Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 oktober 2011, 21:11   #361
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Of ge gaat ervan dood.
'k weet niet wat er ging gebeurd zijn zonder ziekenhuis, eiwitten denatureren bij 42° en ze waren zeer gehaast om de temp naar beneden te krijgen (naar 't schijnt, ik zat mentaal in lalaland)
Lekker met beetje zout bij het ontbijt.
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 21:17   #362
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

Hoe heb je dat trouwens gereed gekregen?
ja, gewoon, ge wordt binnengebracht met 'iets' (iets dat mogelijk hersenvliesontsteking kon zijn), ze vinden in eerste instantie niks, dus dan noemt ge al uw symptomen van de voorbije dagen/weken/maanden op (allez, als ge terug kunt redeneren, koorts werkt een beetje remmend op rationaliteit), en dan checken ze alles af. Eerst het spijsverteringsstelsel (het was begonnen met wat darmlast), ik bleef koppijn en nekpijn hebben doorheen de pijnstilling, dus heel m'n hersens en rug gescand, en naar de fysiotherapeut want m'n nek zat zoals steeds weer geblokkeerd. En dan nog maar eens een checkup van m'n hart (ik had een paar dagen m'n hartmedicatie gemist en dat hart sloeg dus weer alle richtingen tegelijk op), maar ook daar behalve het gebruikelijke niks mis mee. En door al dat liggen kreeg ik weer neurologische uitvalsverschijnselen dus mocht ik ook nog naar de neuroloog, die, zoals gebruikelijk, niks vond dat een ander nog niet eerder had gevonden. Het was nog enigszins toffe bezigheid want anders ligt ge daar maar .
Toen ik weg mocht en vroeg van: ok, maar wat HAD ik nu eigenlijk? was het antwoord: wellicht een darminfectie die ... pompompom... al over was toen ge toekwam. Nu moogt ge't draaien en keren hoe je het wil, maar als uw immuunsysteem zoveel koorts maakt moet er IETS in uw bloed te vinden zijn dat aanduidt waar uw immuunsysteem tegen vecht.
Ik heb niet echt moeten vragen om een onderzoek, 'k heb gewoon opgelijst wat ik allemaal had en ze hebben afspraken gemaakt met alle mogelijke disciplines. Had ik toen gezegd dat ik ook niet goed zag met m'n bril, dan hadden ze me allicht met bed en al naar de oogarts gerold.
__________________

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 16 oktober 2011 om 21:25.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 21:21   #363
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Heb je dan geen vaste huisarts ? die de onderzoeken coördineert en die een vertrouwensrelatie met je heeft ?
Neen, zelfs dat is versnipperd.

Thuis had ik mijn vaste huisarts(enkoppel) en als student had ik een andere in mijn studentenarts.
Eén is zeer begripvol maar heeft helaas sommige van mijn ziektes over het hoofd gezien en bestempeld als psychosomatisch. Het enige wat hij daaraan heeft overgehouden is dat hij weet dat ik "veel aan psychosomatische klachten leidt".
Zeer goede mensen die echt met u inzitten, daar niet van.

Nummer twee neemt me zeer serieus. Hij heeft ook de huiduitslag gezien en zat met de handen in het haar en had ook zoiets van: dit moet echt ernstig genomen worden. Hij "kent" me en heeft me ook nooit van anorexia beticht, waardoor ik mensen al extra sympathiek vindt. Leve het niet in hokjes denken!
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 21:22   #364
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

[quote=eno2;5747082]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht

Ah ik dacht dat het over de meeste ziekten ging
Willekeurig vb
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 21:25   #365
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Neen, zelfs dat is versnipperd.

Thuis had ik mijn vaste huisarts(enkoppel) en als student had ik een andere in mijn studentenarts.
Eén is zeer begripvol maar heeft helaas sommige van mijn ziektes over het hoofd gezien en bestempeld als psychosomatisch. Het enige wat hij daaraan heeft overgehouden is dat hij weet dat ik "veel aan psychosomatische klachten leidt".
Zeer goede mensen die echt met u inzitten, daar niet van.

