Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2021, 14:36   #361
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht

- Honderden keren afkomen met de leugen dat de regeringsvorming mislukte omdat N-VA het met slechts één liberale partij wilde proberen?

...
Dat is geen leugen maar de blijkbaar voor de Wever aanbidders een te pijnlijke waarheid.
Wever heeft zichzelf buiten gewerkt. Strategisch geniaal…allee voor mij toch

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2021, 14:39   #362
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Dat is geen leugen maar de blijkbaar voor de Wever aanbidders een te pijnlijke waarheid.
Wever heeft zichzelf buiten gewerkt. Strategisch geniaal…allee voor mij toch
Dat is wel een leugen. De Wever en Magnette hadden de MR niet nodig. De O-VLD heeft de keuze gemaakt om niet mee te doen.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2021, 14:50   #363
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Dat is wel een leugen. De Wever en Magnette hadden de MR niet nodig. De O-VLD heeft de keuze gemaakt om niet mee te doen.
Wat De Wever en Magnette 'nodig hadden' interesseert enkel henzelf.
Het was met de liberalen, of zonder de liberalen. Niet met de helft van hen, die optie heeft nooit op tafel gelegen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2021, 16:01   #364
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het was met de liberalen, of zonder de liberalen. Niet met de helft van hen, die optie heeft nooit op tafel gelegen.
De schuld voor het afspringen van paars-geel ligt enkel bij O-VLD. In de Brusselse regering bewijzen dat ze het wel zonder de MR kunnen doen. Dus de drogreden van de 'liberalen samen' is een lachertje, een vluchtweg om direct met Vivaldi te kunnen overnemen hetgeen al van eind 1919 in de pijplijn zat, maar omwille van de strapatsen van premier in spe Alexander moest zolang mogelijk uitgesteld worden totdat alle Vivaldisten er zeker van waren dat de reguliere media geen stokken meer in de Dellai-wielen zouden steken. Het land en de 'burgers' moest er in volle crisis wat voor over hebben.

Edit: moet gezegd dat het knappe cinema van Magnette was, die dan ook nog De Wever zo ver kreeg om de liberalen een vals voorwendsel te geven om neen te zeggen. Eerlijk is eerlijk. Voor mij persoonlijk een van de zwakste momenten van De Wever ooit.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 31 augustus 2021 om 16:31.
Oud 31 augustus 2021, 16:21   #365
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Wil je dan zeggen dat boven de 60 het VLD programma totaal niet aanspreekt?
Of was het zoals de rollatorhater, dat ze niet welkom waren?
Ik zeg gewoon wat ik vaststel. Amper jongeren en vooral bejaarden.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2021, 17:44   #366
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De schuld voor het afspringen van paars-geel ligt enkel bij O-VLD. In de Brusselse regering bewijzen dat ze het wel zonder de MR kunnen doen. Dus de drogreden van de 'liberalen samen' is een lachertje, een vluchtweg om direct met Vivaldi te kunnen overnemen hetgeen al van eind 1919 in de pijplijn zat, maar omwille van de strapatsen van premier in spe Alexander moest zolang mogelijk uitgesteld worden totdat alle Vivaldisten er zeker van waren dat de reguliere media geen stokken meer in de Dellai-wielen zouden steken. Het land en de 'burgers' moest er in volle crisis wat voor over hebben.

Edit: moet gezegd dat het knappe cinema van Magnette was, die dan ook nog De Wever zo ver kreeg om de liberalen een vals voorwendsel te geven om neen te zeggen. Eerlijk is eerlijk. Voor mij persoonlijk een van de zwakste momenten van De Wever ooit.

Kijk, je mag dat voor mijn part nog 100 keer herhalen hoor, maar dat gaat niets, nougabollen veranderen. De optie om zich uiteen te laten spelen heeft bij de liberalen (en groenen) NOOIT deel uitgemaakt van geen enkel scenario.

Die kunnen namelijk rekenen. En weten dus dat je met 12 zetels tegenover politieke families of individuele partijen een junior partnertje bent, goed om de broodjes rond te dragen.
Met 12 + 14 wegen ze evenveel als geel of de PS, en vergelijkbaar met ecolo-groen.

Mijnheer De Wever mag dan in zijn eigen partij een quasi goddelijke status hebben, als hij wil wegen op besluitvorming van de liberalen gaat hij enkel een monkellachje en een wegwerpgebaar oogsten.

Moest Lachaert zonder MR tot de regering zijn toegetreden was hij een idioot.
Moest Bouchez zonder O-VLD zijn toegetreden was hij een even grote idioot.

Quod non. Met alle liberalen, of zonder. Anders is een oppositiekuur veruit te verkiezen dan aanhangsel zijn van een rood-geel-paaps vehikel. Will never happen.

