![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() In Londen hebben ze ervaring met aan stukken gereten mensen in bussen en metrotunnels. Ik kan best begrijpen dat men sneller wantrouwig wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En trouwens; ik vind mezelf verre van verzuurd hoor! Ik sta nogal open voor andere culturen, mensen van alle slag. En ik weiger pertinent vanuit singuliere gevallen te discussieren. Ik maak me bv ook druk als iemand zou beweren dat VB volledig bestaat uit machtsgeile gekken omdat er een paar zijn veroordeeld voor slagen en verwondingen. Dat pakt bij mij ook niet. Je beweert dat ik selectief verontwaardigd ben. Ik vrees dat het misschien omgekeerd zou kunnen zijn. Of geef je toe dat dergelijke generalisaties niet kunnen ongeacht van de groep die wordt geviseerd? Het gaat hier over een buschauffeur die zijn werk niet goed doet. En als die dan moslim, christen is maakt me geen barst uit. Citaat:
Indien die schade kan worden aangetoond (lijkt me sterk want blijkbaar duurt dat incidentje maar enkele minuten) kunnen ze dat natuurlijk. Wie beweert anders? En nu begin je over racisme indien iemand zou beweren dat niemand een klacht zou mogen/kunnen neerleggen. Huh? ![]() We hebben het hier over een onbekwame chauffeur die zijn bus aan de kant zet tijdens een rit en gaat bidden ipv door te rijden... Niks meer en niks minder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||||
Gouverneur
|
![]() Fair enough, ik krijg soms de indruk dat zogenaamd politiek correcten vandaag de dag minstens zo verzuurd zijn als de VB-aanhangers.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat is trouwens het alternatief voor politek-correct? Apolitiek-correct of politiek-incorrect? Citaat:
Vooral als het handelingen betreft die zo ver van de norm staan dat ze onmogelijk representatief kunnen zijn voor meer dan 4 mensen ![]() Citaat:
Maar wat is dan de overgankelijke waarde van deze man zijn onbekwaamheid wegens godsdienstige redenen naar andere moslim-chauffeurs toe? 0.0 Of hoor je vaak zulke verhalen. Hoeveel moslim-chauffeur rijden er rond in het westen? taxi's in New York, bussen in London en metro's in Parijs...allemaal bestuurd door Moslims. Wat is dan de nieuwswaarde of de sociologische betekenis naar andere moslimchauffeurs toe omdat er eentje zijn godsdienst misbruikt om zijn bus langs te kant te parkeren. Pas op: moest er volgende week op dit forum een studie verschijnen waar bv uit blijkt dat 12% van de moslimchauffeurs dit doet, dan is er een probleem; en dan zal ik de eerste zijn om toe te geven dat daar moet tegen worden gereageerd. Maar conclusies trekken en stigmatiseren vanwege 1 idioot? Citaat:
Als het echt een "levensbelangrijke afspraak" betreft neem dan een bus vroeger. ![]() Maar dat doet er hier niet toe; ik wel die gast niet goedpraten. Maar om nu van forse schade te spreken...pff, een beetje spijkers op laag water zoeken, niet? Citaat:
Als die schade is aangetoond en die man heeft die schade veroorzaakt met zijn vertraging; waarom is er dan sprake van racisme?
Laatst gewijzigd door Maes_P : 31 maart 2008 om 15:29. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat jij graag de vilgaire, platte dhimmie uithangt dat iedereen dat wil doen. We zijn hier trouwens niet in een moslimland- hoe graag jij dat wel zou willen - maar in een seculier, Europees land. What's next? Stenigingen ook multicultureel correct vinden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar schelden blijkbaar wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Incorrect : zijn werkgever betaalt hem niet om te bidden tijdens de werkuren. Dat hij die dwaasheden voor in zijn privé-uren houdt. Schadelijk : hij moet zijn hoofd houden bij het verkeer. Hij is verantwoordelijk voor tal van levens op zijn bus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat weet je best... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() vanwaar het ook komt, ik beschouw het woord dhimmi als een scheldwoord, en zal vanaf nu; 31 maart 2008, 17h50 op het driehoekje klikken telkens het aan mijn adres gebruikt wordt.
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die persoon heeft de naam van het "bedrijf,in casu de busmaatschappij",beschadigd door klanten zonder reden (bidden is GEEN reden) de toegang tot de bus te ontzeggen.Dit betekent,onafgezien van het gemis aan inkomsten op die rit,bovendien een serieus PR-probleem voor de maatschappij....
dronkenschap,ongefundeerde grofheid tegen klanten("godsdienst" heeft niks met busvervoer te maken),.recalcitrant gedrag algemeen,....zijn zaken die het waard zijn een eerste-,aangetekende ,verwittiging (de gele kaart) in de bus te krijgen als werknemer,dit tesamen met een nogal "serieus" gesprek met de direktie... De tweede keer:BUITEN! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dhimmi is geen scheldwoord volgens de heilige Koran.
Het is gewoon een aanduiding voor een persoon die wel het boek aanbid, maar niet Allah, en daarvoor een extra belasting voor betaald om dat te mogen.
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2) Dat woord werd al miljoenen malen op dit forum gebruikt en is bovendien een gewone term in literatuur over de islam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Zou driewerf zijn kas gekeerd hebben nu hij de Wilders-toer schijnt op te willen gaan. Wilders wou het islamitisch haatboekje reduceren tot een flutbladje door alle verzen die oproepen tot haat en geweld eruit te knippen. Als driewerf nu nog het begrip dhimmie in al zijn versies eruit wil knippen, dan heeft hij straks niets meer over om de vreedzame boodschap van de islam tot in den treure te verdedigen. Zou hij zijn lapsus wel beseffen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() IK beschouw de Koran niet als een referentie.
![]() |
#37 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Online : 31 maart 2008 om 20:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En een rugzak joh!? Die chauffeur had zijn boterhammekes mee naar het werk of zo?!
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 1 april 2008 om 00:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 1 april 2008 om 00:17. |
|
![]() |