Nummer twee neemt me zeer serieus. Hij heeft ook de huiduitslag gezien en zat met de handen in het haar en had ook zoiets van: dit moet echt ernstig genomen worden. Hij "kent" me en heeft me ook nooit van anorexia beticht, waardoor ik mensen al extra sympathiek vindt. Leve het niet in hokjes denken!
Zeg dat tegen jezelf, mevrouw de allochtonenbasher. Maar bon, ik hoop dat je gauw beter bent. Misschien moet je eens dringend contact opnemen met betere dokters. Dokters van UZ Gent bijvoorbeeld. Ik wens je veel beterschap!
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 21:39   #366
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ja, gewoon, ge wordt binnengebracht met 'iets' (iets dat mogelijk hersenvliesontsteking kon zijn), ze vinden in eerste instantie niks, dus dan noemt ge al uw symptomen van de voorbije dagen/weken/maanden op (allez, als ge terug kunt redeneren, koorts werkt een beetje remmend op rationaliteit), en dan checken ze alles af. Eerst het spijsverteringsstelsel (het was begonnen met wat darmlast), ik bleef koppijn en nekpijn hebben doorheen de pijnstilling, dus heel m'n hersens en rug gescand, en naar de fysiotherapeut want m'n nek zat zoals steeds weer geblokkeerd. En dan nog maar eens een checkup van m'n hart (ik had een paar dagen m'n hartmedicatie gemist en dat hart sloeg dus weer alle richtingen tegelijk op), maar ook daar behalve het gebruikelijke niks mis mee. En door al dat liggen kreeg ik weer neurologische uitvalsverschijnselen dus mocht ik ook nog naar de neuroloog, die, zoals gebruikelijk, niks vond dat een ander nog niet eerder had gevonden. Het was nog enigszins toffe bezigheid want anders ligt ge daar maar .
Toen ik weg mocht en vroeg van: ok, maar wat HAD ik nu eigenlijk? was het antwoord: wellicht een darminfectie die ... pompompom... al over wat toen ge toekwam. Nu moogt ge't draaien en keren hoe je het wil, maar als uw immuunsysteem zoveel koorts maakt moet er IETS in uw bloed te vinden zijn dat aanduidt waar uw immuunsysteem tegen vecht.
Ik heb niet echt moeten vragen om een onderzoek, 'k heb gewoon opgelijst wat ik allemaal had en ze hebben afspraken gemaakt met alle mogelijke disciplines. Had ik toen gezegd dat ik ook niet goed zag met m'n bril, dan hadden ze me allicht met bed en al naar de oogarts gerold.
ROFL.

Mja, dat is het probleem bij mij dus .... ik ben mager, fake blond en mooi en dan nemen mensen je niet meer serieus want dan kan je per definitie niet ziek zijn. Amen.

95% van alle medische problemen waarmee ik ooit naar de huisarts ben gestapt werden verklaard door "magerheid". Verder werd nooit gekeken. Ik ben naar een alternatieve geneesheer moeten gaan die standaard uitgebreide bloedafnames doet en u de resultaten mee naar huis geeft om diagnose 1 te weten te komen. Alle andere diagnoses zijn inmiddels gesteld maar had ik nooit verder gekeken dan mijn magerheid dan had ik nu wel eens énorm in de problemen kunnen komen.
Dat ik zeg dat ik altijd zo mager geweest ben maar nooit de symptomen had, helpt echt niet.
Wedden dat obese mensen dat probleem niet hebben? Als je in de V.S. zegt dat problemen iets met je gewicht te maken hebben, kan je het gaan uitleggen aan een rechter.
Via via ken ik zelfs iemand die hetzelfde probleem heeft als mij en er alles aan doet om te verdikken, net omdat ze door artsen nooit of te nimmer serieus wordt genomen.