En wees er maar zeker van dat ditzelfde scenario zal gevolgd worden in 2024.
Ik ben er redelijk zeker van dat Groen exact dezelfde tactiek gaat gebruiken.

Hendrik Vuye heeft dat in tempore non suspecto nog in de pers opgemerkt : de wever zijn structurele handicap is dat hij géén politiek equivalent heeft aan waalse kant, en dat hij bijzonder slecht is in het vinden van bondgenoten.

Ere wie ere toekomt : de groentjes hadden dat tactisch voordeel als eerste begrepen, maar wees maar zeker dat de liberalen zich dat nu ook voor 100% eigen gemaakt hebben. Aan de onderhandelingstafel telt enkel het soortelijk gewicht. 12 + 14 weegt meer dan 12 of 14 alleen.

Men zal mijnheer De Wever NOOIT nog dat competitief voordeel gunnen van ze uiteen te spelen.

Maar niet wanhopen : misschien is De Wever slimmer geworden tegen 2024 en zegt hij tegen Magnette : "Paul, zeg het hen zelf'.

ps : je verwijzing naar brussel gaat niet op. Je weet heel goed dat in de brusselse 'regering' de vlaamse (gegarandeerde) deelname een wedstrijdje is om erbij te raken en een ministerwedde op te strijken alhoewel men electoraal niets voorstelt.
Ik heb indertijd duidelijk het standpunt ingenomen dat o-vld Sven Gatz beter aan de deur had gezet dan zijn soloslim te aanvaarden. En ik blijf daarbij.

Gaan we nu werkelijk federale coalitiebesprekingen gaan afwegen aan de verbeterde dorpspolitiek die Brussel is ?
Oud 31 augustus 2021, 17:50   #367
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Foto's liegen niet.
Je ziet een grote groep hoogbejaarden in het publiek, en een privé militie (Voorpost) die haar racistisch discours voor het eerst vanop het podium mag komen etaleren.

Zelfs op dit geriatrisch feestje heeft de xenofobie het overgenomen van de klassieke vendeliersthema's. En naar verluid (= dixit Doorbraak) stonden de bompa's en de boemelies een staand applaus te geven.

Weg met de makak !

Dat gaat mooi zijn voor volgende edities. PhDW gaat dat graag zien. Die weet wel wat wel mobiliseert, en wat niet.
Oud 31 augustus 2021, 19:11   #368
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kijk, je mag dat voor mijn part nog 100 keer herhalen hoor, maar dat gaat niets, nougabollen veranderen. De optie om zich uiteen te laten spelen heeft bij de liberalen (en groenen) NOOIT deel uitgemaakt van geen enkel scenario.

Die kunnen namelijk rekenen. En weten dus dat je met 12 zetels tegenover politieke families of individuele partijen een junior partnertje bent, goed om de broodjes rond te dragen.
Met 12 + 14 wegen ze evenveel als geel of de PS, en vergelijkbaar met ecolo-groen.

Mijnheer De Wever mag dan in zijn eigen partij een quasi goddelijke status hebben, als hij wil wegen op besluitvorming van de liberalen gaat hij enkel een monkellachje en een wegwerpgebaar oogsten.

Moest Lachaert zonder MR tot de regering zijn toegetreden was hij een idioot.
Moest Bouchez zonder O-VLD zijn toegetreden was hij een even grote idioot.

Quod non. Met alle liberalen, of zonder. Anders is een oppositiekuur veruit te verkiezen dan aanhangsel zijn van een rood-geel-paaps vehikel. Will never happen.

En wees er maar zeker van dat ditzelfde scenario zal gevolgd worden in 2024.
Ik ben er redelijk zeker van dat Groen exact dezelfde tactiek gaat gebruiken.

Hendrik Vuye heeft dat in tempore non suspecto nog in de pers opgemerkt : de wever zijn structurele handicap is dat hij géén politiek equivalent heeft aan waalse kant, en dat hij bijzonder slecht is in het vinden van bondgenoten.

Ere wie ere toekomt : de groentjes hadden dat tactisch voordeel als eerste begrepen, maar wees maar zeker dat de liberalen zich dat nu ook voor 100% eigen gemaakt hebben. Aan de onderhandelingstafel telt enkel het soortelijk gewicht. 12 + 14 weegt meer dan 12 of 14 alleen.

Men zal mijnheer De Wever NOOIT nog dat competitief voordeel gunnen van ze uiteen te spelen.

