Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 8 juni 2004, 14:53   #21
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kistal
Bangelijk, onze spionnen Piano, Valkje en Kaizer hebben weer een stem voor ons bijgewonnen. Wa ne strateeg, die Vanhecke, Bruno kan er een puntje aan zuigen!
Ik denk ook dat Piano, Rood Valkje, Filosoof en consoorten hun bijdragen tot het electoraal succes van het VB schromelijk onderschatten.
Gelukkig heb je het nu over 82% van de Vlamingen ("en consoorten") die het niet met je eens zijn. Ik dacht bijna dat ik alleen stond met mijn mening.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 8 juni 2004, 14:58   #22
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

die 82 % zijn geen blokhaters zoals jij hoor. die stemmen voorlopig gewoon nog niet voor het blok
Dixie is offline  
Oud 8 juni 2004, 14:58   #23
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.367
Standaard

Persoonlijk vind ik dat het voorval Verreycken wel degelijk in het nieuws moest staan. De Morgen heeft daar zeer tendencieus over bericht, maar DS bvb deed dat plus of minus korrekt, met vermelding van het feit dat de vrouw een gerechtelijkl verbod had genegeerd en een busje pepperspray gebruikte of wou gebruiken. Verreycken is geen onbekende figuur in het Blok en is een zoon van. Hij heeft ook een gewelddadig verleden. Het is dus OK om daarover te berichten, net zoals het OK was om (jaren geleden) te berichten dat de zoon van Jean-Marie Happart (Senator en broer van José) ooit werd aangehoude met twee hoeren in zijn auto : hij was niet klant, hij voerde ze ergens naartoe ...

Wat wel overdreven was dat was die berichtgeving over die twee totaal onbekende 4derangs Blok-mandatarissen die ook strafbare feiten pleegden. Dit gaat te ver want dit zou men nooit doen als het om een andere partij zou gaan. Als een zatte CD&V gemeenteraadslid in Bachtendekuppe een autoongeluk veroorzaakt wordt dan wordt dat ergens op p. 12 vermeld. Dat moet dan ook gebeuren met een Blokker.

De berichtgeving is dus wel degelijk tendentieus, niet zo flagrant als het Blok zegt (met uitzondering van De Morgen), maar toch. Blok-haters vinden dat natuurlijk goed (het doel heiligt de middelen). Maar zijn dat niet precies de methodes die het Blok volgens hen zal gebruiken als het ooit aan de macht komt?

Ik kom altijd tot dezelfde conclusie : het Blok is door en door slecht, zegt men ons en ik wil het best geloven. Maar ondertussen bewijst het establishment van dit land elke dag dat het geen haar beter is.
Kaal is offline  
Oud 8 juni 2004, 14:59   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel

Ik denk ook dat Piano, Rood Valkje, Filosoof en consoorten hun bijdragen tot het electoraal succes van het VB schromelijk onderschatten.
Gelukkig heb je het nu over 82% van de Vlamingen ("en consoorten") die het niet met je eens zijn. Ik dacht bijna dat ik alleen stond met mijn mening.
We zullen zien hoe groot het verschil tussen de Vlamingen die op 13 juni voor jouw SP-A stemmen of voor het Vlaams Blok, Piano.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 8 juni 2004, 14:59   #25
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Voor deze verkiezingen had ik mij voorgenomen en bekendgemaakt dat ik voor het eerst vlaams Blok ging kiezen. Sindsdien bekijk ik het moddergooien als nieuwe nationale sport (wel in 1 richting) met grote ogen.
Heel het priveleven van Vlaams Blokkers wordt openbaar gemaakt.

Ik vind dat om te k*tsen zo'n praktijken. Politieke tegenstanders val je aan op hun standpunten. Niet voor de rechtbank met politiek processen maar in debatten en in het parlement.
Politieke tegenstanders val je echter niet aan op hun prive leven. Zeker niet als dat prive leven niets te maken heeft met de politiek.

