![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#361 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#362 |
|
Banneling
|
Als ik op voorhand weet dat mijn beleefdheidsvorm niet overeenkomt met die van een ander dan kom ik gewoon niet en ga ik zeker niet mij eisen stellen tegenover hen als ik toch ga.
|
|
|
|
|
|
#363 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ga er even een ander geloof bijhalen. Een van de weinige dat niet "moet" bekeren.
Het Sikhisme. Als de Moslima's hun sluier/boerka mogen aanhouden, mogen de Sikhs hun religieuze plichten qua kledij en haardracht ook vervullen? Ik maak wel even duidelijk dat Sikhs 5 principiële stukken hebben die ze ten alle tijde moeten bijhebben. Hun tulband, hun onderbroek en hun kam zijn er 3 van. Maar ook dat ze -indien het niet anders kan-, zich aanpassen aan de lokale wetgeving.
|
|
|
#364 |
|
Banneling
|
De schuld van het hooddoekenverbod ligt mijns inziens niet bij de leidinggevenden van de gemeenschapsscholen maar bij de bekeringsijver van een deel van de moslims. Ik ben tegen een hoofddoekenverbod maar begrijp de reactie van de scholen wel. De grote slachtoffers zijn natuurlijk de meisjes die wel een hoofddoek aan willen maar dat niet van een ander verlangen.
Misschien kan de moslimgemeenschap zich zelf beter eerst bezinnen alvorens grote actie te ondernemen. Indien ze in staat zou zijn om die druk die hier en daar op meisjes is uitgeoefend om de hoofdoek te dragen aan te pakken zal er waarschijnlijk wel weer ruimte zijn voor een andere beslissing. Regels en wetten zijn altijd voor verandering vatbaar. Er moet duidelijk eerst iets veranderen in de moslimgemeenschap alvorens daar sprake kan van zijn. Mij lijkt de directrice van de school waar de hele heisa is begonnen namelijk geloofwaardig en kan zij niet van kwaadwillendheid beschuldigd worden en dat is iets waar ik bij een deel van de moslima's aan twijfel. Hoewel zij dat in al hun bekeringsijver niet zo gaan zien natuurlijk daar zij het grote gelijk achter zich menen te hebben en een leugentje om bestwil dan snel vergeven wordt. Dat kennen wij nog van de grote katholieke hypocresie. Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 12 september 2009 om 07:34. |
|
|
|
|
|
#365 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#366 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
dus zolang je op straat loopt, mag je die kledij dragen. (tot zelfs de fameuze burka) vanaf je in de school zit, ben je zoals thuis, en mag je uw kledij dragen zoals thuis. (de burka gaat af, en je kleedje zoals thuis) dus in het geval van die sikhs, zal die zonder probleem hem conformerenin onze maatschappij en een maatpak dragen op straat, en thuis draagt hij zijn tulbandje dus de jonge student zal op de schoolbankenzijn tulbandje, en pamperbroekje dragen en doen zoals thuis ? Mijn zoon heeft ook zo'n traditie om tot ver over de middag in onderbroek rond te lopen...
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 12 september 2009 om 08:07. |
|
|
|
|
|
|
#367 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Maw mijn stelling was correct dat de katholieke scholengemeenschap nog altijd ruim de grootste is. Ik sprak over ongeveer 80% (een getal dat ik me van vroeger herinnerde). Het blijkt 75% te zijn. Dat kan je nog altijd de "overgrote meerderheid" noemen, hoor. |
|
|
|
|
|
|
#368 |
|
Banneling
|
wil daarom nog niet zeggen dat het allemaal katholieken zijn die op die scholen zitten, integendeel, de realiteit is helemaal anders
|
|
|
|
|
|
#369 |
|
Europees Commissaris
|
Het GO heeft juist gehandeld zijn scholen een algemeen verbod op het dragen van religieuze kleding op te leggen. Ik zie dit als een overwinning van het verstand en de redelijkheid. Het abjecte gekrijs en het clichématige gedram van de islamitische geloofsfanaten moeten we maar voor lief nemen. Het komt nu eropaan het verbod uit te voeren en onverkort te handhaven.