Maar niet wanhopen : misschien is De Wever slimmer geworden tegen 2024 en zegt hij tegen Magnette : "Paul, zeg het hen zelf'.

ps : je verwijzing naar brussel gaat niet op. Je weet heel goed dat in de brusselse 'regering' de vlaamse (gegarandeerde) deelname een wedstrijdje is om erbij te raken en een ministerwedde op te strijken alhoewel men electoraal niets voorstelt.
Ik heb indertijd duidelijk het standpunt ingenomen dat o-vld Sven Gatz beter aan de deur had gezet dan zijn soloslim te aanvaarden. En ik blijf daarbij.

Gaan we nu werkelijk federale coalitiebesprekingen gaan afwegen aan de verbeterde dorpspolitiek die Brussel is ?
U geeft dus toe dat Gatz het in Brussel voor de poen doet? Dat is genoteerd. Maar het maakt de spagaat van O-VLD nog groter en hun ( en die van hun fans ) kromredenering nog belachelijker en schandaliger.
Oud 31 augustus 2021, 19:13   #369
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Foto's liegen niet.
Je ziet een grote groep hoogbejaarden in het publiek, en een privé militie (Voorpost) die haar racistisch discours voor het eerst vanop het podium mag komen etaleren.

Zelfs op dit geriatrisch feestje heeft de xenofobie het overgenomen van de klassieke vendeliersthema's. En naar verluid (= dixit Doorbraak) stonden de bompa's en de boemelies een staand applaus te geven.

Weg met de makak !

Dat gaat mooi zijn voor volgende edities. PhDW gaat dat graag zien. Die weet wel wat wel mobiliseert, en wat niet.
O-VLD en hun woordvoerders zijn duidelijk ranzige racisten. Hun woordenschat neemt nazistische proporties aan.
Oud 31 augustus 2021, 19:16   #370
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Foto's liegen niet.

Weg met de makak !

Op welke wijze is dat dan anders dan het "vreemdelingen eerst, Vlamingen laatst" van de OVLD?
Oud 31 augustus 2021, 20:30   #371
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is gewoon een leugen, en dat weet je maar al te goed.
In Brussel stond de helft van het blauw in geen tijd op straat.
Zo aandoenlijk was die "eenheid" onder de "eeuwige vrienden".
Oud 31 augustus 2021, 20:31   #372
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
En zijn jullier er al achter geraakt waarom de VLD zo weinig ouderen aanspreekt?
Oud 31 augustus 2021, 20:32   #373
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Foto's liegen niet.
Je ziet een grote groep hoogbejaarden in het publiek
Zelfs op dit geriatrisch feestje heeft de xenofobie het overgenomen van de klassieke vendeliersthema's.
Het wordt steeds duidelijker dat de zichzelf superieur achtende VLD'ers eigenlijk bejaardenhaters zijn.
Wat een dun laagje beschaving!
Oud 31 augustus 2021, 20:50   #374
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U geeft dus toe dat Gatz het in Brussel voor de poen doet? Dat is genoteerd. Maar het maakt de spagaat van O-VLD nog groter en hun ( en die van hun fans ) kromredenering nog belachelijker en schandaliger.
Natuurlijk.
Mijn standpunt toen (en nu) is dat ze hem uit de partij hadden moeten stampen.
Oud 31 augustus 2021, 21:36   #375
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Natuurlijk.
Mijn standpunt toen (en nu) is dat ze hem uit de partij hadden moeten stampen.
Dat is niet Gatz zijn fout. Die voert gewoon de bevelen van de kliek van de bende van 4 uit. Het is de O-VLD die deze keuze gemaakt heeft. Niet Gatz.
Oud 31 augustus 2021, 21:39   #376
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet Gatz zijn fout. Die voert gewoon de bevelen van de kliek van de bende van 4 uit. Het is de O-VLD die deze keuze gemaakt heeft. Niet Gatz.
Gatz speelde hier soloslim. Of beter nog : Gatz is hier gewoon voor eigen job gegaan.
Het was fout van Rutten dat ze hem hiervoor niet heeft buiten gezet.
Oud 31 augustus 2021, 21:44   #377
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Gatz speelde hier soloslim. Of beter nog : Gatz is hier gewoon voor eigen job gegaan.
Het was fout van Rutten dat ze hem hiervoor niet heeft buiten gezet.
Rutten was toen de O-VLD. De bende van 4 en hun kornuiten hebben toen niet ingegrepen. Vivaldi stond immers in de steigers. Men kon moeilijk als spelbreker gebrandmerkt worden.
Oud 1 september 2021, 00:23   #378
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U geeft zelf de oplossing.

U beseft toch dat niet iedereen denkt zoals u? Dat is dan prima.
Nogal een geluk !
Hoe meer vraag naar gas hoe duurder dat wordt.

Laatst gewijzigd door daiwa : 1 september 2021 om 00:46.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2021, 06:11   #379
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Nogal een geluk !
Hoe meer vraag naar gas hoe duurder dat wordt.
Die zit!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be