Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2010, 16:30   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Of beseft misschien dat er meer in het leven is dan het splitsen van een kieskring?
Och hier zeg, onze gast die vroeger nog voor pastoor geleerd heeft ...

Maar ja natuurlijk zijn er dingen die belangrijker zijn in 't leven, ... maar die laten we zeker niet over aan politisji ...(en zeker niet aan die van vals-groen; echt groen dat zou nog gaan, maar swat)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2010, 16:35   #22
Busse87
Burgemeester

Standaard

Dat ze hun gemeentes krijgen , dat ze hun uitbreiding krijgen . Zen het kostbeu in dat apenland hier . Die achterlijke vlaming die zich zomaar laat beledigen/ringeloren door nen franse aap en tegelijkertijd dat onland hier de hemel in prijst en op een bende mongolen stemt . Achterlijk klootjesvolk hier . Vlaanderen had nooit mogen bestaan , dan spraken we nu allemaal frans en liepen er hier geen stomme bekrompen vlamingskes rond . Die onnozele vlamingkes zijn de enige die afkomen met hun duizenden flitspalen , langer werken , laat iedereen maar binnen mentaliteit en ondertussen worden we uitgebuit door een Vlaamse regering met 2 gezichten die nen hele dag zitten te mekkeren over iets onbenulligs . Precies een bende kleuters .

Ik ga een avondstudie frans doen en ga in het zuiden wonen . Daar lopen tenminste geen bekrompen apen rond en hebben ze nog burgerzin . Die vlaamse mentaliteit hangt hier mijn voeten uit . Daar word je nog beloond voor u werk en heb je nog iets van u leven . Daar is de media niet zo politiek correct en spelen ze tenminste is iets anders op den tv dan koken en belspellekes . Ik wil dat later mijn kinderen een goede toekomst krijgen en fier zijn op wie ze zijn . Hier in Belgie wordt je maar bezien als een onnozel boerke .

Oef , dat lucht eens goed op .
Busse87 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2010, 16:47   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 Bekijk bericht
Dat ze hun gemeentes krijgen , dat ze hun uitbreiding krijgen . Zen het kostbeu in dat apenland hier . Die achterlijke vlaming die zich zomaar laat beledigen/ringeloren door nen franse aap en tegelijkertijd dat onland hier de hemel in prijst en op een bende mongolen stemt . Achterlijk klootjesvolk hier . Vlaanderen had nooit mogen bestaan , dan spraken we nu allemaal frans en liepen er hier geen stomme bekrompen vlamingskes rond . Die onnozele vlamingkes zijn de enige die afkomen met hun duizenden flitspalen , langer werken , laat iedereen maar binnen mentaliteit en ondertussen worden we uitgebuit door een Vlaamse regering met 2 gezichten die nen hele dag zitten te mekkeren over iets onbenulligs . Precies een bende kleuters .

Ik ga een avondstudie frans doen en ga in het zuiden wonen . Daar lopen tenminste geen bekrompen apen rond en hebben ze nog burgerzin . Die vlaamse mentaliteit hangt hier mijn voeten uit . Daar word je nog beloond voor u werk en heb je nog iets van u leven . Daar is de media niet zo politiek correct en spelen ze tenminste is iets anders op den tv dan koken en belspellekes . Ik wil dat later mijn kinderen een goede toekomst krijgen en fier zijn op wie ze zijn . Hier in Belgie wordt je maar bezien als een onnozel boerke .

Goed he?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2010, 16:49   #24
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Of ga naar Nederland, daar hoef je zelfs geen Frans te kunnen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2010, 16:51   #25
Busse87
Burgemeester

Standaard

Nee geen optie . Daar is het ook niet beter .
Oud 7 april 2010, 16:55   #26
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Of beseft misschien dat er meer in het leven is dan het splitsen van een kieskring?
Hoe wil je dat de Franstaligen ooit nog respect en/of ontzag zullen kunnen opbrengen voor ons wanneer we alle mogelijkheid hebben om - al was het maar één enkele keer - onze democratische meerderheid te laten gelden en dan nog te slaafs, te lomp en te laf zijn om de splitsing die men destijds gestemd heeft door te trekken? Als de Vlamingen nog niet eens in staat zijn hebben om probleem 177 op te lossen, hoe verwacht je dan dat ze de écht belangrijke problemen tot een goed einde gaan brengen en hoe de Franstaligen ons ooit nog serieus gaan nemen wanneer we in de toekomst nog eens iets vragen?
Oud 7 april 2010, 16:56   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee geen optie . Daar is het ook niet beter .
Dan moeten we maar weer verder met het tegenwerken van Belgie op alle vlakken.
Oud 7 april 2010, 17:00   #28
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dan moeten we maar weer verder met het tegenwerken van Belgie op alle vlakken.
Laten we de taalgrens afbakenen met een urinespoor.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2010, 17:04   #29
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het feit alleen al dat Dehaene aan een compromis werkt wil zeggen dat de CD&V ons gaat verkopen.

