![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#361 |
|
Provinciaal Statenlid
|
|
|
|
|
|
|
#362 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#363 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Juist, en ook daar zullen er mensen zijn die beweren dat cafés niet failliet gaan door minder klanten, doordat er niet meer mag gerookt worden en door dat bij veel mensen een pintje drinken nu eenmaal geassocieerd wordt met roken...
|
|
|
|
|
|
#364 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En nu zitten de niet-rokers met de gebakken peren : hun rookvrije etablissementen zijn stankkoten geworden. |
|
|
|
|
|
|
#365 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#366 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Dus... omdat er vroeger toch cafés al failliet gingen, mag je het hen nu wat moeilijker maken en dan ook nog ontkennen dat er door het rookverbod nog meer cafés failliet zullen gaan... Mooie logica...
|
|
|
|
|
|
#367 |
|
Banneling
|
een café-baas die bij de pinken is maakt er een bloeiende zaak van. Dat bewijs zie ik voldoende rond mij. Ga eens rond op de grote markt van Sint-Trudien : daar is geen enkele gelegenheid in moeilijkheden. Integendeel. Maar men pakt het dan ook verstandig aan.
|
|
|
|
|
|
#368 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik word dat gezaag over failiiete kaffees dik beu.
Er zijn de laatste 50 jaren zovele kruideniers failiiet gegaan ... da's 't leven hé. Kijk nu eens hoe erg de kaffees zelf geëvolueerd zijn. Kijk eens naar het aanbod in hun zaak .. enz. Stilstand is achteruitgang.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#369 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
De enige mensen die vinden dat een pintje drinken en roken nu éénmaal probleemloos samen gaan, zijn de rokers zelf. Kortom een cirkelredenering.
|
|
|
|
|
|
#370 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#371 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Maar... Descartes, verlicht (!) me nu eens. Stel nu dat ik geen zin heb om helemaal naar Sint-Truiden te rijden. (Allez, je moet het niet stellen, eigenlijk is het gewoon zo) Hoe verstandig zijn ze daar dan wel in de Limburg en welke mirakeloplossing hebben ze daar gevonden om cafébazen, rokers en niet-rokers in vrede te laten samenleven? |
|
|
|
|
|
|
#372 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
En dan nog niet niet eens alle niet-rokers, maar alleen de zuurpruimen. So what... Ook een cirkelredenering, zeker? |
|
|
|
|
|
|
#373 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Gepensioneerde ambtenaren kunnen het ook wel doen met een pensioen zoals zelfstandigen, hé (wat dacht je van een 600€ per maand). Er zijn er zovele die dat elke maand krijgen... Ook daarin moeten we kunnen evolueren toch, want... stilstand is achteruitgang. |
|
|
|
|
|
|
#374 |
|
Minister-President
|
Pølle laat weten enkele dagen geleden gestopt te zijn. Verder heeft hij niets tegen anti-rookmaatregelen, al vindt hij een totaal rookverbod te drastisch.
|
|
|
#375 | |
|
Banneling
|
Citaat:
kortom : de café's zien hier altijd zwart van 't volk en niet bruin van de nicotine |
|
|
|
|
|
|
#376 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#377 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Overigens is het perfekt mogelijk dat sommige van de artsen die pro de verbodsmaatregel zijn, toch zelf roken .... en misschien ook op die manier hopen gesteund te worden om van het roken af te raken. Geef je strijd op man. Ga gerust verder op kaffee, babbel er wat met je vrienden, maar ga naar buiten om je sigaretje te roken als je het niet meer kan uithouden; en ... rook misschien daardoor vanzelf al een beetje minder. Wees niet langer koppig, maar evolueer mee naar het tweede desennium van de 21° eeuw ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#378 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Polle, hou dat volle . 't zijn alleen maar karaktervolle mensen die erin lukken om van een verslaving af te raken, dus ... profisiat.
|
|
|
|
|
|
#379 |
|
Provinciaal Statenlid
|
|
|
|
|
|
|
#380 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
En dat ze er toch niet in slaagden om het rookverbod in 2012 in te voeren. En dat ze het doorschuiven naar hun opvolgers, die het dan misschien wel uitstellen tot 2020... Dus ondertussen niks aan de hand... En jij bent nog altijd welkom om in het café waar ik een sigaretje rook, ook een glaasje te komen drinken, zonder er te roken... |
|
|
|
|