Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 september 2003, 00:56   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.507
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ons uitje is gedaan, lekker op een redelijk uur thuis.Nog steeds later dan wat het openbaar vervoer ons had kunnen bieden.Nu zijn we om 15u30 vertrokken hier, waren lekker op tijd in de Limburghallen in Genk,en zijn we om 23u40 vertrokken uit die omgeving, thuis om 1uur.

Maar ,ik heb toch mijn bedenkingen bij het gebruik van een Smartje, zo'n dieseltje met automaat rijd voor geen meter.(niet in vergelijking met onze motorfiets of mijn vorige benzinezuipende omega)
Toch blijft het handiger dan de trein en bus combo's die je nodig hebt om ergens te geraken.Ook parkeer je zo'n cart op steroïden op een zakdoek.

Ofteweln het is voor herhaling vatbaar, nu alleen op zoek naar een firma die een Prius verhuurd.(voor hen die het niet weten, Hybride wagen-dus milieuvriendelijker)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2003, 12:20   #22
Jorge
Gouverneur
 
Jorge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2003
Locatie: Londerzeel
Berichten: 1.364
Standaard

Ok, ik heb ook een voorbeeld, ik reis dagelijks van Londerzeel naar Antwerpen met de trein, da's ongeveer 40 km. Mijn abonnement kost mij per maand 83 euro waarvan door de werkgever 49 euro wordt terugbetaald, dus ik betaal 32 euro (1.6 euro/dag). K heb een goeie verbinding, 45 min heen & 45 min weer, tijdens de spits doe ik er minstens even lang over met de auto. Wie weet hoeveel mij dit ongeveer zou kosten moest ik dit met de auto doen (alles inbegrepen wel te verstaan)
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2003, 15:06   #23
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Ok, ik heb ook een voorbeeld, ik reis dagelijks van Londerzeel naar Antwerpen met de trein, da's ongeveer 40 km. Mijn abonnement kost mij per maand 83 euro waarvan door de werkgever 49 euro wordt terugbetaald, dus ik betaal 32 euro (1.6 euro/dag). K heb een goeie verbinding, 45 min heen & 45 min weer, tijdens de spits doe ik er minstens even lang over met de auto. Wie weet hoeveel mij dit ongeveer zou kosten moest ik dit met de auto doen (alles inbegrepen wel te verstaan) :?:
Laten we van de veronderstelling uitgaan dat u een Ford KA koopt, aangezien dit een relatief goedkope wagen is.

Aankoopprijs: € 7 990
Tijd dat wagen meegaat: 10 jaar.
Kostprijs per jaar: € 799
Kostprijs per dag: € 2,19

Afstand volgens www.routenet.nl heen: 28 km
Afstand heen en terug: 56 km
Onze Ford Ka rijdt op benzine (benzine is milieuvriendelijker dan diesel).
Een Ford Ka verstookt 5,9 l/100 km
http://www.emis.vito.be/autoverbruik...andnr=2&taal=N
5,9 / 100 * 56 = 3,306 liter.
1 liter bezine (super 98) kost 1,073 (VRT-teletekst p. 699).
1,073 * 3,306 = € 3,55

Verzekering kost op 1 jaar (met een bonus-malus 0 en geen risicoleeftijd): € 295,50
http://www.aslk.be/se-boar/auto.asp
Bedrag per dag: € 0,81

Belasting:
inschrijving (eenmalig): € 61,97
http://www.vanbavelrommens.be/verzekeren_info_auto.htm
61,97 / 10 / 365 = €c 2
jaarlijkse belasting: hangt af van de fiscale pk's, en ik heb geen idee hoe men dit berekent (valt niet te vinden op I-net, precies). We gaan er van uit dat een Ford Ka 8 fiscale pk's telt, dan is dit € 149,28 per jaar (basisbedrag)
http://www.belgium.be/eportal/applic...=1564#anchor_2
Per dag: € 0,41

Per 5000 km moet er op onderhoud gegaan worden. Een onderhoud kost € 100.
We leggen iedere werkdag 56 km af.
We werken 2 dagen per week niet (weekend).
10 dagen per jaar betaald verlof.
20 vakantiedagen op een jaar.
Totaal 30 + 104 = 134 dagen niet gewerkt.
365 - 134 = 231 dagen * 56 km = 12 936 km.
Dat is € 200 voor onderhoud voor 1 jaar.
Dit is € 0,55 per dag.

