Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2009, 23:05   #21
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cacique Bekijk bericht
NEEN! Zo laag zijn jullie in België dus al beland dat de meerderheid de minderheid wordt en dat de Walen met al die alarmbelprocedures, toeters en bellen jullie stevig tot in de eeuwen der eeuwen bij de kloten hebben.
Vlaanderen moet zich afscheuren van het onland België (bestuurt door die imperialistische Walen) en aansluiten bij Nederland!

1) we zijn van de walen af
2) de verfransing stopt eindelijk (in een onafhankelijk vlaanderen zal die verder blijven gaan)
3) Brussel wordt niet economisch dood
...

Laatst gewijzigd door Shadowke : 2 januari 2009 om 23:06.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2009, 23:12   #22
Cacique
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Vlaanderen moet zich afscheuren van het onland België (bestuurt door die imperialistische Walen) en aansluiten bij Nederland!

1) we zijn van de walen af
2) de verfransing stopt eindelijk (in een onafhankelijk vlaanderen zal die verder blijven gaan)
3) Brussel wordt niet economisch dood
...
Neem nu maar van mij aan, moppie, dat Nederland jullie zelfs niet meer hoeft. Ik spreek bijna uitsluitend met Nederlanders hier in Costa Rica (hebben hier een grote ambassade en een school) en ze vinden het vreselijk allemaal, maar... brei er zelf maar wat aan...
Cacique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2009, 23:39   #23
Shadowke

Standaard

Citaat:
Neem nu maar van mij aan, moppie, dat Nederland jullie zelfs niet meer hoeft. Ik spreek bijna uitsluitend met Nederlanders hier in Costa Rica (hebben hier een grote ambassade en een school) en ze vinden het vreselijk allemaal, maar... brei er zelf maar wat aan...
dan vergis je je

60 % van nederland is voorstander van een hereniging.
mss nog meer nu door de politieke crisis hier in den belziek.
Oud 3 januari 2009, 00:37   #24
Cacique
Banneling

Standaard

Citaat:
dan vergis je je

60 % van nederland is voorstander van een hereniging.
mss nog meer nu door de politieke crisis hier in den belziek.
Die poll van RTL4 of 5 die op youtube de ronde doet? Ach, laat je maar niks wijsmaken. En als ze ons erbij willen, is't om ons in de zak te zetten. Geloof me vrij, een Hollander die je niet in de zak zet waar je bij staat, is het waarschijnlijk gewoon vergeten.

Trouwens, wat willen we van Holland? Hun lakse drugsbeleid, gratuite onbeschoftheid of hun Molukkers? Denk toch nog maar eens goed na!
Cacique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 07:58   #25
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die poll van RTL4 of 5 die op youtube de ronde doet? Ach, laat je maar niks wijsmaken. En als ze ons erbij willen, is't om ons in de zak te zetten. Geloof me vrij, een Hollander die je niet in de zak zet waar je bij staat, is het waarschijnlijk gewoon vergeten.

Trouwens, wat willen we van Holland? Hun lakse drugsbeleid, gratuite onbeschoftheid of hun Molukkers? Denk toch nog maar eens goed na!

Eigenlijk wil ik niets van de Hollanders. Ik heb dit al eerder laten weten, zeker de gratuite onbeschoftheid is mij een doorn in het oog.
Oud 3 januari 2009, 16:06   #26
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Eigenlijk wil ik niets van de Hollanders. Ik heb dit al eerder laten weten, zeker de gratuite onbeschoftheid is mij een doorn in het oog.
Nederlanders hebben niets van Vlamingen te verwachten of bij Vlaanderen te zoeken.Dat is al 179 jaar zo.
Tot op de dag van vandaag, hebben de meeste Vlamingen, collaboratie met de
Fransen, tot hun handelsmerk gemaakt.
50 jaar zijn ze bezig met een staatshervorming en als je deze regering mag geloven, gaat het nog 50 jaar duren.
Dit soort mentaliteit past niet bij Nederlanders.
Laat de Belgen in Belgie ,zo krijgt ieder wat hem/haar toekomt en waar hij /zij goed in is.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 16:13   #27
Shadowke

Standaard

Vlaanderen heeft geen toekomst in België en ook geen toekomst als een Vlaamse staat.
Met Nederland zijn we zekers beter af.
Eerst als een confederale staat (ja ja, Vlaanderen en Nederland apart) en later als een unitaire staat.

