Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2004, 17:59   #21
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Ik geef er maar een paar....

- wanbeleid en incompetentie van andere partijen... (niet inlossen beloftes, korte termijnvisie, etc)

- een paar programmapunten (veiligheid, migrantenproblematiek, ...) die een groot deel van de bevolking belangrijk vinden doch die niet of onvoldoende door de traditionele partijen behandeld worden,

- als protest tegen de betutteling van Links en de politiek correcten (zoals de Vexille aanduidt, het Cordon, en nu zal dit ook het blok arrest zijn). Matthias Storme zegt in die zin dat het bijna een morele plicht is om op het blok te stemmen..... Ik denk dat velen ook zo iets in die zin aanvoelen.... Het mag dan niet de juiste reden zijn om op het blok te stemmen, feit is dat velen die zaken als ernstig genoeg beschouwen om via een Blok-stem een signaal te geven....

Ik ben het eveneens eens met de Vexille dat een aantal Blok-programmapunten niet "koosjer" zijn, en dat er een paar verdachte figuren rondlopen bij het blok, MAAR, lees daarover mijn opmerking die ik in een andere thread heb geplaatst:

Het blok werd ongetwijfeld zeer zwaar en doelbewust gedemoniseerd. En daar heeft politiek correct links zeer zwaar aan meegewerkt. Wie meedoet met het blok is "dom", "racist" en "geweldadig", zo luidde het, zet er maar een Cordon rond..... . Dat stereotiepe idee werd actief aangedikt door links, via allerlei (bedenkelijke) methoden. Zulk een houding en stigmatisering wekt op de duur reactie op bij mensen die het niet meer pikken betutteld en getaxeerd te worden voor hun mening door een linkse hypocriete indoctrinatie en moraalpredikerij.

Die demonisering heeft ervoor gezorgd dat veel kwalitatief en inhoudelijk sterke persoonlijkheden, academici, intellectuelen liever niet "openlijk" voor het blok wilden uitkomen, maar zich wel achter het gedachtengoed plaatsen. De door links opgefokte publieke opinie is immers onverbiddellijk, en het vraagt toch extra moed van intellectuelen om zich niet door de wolven van de pers, de opgefokte publieke opinie te laten verscheuren.... Wie voor het blok openlijk opkwam werd afgemaakt, riskeerde gestigmatiseerd te worden en zijn baan te verliezen.

Anderzijds heeft het gedachtengoed van het blok, of toch minstens een aantal zeer valabele programmapunten enkel maar meer aanhangers gekregen bij het brede kiespubliek, ook bij helderdenkende en intellectuele personen.

En zo kom je in een ongelooflijke anomalie terecht die we nu kennen... Een gedachtengoed dat door een brede laag van de bevolking ondersteund wordt, maar waarvoor weinig mensen (potentiële kwaliteitspolitici) openlijk durven opkomen. Dat is de dubbelzinnigheid waarin links ons geduwd heeft.

Links legt autoritair (via o.a. de pers..) op aan de bevolking hoe het moet denken, en wat het niet mag denken. Velen zijn die betutteling en hypocrisie BEU !!...
Oud 21 mei 2004, 18:28   #22
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
tja! de communisten zijn natuurlijk wel het best geplaatst om over vrijheid van meningsuiting te praten!
Inderdaad

Je zou eens moeten weten hoeveel kameraden er door de fascisten naar verdelgingskampen zijn gestuurd...
Maar dat zal jij wel geweten hebben, dus waarom zeg in het ook...

Overigens... kom er neit weer mee af dat de trotskisten verantwoordelijk zijn voor de goelags he!!!
Oud 21 mei 2004, 18:39   #23
imponderabilia
Schepen

imponderabilia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Citaat:
tja! de communisten zijn natuurlijk wel het best geplaatst om over vrijheid van meningsuiting te praten!
Inderdaad

Je zou eens moeten weten hoeveel kameraden er door de fascisten naar verdelgingskampen zijn gestuurd...
Maar dat zal jij wel geweten hebben, dus waarom zeg in het ook...

