![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#22 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() In percentages uitgedrukt:
Zevende Dag: - VLD: 35.6% - SPA/Spirit: 28.9% - CD&V: 28.5% - VB: 3.3% - Groen!: 3.1% - N-VA: 0.6% Ter Zake: - SPA/Spirit: 39.8% - VLD: 33.2% - CD&V: 17.5% - Groen!: 8.1% - VB: 1.4% - N-VA: ? Conclusies: - De VRT nieuws-duiding is duidelijk de spreekbuis van de Paarse meerderheid. De Zevende Dag is van de VLD, Ter Zake is van SPA/Spirit. Vooral in Ter Zake is het onevenwicht (ook met CD&V) frappant. - VB en N-VA komen nauwelijks aan bod. Daarmee vertikt de VRT het om nieuwsduiding te maken voor ongeveer 1/4 van de mensen, omdat 1/4 van de kiezers de door het VB en N-VA naar voor gebrachte maatschappelijke thema's als belangrijk heeft aangeduid. Het zou dus niet meer dan normaal zijn indien de VRT de overeenkomstige dotaties moet inleveren.
![]() |
#24 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Uw redenering volgende hebben de Spasten ook niet veel te vertellen. Die moeten een foto van Patje Goots gebruiken om nog iets van pagina 1 te maken. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Das gewoon een zelfhulpgroep voor mensen die nie zo goed kunnen sjoemelen gelijk de SPA ![]() Jongens toch! LSP is gewoon "bekend" van hun stomme racistische affiches. Dus dat we daar maar over zwijgen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Elke dictator en elke bewindsman zal het roerend eens zijn. Maar ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat pretendeert te 'redeneren' maar als ge deze specifieke topics es naleest er eigenlijk alleen op uit is om veelzeggende en ongewenste gegevens zoals dit topic te verzuipen onder gelul en proberen om het onderwerp af te leiden. Ne dikke bol zetten onder 'Vlaams Blok' in 't stemkotteke zal nog het beste antwoord zijn erop. Trouwens, die shows, als je de vragen van de interviewer eens allemaal na elkaar zou leggen zouden er bitter weinig tussen zitten die gaan over de 'expertise' of 'ervaring' van de betreffende politici, waarschijnlijk omdat dit niet 'entertaint', foto's van de happy family en funny beelden uit diverse politieke 'happenings' daarentegen, ... Waar zit dan de relevantie van deze factoren? En waar zit de relevantie van hun verschijnen in die shows? Om de objectiviteit van de kiezer te beïnvloeden? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Vlaams Blok haalt nergens meer dan 5 % van de zendtijd alhoewel ze voor 20 % van de Vlaamse kiezers staat ! Dat is pure discriminatie ! met dank aan Jurgen Verstrepen ! voor de eerlijke kansen dat hij wel aan het Vlaams Blok gaf in de debatten of discussies
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Wie heeft de cijfers bijgehouden voor Zwart/Wit? Misschien als we het gemiddelde maken tussen TerZake, De zevende dag en Zwart/Wit dat het Vlaams Blok nog met teveel zendtijd in verhouding met stemmenpercentage gaat lopen!
![]() ![]()
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
En zoals je weet is Zwart / Wit nu VERBOTEN |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Grappig was ook de reactie van Paul Van Grembergen gisteren in het Vlaamse Parlement op de politieke VRT duiding.
'Het is tegenwoordig populair voor politici om te koortdansen. Maar ik waarschuw u. De koord waarin de media u laat springen, is de koord waarmee de media u zullen laten hangen.' 'We hebben geen Villa Politica, maar een Villa Infantila'. En de Zevende Dag brengt 'politieke verhalen a la Bocuse, alleen lekkere hapjes'. Van Grembergen hekelde dat de 'hooggekwlificeerde' Vlaming in 2004 geen degelijke politieke berichtgeving krijgt. 'Dit is tragisch.' 'Ik hoop dat het anders kan'. M.a.w. hetgeen de VRT dan al brengt is te oppervlakkig. ![]()
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Jurgen Verstrepen kan nu nog beter werk leveren ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
En de toegang tot dat programma was vrij voor iedereen? Misschien wel voor te bellen, maar de mensen in de studio en het onderwerp: die koos jurgen toch ook zelf?! Wat maar normaal is... dus ook vastgelegd door de redactie. Geen verschil!
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() K'zie al genoeg van die demagogische VB reclameborden hangen , ik krijg er braakneigingen van laat staan dat ze nog op TV extra propaganda zouden krijgen
![]() ![]() ![]() ![]() Je neemt jouw schoonmoeder toch ook niet altijd mee ? ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus is het een kwestie van inschatten of hij liegt of niet. Dus kies maar.... En jij beweert dat de mate waarin het Vlaams Blok ten tonele gebracht werd in het ZwartofWit programma de percentages uit dit topic, die nu aantonen dat het allesbehalve de aandacht krijgt die het volgens z'n percentage kiezers zou moeten hebben, zou compenseren? Terwijl dat een deel van de uitzendingen zelfs niet eens over politiek ging? Wel: Ik heb de indruk dat Verstrepen geen leugenaar is en ik heb de indruk dat het Vlaams Blok uit de media geweerd wordt, doordat ik ze simpelweg stukken minder zie. En jij ziet ze daarentegen stukken meer? Waar dan wel? In natte dromen misschien? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
![]() Citaat:
2* Het onderwerp werd uiteraard door de redactie vastgelegd, hoe anders? Men kan toch de mensen niet over gelijkwat laten opbellen. De mensen die opbelden kwamen onmiddellijk aan 't woord dus niet geselecteerd. En dus helemaal anders dan 7de dag. |
||
![]() |
![]() |