Ik heb hier deze week nog gezegd dat ik mijn stem NU (=13/6/2004) aan het Vlaams Blok zou geven en de volgende verkiezingen wist ik het nog niet.

Wel nu weet ik het stilaan wel.

Per artikel in De Morgen (en dat hier gequote wordt en als groot nieuws wordt gezet) dat nog eens over het prive leven gaat van eender welke Vlaams Blokker dat niets met politiek te maken heeft zet ik een streepje op een blad blokjespapier (hedde hem). En zolang ik streepjes heb staan op dat blad papier stem ik op het Vlaams Blok.

Er staat nu al 1 streepje op. Wat zijn normaal de volgende verkiezingen ? Gemeenteraad ? Tja dan zal ik dan ook op het Vlaams Blok stemmen of op hun eventuele opvolger.

dus doe gerust voort met hier zulke privezaken te posten en ik zal voort doen met Vlaams Blok stemmen.

Prive = prive en politiek = politiek.
Het kiezen voor de underdog ligt misschien wel in Uw aard, maar de verkiezingen gaan over wie het beste een beleid zou voeren.

Er zijn trouwens van alles excessen. Kijk maar naar mensen als Guderian en Ancapa. Wat is het verschil tussen hun hysterische aanpak van al wie het Blok niet rechts voorbij steekt, en de aanpak van mensen als Bloxbuster?
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline  
Oud 8 juni 2004, 15:01   #26
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel

Ik denk ook dat Piano, Rood Valkje, Filosoof en consoorten hun bijdragen tot het electoraal succes van het VB schromelijk onderschatten.
Gelukkig heb je het nu over 82% van de Vlamingen ("en consoorten") die het niet met je eens zijn. Ik dacht bijna dat ik alleen stond met mijn mening.
Die 80 % Vlamingen die het ook niet met de Spa eens zijn?
Die 80 % Vlamingen die het ook niet met de VLD eens zijn?
Die 80 % Vlamingen die het ook niet met de CD& V eens zijn?
Die 95 % Vlamingen die het ook niet met Groen eens zijn? :

Hoe dan ook Piano, filosoof en consoorten : jullie hebben me over de schreef getrokken. Op 13/6 stem ik voor het eerst VB. Noem het een sympathy vote die zij krijgen dank zij uw welwillende bijdrage Piano. In mijn onmiddellijke omgeving zijn er nog een paar die mijn voorbeeld volgen. Het moet zijn dat uw PR-campagne hier op de fora aanstekelijk werkt Piano.
Moge het Blok zo attent zijn om uw succesvolle electorale ondersteuning te belonen met een presentje.
Een gratis lidkaart, bij voorbeeld.
Spolpoel is offline  
Oud 8 juni 2004, 15:02   #27
Groen Valkje
Banneling
 
 
Groen Valkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2003
Berichten: 474
Standaard

wat betreft Rob Klop ; een huurster betaalde de huur niet en Rob Klop slaat haar in elkaar, incassobureau a la Rob Klop a la Vloms Blokse wijze,
je zal maar schulden hebben he
Groen Valkje is offline  
Oud 8 juni 2004, 15:03   #28
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano

Gelukkig heb je het nu over 82% van de Vlamingen ("en consoorten") die het niet met je eens zijn. Ik dacht bijna dat ik alleen stond met mijn mening.
We zullen zien hoe groot het verschil tussen de Vlamingen die op 13 juni voor jouw SP-A stemmen of voor het Vlaams Blok, Piano.
Betekent dat dan dat het Blok minder racistisch is als er maar genoeg mensen op stemmen? Helemaal niet, dat betekent alleen maar dat er racisten willens nillens ( cfr. Het Arrest) zijn bijgekomen.

Mensen die nu, ondanks de uitslag van het proces, toch nog op het VB stemmen zijn in mijn ogen racisten.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 8 juni 2004, 15:03   #29
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Calle hoe zou jij dat kunnen weten ? Ken je mij persoonlijk ?
Op welke punten uit zijn prive leven heeft het VB Stevaert aangevallen ?
Verduidelijk eens want er zijn hier veel liefhebbers van smeuiige schandalen precies.