Nederland zal de Vlamingen zeker niet in het zak zetten zoals de Walen nu met de Vlamingen doen.
al wat jullie hebben gehoord is Waalse propaganda om jullie schrik aan te jagen.

troeven van een hereniging:
- twee wereldhavens (antwerpen en rotterdam)
- twee grote havens (zeebrugge en amsterdam)
- bekendheid in het buitenland (niemand kent belgie of vlaanderen maar wel nederland)
- we worden een economisch blok met een grote bevolking zodat we iets te zeggen hebben in de EU
- één groot Nederlandstalig blok om de verfransing van Vlaanderen voorgoed te stoppen en we kunnen dan ook terug Brussel vernederlandsen
- Brussel wordt niet economisch dood omdat de EU, de NAVO en de hoofdzetels van vele bedrijven in Brussel blijven (in een Vlaamse staat en op termijn in België door het onstabiel politiek regime verdwijnen die toch)
- lagere prijzen voor energie, digitale televisie, telefonie, internet, voeding, ... door meer concurentie op de markt -> eindelijk stijgt de koopkracht

Laatst gewijzigd door Shadowke : 3 januari 2009 om 16:19.
Oud 3 januari 2009, 16:18   #28
Eddy Van Notegem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Nederlanders hebben niets van Vlamingen te verwachten of bij Vlaanderen te zoeken.Dat is al 179 jaar zo.
Tot op de dag van vandaag, hebben de meeste Vlamingen, collaboratie met de
Fransen, tot hun handelsmerk gemaakt.
50 jaar zijn ze bezig met een staatshervorming en als je deze regering mag geloven, gaat het nog 50 jaar duren.
Dit soort mentaliteit past niet bij Nederlanders.
Laat de Belgen in Belgie ,zo krijgt ieder wat hem/haar toekomt en waar hij /zij goed in is.
Ja vooral. We zien Frankrijk zo graag, hé, 1302, hallo? Napoleon, Hallo? de Vlaamse ontvoogdingsstrijd, oprichting van België, Hallo? "Ce bon gras pays de Flandre", hallo?
Eddy Van Notegem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 16:43   #29
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaanderen heeft geen toekomst in België en ook geen toekomst als een Vlaamse staat.
Eerst als een confederale staat (ja ja, Vlaanderen en Nederland apart) en later als een unitaire staat.

Nederland zal de Vlamingen zeker niet in het zak zetten zoals de Walen nu met de Vlamingen doen.
al wat jullie hebben gehoord is Waalse propaganda om jullie schrik aan te jagen.

- bekendheid in het buitenland (niemand kent belgie of vlaanderen maar wel nederland)
- we worden een economisch blok met een grote bevolking zodat we iets te zeggen hebben in de EU
- één groot Nederlandstalig blok om de verfransing van Vlaanderen voorgoed te stoppen en we kunnen dan ook terug Brussel vernederlandsen
- Brussel wordt niet economisch dood omdat de EU, de NAVO en de hoofdzetels van vele bedrijven in Brussel blijven (in een Vlaamse staat en op termijn in België door het onstabiel politiek regime verdwijnen die toch)
- lagere prijzen voor energie, digitale televisie, telefonie, internet, voeding, ... door meer concurentie op de markt -> eindelijk stijgt de koopkracht

Ha, ha, ha,

Lang geleden dat ik zo smakelijk gelachen heb.
Ik heb er buikpijn van gekregen.

Waarschijnlijk ken jij een heel ander soort Nederlanders dan wij hier.

Degenen die wij kennen, komen langs je wonen en beginnen onmiddellijk hun regeltjes te stellen. Luister je niet naar hen, dan hep je om te haferklap de polisie op je tak.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 3 januari 2009 om 16:46.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 16:51   #30
Shadowke

Standaard

Citaat:
Ha, ha, ha,

Lang geleden dat ik zo smakelijk gelachen heb.
Ik heb er buikpijn van gekregen.

Waarschijnlijk ken jij een heel ander soort Nederlanders dan wij hier.

Degenen die wij kennen, komen langs je wonen en beginnen onmiddellijk hun regeltjes te stellen. Luister je niet naar hen, dan hep je om te haferklap de polisie op je tak.
trouwens je kan de politie ook op hun dak sturen omdat ze je niet met rust laten. dus kruip eens uit je schelp en laat zien dat je geen 'domme huisbelg' bent en je durft te reageren. dan zullen ze je wel accepteren.
zij moeten zich ook gedragen volgens de wet.
dat is nu in België en dat zal zo ook zijn in een herenigd Nederland.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 3 januari 2009 om 16:53.
Oud 3 januari 2009, 17:06   #31
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Het is al langer dan vandaag bekend dat de omwenteling van 1830 een vergissing was. Ja, zelfs Wallonië zou zonder de omwenteling van 1830 nu meer welvarend geweest zijn. Dat hebben ze trouwens te danken aan hun eigen politieke leiders, die met hun mentaliteit van berusten en eigenprofijt niet de toen voor handen zijnde mogelijkheden hebben benut voor het algemeen welzijn.

