Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2018, 20:08   #361
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En dat allemaal om wat cannabis. Te belachelijk voor woorden. Het is echt soft spul.De laatste keer ik een toeter meerookte paar maanden geleden was ik gewoon wat licht in mijn hoofd. Wat droge mond relaxed gevoel en gewoon zin in iets zoets.Lekker geslapen en s'ochtends fis als een hoentje uit bed. Dat is met Alcohol al wel eens anders (geweest)

Voetballen en vooral kopballen is ontegensprekelijk een pak schadelijker voor brein en lichaam.
Vertel.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 22:35   #362
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En verder wil ik me nog verontschuldigen bij eventuele andere lezers in deze draad voor mijn 'discussie' met geertvdb.
Eindelijk een verontschuldiging! Het werd tijd.
Citaat:
Ik weet het, het is niet de meest voor de hand liggende lectuur maar als u klachten hebt raad ik u aan een pm naar geertvdb te sturen.
.
De enige keer dat ik een pm heb gekregen is van peche. Ik zou er graag meer hebben want ik ben eenzaam. Maar niet van harriechristus.
Citaat:
Zodra hij een op een normale, volwassen manier wil discussieren zal ik daar aan meedoen.
Zolang hij niks anders doet dan de discussie op een kinderachtige manier dood te zwetsen door voor- en tegenargumenten door elkaar te halen en te liegen als een ziekelijke trol zal ik daar tegen in komen. Ik heb heel de dag tijd. Werken doe ik 's nachts. En mijn gras is deze week al afgereden.
U zelf op een moreel pieddestalle zetten... Da's een beetje zielig.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 00:02   #363
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Eindelijk een verontschuldiging! Het werd tijd.
De enige keer dat ik een pm heb gekregen is van peche. Ik zou er graag meer hebben want ik ben eenzaam. Maar niet van harriechristus. U zelf op een moreel pieddestalle zetten... Da's een beetje zielig.
In uw plaats zou ik me gelukkig prijzen dat afgaan als een gieter geen pijnlijk gegeven is. Toch mijn deelneming.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 00:08   #364
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hola, iemand begint weer te stoefen!

Dekking!
Je hebt er zelfs die stoefen dat ze een 'gsm van het werk' hebben.

https://forum.politics.be/showpost.p...75&postcount=8
Oud 3 mei 2018, 08:36   #365
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

tijd voor wat ontspanning:
Bill Hicks:
https://youtu.be/4dstDn31ZqE
https://youtu.be/Sb5EjflughU
Oud 3 mei 2018, 11:20   #366
geertvdb

Standaard

Citaat:
Tsja, een mens zou voor minder aan de drank raken...

Soit, om de zaak hier niet helemaal te verbrodden; ik ga het even nalaten om op geertvdb's uitingen te reageren.
Ik veronderstel dat de rest hier (als de rest hier al niet gillend gaan lopen is) verstandig genoeg is om door zijn getrol heen te kijken.

Let wel; ik ga hem even gerustlaten. Als-ie toch verder blijft doen zal ik het niet nalaten om hem binnen enkele pagina's nogmaals met de billen bloot te zetten. Want eerlijk is eerlijk; dat was eigenlijk wel fijn. En helemaal niet moeilijk.
Om het nog eens over analogieën te hebben.

Blowers maken niets anders dan analogieën: koffie, suiker, vooral alcohol, en nog eens alcohol, zelfs een analogie met abortus!

Ja , abortus!
Hebt gij daarop gereageerd dat het 'te ver ging'? Nee!

Ik ben meegegaan in die analogie, géén enkel probleem.

Mag ik u er ook op wijzen dat gij in een andere thread hebt beweerd dat na de legalisatie van cannabis in 1 staat van de US het aantal moorden is gehalveerd! GEHALVEERD, straf hé!

Mirakels, mirakels en nog eens mirakels!
Oud 3 mei 2018, 12:41   #367
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Blowers maken niets anders dan analogieën: koffie, suiker, vooral alcohol, en nog eens alcohol, zelfs een analogie met abortus!

...

In plaats van analogieën te maken, kunnen we misschien beter wetenschappelijk onderzoek uitvoeren.

Een goed begin:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8125459 :

<<

Members of the Rastafari movement, which originated in Jamaica, are found in the Caribbean and in parts of the United States and Europe with a large Afro-Caribbean population. To help mental health professionals serve members of this group more effectively, the authors review literature on the movement and present clinical case examples with analyses and recommendations for interventions. The Rastafari movement is both a political and a religious group with a life-style that includes the wearing of dreadlock hairstyles and the sacramental use of marijuana. The group also advocates opposition to traditional government and support members' repatriation to Africa. Clinicians involved in caring for Rastafari are encouraged to make diagnoses based on phenomenological grounds rather than on social behavior. Many blacks who became engaged in the antithetical transformation to membership in the Rastafari movement may be attempting to resolve racial, religious, class, and gender conflicts. The Rastafari movement may provide an affirmation of black identity and a moral framework for black people emerging from centuries of slavery, colonization, and oppression.

