![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
| Bekijk resultaten enquête: Hoelang blijft Belgie bestaan? | |||
| 1 jaar |
|
13 | 24,07% |
| 2 jaren |
|
11 | 20,37% |
| 3 jaren |
|
8 | 14,81% |
| nog heel lang |
|
22 | 40,74% |
| Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Misschien krijgt CD&V eindelijk ook een held? |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Europees Commissaris
|
Inderdaad ja, behalve de termijn want daar waag ik me niet aan. Het mag van mij ook sneller maar ik heb het hier al geschreven: er zullen altijd mensen zijn die de macht én het belang hebben om België bijeen te houden. Lees 'Knack' van vorige week maar eens met onder meer Fons Verplaetse. De vakbonden zijn trouwens nu al drukdoende met een desinformatiecampagne: het communautaire los zetten van het beleid terwijl de zaak gewoon is dat de verschillen zo groot zijn dat er geen federaal beleid kan gevoerd worden.
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Allebei Waals dus , die perfect de Waalse belangen verdedigen unisono met Frankofoon Bruxelles.
|
|
|
|
#29 |
|
Lokaal Raadslid
|
Madame "Non" kan ook functioneren als heldin van de separatisten want dank zij haar "Non" komt alles in een stroomversnelling. Madame heeft met haar "Non", in enkele maanden tijd, meer mensen kunnen overtuigen dat den belgiek moet gesplitst worden, niet meer bestuurbaar is, dan bijvoorbeeld het Vlaams Belang in 20 jaar tijd. Merci Madame, mille fois merci!
|
|
|
#30 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Volgens het "heilig" grondgebiedbeginsel en de "goddelijke taalgrens" is iedereen die op vlaams grondgebied woont een vlaming zelfs al is het een chineese pinguin. Er zijn er zelfs tussen die beweren dat brussel in vlaanderen ligt, zou Milquet dus een vlaamse zijn? Ik vermoed zelfs dat haar nederlands wel eens goed genoeg zou zijn om in aanmerking te komen voor een stukske grond te kopen in Vilvoorde of Zaventem. En als ze er op komt voor de verkiezingen wordt ze er waarschijnlijk nog verkozen ook. Eindelijk een grote politieke persoonlijkheid die voluit Pro-belgisch is. Laatst gewijzigd door janPieter : 13 juni 2008 om 15:39. |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
België blijft bestaan zolang de Vlamingen een goed opleverende melkkoe zijn voor de Belzieke Politici.
De dag dat de transfers niet meer betaald kunnen worden, staat Vlaanderen er alleen voor.
|
|
|
#33 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
[Les Koloniale Geschiedenis, Les Belgische Geschiedenis]
|
|
|
|
#34 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
laatste kolonie in de wereld , die als laatste haar onafhankelijkheid heeft gekregen. Joost mag weten wanneer dat is |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Gelderlander om precies te zijn, met Hollandse, Vlaamse en Friese afkomst. |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Parlementslid
|
Ik ben ook geen Hollander! Geen spatje hollands bloed stroomt door mijne aderen. Mijn roots liggen in Vlaanderen, Zwitserland en Duitsland. Maar dat maakt me niet minder een echte Nederlander! Maar al stroomde er hollands bloed door mijn aderen, dan vond ik dat ook niet erg. Er zijn genoeg aardige, vriendelijke, goede Hollanders.
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Banneling
|
Als je dit forum leest, zou je denken dat alle Nederlanders België-haters zijn, die nog stééds niet over 1830 heen zijn. Gelukkig is dat niet zo in het echte leven.
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|