen dat terroristisch gespuis. Dat er bij zulke acties steevast burgerslachtoffers vallen bewijst dat de extremisten burgers als schild gebruiken om dan de gebruikelijke slachtoffertactiek aan te wenden en Israël te beschuldigen van oorlogsmisdaden. Ten tijde van Abbas had men nog de hoop dat hij de terreurgroepen zou ontmantelen en ze proberen herintegreren in de samenleving, maar notabene de eigen Palestijnse autoriteit bestaat uit terroristen. Waarom denk je dat het zo oorverdovend stil blijft aan Europese een aan de V.S-zijde. Denk je nu echt dat ze geneigd zijn een regering van moordenaars en terroristen te steunen? Ik zeg u: rook ze uit, dood of levend en nadien trekt Israël zich best terug uit Gaza en de Westbank.
wanu weer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 17:17   #3691
wanu weer
Vreemdeling

Standaard gespuis ... uitroken

oei oei oei wat een faschistische taal die doet denken aan andere sinistere tijden.
Oud 7 augustus 2006, 17:18   #3692
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weer hardleers Circe?

http://www.israel-palestina.info/vluchtelingen.html

Citaat:
De waarheid ligt in het midden: de Arabieren zijn uit verschillende plaatsen met geweld verdreven, niet alleen uit plaatsen van waaruit aanvallen op Joodse doelen werden uitgevoerd; anderzijds waren er veel plaatsen waar de Arabieren vluchtten zonder dat zij een Israëlische soldaat hadden gezien. Uit angst voor het geweld, omdat de leiders uit hun gemeenschap reeds waren gevlucht, en/of omdat Arabische leiders hen inderdaad opriepen het gebied tijdelijk te verlaten totdat de Zionisten waren overwonnen.
Niettemin werden er 400 Arabische dorpen ingenomen en verwoest in die oorlog. De kijst kan je hier vinden: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...ab-Israeli_war
Oud 7 augustus 2006, 17:22   #3693
wanu weer
Vreemdeling

Standaard gespuis ...uitroken ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Wat heeft dat nu weer met elkaar te maken? Israël heeft het recht zichzelf te verdedigen tegen dat terroristisch gespuis. Dat er bij zulke acties steevast burgerslachtoffers vallen bewijst dat de extremisten burgers als schild gebruiken om dan de gebruikelijke slachtoffertactiek aan te wenden en Israël te beschuldigen van oorlogsmisdaden. Ten tijde van Abbas had men nog de hoop dat hij de terreurgroepen zou ontmantelen en ze proberen herintegreren in de samenleving, maar notabene de eigen Palestijnse autoriteit bestaat uit terroristen. Waarom denk je dat het zo oorverdovend stil blijft aan Europese een aan de V.S-zijde. Denk je nu echt dat ze geneigd zijn een regering van moordenaars en terroristen te steunen? Ik zeg u: rook ze uit, dood of levend en nadien trekt Israël zich best terug uit Gaza en de Westbank.
Oud 7 augustus 2006, 17:22   #3694
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enig idee waarop de -Partij van Allah viseert? Of schieten die zomaar wat in de lucht?
Kan je mij even zeggen waar ik de aanvallen van Hezbollah op Israël ook maar iets of wat zou hebben goedgepraat? Er zou echter wel een verschil moeten zijn. Hezbollah is een terroristische organisatie, Israël zogezegd een democratische staat waarvan je dus kan verwachten dat het zich aan internationale verdragen en conventies houdt. Maar je hebt gelijk, eigenlijk is er geen verschil en hebben we met terreur aan beide kanten te maken. In het geval van Israël gaat het dan wel om staatsterreur.

Laatst gewijzigd door Edina : 7 augustus 2006 om 17:22.
Oud 7 augustus 2006, 17:23   #3695
wanu weer
Vreemdeling

Standaard gespuis ... uitroken

gespuis uitroken oei oei oei wat een faschistisch taaltje dat doet denken aan andere sinistere tijden.
Oud 7 augustus 2006, 17:26   #3696
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar wat te doen met de hezbollah's die alleen vanachter hun burgerschild vuren?
Vreemd genoeg vond Human Rights Watch daar helemaal geen bewijzen voor en heeft tot vandaag Israël ook die bewijzen nog niet kunnen leveren.
Oud 7 augustus 2006, 17:29   #3697
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was een gevolg op het uitroepen van een Joodse staat door de Joodse gemeenschap, maar dat wilt u niet weten
In 1947 bepaalde de VN dat het mandaatgebied Palestina (naam aan dit gebied betekende 2000 jaar geleden land "waar de joden wonen" en is afkomstig van het woord Filestea. En werd in de jaren twintig door de Britten aan dit gebied gegeven.( na de verovering van moslims werd de naam niet meer gebruikt). Mandaatgebied was in britse handen.) moest worden opgesplitst in 2 delen. Toen dit plan werd bekend gemaakt onstond er een burgeroorlog. Het was in deze burgeroorlog dat de Arabieren (vanaf april 1948) wegtrokken, vluchtten of werden verdreven. Dus de staat Israel bestond nog niet.