Als mijn temperatuur nu 34° is (ooit gemeten), of 40° (idem) nobody cares. Te mager en daardoor vatbaar voor allerlei ziektes is geval twee, te mager en daardoor weinig isolatie is antwoord één.
Je kan het zo gek niet bedenken of het is omdat ik te mager ben. Hartritmestoornissen? Geen probleem. Die zijn niet echt. Doordat je mager bent voel je alles gewoon feller.

Ik was ook halfverward en ijlend toen ik op UZ Bxl toekwam maar doordat ik mijn symptomen opnoemde in flarden en gaten denk ik net dat ze me extra onserieus namen. Enfin de spoedarts die me eerst zag nam me heel serieus. Maar de volgende dag op interne vroeg die mens zich al af waarom ik was opgenomen. Kerngezond. Alleen wat mager.

En tja, de symptomen zijn niet vaststelbaar ... een rochelhoest, gehijg als ge moet stappen en wankelen, een hoog-allergische huid waarvan ik beweer dat ze anders was voor de uitslag/jeuk, een temperatuur van 35° en een hartslag van 100 zijn niet vaststelbaar genoeg. Gezwollen lymfeklieren en artsen die zeggen ga naar een reumatoloog, ook niet. Microscopisch bloed in uw urine en een afwijkende vorm van uw rode bloedcellen is ook te verwachten. Die neurologische symptomen zijn waarschijnlijk ge-ijl van iemand die al hallucineert van de ondervoeding of gewoon een aandachtshoer is. Te mager hé.

Soit ik hoop echt dat er nergens niks maligne in mijn lijf zit zoals bv. beender of darm want dat zou wel eens heel veel kunnen verklaren. En dat is dus niet onderzocht bijvoorbeeld. Nu ja ik kan niet verwachten dat ze alle mm² gaan scannen maar zeer dodelijke dingen uitsluiten lijkt me toch niet echt zoveel gevraagd. En als ze het dan hebben over geen onnodige kosten maken terwijl ze dan superveel geld en tijd spenderen aan mensen van +100 die dement zijn en een comorbiditeit hebben van hier tot ginder ... dan stel ik me vragen bij onze gezondheidszorg. Alsof je die mensen niet onnodig tergt met al die onderzoeken en waarvoor ... grote stijgingen in levenskwaliteit of -kwantiteit worden moeilijk. Enfin dat is een ethische vraag, ik wou zelf ook dat mijn oma zo goed mogelijk verzorgd werd natuurlijk. Maar om iemand van 26 dan te laten wegkwijnen omdat ze verdorie jong, blond en mooi en dus per definitie gezond maar wel wat mager is en dus obviously aan een eetstoornis leidt en ieder onderzoek dus overbodig is... Dat is toch niet te doen. En dat terwijl iedere oen weet dat je hart bv. echt geen dag 100 mag slaan omdat er schade mogelijk is. Zeker niet na benzodiazepines of betablockers. :-/ Alsook dat mijn symptomen of kunnen wijzen op niets, of iets zeer ernstigs... maar aub mij bij voorbaat afschrijven?
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 21:42   #367
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Zeg dat tegen jezelf, mevrouw de allochtonenbasher. Maar bon, ik hoop dat je gauw beter bent. Misschien moet je eens dringend contact opnemen met betere dokters. Dokters van UZ Gent bijvoorbeeld. Ik wens je veel beterschap!
Die heb ik gisteren gebeld om te vragen of ik naar de spoed mocht komen. Ze waren wel begrip vol maar het was druk enzo... Ik zou via interne moeten gaan, ambulant en vermelden dat zij zeiden dat het wel dringend was, en alle onderzoeken moeten meenemen maarja. In UZLeuven ben ik ook geweest naar interne geneeskunde. Een ramp dus ... nooit zo uitgescheten geweest. Door een professor nota bene... :-/