Totaal autokosten per dag:
2,19 + 3,55 + 0,81 + 0,41 + 0,55 + 0,02 = € 7,53 per dag.
Hier moeten de aftrekbare km nog op berekend worden, maar daar weet ik niet genoeg van af.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2003, 20:36   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.507
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dablacky, we hebben geen wagen,maar verplaatsen ons normaal met een lichte,vrij milieuvriendelijke motorfiets.
Maar als we lading hebben is die motorfiets geen optie, evenals het feit dat Babeth's ziekte lange ritten als passagier uitsluit.
Dus de vaste kost van een wagen hebben we zowiezo niet.

Wat bertreft een Rail pass, als ik effe nadenk , en 24 euro voor 4 ritten betaal, dan betaal ik voor 5 heen en terug ritten 60 eu.Op jaarbasis gezien is dat misschien bruikbaar, omdat we tot nu toe 1 keer de trein hebben genomen dit jaar, en met de Genk uitstap erbij dus 2 keer theoretisch.Dan hebben nog 1 rit over.Moet ik al moeite gaan doen om een treinrit extra te maken?

Dus effe praktisch wezen, de trein komt maar op beperkte plaatsen op beperkte tijden,en met het risico op plaatsen te moeten overstappen waar je niet wil zijn(ik vind Brussel noord,en Brussel centraal echt niet leuk hoor).
Dus praktisch komt er nog een zone of 2 bus bij, voor Babeth gratis in Vlaanderen, voor mij de volle pot.

Dan liever 2 keer op het jaar een smartje huren, kost dus 65 euro.Geen 60 euro+ongemak+busreizen+1 rit naar nergens.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2003, 22:33   #25
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Dablacky, we hebben geen wagen,maar verplaatsen ons normaal met een lichte,vrij milieuvriendelijke motorfiets.
Maar als we lading hebben is die motorfiets geen optie, evenals het feit dat Babeth's ziekte lange ritten als passagier uitsluit.
Dus de vaste kost van een wagen hebben we zowiezo niet.

Wat bertreft een Rail pass, als ik effe nadenk , en 24 euro voor 4 ritten betaal, dan betaal ik voor 5 heen en terug ritten 60 eu.Op jaarbasis gezien is dat misschien bruikbaar, omdat we tot nu toe 1 keer de trein hebben genomen dit jaar, en met de Genk uitstap erbij dus 2 keer theoretisch.Dan hebben nog 1 rit over.Moet ik al moeite gaan doen om een treinrit extra te maken?

Dus effe praktisch wezen, de trein komt maar op beperkte plaatsen op beperkte tijden,en met het risico op plaatsen te moeten overstappen waar je niet wil zijn(ik vind Brussel noord,en Brussel centraal echt niet leuk hoor).
Dus praktisch komt er nog een zone of 2 bus bij, voor Babeth gratis in Vlaanderen, voor mij de volle pot.

Dan liever 2 keer op het jaar een smartje huren, kost dus 65 euro.Geen 60 euro+ongemak+busreizen+1 rit naar nergens.
Mijn uitleg over de kostprijs van een wagen was een reactie op Jorge zijn post.

U moet geen moeite doen om die extra treinrit te maken. Normaal, en zeker als u geen wagen hebt, is het geen probleem om aan 10 ritten in een jaar te komen. Gewoon een uitstapje naar zee is al voldoende

Vergeet niet dat die extra treinrit nog eender wanneer kan binnen het jaar tijd na aankoop. Dus niet voor 31 dec. Voor het geval daar een vergissing moest zijn.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2003, 23:06   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.507
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

We zijn aan een permanentere oplossing aan het werken.

De aankoop van een 2de ,iets confortabelere motorfiets voor Babeth, het bouwen van een elektromotorfiets(gelijk in vermogen als een 125cc modelletje) voor woon werk verkeer.En voor elke motorfiets een aanhangwagentje.

Voordelen, minder verzekering, minder verbruik, geen baantaks,geen files(zelfs met aanhangertje).Nadeel, weer en wind...