Piano voor zover ik weet heb ik nooit gesproken over het prive leven van Di Rupo. Het zijt gij die dat hier ter sprake bent. Ik zwijg er over. Snap je.

BVL, idem opmerking voor Calle : hoe zou jij dat kunen weten ? ken je mij persoonlijk ?
Ik zou nog kunnen vragen : bewijs het eens. Maar ik doe niet mee aan zo'n spelletjes. Als je mij niet geloof dan zit jij met een probleem. Ik niet.

Dus BVL als ik jouw redenering moet volgen mag niemand ooit aan politiek doen die in zijn priveleven iets mispeuterd heeft ?
Want anders zijn die onbetrouwbaar ? Dus 1 misstap in het leven begaan maakt je levenslang onbetrouwbaar.

Wat een mooie kijk op de mensheid heb jij BVL. Echt waar heel mooi. En zo humaan. Kunnen we misdadigers dan beter niet ineens dood maken ? Want ze zijn toch volgens jou voor de rest van hun leven onbetrouwbaar he.
Is vergeving dan ook geen waarde BVL ? Ik vergeef je bij deze.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 8 juni 2004, 15:05   #30
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Hoe dan ook Piano, filosoof en consoorten : jullie hebben me over de schreef getrokken. Op 13/6 stem ik voor het eerst VB.
"voor het eerst" ? Hou je zelf voor de gek.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 8 juni 2004, 15:05   #31
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rood Valkje
wat betreft Rob Klop ; een huurster betaalde de huur niet en Rob Klop slaat haar in elkaar, incassobureau a la Rob Klop a la Vloms Blokse wijze,
je zal maar schulden hebben he
Nog een geluk voor de huurster dat het Ali Klop niet was.
Na het bezoek van een incassobureau �* la Ali Klop, zou er van Mevrouw nog enkel américain overgebleven zijn.
Spolpoel is offline  
Oud 8 juni 2004, 15:06   #32
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Piano voor zover ik weet heb ik nooit gesproken over het prive leven van Di Rupo. Het zijt gij die dat hier ter sprake bent. Ik zwijg er over. Snap je.
Nee, ik snap dat niet. Ik had het dan ook over de partij en het gros van haar aanhangers. Je hebt enkel je eigen houding verdedigd maar niet van de partij waarvoor je a.s. 13 juni kiest en daar loopt het helemaal verkeerd ook al wil je dat niet inzien.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 8 juni 2004, 15:07   #33
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Veel te fanatiek, u bent al veel langer Blokker, maak een ander wijs foefjes wijs...
Wat bereikt u met zulke uitspraken? U betonneert de keuze van TD, duwt hem in een hoekje en maakt de kans groter dat hij voor het Blok zal blijven stemmen.
Kaal is offline  
Oud 8 juni 2004, 15:09   #34
Nobody
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 mei 2004
Locatie: Ergens in ons Mooie Vlaanderen
Berichten: 66
Standaard

Ik kan je alleen maar gelijk geven Spolspoel.
Ikzelf heb nog nooit VB gestemd - heb zo wat alle bijdragen van de media gevolgd de laatste weken alsook de meningen op dit forum .
Na al dit gedemoniseer "avant la lettre" stem ik ook voor het eerst in mijn leven VB.
Nobody is offline  
Oud 8 juni 2004, 15:10   #35
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Veel te fanatiek, u bent al veel langer Blokker, maak een ander wijs foefjes wijs...
Wat bereikt u met zulke uitspraken? U betonneert de keuze van TD, duwt hem in een hoekje en maakt de kans groter dat hij voor het Blok zal blijven stemmen.
Wat baten kaas en bril als den uil niet zienen wil
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 8 juni 2004, 15:11   #36
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nobody
Ik kan je alleen maar gelijk geven Spolspoel.
Ikzelf heb nog nooit VB gestemd - heb zo wat alle bijdragen van de media gevolgd de laatste weken alsook de meningen op dit forum .
Na al dit gedemoniseer "avant la lettre" stem ik ook voor het eerst in mijn leven VB.
De 'nobody's' duiken weer van alle kanten op. Gauw nog een paar nicknamen aanmaken
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 8 juni 2004, 15:13   #37
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
en tomb is het niet erg dat het zo ver gekomen is dat politiek alles te maken heeft met populariteit en niets meer met visie en programmas ?
en door prive zaken op te rakelen verergert ge alleen maar dat proces.