>>

en:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7582668 :

<<

BACKGROUND:

Afro-Caribbean immigrants are reported to have a high rate of schizophrenia compared with other population groups.

METHOD:

In a prospective first contact study of schizophrenia in Jamaica in 1992, 335 patients were examined using the Present State Examination.

RESULTS:

285 patients were evaluated as having a PSE 'restrictive' S+ diagnosis of schizophrenia, and 32 as having a 'broad' S?, P, or O diagnosis of schizophrenia. With a population of 2.46 million, this represents a first-contact incidence rate for 'restrictive' schizophrenia of 1.16 per 10,000 population, and an age-corrected (15-54) incidence rate of 2.09 per 10,000.

CONCLUSION:

Incidence rates for schizophrenia in Jamaica are lower than those reported in Afro-Caribbean immigrants in the UK and Holland, and within the reported range for other population groups worldwide.

>>

't Is maar een aanzet, hé.

Doe ermee wat u wilt.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 3 mei 2018 om 12:43.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 13:08   #368
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
In plaats van analogieën te maken, kunnen we misschien beter wetenschappelijk onderzoek uitvoeren.

Een goed begin:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8125459 :

<<

Members of the Rastafari movement, which originated in Jamaica, are found in the Caribbean and in parts of the United States and Europe with a large Afro-Caribbean population. To help mental health professionals serve members of this group more effectively, the authors review literature on the movement and present clinical case examples with analyses and recommendations for interventions. The Rastafari movement is both a political and a religious group with a life-style that includes the wearing of dreadlock hairstyles and the sacramental use of marijuana. The group also advocates opposition to traditional government and support members' repatriation to Africa. Clinicians involved in caring for Rastafari are encouraged to make diagnoses based on phenomenological grounds rather than on social behavior. Many blacks who became engaged in the antithetical transformation to membership in the Rastafari movement may be attempting to resolve racial, religious, class, and gender conflicts. The Rastafari movement may provide an affirmation of black identity and a moral framework for black people emerging from centuries of slavery, colonization, and oppression.

>>

en:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7582668 :

<<

BACKGROUND:

Afro-Caribbean immigrants are reported to have a high rate of schizophrenia compared with other population groups.

METHOD:

In a prospective first contact study of schizophrenia in Jamaica in 1992, 335 patients were examined using the Present State Examination.

RESULTS:

285 patients were evaluated as having a PSE 'restrictive' S+ diagnosis of schizophrenia, and 32 as having a 'broad' S?, P, or O diagnosis of schizophrenia. With a population of 2.46 million, this represents a first-contact incidence rate for 'restrictive' schizophrenia of 1.16 per 10,000 population, and an age-corrected (15-54) incidence rate of 2.09 per 10,000.

CONCLUSION:

Incidence rates for schizophrenia in Jamaica are lower than those reported in Afro-Caribbean immigrants in the UK and Holland, and within the reported range for other population groups worldwide.

>>

't Is maar een aanzet, hé.

Doe ermee wat u wilt.
Er zij er ook die beweren dat aliens bestaan, VO bvb op dit forum. Die komt ook af met een 'officieel' rapport van een 'leverancier' van de NASA.
En die zegt iets in de aard als gij: 'ik beweer niet dat het 100% correct is, maar ge kunt er wel eens over nadenken hé!'

Awel, ik denk ik doe dit ermee: in de vuilbak, mirakels bestaan niet.
Aliens ook niet.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 3 mei 2018 om 13:19.
Oud 3 mei 2018, 13:23   #369
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om het nog eens over analogieën te hebben.

Ja , abortus!
Hebt gij daarop gereageerd dat het 'te ver ging'? Nee!

Ik ben meegegaan in die analogie, géén enkel probleem.
Doe geen moeite.

Citaat:
Mag ik u er ook op wijzen dat gij in een andere thread hebt beweerd dat na de legalisatie van cannabis in 1 staat van de US het aantal moorden is gehalveerd! GEHALVEERD, straf hé!
Als ik dat al ergens beweerd heb stond er vast een link bij. Laat eens even weten waar?

En mocht ik dat toch ergens gezegd hebben zonder link erbij dan was het vast een argument waar ik het niet mee eens was en ben je de context vergeten.

Citaat:
Geef mij 1 (één) moment waar ik mirakuleuze eigenschappen aan cannabis toedicht.
Komaan, dit is je kans op een greintje eerherstel.
Oud 3 mei 2018, 13:29   #370
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
tijd voor wat ontspanning:
Bill Hicks:
https://youtu.be/4dstDn31ZqE
https://youtu.be/Sb5EjflughU
Bill Hicks

The world needs more Bill Hicks!
Oud 3 mei 2018, 13:31   #371
geertvdb

Standaard

Citaat:
Doe geen moeite.

Als ik dat al ergens beweerd heb stond er vast een link bij. Laat eens even weten waar?