Op 14 mei 1948 roept Israel de onafhankelijkheid af. De dag erna vallen 7 Arabische naties Israel aan met 30000 soldaten en vluchtelingen

Bij de wapenstilstand in 1949 heeft Israël een aantal gebieden veroverd die buiten het door het VN verdelingsplan voorgestelde gebied vielen en heeft Syrië gebieden ingenomen die door het VN verdelingsplan aan de joodse staat in Palestina werden toegekend. Honderdduizenden Palestijnen vluchten of worden gedwongen te vertrekken naar Jordanië (destijds nog incl. Westelijke Jordaanoever), Gazastrook en Libanon, alwaar zij in vluchtelingenkampen terecht komen.

Citaat:
U vindt het heel natuurlijk van u ergens als vreemdeling te komen vestigen en de oorspronkelijke inwoners dan te verjagen
De oorspronkelijke bewoners waren de joden. Reeds in 1000 VC bestond er al een israelische koninkrijk. En in heel de geschiedenis hebben er daar joden gewoond. De arabieren hebben dit gebied pas in 638 veroverd van de Byzantijnen. En tussen 1099 en 1291 was het zelfs onder cristelijke handen.
Dus de joden waren de oorspronkelijke bewoners.

Citaat:
Met uw moslimhaat spreekt u zelfs veroveraars en hun daden goed. Alles is goed als het maar de Islam bestrijdt.
Niemand is hier veroveraar, maar je kan niet ontkennen dat de arabieren weigeren om Israel als staat te erkennen. En dit heeft niets met moslim-haat te maken, wat dan kunnen we evengoed de Pro-arabieren van anti-semitisme beschuldigen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 17:30   #3698
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoeveel keren is deze discussie nu al gevoerd geweest ? Is het misschien de bedoeling om de aandacht af te leiden van wat er op dit ogenblik in de Gaza-strook en Libanon gaande is ?
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 17:34   #3699
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
In 1947 bepaalde de VN dat het mandaatgebied Palestina (naam aan dit gebied betekende 2000 jaar geleden land "waar de joden wonen" en is afkomstig van het woord Filestea. En werd in de jaren twintig door de Britten aan dit gebied gegeven.( na de verovering van moslims werd de naam niet meer gebruikt). Mandaatgebied was in britse handen.) moest worden opgesplitst in 2 delen. Toen dit plan werd bekend gemaakt onstond er een burgeroorlog. Het was in deze burgeroorlog dat de Arabieren (vanaf april 1948) wegtrokken, vluchtten of werden verdreven. Dus de staat Israel bestond nog niet.

Op 14 mei 1948 roept Israel de onafhankelijkheid af. De dag erna vallen 7 Arabische naties Israel aan met 30000 soldaten en vluchtelingen

Bij de wapenstilstand in 1949 heeft Israël een aantal gebieden veroverd die buiten het door het VN verdelingsplan voorgestelde gebied vielen en heeft Syrië gebieden ingenomen die door het VN verdelingsplan aan de joodse staat in Palestina werden toegekend. Honderdduizenden Palestijnen vluchten of worden gedwongen te vertrekken naar Jordanië (destijds nog incl. Westelijke Jordaanoever), Gazastrook en Libanon, alwaar zij in vluchtelingenkampen terecht komen.

De oorspronkelijke bewoners waren de joden. Reeds in 1000 VC bestond er al een israelische koninkrijk. En in heel de geschiedenis hebben er daar joden gewoond. De arabieren hebben dit gebied pas in 638 veroverd van de Byzantijnen. En tussen 1099 en 1291 was het zelfs onder cristelijke handen.
Dus de joden waren de oorspronkelijke bewoners.

Niemand is hier veroveraar, maar je kan niet ontkennen dat de arabieren weigeren om Israel als staat te erkennen. En dit heeft niets met moslim-haat te maken, wat dan kunnen we evengoed de Pro-arabieren van anti-semitisme beschuldigen.
Hellfigger geeft ook niet op. Steeds dezelfde discussie.

Hoe zijn interesse voor het Midden-Oosten moet gekoppeld worden aan zijn bewondering voor de Oost-fronters en de Waffen-SS blijft mij een vraagteken.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 17:34   #3700
chev.errant
Burger

Standaard Israël valt Gaza en Libanon binnen

Commentaren zoals "Bedankt Hitler, bedankt Israël" zijn hier te lezen.... Het verband tussen het conflict tussen Israël en zijn buurlanden enerzijds en Hitler anderzijds ontgaat mij. Men zou ook kunnen zeggen: "Bedankt Hitler, bedankt Iran, Syrië, Lybië..." : landen die de "strijders in Libanon, Palestina enz. van wapen voorzien". Linkse aanhangers weten toch ook dat dit gebeurt dus waarom zijn zij verbaasd als die "strijders" die wapens ook gebruiken ? Wat linkse aanhangers ook zouden moeten weten is dat als dit conflict (met alle verbanden en implicaties) alleen maar een kwestie van armoede en onderdrukking zou zijn (door het westen en Israël) waarom zorgen landen als Iran, Syrië, Lybië enz dan niet voor geld inpv wapens voor hun minder fortuinlijke arabische broeders ? De waarde van 1 kalashnikov-mitralleur is equivalent aan of zelfs minder dan een jaarinkomen voor een gemiddelde arbeider daar, niet ? Een oplossing zou dus kunnen zijn: geef de broeders daar wat meer vooruitzichten en minder wapens... Maar natuurlijk is dat weer te simplistisch...
chev.errant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be