En daar heb ik gelijk in en dat weet ge ook.
W�*t doet jouw blok al jaren met allochtonen en linksen op dat gebied

Waar blijven ze ze toch halen...Nullens, Felix, Verreycken, Monballiu
en dan een bezopen vechtpartij tegen een peuter en zijn moeder op de L.-O in Antwerpen....
en een schoothondje wurgen...:Waar blijven ze ze toch halen??
filosoof is offline  
Oud 8 juni 2004, 15:14   #38
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

S. ik ben het min of meer met U eens.

Verkiezingen gaan over het beste beleid.

Wat hebben nu al die zaken dan te maken met 'het beste beleid' ?
Das juist mijn punt S.

Op ditzelfde forum heeft hier De VExille een heel goede vraag gesteld en die mens krijgt geen antwoord. Ha neen. We moeten ons eerst nog eens vrolijk maken over het menselijke falen van ne Vlaams Blokker, dat eens goed in de verf zetten en daar proberen politiek munt uit te slaan. Tot zover "het beste beleid" dat ik heden ten dage zie S. tot het ons eens overkomt in ons prive leven. Zeg nooit nooit he.

A propos ik heb mij vroeger ook nooit uitgesproken over het "beste beleid'. Omdat ik eigenlijk geen beste beleid wil. Iemand noemde mij hier enkele maanden geleden ne vriendelijke anarchist. En daarom stemde ik nooit op een partij die ook maar iets kon betekenen.
Ik wilde niet verantwoordelijk zijn voor "het beleid" en stemde dus altijd op iemand waarvan ik zeker wist dat ze aan de kant van de oppositie zou staan.
'k zijn nu eenmaal ne rare.

PS : als het jullie allemaal een troost mag wezen : de dag dat het Vlaams Blok aan de macht zal gekomen zijn zal ik er nooit meer voor stemmen.
Dan hebben ze er bij mij gelegen. Dan scheur ik mijnen blok papier aan flarden. Dan stem ik wel terug PVDD of weet ik veel hoe ze tegen die tijd zullen heten.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 8 juni 2004, 15:16   #39
Nobody
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 mei 2004
Locatie: Ergens in ons Mooie Vlaanderen
Berichten: 66
Standaard

Och Piano, Ik kan alleen maar herbevestigen dat ik slechts 1 nicknaam heb en ik het zeker niet nodig voel om mij anders te profileren noch het nodig vind mijn mening hier steeds maar opnieuw en opnieuw te komen spuien.
Een gezonde achterdocht mag best bestaan maar in deze heb jij, enkele anderen en de media ervoor gezorgd dat ik voor het eerst in mijn 56 jarig leven een proteststem zal uitbrengen....
Nobody is offline  
Oud 8 juni 2004, 15:17   #40
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nobody
Och Piano, Ik kan alleen maar herbevestigen dat ik slechts 1 nicknaam heb en ik het zeker niet nodig voel om mij anders te profileren noch het nodig vind mijn mening hier steeds maar opnieuw en opnieuw te komen spuien.
Een gezonde achterdocht mag best bestaan maar in deze heb jij, enkele anderen en de media ervoor gezorgd dat ik voor het eerst in mijn 56 jarig leven een proteststem zal uitbrengen....
ook niet rap vies...
filosoof is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be