Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 15 juli 2008, 14:07   #21
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Liever dat dan een censuur-oord. Persoonlijke (directe) aanvallen mogen imo wel geknipt worden, maar de moderatie moet niet iedere keer knippen als iemand op het driehoekje klikt.
Dat moet natuurlijk niet als ze van mening zijn dat het niet om een persoonlijke aanval gaat. Maar bv iemand racist of idioot noemen, dat is niet voor veel interpretatie vatbaar.
Het is jammer dat je zo'n systeem moet bedenken om mensen tot vriendelijkheid aan te manen. Maar mensen die zich gedragen als kleuters, vragen om een dito behandeling, en je kan het forum niet door hun laten verzieken/terroriseren.
Groentje-18 is offline  
Oud 15 juli 2008, 14:20   #22
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Als we beledigingen gaan veroordelen, telt dat dan ook voor subtiele beledigingen?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 15 juli 2008, 14:39   #23
Groentje-18

Standaard

De moderatie oordeelt. Maar als ze een zeer expliciete belediging van een persoon die uit het niets begint te beledigen zelfs geen belediging vindt, zal een subtiele belediging zeker genegeerd worden.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 juli 2008 om 14:39.
Groentje-18 is offline  
Oud 15 juli 2008, 16:18   #24
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat moet natuurlijk niet als ze van mening zijn dat het niet om een persoonlijke aanval gaat. Maar bv iemand racist of idioot noemen, dat is niet voor veel interpretatie vatbaar.
Dat is 100% voor interpretie vatbaar:

Citaat:
Het is jammer dat je zo'n systeem moet bedenken om mensen tot vriendelijkheid aan te manen. Maar mensen die zich gedragen als kleuters, vragen om een dito behandeling, en je kan het forum niet door hun laten verzieken/terroriseren.
Om de vijf minuten bij een juffrouw gaan klagen dat er iemand iets tegen jou gezegd heeft waar je je aan stoort is pas kleuterlijk gedrag.
Savatage is offline  
Oud 15 juli 2008, 22:02   #25
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Tiens, staan hier rode driehoekjes? Wie houdt zich daar nu mee bezig. Klein joeng.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline  
Oud 15 juli 2008, 22:59   #26
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik noemde iemand hier 'onze plaatselijke fundamentalist' en kreeg een waarschuwing wegens persoonlijke aanval. Was dit over de grens van mij?
Pff da's peanuts , ik heb al een waarschuwing gehad omdat ik een stuk "onwettige" tekst van iemand anders gequote heb , terwijl ik het er verdorie zelf nog niet eens mee eens was en kwas ier nog maar 2 weken.

Maar ik maak daar geen draden over!

Noot en geheel terzijde: En Avant le sporting!!!
moser is offline  
Oud 15 juli 2008, 23:20   #27
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Heeee, er is mij iets opgevallen, de ene waarschuwing duurt langer dan de andere
Mag ik nu dan 4 maand geen naaktheid posten?

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 15 juli 2008 om 23:21.
Dronkoers is offline  
Oud 15 juli 2008, 23:26   #28
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Heeee, er is mij iets opgevallen, de ene waarschuwing duurt langer dan de andere
4 maand ?? Die van mij duurt bekan een jaar !! Een jaar ! En dronkoers post hier wijven met gans het Zuid-Amerikaans tropenwoud live te bezichtigen en die krijgt 4 maand !? Dit ruikt naar discriminatie van tangoliefhebbers

(ik dacht ik ga ffkes een "duveltje382" doen )
moser is offline  
Oud 15 juli 2008, 23:33   #29
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mag dat dan niet? Zijn ze hier op het forum nu ook al katholiek geworden?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline  
Oud 16 juli 2008, 03:42   #30
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Meneer Jazeker moet zijn onderschrift maar eens bekijken.
Oud 16 juli 2008, 23:06   #31
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
4 maand ?? Die van mij duurt bekan een jaar !! Een jaar ! En dronkoers post hier wijven met gans het Zuid-Amerikaans tropenwoud live te bezichtigen en die krijgt 4 maand !? Dit ruikt naar discriminatie van tangoliefhebbers

(ik dacht ik ga ffkes een "duveltje382" doen )
De groenen moesten me verdorie dankbaar zijn !

Over het "waarom" ga ik me niet bezighouden, ik heb al "stevigere" gepost zonder dat er iets van kwam
Dronkoers is offline  
Oud 16 juli 2008, 23:07   #32
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Mag dat dan niet? Zijn ze hier op het forum nu ook al katholiek geworden?
Soms wel, soms niet, hangt van de shiftverantwoordelijke af
Dronkoers is offline  
Oud 16 juli 2008, 23:12   #33
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Soms wel, soms niet, hangt van de shiftverantwoordelijke af
Hamc zou zeggen dat dat neurotisch is.
L. J. Brutus is offline  
Oud 16 juli 2008, 23:31   #34
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Hamc zou zeggen dat dat neurotisch is.
Kun je hem ongelijk geven?
Dronkoers is offline  
Oud 16 juli 2008, 23:35   #35
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kun je hem ongelijk geven?
Zelden.
L. J. Brutus is offline  
Oud 17 juli 2008, 22:21   #36
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
²
Ik begrijp ook niet waar de grenzen van de moderatie liggen ivm persoonlijke aanvallen.
In een bepaald subforum werd ik door een rechts persoon uitgescholden voor racist. Iets waar ik niet mee gediend ben (en wat mijlenver staat van mijn denkbeelden), maar blijkbaar was het voor de moderatie zelfs niet nodig om dit te knippen?... Bepaalde personen mogen ook one-liners blijven schrijven en zoveel mogelijk persoonlijke aanvallen maken als ze willen, blijkbaar.
Ik begrijp niet waarom men de lijn niet hard doortrekt voor alle persoonlijke aanvallen. De mensen die niet kunnen posten zonder persoonlijke aanvallen te doen, maken dat de mensen die altijd inhoudelijk (wensen te) blijven het minder en minder zien zitten om hier nog te posten. Het lijken immers parels voor de zwijnen. Zo post die laatste groep minder en minder, en is al wat hier nog te lezen is persoonlijke aanvallen... Dat lijkt me niet wenselijk voor het forum.
Groentje,

