Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2014, 21:52   #361
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
sterk bezig.
geen argumenten, maar wel beledigen.
Ach, het is een echte Waal he.
Oud 5 januari 2014, 21:55   #362
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En dat is uw verdediging ?
Stel, een fictief cijfer, dat er 50% teveel ambtenaren zijn. Dan betekent dat niet dat op alle departementen het personeel moet halveren.
Wat interesseert mij dat nu welke rekenkundige waarheid in jouw hoofd opkomt als je naar je kersboom zit te kijken om te gaan bepalen hoeveel ambtenaren er te veel zijn, te lui, te veel pensioen....

Allemaal dikke zever, toogpraat van een bende kleine vlamingen en hun zelfverklaard eerlijkheidsgevoel dat blijkbaar enkel kan opgelost worden door hel bevolkingsgroepen te schofferen.

Het interesseert mij niet, dat de NVA eerst eens voor eigen deur veegt, de verkeersproblematiek oplost, de wachtlijsten in de zorg, de jobkorting teruggeeft, het vlaamse ambtenarenapparaat moderniseert waarmee ze lof zouden krijgen van vriend en vijand.

En als dat gebeurd is, dan kun je eens vertellen hoe goed jullie het wel zullen doen met de federale ambtenaren
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 22:08   #363
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Kwatongen beweren hier dat die hoge belastingen nodig zijn om mensen zoals u van een rijkelijk pensioen te voorzien.
Mocht de som van mijn pensioen èn mijn uitgesteld loon boven de marktwaarde liggen, dan moet ik de oude machtspartijen daarvoor danken.

Maar die ligt niet boven de marktwaarde.