En het ironische van de zaak zal zijn dat de Vlaming daar weer de oppositie zal voor straffen.

De Vlaming is nu eenmaal een onbenul zonder enig verstand van Belgische politiek.
Kijk, als de Vlaamse voddenpolitici nu toegeven en in 2011 stemt de Vlaming weer op dezelfde onnozelaars, dan hoeft het voor mij niet meer. Dat ze dan maar tevreden zijn met hun CVP- en VLD-dorpspolitiekers. Voor mijn part mag Vlaanderen dan zelfs gewoon helemaal verfransen. Een volk dat zo weinig zelfrespect heeft, verdient gewoon niet beter dan bedrogen en uitgezogen te worden en uiteindelijk zelfs helemaal te verdwijnen, laat staan dat het überhaupt iets zou kunnen aanvangen met zijn onafhankelijkheid.
Oud 7 april 2010, 17:07   #30
Busse87
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Kijk, als de Vlaamse voddenpolitici nu toegeven en in 2011 stemt de Vlaming weer op dezelfde onnozelaars, dan hoeft het voor mij niet meer. Dat ze dan maar tevreden zijn met hun CVP- en VLD-dorpspolitiekers. Voor mijn part mag Vlaanderen dan zelfs gewoon helemaal verfransen. Een volk dat zo weinig zelfrespect heeft, verdient gewoon niet beter dan bedrogen en uitgezogen te worden en uiteindelijk zelfs helemaal te verdwijnen, laat staan dat het überhaupt iets zou kunnen aanvangen met zijn onafhankelijkheid.
²

Zelfs de vlaams nationalisten beginnen ze zich al te keren tegen hun klootjesvolk .
Oud 7 april 2010, 17:12   #31
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb dat bij de vorige kiezingen al gedacht, de Vlaming is niet eens een volk.
Oud 7 april 2010, 17:12   #32
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge hebt gelijk , geen enkel volk heeft zo weinig zelfrespect als het Vlaamse.
Sommigen (ook hier op het forum) zijn maar al te blij een onderhorige te zijn.

Laatst gewijzigd door Pericles : 7 april 2010 om 17:14.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2010, 19:47   #33
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Open brief van VLD-burgemeester Willy de Waele

4 april 2010

Aan de Koninklijke Opdrachthouder

Geachte heer,

Voor zover nodig vestig ik uw aandacht op de grondwettelijke indeling van de federale staat in gewesten, gemeenschappen en taalgebieden die territoriaal afgebakend zijn (de eerste 5 artikelen van de grondwet) en op het arrest nummer 73/2003 van het Grondwettelijk Hof van 26 mei 2003 (schending van de artikelen 10 en 11 van de grondwet).

De kieskring B H V, zoals georganiseerd voor de wet van 13 december 2002, staat haaks op deze grondwettelijke indeling.

De oplossing ligt nochtans voor de hand en is kristalhelder: de Kamer van Volksvertegenwoordigers keurt de wet goed die reeds op 7 november 2007 door de Kamercommissie goedgestemd is.

Iedere andere benadering is strijdig met de fundamentele beginselen van een democratisch geordende rechtsstaat; een meerderheid beslist en de minderheid dient zich daar bij neer te leggen.

Indien de Franstaligen zich er niet kunnen bij neerleggen, en na het circus van de belangenconflicten, beroep doen op de alarmbelprocedure zullen zij, en zij alleen verantwoordelijk zijn voor de gevolgen ervan.

Wat deze procedure betreft vestig ik er de aandacht op dat deze enkel kan worden ingeroepen indien ¾ van een taalgroep zich benadeelt acht. Ik daag de Franstaligen uit aan te tonen op welke wijze zij zouden benadeeld worden bij de splitsing van de kieskring; geen enkel recht wordt hen ontnomen.

Er wordt enkel een einde gesteld aan de voorrechten voor de Franstalingen in de Vlaamse rand, die zich weigeren te integreren en de taal en de cultuur te aanvaarden van de woonplaats die zij vrij gekozen hebben.