Voordeel ten opzichte van de trein. We kunnen gaan en staan waar we willen tegen de extra kost van slijtage en benzine, want de verzekering moeten we toch betalen als we maar 1 of 100000 km per jaar rijden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2003, 07:13   #27
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
We zijn aan een permanentere oplossing aan het werken.

De aankoop van een 2de ,iets confortabelere motorfiets voor Babeth, het bouwen van een elektromotorfiets(gelijk in vermogen als een 125cc modelletje) voor woon werk verkeer.En voor elke motorfiets een aanhangwagentje.

Voordelen, minder verzekering, minder verbruik, geen baantaks,geen files(zelfs met aanhangertje).Nadeel, weer en wind...

Voordeel ten opzichte van de trein. We kunnen gaan en staan waar we willen tegen de extra kost van slijtage en benzine, want de verzekering moeten we toch betalen als we maar 1 of 100000 km per jaar rijden.
Kunt ge u zo gene moto met een karreke aan de zijkant kopen?
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2003, 07:15   #28
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Ok, ik heb ook een voorbeeld, ik reis dagelijks van Londerzeel naar Antwerpen met de trein, da's ongeveer 40 km. Mijn abonnement kost mij per maand 83 euro waarvan door de werkgever 49 euro wordt terugbetaald, dus ik betaal 32 euro (1.6 euro/dag). K heb een goeie verbinding, 45 min heen & 45 min weer, tijdens de spits doe ik er minstens even lang over met de auto. Wie weet hoeveel mij dit ongeveer zou kosten moest ik dit met de auto doen (alles inbegrepen wel te verstaan)
Laten we van de veronderstelling uitgaan dat u een Ford KA koopt, aangezien dit een relatief goedkope wagen is.

Aankoopprijs: € 7 990
Tijd dat wagen meegaat: 10 jaar.
Kostprijs per jaar: € 799
Kostprijs per dag: € 2,19

Afstand volgens www.routenet.nl heen: 28 km
Afstand heen en terug: 56 km
Onze Ford Ka rijdt op benzine (benzine is milieuvriendelijker dan diesel).
Een Ford Ka verstookt 5,9 l/100 km
http://www.emis.vito.be/autoverbruik...andnr=2&taal=N
5,9 / 100 * 56 = 3,306 liter.
1 liter bezine (super 98) kost 1,073 (VRT-teletekst p. 699).
1,073 * 3,306 = € 3,55

Verzekering kost op 1 jaar (met een bonus-malus 0 en geen risicoleeftijd): € 295,50
http://www.aslk.be/se-boar/auto.asp
Bedrag per dag: € 0,81

Belasting:
inschrijving (eenmalig): € 61,97
http://www.vanbavelrommens.be/verzekeren_info_auto.htm
61,97 / 10 / 365 = €c 2
jaarlijkse belasting: hangt af van de fiscale pk's, en ik heb geen idee hoe men dit berekent (valt niet te vinden op I-net, precies). We gaan er van uit dat een Ford Ka 8 fiscale pk's telt, dan is dit € 149,28 per jaar (basisbedrag)
http://www.belgium.be/eportal/applic...=1564#anchor_2
Per dag: € 0,41

Per 5000 km moet er op onderhoud gegaan worden. Een onderhoud kost € 100.
We leggen iedere werkdag 56 km af.
We werken 2 dagen per week niet (weekend).
10 dagen per jaar betaald verlof.
20 vakantiedagen op een jaar.
Totaal 30 + 104 = 134 dagen niet gewerkt.
365 - 134 = 231 dagen * 56 km = 12 936 km.
Dat is € 200 voor onderhoud voor 1 jaar.
Dit is € 0,55 per dag.

Totaal autokosten per dag:
2,19 + 3,55 + 0,81 + 0,41 + 0,55 + 0,02 = € 7,53 per dag.
Hier moeten de aftrekbare km nog op berekend worden, maar daar weet ik niet genoeg van af.
Maar in uwe Ka zit ge veilig alleen, en als ge den trein neemt dan kunt ge ongure individuen tegenkomen zoals Jorge en Blacky.

De trein is voor mij geen alternatief voor de wagen.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2003, 09:17   #29
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.507
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

TomB, een zijspan zou te zwaar zijn voor die kleine lichte 125 CC 10 kilowatt motorfietsjes.
Ook word de hele boel dan zo breed dat we weerom in de file zouden staan aanschuiven.

