Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2009, 17:17   #21
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Bert Anciaux daarentegen.
eeuwig impotent

Geef mij Javaux maar

Laatst gewijzigd door toccata : 2 juni 2009 om 17:17.
toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 17:19   #22
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meneer Vandenbroucke: Geld verbranden of het in de zakken van een partijmedewerker steken?
Citaat:
Meneer Verhofstadt: afgerekend worden op de achteruitgang van extreem-rechts of op sluitende begrotingen?
Citaat:
Meneer Di Rupo: Jean-Claude Van Cau, of Didier Donfut?
Woehaa
Oud 2 juni 2009, 17:26   #23
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Woehaa
met hetzelfde droge gevoel voor humor als de VRT dus
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 17:28   #24
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Woehaa
Meneer Stevaert : omdat 'de mensen' belangrijk zijn, een kaviaarwedde bij de provincie of een kaviaarwedde bij Dexia?

Meneer Tobback : het VB met alle middelen vernietigen of de TGV met alle middelen tegenhouden ?

Mie Vogels : Filip De Winter of JF Bastin ?
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 17:31   #25
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
eeuwig impotent

Geef mij Javaux maar
Is die niet te liberaal naar uw goesting?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 17:41   #26
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Meneer Stevaert : omdat 'de mensen' belangrijk zijn, een kaviaarwedde bij de provincie of een kaviaarwedde bij Dexia?
?
Antwoord: Ehtias en professioneel lintjesknipper meneer.
Oud 2 juni 2009, 17:44   #27
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Caroline Gennez : Berlusconi of Mugabe ?
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 17:57   #28
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

De VRT is nu eenmaal nog nooit sterk geweest in verkiezingsprogramma's.
Door het op en top rode achtergrond kunnen ze zich ook niet meer objectief opstellen. Ik vind het wel leuke entertainmentshows.
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 18:31   #29
Jan Rap en z'n maat
Burger

Jan Rap en z'n maat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quicky Bekijk bericht
Ik vind het wel leuke entertainmentshows.
Inderdaad. Het enige wat nog ontbreekt is een Vlaamse variant op de Italiaanse Veline.

"The veline are two young women in their early twenties, one blonde, the other brunette. Initially, they came onstage to hand the news to the hosts; today they perform short dance breaks or stacchetti, always finishing up on the news anchors’ desk. They usually perform in swim-suits or tank tops and sing pop tunes as they dance." (wikipedia)

http://www.veline.mediaset.it/foto/vincitrici.shtml
“Jullie zijn verstoten door God. En daarom is het niet meer dan rechtvaardig dat jullie het licht Gods moeten missen. Het is rechtvaardig dat jullie behandeld worden als de ontaarde beesten die jullie zijn. Want jullie moeten boete doen voor jullie aardse gruweldaden, alvorens kennis te maken met de eeuwige pijn van het berouw, onder de plengen van alle tranen van de hel.” – Dokter Johansson
Jan Rap en z'n maat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 19:37   #30
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Zelden zo'n onnozel verkiezingsprogramma gezien als de Stemming 09 gisterenavond met Torfs en Bracke. Wat een gemaakt gedoe allemaal en inhoud was in de verste verte niet te bespeuren. Geven wij daar ons belastingsgeld aan ?

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 juni 2009 om 19:38.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 19:43   #31
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Parallelle Amplitude Bekijk bericht
En hoe da ze diene sukkelaar van ne Lambert hebben aangepakt t.o.v de geldverbrandende kinderkwellende sos!! Schandalig! Diene jongen zit met de brokken van Bert de übermongool en krijgt de volle sjass van die twee smerige riooljournalistjes... Chance dat die partij bestaat, ook al stelt ze niks voor en zal ze dat ook nooit..

