![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| An Michiels (Vlaams Belang) (27 april tem 3 mei) Vlaams volksvertegenwoordiger, partijraadslid, licentiate in de filologie, 1ste vrouw op de lijst in Vlaams Brabant. Actief in de commissies "Onderwijs, Vorming, Wetenschap en Innovati" en "Binnenlandse Aangelegenheden, Bestuurszaken, Institutionele en Bestuurlijke Hervorming en Decreetsevaluatie" |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
An
je hebt een goeie visie je ziet dat onderwijs uw ding is. |
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Banneling
|
Citaat:
het zou m.i. ook een voordeel zijn moesten de leerkrachten meer inspraak hebben bij de aanstelling van de directeur in hun school; en zelfs bij de aanstelling van de minister van onderwijs. neutr-on |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Burgemeester
|
Oh, maar dat bestaat al lang, dat zijn de privé scholen. Daar kom je echt niet in als je niet de nodige centen hebt, hoor, zo'n 20.000 € per kind per jaar. Je krijgt er wel iets meer voor terug als van de doorsnee openbare school.
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik zie de meeste managers van grote bedrijven niet direct in staat zijn om de arbeid van een lager niveau naar behoren te verrichten. Volgens mij is er eerder nood aan proffesionaliteit in de aanpak van het beleid. Kabinetten worden gevuld met politieke vriendjes en familieleden en maar al te vaak is vakkennis het laatste waarnaar gepolst wordt. Iemand die een huis bouwt heeft daarover een duidelijk idee en gaat met dit idee naar een bouwfirma of architect of ingenieur... Een minister moet net dat doen. Een visie ontwikkelen maar de uitvoering er van over laten aan vakmensen. Dat is namelijk het grote verschil tussen de politici en de ambtenaren of beter, dat zou het moeten zijn. Politici om de visie te belichamen en de ambtenaren om dit naar behoren in te vullen. Enig gezond verstand en vakkennis bij de minister in kwestie kan natuurlijk nooit kwaad. Wat wel kwaad kan is de instelling dat je, aangezien je nu eenmaal minister bent, de meest bekwame persoon bent. Kijk maar naar VDB, Flahaut, Anciaux... voorbeelden te over.
CLAESSENS Joris Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter Bron: de koran. |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Banneling
|
Aan Claessens Joris of Ann Michiels
Er is een reglement op de onderzoeksmethode van de onderzoekscel in het GO! sinds 2005, daarvoor was er geen. Het bestaat uit 2 bladzijden waarin staat welke rechten de leerkrachten hebben als die onderzoekscel komt. Het is het bedrijf Möbius die het reglement opgesteld hebben. Vragen: waarom is het GO zelf niet bekwaam een eerlijk reglement op te stellen? Hoeveel heeft de opstelling van dat reglement gekost? Kan daar eens een parlementaire vraag over gesteld worden en het antwoord hier publiceren aub? dank bij voorbaat. Neutr-On Laatst gewijzigd door neutron : 27 april 2009 om 23:40. |
|
|
|
|
|
#26 | |
|
|
Citaat:
In ons land worden scholen gesubsidieerd door de overheid op voorwaarde dat ze meestappen in het nivellerende verhaal van die overheid (eindtermen, ...). Wie daar niet wil aan meedoen en kiest voor een eigen systeem (en daar dan ook voor wil betalen), ja, die mag dat van mij gerust doen. |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
maar vergelijk het met een produktie van bekaert, als een ingenieur afstudeert van school en je laat hem los om de produktie op punt te zetten, heb je gegarandeerd vodden... Als hij echter van de basis opklimt, en in the field ziet hoe die machines werken, kan hij met veel meer begrip van zaken redeneren hoe hij de productie moet optimaliseren... Dus idemdito, als je een minister benoemt die nooit een dag les gegeven hebt, kun je wel verwachten dat hij voldoende ervaring zal putten uit zijn frustraties als puber, maar nauwelijks ervaring zal hebben uit de ogen van de lesgever... Normaal zul je dus educatief gezien vodden krijgen... |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
http://www.brusselsjournal.com/node/1117 |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is precies wat er gebeurt met mensen te benoemen die los staan van die beroepsgroep. Bvb Stefaan Declercq zal beter justitie aanpakken dan wie ook... omdat hij gewoon de problemen van binnen en van buiten kent... Hij is natuurlijk niet de man die maatregelen gaat nemen tegen zijn beroepsgroep waar hij uit afstamt. Maar hij zal zeker in belang van de clienten en de advocatuur een pak maatregelen nemen... Ik ben 100% zeker dat een Apotheker benoemen op de begroting geneesmiddelen de meest spectaculaire resultaten moet geven.. Je ziet het gebeuren in Frankrijk, dat is daar gewoon revolutie vergeleken met Belgie. DIe kerel neemt de meest logische maatregelen dat je maar kunt inbeelden.. Ik ben 100% zeker dat een Ingenieur benoemen en laten beslissen over energie, je de meest spectaculaire vooruitgangen gaat boeken op energieproductie niveau... ALs je natuurlijk een schijtbroek benoemt die nog niet weet hoe een uraniumstaaf eruitziet, en die daar alleen maar atoombomchampignons mee ziet ontstaan in zijn hersenen omdat hij teveel naar de simpsons heeft gekeken, dan weet je gewoon dat die mensen niet kunnen beslissen... Dus ik ben feitelijk niet akkoord met u, je zult nooit dezelfde resultaten benoemen met beroepsvreemde mensen. Die zijn goed voor kruisbevruchting van ideeen, dus als je technologie van bvb automobiel ingenieurs wil transferreren naar de spoorwegen dan moet je daar een pak ingenieurs met die ervaring loslaten... Maar neeem van mij maar aan, we hebben genoeg pol en soccers, onwetenschappelijke, sociaal, psychologishc en ander materiaal die wel goed is in informatie verwerken en vergaderen, maar die langs geen kanten weet hoe ze een bedrijf moeten runnen, die zich profileren als de heilige graal voor een of ander ministerpost. Dus volgens mij zit je er dik naast, er is inderdaad in de praktijk weinig ervaring nodig, omdat de democratische regels dit eisen, maar wat ben je met de moderne generatie marketing boys, die goed zijn in marktonderzoeken maar voor de rest perfect weten hoe ze een speech moeten schrijven die hen doet scoren, maar langs geen kanten weten wat ze nu uitbraken wel aan de ribben houdt of niet. Ik zou zeggen, net zoals de economie eens bloeit en dan in recessie gaat, mag ook op mandaatfuncties een beetje Ying Yang bestaan, eens een vakidioot als je alles sneller en beter wil doen gaan en eens een kruisbevruchting vanuit een andere sector als er problemen zijn en dingen moeten veranderen... Dat is het ideale model volgens mij |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik ben blij dat U voor een systeem staat waar de rijken zich van het plebs kunnen distanciëren. |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Heb het zeer onlangs ook gedaan, maar hij meent te weten dat dat zever is, zijn zoon en vrouw werken of hebben gewerkt in het onderwijs, met veel migranten dan nog, en er is weinig of niets aan de hand hoor... |
|
|
|
|