Waarom een 125 CC met 10 Kw zou u dan kunnen vragen.Simpel, dan betaal je geen baantaks.Ook hebben we er geen appart rijbewijs voor nodig, weeral minstens 500 eu per persoon uitgespaard.
De verzekering is spotgoedkoop.
En de kans dat ik mezelf te pletter rijd is ook kleiner.Zo'n nieuwe dikke replica racemotor met 100pk+ rijd zodanig zacht lekker en snel dat je het niet merkt dat je tegen 200 per uur die volgende bocht niet haalt.Tot de omgeving te dichtbij komt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2003, 14:35   #30
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Maar in uwe Ka zit ge veilig alleen, en als ge den trein neemt dan kunt ge ongure individuen tegenkomen zoals Jorge en Blacky.

De trein is voor mij geen alternatief voor de wagen.
Nog nooit gehoord van carjarckers, autodiefstallen, radiodiefstallen, auto-ongelukken, gasten die gewoon de deur opengooien om de handtas eruit te sleuren... ?

Ik heb nog nooit last gekregen op de trein, zelfs niet in die naar Amsterdam. Mijn zijdeur van mijn auto is wel al eens opengevlogen en toen is er tegen mij gescholden geweest. Gelukkig is het gebleven met schelden.

Ik heb ook al meerdere malen in een accident betrokken geweest als kind.

Jaja, de auto is veel veiliger
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2003, 15:05   #31
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.435
Standaard

Het blijft een feit dat de Belgische overheid het openbaar vervoersnet aan het afbouwen is. Heel wat kleine stationnekes hebben het veld moeten ruimen wegens de kosten voor de aanleg van die Hoge Kosten Trein.

Toen ik naar Leuven moest voor het onderzoek naar mijn ziekte kon ik kiezen:
1. half uur strompelen naar het station, trein nemen tot in Mechelen, op 4 minuten tijd rennen naar de overstap naar Leuven (6 perrons verschil) anders 25 minuten wachten, in Leuven station in een verschrikkelijk tochtgat gedurende 10 tot 15 minuten staande wachten op de bus die mij naar Gasthuisberg bracht;
2. kwartier strompelen naar de bushalte voor de bus naar Zaventem, overstappen in Diegem met +/- kwartiertje blauwbekken in een bushalte, overstappen in een ander boeregat met +/- 40 minuten blauwbekken in een bushalte, overstappen in Leuven met +/- kwartiertje blauwbekken in een bushalte op een plein en dan in Gasthuisberg geraken;
3. kwartier strompelen naar de bushalte voor de bus naar Mechelen, overstappen in Mechelen in een tochtgat waar ik 35 minuten moest wachten op de bus naar Leuven, 5 kwartier later in Leuven 15 �* 20 minuten blauwbekkend wachten op een plein voor de overstap naar Gasthuisberg;
4. kwartiertje tot 20 minuutjes met de wagen.
Een geluk dat Maddox toen nog de wagen van zijn werk had en een half uurtje later mocht komen als hij mij wegbracht.
Maar ik vrees dat het weer blauwbekken wordt als ik op behandeling moet (Hoe lang duurt die wachtlijst nog mensen ? Ik wacht al 8 maanden...) En een van de ergste symptonen van mijn ziekte is juist overgevoeligheid voor koude en vochtigheid.

Ik werd verplicht om de bus te nemen omdat ik via de VDAB korting op een jaarabonnement voor De Lijn kreeg die echter niet geldt voor de NMBS. Samenwerking ???

Maar ja... als ik nu ergens naartoe wil dan is het betalen tot je blauw ziet en wachten tot je blauw ziet. Ik heb al enkele overvallen gezien en ben al vaak beledigd, bedreigd of grof uitgescholden geweest. Leuk openbaar vervoer.
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2003, 15:33   #32
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Laten we van de veronderstelling uitgaan dat u een Ford KA koopt, aangezien dit een relatief goedkope wagen is.
De fout in uw hele redenatie ligt hem in het feit dat u zegt dat men een wagen koopt! U vergelijkt met andere woorden appelen met peren, want voor zover mij bekent is het nog steeds niet mogelijk om een trein te kopen, uw vergelijking gaat dus niet op.
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2003, 06:23   #33
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Maar in uwe Ka zit ge veilig alleen, en als ge den trein neemt dan kunt ge ongure individuen tegenkomen zoals Jorge en Blacky.

