Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Zal de NVA mee BHV stemmen?
Ja, zeker wel. 24 44,44%
Neen, ze onthouden zich. 30 55,56%
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 12 oktober 2010, 07:41   #361
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
1/ Hij heeft een opdracht aanvaard die vanuit Vlaams oogpunt totaal nutteloos is, maar wel de Belgische belangen dient.
2/ Hij heeft een opdracht aanvaard die ingaat tegen zijn overtuiging dat de liberalen erbij moeten betrokken worden.
3/ Hij heeft de logica aanvaard dat de parlementaire stemming van het BHV-voorstel de Belgische regeringsvorming onmogelijk maakt.

Ik zie niet goed in hoe de N-VA deze misstappen zal aanwenden om ze tegen het Belgisch systeem te gebruiken. Ik kan alleen maar hopen dat De Wever en Jambon slimmer zijn dan ik.
Ik begrijp je ongeduld en deel zelfs je frustratie ter zake, maar op zich heeft de N-VA nog steeds geen fout gemaakt.
Immers, hoe dit uitstel de Belgische belangen dient, is mij niet zo duidelijk vermits het enkel bijdraagt tot de verdere verrotting aangezien een oplossing er geen stap dichter door komt.
Hij kan nog steeds met de liberalen praten als hij na die 10 dagen tot de vaststelling zou (zal, maar soit) komen dat de huidige constellatie niet werkt.
Hij kan nog steeds het BHV-voorstel helpen goedkeuren als na zijn opdracht zou blijken dat er niets bougeert.
Kortom, er is niets onherroepelijks gebeurt. Trouwens, u moet goed beseffen dat dit allemaal pre-electorale retoriek is. Immers, enkel de datum moet nog geprikt worden...

Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 12 oktober 2010 om 07:42.
den ambetantsten is offline  
Oud 12 oktober 2010, 10:22   #362
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
we zijn bezig over BE en niet over Congo.
Congo heeft het Belgisch juk al grotendeels van zich af kunnen schudden. Vlaanderen is zo ver nog niet.

Eentje voor de Vlamingen, moge het inspirerend werken

http://www.youtube.com/watch?v=kAJgWH7GCqo&hd=1
Pelgrim is offline  
Oud 12 oktober 2010, 10:24   #363
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat zal wel niet zo gemakkelijk zijn. Als ze hun verstand samenleggen, misschien wel?

Jan vandenberghe die het vanop zijn berg altijd beter wist, is het hier blijkbaar al afgetrapt?
Jan VDB wist het in ieder geval altijd beter dan u
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 12 oktober 2010, 10:43   #364
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Jan VDB wist het in ieder geval altijd beter dan u
Ga je een rotte appel met een bloeiende appelboom vergelijken?

Azert komt niet verder dan wat gewauwel en holle leuzen. Argumenten aandragen is zeker niet zijn "fort". JVDB is een volwaardig debater.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 12 oktober 2010, 10:51   #365
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ga je een rotte appel met een bloeiende appelboom vergelijken?

Azert komt niet verder dan wat gewauwel en holle leuzen. Argumenten aandragen is zeker niet zijn "fort". JVDB is een volwaardig debater.
En dan ben ik degene die met een paar rake woorden mensen naar beneden haal...

(Sorry, off topic, maar het was even sterker dan mezelf)
Oud 12 oktober 2010, 10:53   #366
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Ik begrijp je ongeduld en deel zelfs je frustratie ter zake, maar op zich heeft de N-VA nog steeds geen fout gemaakt.
Immers, hoe dit uitstel de Belgische belangen dient, is mij niet zo duidelijk vermits het enkel bijdraagt tot de verdere verrotting aangezien een oplossing er geen stap dichter door komt.
Hij kan nog steeds met de liberalen praten als hij na die 10 dagen tot de vaststelling zou (zal, maar soit) komen dat de huidige constellatie niet werkt.
Hij kan nog steeds het BHV-voorstel helpen goedkeuren als na zijn opdracht zou blijken dat er niets bougeert.
Kortom, er is niets onherroepelijks gebeurt. Trouwens, u moet goed beseffen dat dit allemaal pre-electorale retoriek is. Immers, enkel de datum moet nog geprikt worden...
Een mens is zijn gedrag.

Als je eenmaal toont dat je het in je hebt om van je eigen lijn af te stappen, al was het maar voor even, dan ben je - zeker in de Belgische politiek - veroordeeld.
Oud 12 oktober 2010, 11:14   #367
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
1/ Hij heeft een opdracht aanvaard die vanuit Vlaams oogpunt totaal nutteloos is, maar wel de Belgische belangen dient.
2/ Hij heeft een opdracht aanvaard die ingaat tegen zijn overtuiging dat de liberalen erbij moeten betrokken worden.
3/ Hij heeft de logica aanvaard dat de parlementaire stemming van het BHV-voorstel de Belgische regeringsvorming onmogelijk maakt.