Vlaanderen heeft eerst sterk geleden onder de Belgische onderdrukking, omdat het eentalig Franstalig Belgicisme eerder de Vlamingen nog eens lieten opdraaien voor hun slecht beleid. Maar Vlaanderen was geenszins de oorzaak voor het terugvallen van Wallonië, maar heeft zich met eigen kracht en betere politici terug herpakt.

Wat heeft Vlaanderen nog te zoeken in een België
- dat gedomineerd en in zijn welvaart bedreigd wordt door verwaande Franstalige politici
- dat alle grondwettelijke afspraken en regels flagrant met de voeten treedt en daarvoor zelfs wordt beloond doordat de onmogelijkheid van wettelijk geldige verkiezingen een corrupte regering met Franstalige meerderheid op de been houdt.
- met een regering waar een minderheid (42/88) van de kiezers van een deelstaat met 60 % van de bevolking wordt vertegenwoordigd
- waar zijn populairste politieke leiders moreel worden afgeslacht
- waar het belangrijker is zijn grootste politieke fraktie met een verrottingsstrategie af te slachten dan wel een beleid te voeren voor het algemeen belang van alle landgenoten
- waar de illegale grillen van drie elitaire burgemeesters belangrijker zijn dan de grondwettelijke beginselen van de democratische rechtsstaat.
- waarin Franstalige politici prominent aanwezig zijn bij de verkiezingen in Frankrijk en meewerken aan de economische uitverkoop aan Frankrijk. Reynders haalde onlangs nog zijn slag binnen van de Fortis-verkoop
- enz. enz.

Daartegenover staan een hele reeks voordelen van een confederale staat met Nederland.

Laatst gewijzigd door Pol : 3 januari 2009 om 17:09.
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 17:55   #32
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Je hebt wel gelijk.
Helaas heeft Belgie teveel collaborerende Vlamingen, in de media en in de politiek, die hun heil liever bij de Fransen zoeken.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 17:56   #33
Shadowke

Standaard

Citaat:
Je hebt wel gelijk.
Helaas heeft Belgie teveel collaborerende Vlamingen, in de media en in de politiek, die hun heil liever bij de Fransen zoeken.
de politici kunnen we uit de Vlaamse regering zetten in juni 2009
ik ben nu al aan het aftellen.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 3 januari 2009 om 17:59.
Oud 3 januari 2009, 19:00   #34
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt wel gelijk.
Misschien ook teveel nuchtere vlamingen die de "vernederlandsing" van Vlaanderen niet zien zitten.

Ik wil niet aansluiten bij Nederland, niet bij Frankrijk, ik wil Vlaanderen als zelfstandige staat in Europa. Dit is best haalbaar.
Oud 3 januari 2009, 19:28   #35
Shadowke

Standaard

Citaat:
Misschien ook teveel nuchtere vlamingen die de "vernederlandsing" van Vlaanderen niet zien zitten.

Ik wil niet aansluiten bij Nederland, niet bij Frankrijk, ik wil Vlaanderen als zelfstandige staat in Europa. Dit is best haalbaar.
dat denk je.
Oud 3 januari 2009, 19:29   #36
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat denk je.
U denkt van niet?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 19:30   #37
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat denk je.
Bewijs me het tegendeel.
Oud 3 januari 2009, 19:37   #38
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
U denkt van niet?
Citaat:
Bewijs me het tegendeel.
ik heb het al verschillende keren aangehaald op dit forum.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 3 januari 2009 om 19:38.
Oud 3 januari 2009, 19:58   #39
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb het al verschillende keren aangehaald op dit forum.
Is dat dan ja of nee?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 20:01   #40
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Is dat dan ja of nee?
idd ik denk van niet en dit vanuit economisch (oa verlies van een massa jobs door het economisch sterven van Brussel) en politiek standpunt (oa de verfransing van Vlaanderen gaat verder waardoor de Vlaamse Staat op korte termijn dezelfde problemen zal hebben als België nu = het immobilisme).

Laatst gewijzigd door Shadowke : 3 januari 2009 om 20:02.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be