|
|
|
|
|
|
#370 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vind niet het ene mooier dan het andere, ik bekijk het gewoon vanuit een volledige andere hoek. Men heeft het steeds over het uiten van een geloofsovertuiging. Het is niet dat wat me stoort waarschijnlijk omdat ik helemaal niet gelovig ben. Wanneer je je daar aan stoort zegt dit veel meer over diegene die dit storend vinden dan over diegene die uiting geeft van zijn geloof. Daarom dat ik het Keppeltje totaal niet storend vind. Zo kan men straks ook gaan verbieden van met een pleister op het hoofd te lopen, of van te uiten door middel van een Vlaamse leeuwklever achteraan de auto dat je Vlaming bent of een de drie kleur omdat ge Belgicist bent enz. Ik vind inderdaad dat een school neutraal moet zijn en dat er daardoor geen kruisbeelden en dat soort rommel aan de muur moet hangen maar om de leerlingen te verbieden het kruisje aan een kettingetje, dat ze van nonkeltantirma gekregen hebben met hun plechtige communie, te dragen vind ik ronduit absurd. Wat mij stoort aan het dragen van een hoofddoek is niet meer dan dat het een hoofddeksel is en dat hier komen wonen ook inhoud zich aan passen aan onze levensgewoonten, men moet in zijn gastland zich niet onbeschoft gedragen. Om terug te komen op het Keppeltje. Dit is nauwelijks als hoofddeksel te aanzien, trouwens overigens wordt dat gedragen onder hun hoed. Wanneer deze man zijn hoed af zet in de klas gedraagt hij zich zoals het hoort voor mij. Laatst gewijzigd door Garry : 12 september 2009 om 16:11. |
|
|
|
|
|
|
#371 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
op zich is het, zoals steeds, simpel. Als u een fouloir of hoofddoek draagt dat nergens in enige regelmentering staat, noch nergens door wordt opgelegd dan is het een vrije keuze van het moment het doek ergens bij hoort is het geen vrije keuze meer.
|
|
|
#372 |
|
Europees Commissaris
|
Een landbouwer is een boer, in het Vlaams nog wel eens aangeduid als boerke. De vrouw van een boer is een boerin. Wat is de vrouw van een boerke?
Juist, een boerka!
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 12 september 2009 om 17:15. |
|
|
|
|
|
#373 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Toch geloof ik dat het gaat om het niet toegeven. Eerder dan van een de drang om te bekeren. Mij zal niemand bekeren Een mens is een product van opvoeding en milieu, toch in hoofdzaak. Mensen veranderen niet, daar geloof ik niet in. Mensen kunnen zich wel als de beste aanpassen. En het is juist dat dat ze niet willen |
|
|
|
|
|
|
#374 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Daar hoor ik niemand over klagen hier PS. Net het nieuws gezien op één > in Beringen woont een verstandige mens Laatst gewijzigd door Tejokus : 12 september 2009 om 18:09. |
|
|
|
|
|
|
#375 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wij moeten onze gewoonten en tradities dienaangaande niet gaan aanpassen aan hun, het is aan hun om onze gewoonten en tradities te respecteren. Als ze dat niet kunnen of willen zitten ze hier niet op hun plaats. |
|
|
|
|
|
|
#376 |
|
Minister-President
|
Zonder hoofddoek niet meer naar school ? Geen probleem van maken. Moeten ze maar zonder diploma gaan kuisen in de harems van hun imams.
Ben pas terug uit het zo gekleurde Zuid Frankrijk. Hoe komt het dat ge in Montpellier, Nimes, Avignon en zelfs Marseille veel minder hoofddoeken ziet dan in Antwerpen ? Stop met het onophoudelijk geven van een open deurtje aan religieuze amokmakers... |
|
|
|
|
|
#377 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wanneer het zou de gewoonte zijn in hun geloof om, wanneer ge als vrouw bij het derde kind nog steeds geen zoon gebaard hebt, om zich van een torengebouw te smijten, dan zoude ze ook beweren dat dat uit vrije wil was. Iets doen omdat je eigenlijk geen keuze gelaten wordt is NOOIT een vrije keuze. Stel dat ze, wanneer ze het niet zouden doen, ze niet meer geaccepteerd worden door hun gemeenschap. Kan er dan nog over een vrije keuze gesproken worden? Volgens mij niet. En dat men daar tegen moet reageren, ook waar, maar wat helpt dat? Niets!!! Want wanneer de hoofddoek nu verboden wordt om die rede, is de volgende stap dat ze eigen scholen gaan oprichten waarin ze nog meer zullen onderdrukt worden. Zeg nu niet dat dit niet waar is want dan moet je maar eens terugblikken naar hoe het vroeger ging in ons katholiek onderwijs. Ik denk niet dat men daar een vrije keuze had. Meisjes werden verplicht een rok te dragen die minstens x aantal centimeter tot onder de knie moest komen + nog een hele boel andere toestanden, vooral in pensionaten, waar ze om 5 u 's morgens uit hun bed getrommeld werden om gezamenlijk naar de mis te gaan en waar ze dan weer met de grote paplepel allerhande beperkingen ingelepeld kregen. Laatst gewijzigd door Garry : 12 september 2009 om 18:44. |
|
|
|
|
|
|
#378 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nog iemand die ermee akkoord gaat dat Sikhs, indien de Moslims hun slag thuis halen met hun hoofddoek gebeuren, ook hun 5 Kappah's mogen handhaven?
Nu is het wel zo dat ik eerder de Sikhs hun 5 Kappah's zou toelaten, dan een hadith, of een nonnenkapje. Net omdat ze geen bekeringverplichting hebben.
|
|
|
#379 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Het aantal asielzoekers wordt en blijft ook een probleem. Het is O.T. maar ons land kan dat toch niet blijven dragen. |
|
|
|
|
|
|
#380 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is gewoonweg een ware kanker geworden. Goed dus voor het VB.
Laatst gewijzigd door Garry : 12 september 2009 om 20:20. |
|
|
|