Dat was de meest on-ernstige behandeling die ik ooit gehad heb. God, ik zou die mens eigenlijk echt een klacht kunnen aansmeren. Hij moest het zelf maar eens voelen al heeft hij de 70 misschien bijna bereikt, hij zou nog liggen janken en onmiddellijk alle mogelijke medische diagnostische middelen inroepen dat het geen naam meer heeft volgens mij. Of ik moest zijn dochter maar eens zijn.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 21:43   #368
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Aan die lege flessen. Grrrrr
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 21:44   #369
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
als uw immuunsysteem zoveel koorts maakt moet er IETS in uw bloed te vinden zijn dat aanduidt waar uw immuunsysteem tegen vecht.
Neen, autoimmuun?
ontregeld immuunsysteem?

Geneeskundesucks. Val je buiten de bekendste ziekten heb je zowat voor elk mens andere symptomen (net als psykunde overigens)
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 21:51   #370
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Neen, autoimmuun?
ontregeld immuunsysteem?

Geneeskundesucks. Val je buiten de bekendste ziekten heb je zowat voor elk mens andere symptomen (net als psykunde overigens)
Inderdaad, niet te geloven. Maarja, het klopt. Men zal enkel vinden waar men heel specifiek naar op zoek gaat...
Zoekt men het niet dan mag het nog zo groot en zo dodelijk zijn... jammer maar helaas.

Ik zat hier zelf wat te lezen. Gezien alle klachten kunnen samenhangen met toxines of met stressoren. Blijkbaar zijn er tumoren die stresshormonen uitscheiden. Gevolg is dat je lichaam in overdrive gaat en je flipt, zowel psychisch als neurologisch. Diagnose wordt meestal post-mortem gesteld ... Om zoiets te vinden moet je al iemand zo gek maken om je lijf te scannen.
Maar als het zoiets is en zoals mijn lymfeklieren gezwollen waren (<1cm is niet significant maar ze waren twee dagen zo groot dat ik niet meer kon stappen en te weten dat mijn lijf soms 34° maar soms ook 40° kan zijn en 40kg kan wegen bij 1m69 en ik al verschillende diagnoses heb waarvan de kans dat ze gezamenlijk voorkomen ook <0.01 % is wordt het misschien tijd om eens hokjesdenken te verlaten... Want met die gegevens ben ik zelfs niet eens levensvatbaar volgens de geneeskunde. :-/
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 21:51   #371
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
ROFL.

Mja, dat is het probleem bij mij dus .... ik ben mager, fake blond en mooi en dan nemen mensen je niet meer serieus want dan kan je per definitie niet ziek zijn. Amen.
Ik geef toe dat een dergelijke eigendunk wel een sterke contra-indicatie is voor anorexia. Tenzij het natuurlijk maar een façade is om je onzekerheid en zelfhaat te verbergen. Hey, ik zou nog wel kunnen wennen aan dat psycholoogje spelen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 21:56   #372
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

[quote=Quorn;5747106]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Willekeurig vb
Neenee dat is een van de enige ziektes die spontaan even snel geneest als onder 'medicatie', sluweke
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 22:02   #373
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik geef toe dat een dergelijke eigendunk wel een sterke contra-indicatie is voor anorexia. Tenzij het natuurlijk maar een façade is om je onzekerheid en zelfhaat te verbergen. Hey, ik zou nog wel kunnen wennen aan dat psycholoogje spelen.
Een groot deelvan de mensen is veel knapper dan mij. Zeker de jongere mensen (ze worden ieder jaar mooier en mooier, kleden zich leuker, kunnen ook genieten van voortschrijdende esthetische technologie zal ik dan mezelf maar wijsmaken). Een babe of fotomodel ben ik belange niet. Maar ik hoorde het nog mensen ijlen toen ik net uit ziekenhuis II kwam ... "ziet daar wat een schoon poepke" "dzju dat is echt een mooike ja". Dat gebeurt wel eens.
Nja, mensen denken vaak dat je model bent. In mijn geval meestal totdat ze mijn hoofd hebben gezien.