Waarom steeds bezig zijn met het groot gelijk te proberen halen ?

Als we het beter weten dan de moderatie, dan veronderstel ik ook dat we daar ook onze conclusies uit trekken. Hoe kan het ook anders.

Je hebt gelijk. Meer dan gelijk. Je zal toch steeds worden geconfronteerd met wie het zogezegd beter moet weten. En waarvoor we moeten passen.

De kunst is persoonlijke aanvallen binnen cyberspace ook eens te willen minimaliseren. Forumleden zijn je beste vrienden niet. Ze vertellen je wel eens wat je van je vriend het leifst niet hoort.

R.
Rudy is offline  
Oud 18 juli 2008, 13:05   #37
Groentje-18

Standaard

Gelijk halen interesseert me weinig. Een aangename en leerrijke discussie hebben des te meer. Schelden hoort daar niet onder. Als de moderatie zegt op te treden bij persoonlijke aanvallen, verwacht ik dat ze dat ook doet. Niets meer en niets minder.
De schelders zorgen voor een verlaging van het niveau omdat ze de focus weghouden van de inhoud van het onderwerp. Zo jagen ze mensen weg die wel geïnteresseerd zijn in inhoudelijke argumenten. Ik hoor daar vanaf nu ook bij. In serieuze discussies zal je me de eerstkomende tijd dan ook niet veel meer zien.

Iedereen die aan de discussies deelneemt, is mede verantwoordelijk voor de sfeer en de manier waarop een discussie gevoerd wordt. Zowel mensen die persoonlijk aanvallen, als zij die zich daar zelden of nooit aan schuldig maken. Maar iedereen die met mensen die ad hominem argumenteren in contact is gekomen, zal wel ondervonden hebben dat het niet helpt om zo iemand vriendelijk te vragen daarmee te stoppen en dat integendeel, iedere reactie de aanvallen meestal alleen maar aanwakkkert. Daarom is het goed dat de moderatie op de hoogte gebracht wordt van ge-trol zodat ze kan ingrijpen met een waarschuwing, (of indien het echt te ver gaat, met strafpunten) in de hoop dat dit wel iets oplevert.
Groentje-18 is offline  
Oud 18 juli 2008, 15:25   #38
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hangt van de context af denk ik. Als ik Moslima zou zijn bv, zou ik niet vrolijk worden als ik werd uitgemaakt voor een fundi denk ik.

Zoals ik, als linkse, het niet grappig vindt om raciste genoemd te worden. Ik heb dit gerapporteerd maar de moderatie heeft er niets aan gedaan. Iemand racist noemen mag dus. Nochtans ben je aan te klagen als je racist bent (CGKR), en is een beschuldiging van racisme dus niets minder dan laster en eerroof.
Alsof het voor rechtsgezinde forummers leuk is om dagelijks "racist" genoemd te worden ...
Maar blijkbaar is dat iets dat minder erg is hé ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline  
Oud 18 juli 2008, 16:28   #39
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Alsof het voor rechtsgezinde forummers leuk is om dagelijks "racist" genoemd te worden ...
Natuurlijk is dat minder erg , het zit namelijk een pak dichter bij de waarheid. Toch wat hier op dit forum als rechts beschouwd wordt. Het is dus helemaal niet erg als je blokkers racisten noemt , dat is de evidentie zelf. Eigenlijk zijt ge zelfs nog braaf als ge die debielen racisten noemt. Als je dat vergelijkt met de manier hoe zij zich uitdrukken....

Citaat:
Meer en meer dringen ze die vodden op in ons straatbeeld , in onze tv-programmas en zelfs in onze politiek ...
En 't zijn niet alleen die vodden , 't is al de rest dat er bijhoort ... Integratie , no way , nu een verkiezing om er zo vreemd mogelijk uit te zien , volgend jaar om ter mooist een ongelovige onthoofden zeker ...
moser is offline  
Oud 18 juli 2008, 18:11   #40
Groentje-18

Standaard

Citaat:

Waaruit denk je dat je mag afleiden dat ik dat minder erg vind?

Ik vind dat je geen mensen beledigt, tenzij die mensen natuurlijk expliciet beantwoorden aan de definitie van het woord, maar dan nog verwijs je naar het gedrag, niet naar de persoon zelf. Iemand die het heeft over "zwarte apen" (wat hier regelmatig voorvalt :-/) noem je geen racist, maar zijn uitspraak noem je racistisch.
Groentje-18 is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be