Het enige probleem is: er zijn teveel ambtenaren, en de politiek organiseert het personeelsbeleid en de werkinvulling op zodanige wijze dat het moet vastlopen en ontsporen.
D�*t mogen we ook danken aan de oude machtspartijen.
Eén heeft zich al geëxcuseerd voor een paar recente flaters.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 22:11   #364
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de privé vind je bijlange na niet zoveel mensen die het werk proberen te omzeilen. Tevens zijn er jaarlijkse beoordelingen, toch waar ik werkte.
Ik heb ook nergens gezegd dat alle benoemde ambtenaren luiaards zijn, maar wel een te groot deel, en dat is nadelig voor iedereen.
In de firma waar ik werkte heb ik een viertal herstructureringen meegemaakt. Het gevolg is dat de werkdruk elke keer hoger werd, en dat de mindere werknemers al lang ontslagen zijn. Toen ik uit eigen beweging vertrok zag ik in mijn onmiddelijke omgeving geen enkele onbekwame collega. Enkel mensen die de volle 100% gaven, en dikwijls nog thuis verderwerkten. Onbezoldigd welteverstaan. Dit zie ik nu veel en veel minder.
In de laatste ontslagronde heb ik zelf gezien dat zelfs zeer bekwame mensen ontslagen werden, om economische redenen, het is dat wat voor mij de deur dicht deed. Een bekwaam persoon zou geen angst moeten hebben voor ontslag. Nochtans, een bekwaam persoon van over de 50, die ontslagen wordt, heeft een probleem.
Tussen haakjes, in die privé onderneming werkten ook gehandicapten. Weliwaar wel fysiek gehandicapten die in staat waren om het geestelijk werk naar behoren uit te voeren. Het feit dat die zich voortbewogen met een rolstoel of met krukken was geen enkele belemmering.
En van wanneer is het de bedoeling,om minderen,en beteren te gaan vergelijken,en op welke basis,iemand die een leerplan volgt van iemand die op de hoogte is van zijn job, kan binnen onafziebare tijd zelfs beter worden dan zijn cursusleider,dat is tijdsgebonden,maar bij de overheid heeft men tenminste die tijd,terwijl men in de privé zelfs mensen ontslaan die hun job kennen,maar waar door winstmarge bepaald zal worden of ge moogt blijven of niet,ik heb als coordinator bij een jobcenter bij meerdere gesprekken aanwezig geweest,waar ik alleen mocht tussenkomen als bepaalde mensen gefavoriseerd zouden worden,ik zat daar als waarnemer,en desnoods als waarschuwer,ik bevond mij daar met de kandidaat,een manager, iemand van het personeelsbeleid,en examen afgevaardigden,net om te voorkomen dat favoritisme het doel werd,maar dat wel de kennis het voornaamste was!
En waar ik werkte heeft heel die reorganisatie succes gehad,dus wat daar bij een nog semi-overheidsbedrijf kon, kan ook bij andere overheidsbedrijven,maar het steeds zo cru stellen van mensen als demonen,en als waardeloos bestempeld worden omdat er het woord overheid bij te pas komt,daar doe ik niet aan mee,tussen alle koren zit kaf, en als alleen diegenen werk zouden vinden die met alles meekunnen,en de anderen niet dan zou de wereld geregeerd worden door zij die het geluk hebben om met wat meer verstand op de wereld te zijn gekomen,daarom dat aangepaste jobs binnen de mogelijkheid moeten liggen van iedereen!
Oud 5 januari 2014, 22:11   #365
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
In de privé vind je bijlange na niet zoveel mensen die het werk proberen te omzeilen. Tevens zijn er jaarlijkse beoordelingen, toch waar ik werkte.
Ik heb ook nergens gezegd dat alle benoemde ambtenaren luiaards zijn, maar wel een te groot deel, en dat is nadelig voor iedereen.
In de firma waar ik werkte heb ik een viertal herstructureringen meegemaakt. Het gevolg is dat de werkdruk elke keer hoger werd, en dat de mindere werknemers al lang ontslagen zijn. Toen ik uit eigen beweging vertrok zag ik in mijn onmiddelijke omgeving geen enkele onbekwame collega. Enkel mensen die de volle 100% gaven, en dikwijls nog thuis verderwerkten. Onbezoldigd welteverstaan. Dit zie ik nu veel en veel minder.
In de laatste ontslagronde heb ik zelf gezien dat zelfs zeer bekwame mensen ontslagen werden, om economische redenen, het is dat wat voor mij de deur dicht deed. Een bekwaam persoon zou geen angst moeten hebben voor ontslag. Nochtans, een bekwaam persoon van over de 50, die ontslagen wordt, heeft een probleem.
Tussen haakjes, in die privé onderneming werkten ook gehandicapten. Weliwaar wel fysiek gehandicapten die in staat waren om het geestelijk werk naar behoren uit te voeren. Het feit dat die zich voortbewogen met een rolstoel of met krukken was geen enkele belemmering.
En van wanneer is het de bedoeling,om minderen,en beteren te gaan vergelijken,en op welke basis,iemand die een leerplan volgt van iemand die op de hoogte is van zijn job, kan binnen onafziebare tijd zelfs beter worden dan zijn cursusleider,dat is tijdsgebonden,maar bij de overheid heeft men tenminste die tijd,terwijl men in de privé zelfs mensen ontslaan die hun job kennen,maar waar door winstmarge bepaald zal worden of ge moogt blijven of niet,ik heb als coordinator bij een jobcenter bij meerdere gesprekken aanwezig geweest,waar ik alleen mocht tussenkomen als bepaalde mensen gefavoriseerd zouden worden,ik zat daar als waarnemer,en desnoods als waarschuwer,ik bevond mij daar met de kandidaat,een manager, iemand van het personeelsbeleid,en examen afgevaardigden,net om te voorkomen dat favoritisme het doel werd,maar dat wel de kennis het voornaamste was!
En waar ik werkte heeft heel die reorganisatie succes gehad,dus wat daar bij een nog semi-overheidsbedrijf kon, kan ook bij andere overheidsbedrijven,maar het steeds zo cru stellen van mensen als demonen,en als waardeloos bestempeld worden omdat er het woord overheid bij te pas komt,daar doe ik niet aan mee,tussen alle koren zit kaf, en als alleen diegenen werk zouden vinden die met alles meekunnen,en de anderen niet dan zou de wereld geregeerd worden door zij die het geluk hebben om met wat meer verstand op de wereld te zijn gekomen,daarom dat aangepaste jobs binnen de mogelijkheid moeten liggen van iedereen!
Oud 5 januari 2014, 22:18   #366
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Hoeveel werkloze werkzoekenden (of is 't omgekeerd) zijn er ook alweer....die geen werk vinden omdat er nu eenmaal niet genoeg werk te vinden is, hé ? Daar ga je nog een legertje ex-ambtenaren bijlappen ?
Het zou in ieder geval onmiddelijk de kosten per persoon meer dan halveren en op lange termijn zelfs nog veel verder terugdringen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 22:21   #367
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
En ik die dacht dat men de werkloosheid moest aanpakken,blijkbaar zitten er alleen maar niksnutten bij de overheid als ik u zo bezig hoor!
mss moeten ze maar eens gaan nadenken bij de overheid en boter bij de vis vragen voor onderwijs,ministerie,gemeenteinfo en documenten enz...dus alles wat tijd en geld kost,zoals info en diensten kortom alles waar de overheid aan zou kunnen verdienen,wat zou je dan zeggen?
wel dat is net wat zal gebeuren als men al die diensten privé maakt,betalen tot ge blauw ziet,en ze zijn er al goed mee bezig he,notariskosten zijn al een heel stuk omhoog gegaan,nu ook de btw op diensten voor advocaten,ge slaagt uw eigen ruiten in ,maar ge ziet het niet omdat uw rolluiken nog af zijn!
Gelooft ge zelf allemaal toch niet. Zeer geleerde mensen hebben onlangs nog nagerekend, hoeveel wij voor onze belastingen terugkregen. En dat was, in vergelijking met onze peers, een (flink) stuk minder.
Trouwens het wordt wel leuk, dat ge om de duur privé diensten te staven, ge de stijging van de taksen hierop, als voorbeeld neemt.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 22:21   #368
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
financiële verliesposten?