Uw opdracht is in dit kader dan ook zonder voorwerp omdat deze enkel kan en zal leiden tot “oplossingen” die de homogeniteit en integriteit van het Vlaams grondgebied en van het Nederlandstalige karakter van de Vlaams-Brabantse gemeenten zullen blijven bedreigen en de kiem in zich dragen van nieuwe conflicten.

Uw opdracht is het tastbare bewijs dat een rechtmatige en redelijke politieke doelstelling niet meer met respect voor de grondwet in een democratisch georganiseerde samenleving kan gerealiseerd worden.

Uw opdracht betekent dat de overheid de grondwet negeert en de eigen rechtsregels en het arrest van het Grondwettelijk Hof niet hoeft te respecteren om de voorrechten van een Franstalige kaste te behoeden en zelfs uit te breiden. Mag dit “systeem” dan nog verwachten dat burgers en de ondergeschikte besturen er zich bij neerleggen. Burgers hebben rechten en plichten, maar dat geldt ook voor de overheid.

Ten slotte vestig ik uw aandacht op een tekst van de hoofdredacteur van Le Soir in De Morgen van 26 maart 2010, ik citeer: “een democratie vereist dat alle leden van samenleving volgens dezelfde principes en wetten behandeld worden”, einde citaat.

Met deze terechte vaststelling voor ogen kan ik u, Koninklijke opdrachthouder, maar één raad geven: geef deze nutteloze opdracht terug aan het staatshoofd en nodig de Kamer van Volksvertegenwoordigers uit het voorliggende wetsvoorstel onverwijld goed te keuren.

Deze brief maak ik ter informatie over aan de Vlaamse federale volksvertegenwoordigers en aan de voorzitters van de Vlaams partijen.

Hoogachtend

Willy DE WAELE

Burgemeester Lennik

En maar afwachten wat Dehaene hier mee gaat doen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 7 april 2010 om 20:08.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2010, 19:56   #34
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

het tij is aan het keren in Vlaanderen.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2010, 20:23   #35
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
het tij is aan het keren in Vlaanderen.
Vlaanderen hoort bij Nederland.
Laten we samen een niewe staat maken van "de Nederlanden ",goed voor de economie ,goed voor onze taal en cultuur en goed voor onze positie in Europa.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2010, 20:25   #36
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Vlaanderen hoort bij Nederland.
Laten we samen een niewe staat maken van "de Nederlanden ",goed voor de economie ,goed voor onze taal en cultuur en goed voor onze positie in Europa.
idd Sidharta!
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2010, 20:41   #37
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
[b]‘ Dat ook zijn benoeming en die van zijn collega-burgemeesters van Wezembeek-Oppem en Kraainem als pasmunt voor een splitsing moet dienen, staat volgens Thiéry al helemaal vast.
Waar halen die het recht vandaan aan Vlaamse bevoegdheden te morrelen?
Oud 7 april 2010, 20:45   #38
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Waar halen die het recht vandaan aan Vlaamse bevoegdheden te morrelen?
Van de Vlaamse slaaf, die hen dat recht binnenkort in de schoot gaat werpen.
Oud 7 april 2010, 21:16   #39
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van de Vlaamse slaaf, die hen dat recht binnenkort in de schoot gaat werpen.
Ik kan me niet inbeelden dat N-VA zich daar bij gaat neer leggen.
Ook Peeters zal kleur moeten bekennen nadat hij gezegd heeft dat hij achter de beslissing van Bourgeois staat.
Oud 7 april 2010, 21:29   #40
DESSERON
Burger

DESSERON's schermafbeelding

Standaard

De grote meerderheid van de (Vlaamse) bevolking interesseert zich - ten onrechte - helemaal niet voor de communautaire problemen zoals BHV. Dat zijn de kiezers van de traditionele partijen en die behouden hoe dan ook hun meerderheid. Het maximum wat de Vlaamse partijen kunnen halen is misschien 40 %; jammer maar helaas. Dar wij Vlamingen jaarlijks miljarden moeten betalen aan een regio die volgens een pamflet van Di Rupo (je weet wel die homosexuele Waalse Italiaan die aan het roer staat van de maffia, PS genoemd) RIJKER is dan Vlaanderen, is een grof schandaal. Nog grover is dat diezelfde regio die nu al 60 % van het Belgisch grondgebied bezet met 42 % van de bevolking, grond opeist van het kleinere dichterbevolkte Vlaanderen. Anschluss, meine Herren, Lebensraum brauchen die Wallonen. Gott mit uns.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be