Laat me het anders verwoorden: ik zie er niet zodanig uit dat je mij ernstig zou nemen als je me zou zien of zou verwachten dat er iets intelligent uit mijn mond komt. Ik lijk een meisje voor de show en ik draag meestal maquillage (hoe slechter ik eruitzie, hoe meer natuurlijk. Nu ja, nu niet meer :-/). Helaas te lelijk ervoor, maar toch een poging ondernemend.
Ik ben het type dat je aanziet als een blonde bimbo, is wat ik wil zeggen. Me direct testen op geslachtsziekten en dat dan nog enthousiast meedelen alsof het een surprise is en ik me inderdaad al lang afvraag of. Dat playboy-shirt en een leuke bh dragen was dan ook echt niet slim maar alsof je een spoedgevallenbezoek plant en je er eerst thuis voor gaat omkleden.

Ik moet zeggen dat mijn haarkleur ook zodanig mislukt is dat ik me kan indenken dat de associatie met (drugs)hoertje, zeker gezien mijn verdere uiterlijk op dit moment, echt niet ver weg is. :-/

Ano-patiënten verstoppen inderdaad hun magerheid. Mijn kleding benadrukt meestal mijn figuur. Ik heb een tijd gekend dat ik het wilde testen. Rond mijn zestiende. Dan is het echt verboden om mager te zijn want dat is zo de leeftijd waarop anorexia zich inderdaad kan ontwikkelen. Dan vervloek je dat je zo mager bent en vreet je net veel en ongezond om bij te komen. Verhoogde cholesterolwaardes zijn het gevolg. :-+ En als je het dan aanvaardt denk je, pech: kijk ergens anders aan als het je niet aanstaat. Dat is overigens niet eens moeilijk.

Eetstoornissen zijn makkelijker herkenbaar. Het aangetaste gebit, vooral de voortanden (purgeren en tanden poetsen om het te verbergen), wondjes op de handen door het purgeren en de drukkende voortanden, meestal tekenen van automutilatie en ander zelf-destructief gedrag, zeer onflexibel denken en star (meestal op veel meer vlakken dan eten), losse kleding dragend om het lichaam te verbergen dat "te dik is", perfectionistisch, vaak heel intelligent, ... en dat eten hé. Dat valt wel vrij hard op natuurlijk als je telkens naar het toilet gaat na enig eten of sociale eetgebonden-activiteiten vermijdt of enkel maar watertjes bestelt enzovoort.
Een gestoorde zelfperceptie is al punt één en het meest opvallende: ze zijn te dik en dikker dan mensen met nog een nul achter hun eigen gewicht. :-/ Of als ze gaan eten gaan ze dat in ieder geval onmiddellijk worden.
Ik zou dan hier dus klagen dat ik zeer erg verdikt ben op zes weken tijd. Of wel vermagerd maar dat mijn streefgetal toch echt wel 32kg is. Stel je voor.
Het zou hoogst suïcidaal zijn om dan hulp te weigeren en ik weet ook dat het doodt. Ik zoek net hulp omdat ik niet dood wil. Stel je voor dat ik dood zou vallen aan een ontregeling van mijn mineralenspiegel. Het aantal artsen en verpleegkundigen die dan roepen "zie je wel" gaat dan ook weer niet meer te tellen zijn. Ik mag er niet aan denken.
Maar zoals ik zei: ik ben zo vrij geweest aan de prof te vragen of hij wou contractueel vastleggen welke symptomen ik had, welke onderzoeken hij had gedaan en wat zijn voorstel was en zijn conclusie dat ik geen somatisch probleem had, maar enkel psychisch.
Hij weigerde uiteraard.
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 oktober 2011 om 22:13.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 22:11   #374
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Een groot deelvan de mensen is veel knapper dan mij. Zeker de jongere mensen (ze worden ieder jaar mooier en mooier, kleden zich leuker, kunnen ook genieten van voortschrijdende esthetische technologie zal ik dan mezelf maar wijsmaken). Een babe of fotomodel ben ik belange niet. Maar ik hoorde het nog mensen ijlen toen ik net uit ziekenhuis II kwam ... "ziet daar wat een schoon poepke" "dzju dat is echt een mooike ja". Dat gebeurt wel eens.
Nja, mensen denken vaak dat je model bent. In mijn geval meestal totdat ze mijn hoofd hebben gezien.

