Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 september 2008, 17:14   #21
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Het probleem is dan vooral dat men via de scholen de kinderen als echte verlinkertjes naar huis gaat sturen en ze daags nadien heel fier op de trede vooraan in de klas daags nadien hun foute ouders mogen aanklagen!

d�*t is een nachtmerrie!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 17:16   #22
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Ik rook nooit in huis.
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 17:23   #23
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Ik rook nooit in huis.
ik rook nooit in de kinderkamer.
Vanaf nu mogen de kinderen dus niet meer in de living komen van de antirookbrigade!

kinderbeulen!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 17:26   #24
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik rook nooit in de kinderkamer.
Vanaf nu mogen de kinderen dus niet meer in de living komen van de antirookbrigade!

kinderbeulen!
Het is niet omdat ik niet in huis rook, dat een ander dat ook moet doen.
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 17:28   #25
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
en ook een aanzet tot rookverbod in kaffees.

En het voorstel komt niet van de eerste de beste !! Namelijk van de Vlaamse Liga tegen Kanker.
En getoetst door Eva Brems.

Eigenlijk een maatregel die geen senten kost, en de volksgezondheid bevordert.
Wie kan daar nu tegen zijn (rookverslaafden kunnen gerust hun verslaving onderhouden op andere plaatsen, liefst buiten natuurlijk)


link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ieuwsoverzicht
Laten we ineens ook frietpotten in huis verbieden (gevaar voor brandwonden en obesitas) en alle frisdranken, snoep (te veel suiker)...

Wanneer stopt deze waanzin?

Een niet-roker
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 17:32   #26
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.603
Standaard

Typisch zo'n regelneverijwet. Verantwoordelijkheid tov uw kinderen verkijg je niet met van die stomme wetten. Zoals veel het al aanhaalden zullen dan eerder de kindjes naar hunne slaapkamer mogen wanneer de papa een sigaret of een pijpke wilt roken. Ouders die paffen terwijl hun kinderen vlak naast hun staan zijn gewoon onverantwoord bezig net zoals ouders die elke dag hun kinderen volstoppen met vetzakkerij uit de frituur, Mac Donalds, Quick, noem maar op... zullen we dan ook maar ineens een wetteke maken da verbiedt om uw kinderen fastfood te geven?

De politiek heeft tegenwoordig de allures dat ze denken dat ze zich met alles mogen komen bemoeien.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 17:32   #27
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Het is niet omdat ik niet in huis rook, dat een ander dat ook moet doen.
van mij ook niet. (behalve in de kinderkamer, de slaapkamers, de badkamer, de keuken en het toilet).
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 18:06   #28
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Terzijde: Het was een klein berichtje in de krant maar 1 op de 5 horecagelegenheden houdt zich niet aan het rookverbod in Nederland. Dit aantal is groeiend. Ik denk dat mensen de betutteling langzamerhand zat zijn.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 18:10   #29
Fire Dragon
Vreemdeling
 
Fire Dragon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2008
Berichten: 9
Standaard

Het is een voorstel die een hoge nieuwswaarde heeft en dus in die zin al geslaagd is...
Ze kunnen UITERAARD beter de controle op het verbod van tabaksverkoop en alcoholverkoop aan minderjarigen grondiger gaan controleren PLUS zéééér uitgebreide preventie- & informatiecampagnes voeren tegen roken en uitgebreide alcoholcontroles voor autobestuurders en machinehanteerders.

Natuurlijk doen ze die anti-rookcampagnes best op kosten van de uitvinders van de sigaret die wisten dat de sigaret verslavend was en schadelijk aan de gezondheid!!!!

Met andere woorden de huidige wetgeving grondiger hanteren en waar nodig vereenvoudigen en/of duidelijker maken (roken in horeca gedeeltelijk wel, gedeeltelijk niet = GEEN goed idee => horeca volledig rookvrij maken), de sigaret is een slechte uitvinding, deze mag weg uit de wereld. Er zijn alternatieve genotsmiddelen genoeg die véél minder schadelijk zijn of zelfs quasi onschadelijk... maar minder winstgevend voor bepaalde bedrijven...

Dus weinig waarschijnlijk dat het aantal rokers zal dalen met halfslachtige maatregelen...
Fire Dragon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 18:13   #30
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fire Dragon Bekijk bericht
Het is een voorstel die een hoge nieuwswaarde heeft en dus in die zin al geslaagd is...
Ze kunnen UITERAARD beter de controle op het verbod van tabaksverkoop en alcoholverkoop aan minderjarigen grondiger gaan controleren PLUS zéééér uitgebreide preventie- & informatiecampagnes voeren tegen roken en uitgebreide alcoholcontroles voor autobestuurders en machinehanteerders.

Natuurlijk doen ze die anti-rookcampagnes best op kosten van de uitvinders van de sigaret die wisten dat de sigaret verslavend was en schadelijk aan de gezondheid!!!!

