![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() Wat een klinkklare onzin!
Kunt evengoed zeggen dat de radioactivieteit van een kerncentrale gezond is of dat chemische smaakstoffen beter en lekkerder zijn dan natuurlijke. Een topic onwaardig alvast.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Nog nooit een stukje hesp bekeken of "kop"? Mocht dit DUIDELIJK vermeld worden zou er geen probleem zijn maar men wil dit, verdoken, verkopen met uiteraard extra winst als doel. Die analoogkaas kan je vergelijken met margarine (ook vetzakkerij) maar ze wordt verkocht ONDER de noemer KAAS en dat is oplichting want kaas is een dierlijk product. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Nee, het is allemaal nauw met elkaar verbonden. Als er minder Afrikanen zijn, komen ze toe met minder landbouwgrond. Wij hoeven trouwens de Afrikanen niet te verbieden om kinderen te maken, het zou volstaan om hen geen medische hulp te verschaffen, en de natuurlijke selectie zijn gang te laten gaan. Om alles eerlijk te laten verlopen, moeten we er dan ook voor zorgen dat er geen vuurwapens meer aanwezig zijn in Afrika.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
-De landen met een hoge demografische druk moeten snel in de intensieve landbouw stappen, om zo de demografische transitie te garanderen. -Ik denk aan landen in Centraal Afrika, die de Groene Revolutie nog niet hebben doorgemaakt. Daar heeft de vrouw gemiddeld 7 �* 8 kinderen én wordt er volop woud gekapt voor de extensieve landbouw. -Nadat die landen de demografische transitie hebben doorgemaakt, een voedselzekerheid hebben, én gemoderniseerd zijn, kunnen ze dan - net zoals bij ons - beginnen denken in termen van lange-termijn duurzaamheid. Maar niet nu. Daarvoor is het te vroeg. Kijk, ik ben geen racist, noch een tiersmondist. Ik vind dat Afrikanen moeten kunnen eten, minder kinderen moeten kunnen hebben, en minder arm moeten zijn. De weg daarnaar toe ligt in de intensieve landbouw. Tiersmondisten en racisten vinden dat die arme Afrikanen maar arm moeten blijven en tot in der eeuwigheid moeten keuteren.
Laatst gewijzigd door C2C : 17 juni 2010 om 11:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
![]() Citaat:
Ik ben eerder geneigd mee te denken met wetenschappers, dan met ideologen. En bovendien is het mijn branche (ik werk in de landbouw in Congo), en voel goed aan dat wat zij schrijven, correct is.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Betalen die dan niet voor dit soort "studies"?
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die groene jongens kennen misschien ook wel een ander soort bio-landbouw (organic farming) dan de soort waarmee in dat onderzoek wordt vergeleken. En je moet de lange termijn bekijken, dus ook hoeveel landbouwgrond jaarlijks onbruikbaar wordt door verkeerde landbouwmethoden. En die zijn soms wel traditioneel en dus "organic", maar meestal niet.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
![]() Citaat:
UNFCC: ![]() Mijn project draait net daarom: het verminderen van de woudkap, door een nieuwe geïntegreerde bodembeheerstechniek in te voeren die een grote meeropbrengst in de landbouw teweegbrengt, en de "slash-and-burn" cyclus vertraagt.
Laatst gewijzigd door C2C : 17 juni 2010 om 11:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Vreemdeling
|
![]() Ik vertrouw op de natuur, niet op lobbyisten die het onnatuurlijke boven het natuurlijke boven het onnatuurlijke verheffen. Die onnatuurlijke zaken maken ook mijn wereld kapot. Ik vertrouw geen GGPs, het is knoeien met de genen en die van mij hou ik liever zo goed mogelijk gespaard. Pesticiden zijn alleen goed om een onhoudbaar systeem als de mono-cultuur verder te blijven overwaarderen en chemische industrie vindt genoeg psychopaten om wel ergens een of andere vuiligheid te doen verkopen en ons een rad voor ogen te houden. Psychopatisch is het. Ik denk dat het verhaal van de bijen er een van de vele is. En de industrie is zich nu al aan het voorbereiden aan een wereld zonder bijen. We hebben dus het einde van dit kunstmatig gegeven nog niet in zicht..... Is er echt geen hoop meer te vinden om terug iets meer naar de basis te gaan? Triest
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er IS intenseive landbouw in Afrika. Nooit van Keniaanse boontjes gehoord? Rara, voor welke markt zijn die bestemd? Tip : not Africa ![]() |
|
![]() |
![]() |