Laat me het anders verwoorden: ik zie er niet zodanig uit dat je mij ernstig zou nemen als je me zou zien of zou verwachten dat er iets intelligent uit mijn mond komt. Ik lijk een meisje voor de show en ik draag meestal maquillage (hoe slechter ik eruitzie, hoe meer natuurlijk. Nu ja, nu niet meer :-/). Helaas te lelijk ervoor, maar toch een poging ondernemend.
Ik ben het type dat je aanziet als een blonde bimbo, is wat ik wil zeggen. Me direct testen op geslachtsziekten en dat dan nog enthousiast meedelen alsof het een surprise is en ik me inderdaad al lang afvraag of. Dat playboy-shirt en een leuke bh dragen was dan ook echt niet slim maar alsof je een spoedgevallenbezoek plant en je er eerst thuis voor gaat omkleden.

Ik moet zeggen dat mijn haarkleur ook zodanig mislukt is dat ik me kan indenken dat de associatie met (drugs)hoertje, zeker gezien mijn verdere uiterlijk op dit moment, echt niet ver weg is. :-/
Seg peopke, ken jij de uitdrukking : "too much information"?
Je zit hier op (openbaar) forum en straks bevestig je dokter Steve House zijn diagnose nog
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 22:12   #375
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

[quote=eno2;5747184]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht

Neenee dat is een van de enige ziektes die spontaan even snel geneest als onder 'medicatie', sluweke
"een van de enige" ....euh
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 22:15   #376
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.886
Standaard

Citaat:
waaraan ergert u zich momenteel het meest?
dit topic
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 22:20   #377
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

[quote=eno2;5747184]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht

Neenee dat is een van de enige ziektes die spontaan even snel geneest als onder 'medicatie', sluweke
In farmacologisch onderzoek of geneeskunde komt heel vaak de volgende denkfout voor trouwens:

- je hebt ziekte x
- ik geef medicijn A
-> genezing.
Conclusie: Medicijn A helpt tegen ziekte X.

Maar ... wie zegt dat de ziekte niet genezen was indien patiënt geen medicijn had genomen... Een ziekte kan inderdaad ook spontaan genezen. Wie zegt dat het verloop van de ziekte veranderd is door het medicijn (korter, minder klachten, ...). Dat is daarmee eigenlijk niet bewezen.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 22:24   #378
Zephyr
Burger
 
Geregistreerd: 21 september 2011
Berichten: 129
Standaard

Beste Groentje,

Er is iets wat me niet duidelijk is.
Als ik me doodziek voel heb ik helemaal niet de energie om op het internet zo vurig mijn ziekte te verdedigen. Want ik voel me doodziek.
Jij zit vol energie. ???

Laatst gewijzigd door Zephyr : 16 oktober 2011 om 22:25.
Zephyr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 22:24   #379
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
dit topic
Dat is dan in twee woorden opgelost.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 22:25   #380
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

[quote=Groentje-18;5747225]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

In farmacologisch onderzoek of geneeskunde komt heel vaak de volgende denkfout voor trouwens:

- je hebt ziekte x
- ik geef medicijn A
-> genezing.
Conclusie: Medicijn A helpt tegen ziekte X.

Maar ... wie zegt dat de ziekte niet genezen was indien patiënt geen medicijn had genomen... Een ziekte kan inderdaad ook spontaan genezen. Wie zegt dat het verloop van de ziekte veranderd is door het medicijn (korter, minder klachten, ...). Dat is daarmee eigenlijk niet bewezen.
Hmmm, statische relevante dubbelblind placebo proeven?
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be