De trein is voor mij geen alternatief voor de wagen.
Nog nooit gehoord van carjarckers, autodiefstallen, radiodiefstallen, auto-ongelukken, gasten die gewoon de deur opengooien om de handtas eruit te sleuren... ?

Ik heb nog nooit last gekregen op de trein, zelfs niet in die naar Amsterdam. Mijn zijdeur van mijn auto is wel al eens opengevlogen en toen is er tegen mij gescholden geweest. Gelukkig is het gebleven met schelden.

Ik heb ook al meerdere malen in een accident betrokken geweest als kind.

Jaja, de auto is veel veiliger
Ik kan er ook niet aan doen dat gij getraumatiseerd zijt door een overval en een paar accidenten.

Ik zal u dan ook nooit verplichten om bij te leggen aan mijn autovervoer, verplicht jij mij dan ook niet om bij te leggen aan uw treinvervoer?
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 10:18   #34
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Ik kan er ook niet aan doen dat gij getraumatiseerd zijt door een overval en een paar accidenten.

Ik zal u dan ook nooit verplichten om bij te leggen aan mijn autovervoer, verplicht jij mij dan ook niet om bij te leggen aan uw treinvervoer?
Als Amerikaan moet gij 0,0 bij leggen in mijn treinvervoer!
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 10:24   #35
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.564
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dom ding ,maar ik moet morgen in Genk geraken, tussen 16 en 17 uur, met 2 personen en een beetje lading.

Ik naar onze NMBS site, conclusie, normaal tarief ben ik 45 eu kwijt, heen en terug, en dan zijn we gebonden aan de vertrektijden van de treinen, die maar tot een bepaald uur rijden.

Een smartje huren voor 1 dag kost btw in 30.5 eu.Geen tijden, geen vaste plaatsen, van deur tot deur.

En wij zouden dan de trein moeten nemen?
Kan iemand dat verklaren?
Ik zou hier veel over kunnen filosoferen, maar ik geef u gewoon volmondig gelijk.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 10:33   #36
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos Bekijk bericht
45 euro? Heb ik nog nooit meegemaakt. Van waar vertrekt gij dan wel?
Maar allé gast...in den tijd da ik in BXL centrum moest zijn voor mijn werk nam ik ook dikwijls de trein...koste mij 10,60euro per dag.
Dubbel zo lang onderweg als met de wagen...plus dat mijn diesel een pak minder kost dan de trein.
De trein is gewoonweg veel te duur.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 10:43   #37
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Maar in uwe Ka zit ge veilig alleen, en als ge den trein neemt dan kunt ge ongure individuen tegenkomen zoals Jorge en Blacky.

De trein is voor mij geen alternatief voor de wagen.
Veilig zou ik het niet noemen

De trein is een goed alternatief in sterk verstedelijkte gebieden waar de verschillende soorten openbaar vervoer op elkaar aansluiten. Dit is NIET het geval in Limburg bijvoorbeeld waar je verdoemd bent tot koning auto. In de randstad in Nederland ben je zelfs beter af zonder auto. Overal stations, trams en bussen.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 10:51   #38
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.564
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Maar allé gast...in den tijd da ik in BXL centrum moest zijn voor mijn werk nam ik ook dikwijls de trein...koste mij 10,60euro per dag.
Dubbel zo lang onderweg als met de wagen...plus dat mijn diesel een pak minder kost dan de trein.
De trein is gewoonweg veel te duur.
Om van de flexibiliteit van de trein nog maar te zwijgen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 11:01   #39
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
1 liter bezine (super 98) kost 1,073 (VRT-teletekst p. 699).
Dat is al een hele tijd geleden, nu zal die eerder rond de 1,35 € kosten ! Doe je berekening dus maar opnieuw !
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 11:05   #40
Thomas-
Parlementslid
 
Geregistreerd: 10 juni 2006
Berichten: 1.787
Standaard

4 jaar oude topics bovenhalen, leuk
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be