IVAN: "Dat heeft u mooi gezegd, mijnheer Vandenbroucke"
IVAN: "Ik wil dat graag van mijnheer Vandebroucke horen"
IVAN: "Dank u, mijnheer Vandenbroucke!"
IVAN: "Zal ik die lelijke teef u ondertussen laten pijpen, mijnheer Vandebroucke? Of voelt u meer voor mijn rood-of-geen-brood-pepernoot?"
Oud 2 juni 2009, 20:10   #32
Sundancer
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Zelden zo'n onnozel verkiezingsprogramma gezien als de Stemming 09 gisterenavond met Torfs en Bracke. Wat een gemaakt gedoe allemaal en inhoud was in de verste verte niet te bespeuren. Geven wij daar ons belastingsgeld aan ?
Hoewel ik zeer veel bezig ben en geïnteresseerd ben in politiek, is het mij niet meer mogelijk nog naar die VRT zever te kijken, ik geef het op, alleen nog en met tegenzin wegens hun amateurisme zal ik zondag naar de verkiezingsuitslagen kijken. Bye bye rode staatszender, spijtig van mijn belastinggeld die naar die clowns gaat, wij in Vlaanderen verdienen toch "volwassener", professionele media.
Door het lezen van commentaar op de fora over de verschillende politieke programma's van de rode staatszender weet ik ook dat ik NIKS GEMIST heb.
Oud 2 juni 2009, 20:18   #33
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Door het op en top rode achtergrond kunnen ze zich ook niet meer objectief opstellen.
Wil iemand de vrt-nieuwsdienst ook eens laten weten dat wars van hun bericht vandaag, zo vlak voor de verkiezingen, het aantal uitkeringsgerechtigde werkzoekenden tussen de maand maart 2009 en de maand april 2009 daalde met 7,1 procent in het Vlaamse Gewest, 4,4 procent in het Waalse Gewest en 4,7 procent in het Brussel. En dat de Franstalige zondebokken het zo slecht nog niet doen.
Op jaarbasis is het aantal uitkeringsgerechtigde werkloze mannen in april weleenswaar gestegen, maar dat geldt vooral voor het Vlaamse Gewest (plus 13,6 procent). In het Waalse gewest kwamen er slechts 1,2 procent bij, en in Brusselse Gewest 3,3 procent.
Het aantal langdurig uitkeringsgerechtigde werkzoekenden daalde ook op jaarbasis met 5,8 procent, of slechts 3.570 in het Vlaamse Gewest, maar 7.552 in het Waalse Gewest en 624 in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
Net zoals de vorige maanden bleef het aantal tijdelijk werklozen op jaarbasis weleenswaar stijgen, maar in april is er toch een aanzienlijke daling van maar liefst 98.783 tijdelijke werklozen in vergelijking met de vorige maand.
In tegenstelling met wat het vrt-nieuws wilde doen geloven heeft de crisis dus slechts een beperkte impact in België. Je kan minstens zeggen dat er hoop is: Volgens Eurostat is de werkloosheid trouwens maar met 0,1 procent gestegen tussen september 2008 en maart 2009 (van 7,2 procent naar 7,3 procent), terwijl dat voor de eurozone 1,2 procent was (van 7,7 procent naar 8,9 procent).
Dit verschil heeft volgens de minister van Werk te maken met het succes van de maatregelen ter behoud van werkgelegenheid waarover de federale overheid op initiatief van Joëlleke "non" herself heeft beslist.
Milquet wijst via haar site op een contrasterende evolutie in de verschillende gewesten, een vaststelling die de vrt niet doet hoewel die ook België vernoemt. Voor het Vlaams Gewest in de eerste vier maanden wijst JM op een stijging van de werkloosheid van 8,5 procent, en van 1,9 procent in het Brusselse Gewest, maar een daling met 0,1 procent in het Waalse Gewest.

Hier is de versie van de vrt:
Citaat:
Eind vorige maand waren er in Vlaanderen al 186.000 mensen zonder een baan. De forse stijging van de Vlaamse werkloosheid blijft zich dus doorzetten.
Vlaanderen zit nu aan 186.000 werklozen. Vorige maand bedroeg de stijging zelfs 23%. In april waren er al 18,4% meer werklozen dan in dezelfde maand van vorig jaar.
Sinds november vorig jaar is het aantal werklozen in Vlaanderen fors beginnen stijgen en sindsdien is die stijging alsmaar groter geworden op maandbasis.