En mocht ik dat toch ergens gezegd hebben zonder link erbij dan was het vast een argument waar ik het niet mee eens was en ben je de context vergeten.
Gij herinnert u dat niet meer? Het is niet zo lang geleden, hoor!
Is dat niet vreemd?

Citaat:

Geef mij 1 (één) moment waar ik mirakuleuze eigenschappen aan cannabis toedicht.
Ge voert legalisatie van een drug in en het heeft een effect op criminaliteitscijfers, waarvan het overgrote deel niet te maken hebben met die drug, rechtstreeks of onrechtstreeks...(want dat is toch UW opvatting, hé!): halvering van de moorden!
MIRAKEL!

Laatst gewijzigd door geertvdb : 3 mei 2018 om 13:31.
Oud 3 mei 2018, 14:10   #372
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat niet vreemd?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF in herhalingsmodus

Citaat:
Ge voert legalisatie van een drug in en het heeft een effect op criminaliteitscijfers, waarvan het overgrote deel niet te maken hebben met die drug, rechtstreeks of onrechtstreeks...(want dat is toch UW opvatting, hé!): halvering van de moorden!
Citaat:

Citaat:
MIRAKEL!
Citaat:

Laatst gewijzigd door BigF : 3 mei 2018 om 14:15.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 14:15   #373
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Ik wacht geduldig af en ga pas terug in op je beweringen als je me aan kunt tonen waar ik die dingen ooit gezegd heb.
Jij beschuldigde mij van leugens en van jou dingen in de mond te leggen. Ik ga dat nog niet doen maar als jij me niet kan laten zien waar ik die dingen zei ga ik er wel vanuit dat je aan't liegen bent.

Komaan; iets beweren kan iedereen. Als je nu een beetje geloofwaardigheid (terug) wil winnen kom je met links.
Oud 3 mei 2018, 15:30   #374
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat niet vreemd?

MIRAKEL!
Euh ? Wa ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 15:32   #375
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

GEHALVEERD, straf hé!

Euh ? Wa ?
Oud 3 mei 2018, 15:33   #376
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Vertel.
Wa ?
Oud 3 mei 2018, 15:56   #377
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zij er ook die beweren dat aliens bestaan, VO bvb op dit forum. Die komt ook af met een 'officieel' rapport van een 'leverancier' van de NASA.
En die zegt iets in de aard als gij: 'ik beweer niet dat het 100% correct is, maar ge kunt er wel eens over nadenken hé!'

Awel, ik denk ik doe dit ermee: in de vuilbak, mirakels bestaan niet.
Aliens ook niet.

Die NCBI - National Center for Biotechnology Information - lijkt me nochtans een behoorlijk ernstige organisatie.

Kijk maar eens:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/home/about/structure/

Da's toch echt wel wat anders dan pakweg Humo, me dunkt.

Edit: Daarnaast wilde ik gewoon uw wetenschappelijke geest prikkelen.

Daarom schreef ik << 't Is maar een aanzet, hé. U doet ermee wat u wilt. >> .

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 3 mei 2018 om 16:05.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 16:24   #378
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wa ?
Hoeveel alcohol je dronk.
We weten dat ge één toeter rookte maar hoeveel alcohol dronk je ?
Van één wijntje zal het niet «wat anders» geweest zijn.

Laatst gewijzigd door Bobke : 3 mei 2018 om 16:26.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 16:33   #379
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ik wacht geduldig af en ga pas terug in op je beweringen als je me aan kunt tonen waar ik die dingen ooit gezegd heb.
Jij beschuldigde mij van leugens en van jou dingen in de mond te leggen. Ik ga dat nog niet doen maar als jij me niet kan laten zien waar ik die dingen zei ga ik er wel vanuit dat je aan't liegen bent.

Komaan; iets beweren kan iedereen. Als je nu een beetje geloofwaardigheid (terug) wil winnen kom je met links.
Dus ... gij herinnert u niet meer dat ge hier hebt gepost dat in Colorado het aantal moorden is gehalveerd sinds de legalisatie van cannabis (+ nog een hele boel andere mirakels zoals legere werkloosheid, etc)?

Gij hebt daar geen herinnering aan? Ja of nee?
Oud 3 mei 2018, 16:37   #380
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Die NCBI - National Center for Biotechnology Information - lijkt me nochtans een behoorlijk ernstige organisatie.

Kijk maar eens:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/home/about/structure/

Da's toch echt wel wat anders dan pakweg Humo, me dunkt.

Edit: Daarnaast wilde ik gewoon uw wetenschappelijke geest prikkelen.

Daarom schreef ik << 't Is maar een aanzet, hé. U doet ermee wat u wilt. >> .
Maar ge hebt helemaal geen onderzoek nodig: de mirakels staan vast! Zie hieronder wat 1 van de blowers hier schrijft in een andere thread! Het is ERKEN(T) door de overheid!!

Idd, het is al langer geweten dat cannabis kankerbestrijdend is en dat de VS dit nu officieel erkent, zou sommigen hier toch minstens één oog moeten doen opengaan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be