Met andere woorden de huidige wetgeving grondiger hanteren en waar nodig vereenvoudigen en/of duidelijker maken (roken in horeca gedeeltelijk wel, gedeeltelijk niet = GEEN goed idee => horeca volledig rookvrij maken), de sigaret is een slechte uitvinding, deze mag weg uit de wereld. Er zijn alternatieve genotsmiddelen genoeg die véél minder schadelijk zijn of zelfs quasi onschadelijk... maar minder winstgevend voor bepaalde bedrijven...

Dus weinig waarschijnlijk dat het aantal rokers zal dalen met halfslachtige maatregelen...
Geklets. Laat horecagelegenheden kiezen of ze al dan niet rookvrij willen zijn.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 19:02   #31
LastMohican
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2008
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 1.524
Standaard

Ik krijg van deze hele draad zin in een fris pintje en een goeie L&M.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 19:20   #32
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
anti-rookcampagnes best op kosten van de uitvinders van de sigaret
de zuidamerikaanse indiaantjes?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 19:45   #33
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Gewoon de kinderen een beetje in de tuin zetten.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 20:34   #34
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.924
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Typisch zo'n regelneverijwet. Verantwoordelijkheid tov uw kinderen verkijg je niet met van die stomme wetten. Zoals veel het al aanhaalden zullen dan eerder de kindjes naar hunne slaapkamer mogen wanneer de papa een sigaret of een pijpke wilt roken. Ouders die paffen terwijl hun kinderen vlak naast hun staan zijn gewoon onverantwoord bezig net zoals ouders die elke dag hun kinderen volstoppen met vetzakkerij uit de frituur, Mac Donalds, Quick, noem maar op... zullen we dan ook maar ineens een wetteke maken da verbiedt om uw kinderen fastfood te geven?

De politiek heeft tegenwoordig de allures dat ze denken dat ze zich met alles mogen komen bemoeien.
Vraagje, en gelieve te antwoorden op de vraag en er niets anders bij te sleuren:

In hoeverre mogen ouders de gezondheid van kinderen aantasten door hen te laten opgroeien in een rokerige omgeving, en zodoende hun kansen op neurologische stoornissen, hart-en vaatziektes, kankers en longaandoeningen zeer ernstig te vergroten ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 20:37   #35
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Vraagje, en gelieve te antwoorden op de vraag en er niets anders bij te sleuren:

In hoeverre mogen ouders de gezondheid van kinderen aantasten door hen te laten opgroeien in een rokerige omgeving, en zodoende hun kansen op neurologische stoornissen, hart-en vaatziektes, kankers en longaandoeningen zeer ernstig te vergroten ?
Kinderen die steriel opgevoed worden krijgen immuniteit problemen.
En dan gaan ze dood.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 20:45   #36
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.924
Standaard

Wat een dom, fout en simplistisch antwoord, en dan nog eens compleet naast de kwestie.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 20:54   #37
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Wat een dom, fout en simplistisch antwoord, en dan nog eens compleet naast de kwestie.
Tja...doe dan uw goesting.
Maar kom achteraf niet klagen dat je dat nooit geweten hebt.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 16 september 2008 om 20:54.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 20:55   #38
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.924
Standaard

Dus u kunt al geen antwoord formuleren. Dat is genoteerd. Iemand anders ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 20:58   #39
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dus u kunt al geen antwoord formuleren. Dat is genoteerd. Iemand anders ?
Kan dat wel, maar vind het nogal onnozel want je leest toch maar uw eigen.

Vandaar...maar ik heb gezegd wat er te zeggen was.
Kinderen die steriel opgevoed worden hebben immuniteitsproblemen.

Is zo en zal zo blijven.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 21:02   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik ben gestopte roker, maar weiger carrément lid te worden van de Anti-rook Brigade.

...

Ik las trouwens bij de commentaren van De Standaard dat er een gezellige buurman schreef dat roken in de tuin bij zijn buren OOK MOEST VERBOTEN worden als zijn kinderen buiten speelden!

als zo iemand naast me woont, dan krijgt hij 24/24 en 7 op 7 een BBQ stelleke aan zijn been! Desnoods koop ik dan zo'n bijenrookding.... (gniffel! nog beter! maakt héél véél rook! )
En als je gebuur vegetariër zou zijn, dan ligt er heel den tijd vlees op je bbq te braden zeker,
en als je gebuur motorrijder zou zijn, dan zou je nagels rondstrooien als was je een Franstalige inwoner van een fasiliteitengemeente tijdens de gordel zeker,
en als je gebuur een Kosovaar zou zijn, dan zou je hem heel te tijd zeggen dat je een uitstekend Servo-stuur op je auto hebt ...

... aangenaam wonen in je buurt presies ....
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be