Vooral jongeren zijn getroffen. Zij hebben vaker een tijdelijke baan en zijn meer afhankelijk van de verminderde aanwerving door bedrijven.
Euro-werkloosheid hoogste in tien jaar
In april lag de werkloosheid in de eurozone op een totaal van 14,579 miljoen. Dat komt overeen met 9,2% van de beroepsbevolking en dat is het hoogste niveau sinds september 1999.
In de hele Europese Unie zaten 20,82 miljoen mensen zonder werk. Met 8,6% is dat het hoogste peil sinds begin 2006. De cijfers komen uit schattingen van Eurostat, het statistisch bureau van de Europese Unie.

De laagste werkloosheid was er in Nederland (3%) en Oostenrijk (4,2%). Spanje (18%), Letland (17,4%) en Litouwen (16,8%) zijn de landen in de EU met de meeste werkloosheid. België zit met 7,5% in de middenmoot.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 21:30   #34
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
eeuwig impotent

Geef mij Javaux maar
Toppunt was toen de VRT het debat evalueerde.

Hoeveel % van de tijd elke politieker had gesproken ( in bal bezit was).
Hoeveel maal een politieker het woordje “ik” en “wij” had gebruikt.
Hoeveel maal een politieker het woord vroeg of afnam.
Alles mooi uitgelegd door De Vadder met mooie grafiekjes …………….

Daar zat ik nu echt op te wachten …………………….
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 22:04   #35
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Max, de eerste keer dat ik het hier vandaag zag. Heb uit pure miserie zitten wegzappen.

Man toch
Oud 3 juni 2009, 09:30   #36
Parallelle Amplitude
Burger

Parallelle Amplitude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Max, de eerste keer dat ik het hier vandaag zag. Heb uit pure miserie zitten wegzappen.

Man toch
't Wordt me stilletjes aan allemaal wat veel.. Lijkt net alsof ik van dag op dag in een Eastern Eurodump terechtegekomen ben qua niveau, corruptie, hand- en spandienstjes, uitgekochte media, armoede, wanbeleid, criminaliteit, straffeloosheid, moraliteit...
Parallelle Amplitude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 09:32   #37
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ik heb met alsmaar groeiende frustratie naar het 'Grote Debat' gekeken op de VRT. Dat was meer een variétéshow dan een politiek debat. Wat is nu de bedoeling van de VRT om er zo'n schertsvertoning van te maken? Die intredes van de politici tussen een haag van toeschouwers. Die 'dilemma-vragenronde'?

Straks moeten ze hun partijprogramma nog al zingend brengen, met veren in hun gat.

Tjonge, ik begin 'Confrontatie' nog te missen.
het is gewoon niet om aan te zien.

politici die net genoeg tijd krijgen om 1 slogan te roepen, soms zelfs dat niet. debatten van hooguit 5 minuten, wat kan je daar van leren??

en dan maar klagen dat de mensen niet meer geïnteresseerd zijn in politiek en een foertstem uitbrengen....
Oud 3 juni 2009, 10:41   #38
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

politici die net genoeg tijd krijgen om 1 slogan te roepen, soms zelfs dat niet. debatten van hooguit 5 minuten, wat kan je daar van leren??

en dan maar klagen dat de mensen niet meer geïnteresseerd zijn in politiek en een foertstem uitbrengen....
JMD geeft zijn visie voor de Nederlanders.
Het ligt dus niet aan de media.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/...rmolmen_Belgie
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 19:08   #39
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

Het erge is dat heel wat van de verkiezingsprogramma's ook al niet meer over de inhoud gaan maar juist over de persoonlijkheid.

Als je het dan nog met inhoudsloze creaturen als Jean Jacques De Gucht en Maya Detiege je show moet vullen, tja erger kon bijna niet. Heb gewoon de TV uitgedaan.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 19:11   #40
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het erge is dat heel wat van de verkiezingsprogramma's ook al niet meer over de inhoud gaan maar juist over de persoonlijkheid.

Als je het dan nog met inhoudsloze creaturen als Jean Jacques De Gucht en Maya Detiege je show moet vullen, tja erger kon bijna niet. Heb gewoon de TV uitgedaan.
Jean Jacques is gewoon nog wat te jong, maar vind toch dat hij zich kan keren.
Maya daarentegen zou beter soep gaan koken.
Vette Pois(s)on is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be