Mijn kloten ja.
Ik moest onlangs bij het ovelijden van een familielid enkele attesten hebben.
17 attesten voor kort verlet x 2,5 euro = 42,5 euro.
Werk: Eenmaal invullen en 17 maal uitprinten. Zelfs het "zegeltje" werd geprint.

Enkele attesten van overlijden (pensioen, overbrengen van stoffelijk overschot, grafconcessie, .....) aan € 2,50 per stuk, in totaal 12,50 euro.

Werk: 1 maal invullen en er kwamen 4 verschillende exemplaren uit, grafconcessie was daar niet aan gelinkt.

In totaal was er geen 5 minuten werk voor mijn papieren, ik moest wel 55 euro neertellen.
In Frankrijk zijn alle verplichte documenten gratis, wat ook maar logisch is.
Oud 5 januari 2014, 22:27   #369
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Het zou in ieder geval onmiddelijk de kosten per persoon meer dan halveren en op lange termijn zelfs nog veel verder terugdringen.
en wie zou het ten goede komen,u wil dus rijkdom en welness, voor een bepaalde groep, en armoe en geen vooruitzichten voor de andere groep,zeg me eens gaat Belgie dan ooit terug het land worden van uw dromen?
Oud 5 januari 2014, 22:27   #370
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hij heeft een punt, misschien moet we alles gelijkstellen.
Stel voor: volwaardig vakantiegeld, 13de maand in plaats van de eindejaarspremie, veel blablabla, titels (assissent account manager, training manager, operational manager,...) firmawagens, groepsverzekeringen en hele reutemeteut.

Of gewoonweg niets van dit alles, een laag loon dat praktisch niet verhoogt gedurende gans de loopbaan, en op het einde een pensioen dat een derde van dit van een gelijkwaardige ambtenaar bedraagt (met de kans om tussendoor nog ontslagen te worden). Ook dat is gelijkstelling, en met een hoop meer personen dan het bovenstaande voorstel.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 22:29   #371
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
In Frankrijk zijn alle verplichte documenten gratis, wat ook maar logisch is.
Haha,nu wil u het gratis,en wie gaat voor die gratis zorgen? U wil toch de overheid weg? welke instelling die privébelangen heeft gaat dat dan willen doen??
Oud 5 januari 2014, 22:29   #372
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Wat interesseert mij dat nu welke rekenkundige waarheid in jouw hoofd opkomt als je naar je kersboom zit te kijken om te gaan bepalen hoeveel ambtenaren er te veel zijn, te lui, te veel pensioen....

Allemaal dikke zever, toogpraat van een bende kleine vlamingen en hun zelfverklaard eerlijkheidsgevoel dat blijkbaar enkel kan opgelost worden door hel bevolkingsgroepen te schofferen.

Het interesseert mij niet, dat de NVA eerst eens voor eigen deur veegt, de verkeersproblematiek oplost, de wachtlijsten in de zorg, de jobkorting teruggeeft, het vlaamse ambtenarenapparaat moderniseert waarmee ze lof zouden krijgen van vriend en vijand.