Ik zie niet goed in hoe de N-VA deze misstappen zal aanwenden om ze tegen het Belgisch systeem te gebruiken. Ik kan alleen maar hopen dat De Wever en Jambon slimmer zijn dan ik.
1) Raar, ik heb juist de tegenovergestelde mening. Door de opdracht te aanvaarden in combinatie met de scheldtirades vand e FR toont BDW aan wat het probleem is => Voordelig voor Vlaanderen.
2) Waar in de opdracht staat dat hij niet met de liberalen mag praten? Dat maken de FR ervan, wandel niet mee in hun logica aub.
3) Dat is geen Belgische logica maar realisme, hun houding is belachelijk maar je weet zo dat de FR hysterisch gaan doen en de ganse wereldpers bijeenroepen zodra BHV gestemd wordt. Dit mag de NV-A natuurlijk niet tegenhouden om dit na de 18de te stemmen.
Gwyndion is offline  
Oud 12 oktober 2010, 11:22   #368
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een mens is zijn gedrag.

Als je eenmaal toont dat je het in je hebt om van je eigen lijn af te stappen, al was het maar voor even, dan ben je - zeker in de Belgische politiek - veroordeeld.
De N-va zal misschien een klein deel van z'n kiespubliek verliezen, maar door te tonen dat hij ze alles aan wil doen om een akkoord te vinden, een akkoord dat weliswaar niet ten nadele is van de Vlamingen, wint ze een paar kiezers bij die dachten dat de N-va extreem of anti-belgisch was. De N-va is niet in de eerst plaats een anti-Belgische partij, maar een Pro-vlaamse partij. Als ze er in slaagt om van België een land te maken dat niet anti-Vlaams is, dan heeft ze al een heel grote stap gezet.
leuri is offline  
Oud 12 oktober 2010, 12:52   #369
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leuri Bekijk bericht
De N-va zal misschien een klein deel van z'n kiespubliek verliezen, maar door te tonen dat hij ze alles aan wil doen om een akkoord te vinden, een akkoord dat weliswaar niet ten nadele is van de Vlamingen, wint ze een paar kiezers bij die dachten dat de N-va extreem of anti-belgisch was. De N-va is niet in de eerst plaats een anti-Belgische partij, maar een Pro-vlaamse partij. Als ze er in slaagt om van België een land te maken dat niet anti-Vlaams is, dan heeft ze al een heel grote stap gezet.
ze gaan voor separatisme.
is het nu niet, dan is het de volgende keer;
met zo'n partij moet je geen overeenkomst sluiten.
azert is offline  
Oud 12 oktober 2010, 12:53   #370
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw weet o zo weinig
leuri is offline  
Oud 12 oktober 2010, 12:57   #371
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan het alleen maar hopen.
Oud 12 oktober 2010, 12:57   #372
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als je de heren politici bezig hoort, zijn het vooral de franstaligen bij monde van de PS die separatisch discours aan het volgen zijn. Ik mag dus besluiten dat u een voorstander bent van het uitsluiten van PS en NVA bij de onderhandelingen? Neem daar nog eens bij dat ook het FDF (en bijgevolg ook MR) en VB uitgesloten worden om diezelfde reden en er schieten niet veel partijen meer over hé?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 12 oktober 2010, 13:08   #373
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als je de heren politici bezig hoort, zijn het vooral de franstaligen bij monde van de PS die separatisch discours aan het volgen zijn. Ik mag dus besluiten dat u een voorstander bent van het uitsluiten van PS en NVA bij de onderhandelingen? Neem daar nog eens bij dat ook het FDF (en bijgevolg ook MR) en VB uitgesloten worden om diezelfde reden en er schieten niet veel partijen meer over hé?
De groenen en de sossen werken een sociaal bestel uit voor exotische planten die in ons land de pensioenen helpen aandikken.