En als dat gebeurd is, dan kun je eens vertellen hoe goed jullie het wel zullen doen met de federale ambtenaren
Dat er een te groot overheidsbeslag is, dat is geen toogpraat.
Maar hetgeen jij hier produceert is dat wel.
Ambtenaren worden niet geschoffeerd, maar om de een of andere reden voelt u zich aangevallen.
In die hoedanigheid bakt u er niet veel van om het ambtenaren apparaat te verdedigen.
Neen, laat alle herstuctureringen maar voortgaan in de privé. De overheid zal wel verder doen zoals ze nu doen. En dat gaat blijven werken volgens u ?
Dream on.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 22:31   #373
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
En kunnen we nu eens overgaan tot het beantwoorden van mijn vraag over die reispaskwestie ? Ik kan ook honderden voorbeelden aanhalen waar de kostprijs op 't eerste zicht wordt verrekend. Ik kan ook honderden voorbeelden aanhalen waar de kostprijs niet wordt gehaald. Maar ik begin het liefst met die reispaskwestie....
Wie eist een reispas in maakt niet uit welk land?

Je kan eventueel direct de kosten van een reispas eens vergelijken in onze omringende landen. In België is dat traag en enorm duur - tiens hoe zou dat weer komen?
Oud 5 januari 2014, 22:32   #374
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Haha,nu wil u het gratis,en wie gaat voor die gratis zorgen? U wil toch de overheid weg? welke instelling die privébelangen heeft gaat dat dan willen doen??
Ik wil niks, ik stel alleen vast.
Oud 5 januari 2014, 22:35   #375
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Gelooft ge zelf allemaal toch niet. Zeer geleerde mensen hebben onlangs nog nagerekend, hoeveel wij voor onze belastingen terugkregen. En dat was, in vergelijking met onze peers, een (flink) stuk minder.
Trouwens het wordt wel leuk, dat ge om de duur privé diensten te staven, ge de stijging van de taksen hierop, als voorbeeld neemt.
De staat zal daar inderdaad zijn voordeel mee doen,de mensen dus niet,maar wat als ze zo gaan verder doen?
Oud 5 januari 2014, 22:35   #376
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Privé ondernemingen dienen om winst te maken dat klopt. Maar je moet ook niet denken dat zodra er verlies is, ze al onmiddelijk tot ontslagen overgaan.
Trouwens de overheid werkt ook niet gratis. We betalen enorm veel belastingen. En we krijgen er veel te weinig voor terug vergeleken bij andere landen.
Voor de rest ben ik het met u eens dat iedereen een job moet kunnen uitoefenen naar zijn kunnen. Dat is tegelijk een recht en een plicht.
Tenslotte, ik ben Demonen niet.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 5 januari 2014 om 22:36.
Oud 5 januari 2014, 22:35   #377
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat er een te groot overheidsbeslag is, dat is geen toogpraat.
Maar hetgeen jij hier produceert is dat wel.
Ambtenaren worden niet geschoffeerd, maar om de een of andere reden voelt u zich aangevallen.
In die hoedanigheid bakt u er niet veel van om het ambtenaren apparaat te verdedigen.
Neen, laat alle herstuctureringen maar voortgaan in de privé. De overheid zal wel verder doen zoals ze nu doen. En dat gaat blijven werken volgens u ?
Dream on.
Wel, geef eens wat cijfers. Hoeveel ambtenaren minder? Hoeveel gaat dat besparen? Waar? Welke departementen?

De kracht van verandering kan blijkbaar alleen maar werken door volledige bevolkingsgroepen te schofferen.

Dit is het zoveelste anti-ambtenarentopicje, van enkelen die een klok horen luiden, maar zelfs nog op zoek moeten gaan naar de kerktoren.
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 22:36   #378
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik wil niks, ik stel alleen vast.
en wat stel je dan vast?
Oud 5 januari 2014, 22:37   #379
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
en wie zou het ten goede komen,u wil dus rijkdom en welness, voor een bepaalde groep, en armoe en geen vooruitzichten voor de andere groep,zeg me eens gaat Belgie dan ooit terug het land worden van uw dromen?
Het is nochtans niet moeilijk hoor. Loon naar werken en niet loon naar 'aanwezigheid'. Al is dat laatste zelf al niet meer nodig.
De thuiswerkers sturen af en toe een mail - zo zien we dat onze ambtenaren voor de overheid aan het werk zijn.

En dan terug naar het nietsdoen na een volle carrière - voor iedereen die in een verdiende luie zetel zit hetzelfde pensioen.
Oud 5 januari 2014, 22:38   #380
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Met onze belastingen, Ja!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be