Of niet?
poekieJ is offline  
Oud 12 oktober 2010, 17:57   #374
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Schotland, Catalunya. Italië, ... zitten ze in de regering.
Miguelito is offline  
Oud 12 oktober 2010, 18:00   #375
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
In Schotland, Catalunya. Italië, ... zitten ze in de regering.
Daar zijn het dan ook redelijke mensen, ze kennen daar geen Walen.
Oud 12 oktober 2010, 18:14   #376
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Daar zijn het dan ook redelijke mensen, ze kennen daar geen Walen.
Redelijke mensen? De meeste spanjaarden haten eigenlijk de catalanen, nog meer als de basken. Zelfs regionalisten moeten niet van de catalanen weten.
En in belgië zijn niet de walen schuld, maar de bourgoisie bruxellois en hun handpoppen in het verfranste wallonië.
Miguelito is offline  
Oud 12 oktober 2010, 18:43   #377
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Is er nu eigenlijk überhaupt iets over BHV te doen geweest? Ik heb er niets van vernomen.
poekieJ is offline  
Oud 12 oktober 2010, 18:52   #378
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Is er nu eigenlijk überhaupt iets over BHV te doen geweest? Ik heb er niets van vernomen.
donderdag dient Annemans een voorstel tot hoogdringendheid in
Miguelito is offline  
Oud 13 oktober 2010, 12:52   #379
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Alle respect voor uw visie, maar welk werk mag dat dan wel zijn, mijnheer Robert ? Zijn fameuze clarificatie-opdracht, misschien ?

Wil even realistisch zijn :

• wat valt er nu nog te verduidelijken wat niet iedereen sinds weken weet ?

• welke vragen kan De Wever aan wie dan ook stellen die uw roi niet even goed zelf kan stellen ?

• waarom precies 10 dagen ? Ik lees dat De Wever twee uren per partij zal uittrekken. Zeven maal twee = veertien uren, zegge nog niet eens een volle werkdag voor eender welke huisvrouw. Waarom dan 10 dagen ?

• hebt u inmiddels een aantal overduidelijke artikels gelezen in zowel de Vlaamse als de Belgische Franstalige pers ? Ziet u daarin tekenen van meegaandheid vanwege de Franstaligen ?

U weet het antwoord op deze vragen, mijnheer Robert. U weet dat De Wever zich domweg heeft laten inpakken door het Belgisch Franstalig regime. U weet dat hij nu aan iedereen in politiek België heeft getoond dat de Vlaams-nationalisten, waarvan hij aan Franstalige zijde en in Laeken als de voorman wordt gezien, niets méér zijn dan lammeren die je uiteindelijk makkelijk in de Belgische pas kunt doen lopen.

Verwacht u nu van ons dat wij ook tien dagen zullen wachten om De Wever’s onaanvaardbare stommiteit aan te klagen, kwestie van de koffiemadam niet voor het hoofd te stoten ? Of is het plots bon ton in Vlaanderen om evenzeer de zwakkeling uit te hangen dan de voorgehouden Grote Leider ?

Kunt u aanvaarden dat zwakheid niet overal en bij iedereen de regel hoeft te zijn ? Wil mij bij voorbaat dit taalgebruik vergeven, maar voor één keer geef ik er – ter clarificatie – aan toe :

Als ik een stront zie liggen, wijs ik anderen daar op. Willen die anderen dan toch blindelings in de caca stappen, nou voor mij niet gelaten. Maar ik ga geen tien dagen wachten om op de stront te wijzen, om dan achteraf – als velen er al in getrapt hebben – lafweg te zeggen “ja, ik had hem al meteen zien liggen, maar ik heb gezwegen opdat niemand mij zou verwijten dat ik een stront een stront durfde te noemen”.
Ik kan akkoord gaan met je vier eerste punten. Daarna verlies je, volgens mijn onbescheiden mening, de pedalen. Ik wil dit illustreren met één voorbeeldje : mocht De Wever de vleesgeworden slappeling zijn waarvoor je hem verslijt, hoe komt het dan dat de onderhandelingen meer dan 4 maanden aanslepen zonder ook maar de minste hoop op een akkoord?

Je schijnt ook niet te beseffen dat BDW met allerlei gevoeligheden geconfronteerd wordt :

- zijn kiespubliek is niet homogeen samengesteld, het bestaat uit harde nationalisten, anderzijds mensen zonder ideologie die gewoon een staatshervorming willen tot zelfs unitaristen die voor de N-VA stemmen -

- de Vlaamse partijen vertrouwen elkaar niet -

- noord en zuid nog minder.

In dergelijke omstandigheden kan je onmogelijk gelijk welke opdracht tot een goed einde brengen. Een beetje begrip is dan ook noodzakelijk, maar ook d�*t is teveel gevraagd. Soit.

Om te eindigen volgende beeldspraak : indien je bij het minste briesje zeeziek wordt moet je het varen vermijden. Roepen dat het de fout van de kapitein is komt een beetje te gemakkelijk over.
robert t is offline  
Oud 13 oktober 2010, 13:02   #380
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zal niet nodig zijn.
De belgicisten zijn bezig hun dierbaar belgie naar de verdoemenis te helpen

Boduo is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be