Overigens... kom er neit weer mee af dat de trotskisten verantwoordelijk zijn voor de goelags he!!!
U bent Trotskist akkoord, maar Gentenaar is van de PVDA en die beschouw ik wel als ondemocratisch en als navolgers van de politici die de goelags gemaakt/bedacht hebben!
Oud 21 mei 2004, 19:30   #24
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

De PVDA is in ieder geval als partij veel democratischer dan alle "democratische" partijen tesamen.
Dat is voor mij momenteel het meest relevante.
Oud 21 mei 2004, 19:37   #25
imponderabilia
Schepen

imponderabilia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar
De PVDA is in ieder geval als partij veel democratischer dan alle "democratische" partijen tesamen.
Dat is voor mij momenteel het meest relevante.
Zeer goede en onderbouwde argumentatie!!!
Oud 21 mei 2004, 19:39   #26
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

Het gaat er om dat blijkbaar voor de PVDA niet gekeken wordt naar wat nu gebeurt, maar maar al te graag naar wat meer dan 50 jaren geleden gebeurde.

Lees ons programma, praat met onze mensen, en geef dan kritiek.
Stalin is tot nader order geen lid van de PVDA...
Oud 21 mei 2004, 20:06   #27
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

De reden is gewoonweg: de media.
Meer dan een decennia geleden was er nog geen sprake van vreemdelingencriminaliteit. In tegendeel, we smeekten zelfs om immigranten om te komen werken in mijnen.
De laatste jaren vooral is het vlaams blok beginnen te hameren op dat "onveiligheidsgevoel". Iets wat elke burger kan overkomen.
Vroeger kon men op de criminaliteit geen gezicht plakken, nu doet men het wel. Nu wordt elke misdaad gepleegd door een allochtoon, althans zo ziet het vlaams blok dat.
En de media raakt gewoonweg de mensen, dat is nu eenmaal zo. We worden langs alle kanten bereikt door de media. Neem uwzelf als voorbeeld en reclame. Wie van ons koopt er coca-cola? Of toch een product van de coca-cola company. Veel mensen, heel veel. Coca-cola heeft gewoon een formule gevonden die iedereen aanspreekt, net zoals het vlaams blok. (Maar het wilt daarom niet zeggen dat hun formule goed is natuurlijk.)
En zeker met de aanslagen van de moslimfundamentalisten de afgelopen jaren, zal het vlaams blok zeker de aandacht blijven houden op dat "onveiligheidsgevoel".
Het vlaams blok zal hun stemmen verliezen als de formule is uitgewerkt en zoiets hangt gewoon af van de tijd. De vraag is gewoon: hoeveel tijd natuurlijk

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 22:40   #28
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar
Wat het cordon sanitaire betreft: het vertoont al meerdere barsten, zeker als je de media bekijkt. Voor 2010 zit het Blok in de regering, daarna zullen we pas echt weten wat het betekent om geen vrije meningsuiting meer te hebben (ik als communist vrees in ieder geval het ergste)
Ik hoop dat je gelijk hebt, dat betekent nog een goede 5 jaar op de tanden bijten en dan zijn we eindelijk van België vanaf.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 22:44   #29
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Meer dan een decennia geleden was er nog geen sprake van vreemdelingencriminaliteit. In tegendeel, we smeekten zelfs om immigranten om te komen werken in mijnen.
De laatste jaren vooral is het vlaams blok beginnen te hameren op dat "onveiligheidsgevoel". Iets wat elke burger kan overkomen.
Dikken BS dat 'onveiligheidsgevoel'. Als je ziet wat de gemiddelde ervaringen, ook van niet VB-stemmers hier zijn is het overduidelijk dat veel mensen gewoon veel te veel geconfronteerd worden met criminaliteit. Het is gewoon een feit dat er een serieus probleem is met de mate waarin de staat de burgers nog veiligheid kan garanderen op het moment. Dat privé-firma's nu massaal gedwongen worden om eigen bewakingsagenten in te schakelen is ook het 'onveiligheidsgevoel' zeker?
Oud 21 mei 2004, 22:52   #30
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Citaat:
Dikken BS dat 'onveiligheidsgevoel'. Als je ziet wat de gemiddelde ervaringen, ook van niet VB-stemmers hier zijn is het overduidelijk dat veel mensen gewoon veel te veel geconfronteerd worden met criminaliteit. Het is gewoon een feit dat er een serieus probleem is met de mate waarin de staat de burgers nog veiligheid kan garanderen op het moment. Dat privé-firma's nu massaal gedwongen worden om eigen bewakingsagenten in te schakelen is ook het 'onveiligheidsgevoel' zeker?
Criminaliteit is iets van de ouwe doos. Dat bestaat al sinds de mens ontstaan is. Criminaliteit in alle vormen. Van oorlog tot verkeersagressie, van oude madammetjes beroven tot mensen verkrachten. Dat bestaat al jaren. Het enige verschil is dat sinds een paar jaar het vlaams blok dat in het daglicht zet en het zo de bevolking angst inboezemt.
Vraag het aan uw grootouders, die zullen in hun jeugd ook wel in contact gekomen zijn met criminaliteit. Maar wie stond er toen bij stil? De champetter van op de hoek?
Maar in feite is er niets verandert, criminaliteit bestond vroeger en het bestaat nu nog. Gewoon altijd in andere vormen. En het zal altijd blijven verder bestaan, of het vlaams blok nu aan de macht komt of niet.

Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Oud 22 mei 2004, 11:31   #31
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vraag het aan uw grootouders, die zullen in hun jeugd ook wel in contact gekomen zijn met criminaliteit. Maar wie stond er toen bij stil? De champetter van op de hoek?
Misschien dat gij is aan uw grootouders en ouders moet vragen hoe het vroeger was. Ik denk dat je gaat verschieten.
Oud 22 mei 2004, 11:44   #32
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
Misschien dat gij is aan uw grootouders en ouders moet vragen hoe het vroeger was. Ik denk dat je gaat verschieten.
Mijn grootouders hebben beide oorlogen meegemaakt. Dus ik dacht wel dat er in die periode ook wel sprake was van criminaliteit op grote schaal, nee?

Oud 22 mei 2004, 15:46   #33
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Solosucker
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Het ongelooflijke geknoei van de anderen.
Jij gaat het beter doen hé
Nochtans ben ik het op dit punt met TD helemaal eens.
Of ik het beter zou doen weet ik niet, maar ik heb alvast een prioriteitenlijstje waar ik niet van af zou wijken.

In volle crisis zijn dat
- tewerkstellingsplannen & bijscholingsplannen
- pogingen om research leefbaar te houden,
- besparen waar kan (dus géén gratis, enz.) maar het geld steken in tewerkstelling.
- snoeien in werkingskosten van de overheid
- concentratie op het binneland en voor het buitenland alleen de nodige dingen doen.
- enz.

In volle crisis is dat NIET (en sorry dat het nogal overdreven zwart/wit overkomt)
8 maand getouwtrek rond migrantenstemrecht en 4 maand weer nieuwe verkiezingen voorbereiden.
Oud 22 mei 2004, 15:52   #34
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mijn grootouders hebben beide oorlogen meegemaakt. Dus ik dacht wel dat er in die periode ook wel sprake was van criminaliteit op grote schaal, nee?
Tiens ik wist niet dat we in oorlogstijd zijn op het moment. En daarnaast ondanks alle gruwelijkheden van de nazi's, was 'andere, niet met de oorlog verbonden criminaliteit' zelfs tijdens de wereldoorlogen in vgl met nu beperkt.

Ik maak geen grap als ik zeg dat mijn grootouders zich veiliger voelden tijdens WO2 dan nu. Het enige waar ze schrik van hadden was op het einde de V-1's... En voor de goeie orde: het waren geen collaborateurs
Oud 22 mei 2004, 16:12   #35
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
Tiens ik wist niet dat we in oorlogstijd zijn op het moment. En daarnaast ondanks alle gruwelijkheden van de nazi's, was 'andere, niet met de oorlog verbonden criminaliteit' zelfs tijdens de wereldoorlogen in vgl met nu beperkt.

Ik maak geen grap als ik zeg dat mijn grootouders zich veiliger voelden tijdens WO2 dan nu. Het enige waar ze schrik van hadden was op het einde de V-1's... En voor de goeie orde: het waren geen collaborateurs
Ik denk dat dat veilig gevoel wel een beetje overdreven zal zijn, neen?
Want moest iedereen hem beter veiliger voelen in een oorlog dan in geen oorlog, dan stel ik mij de vraag: waarom beginnen we dan geen oorlog als we ons zo veiliger voelen?

Maar kom, oorlog is nu een ander voorbeeld. Maar vraag een aan uw grootouders of zij vroeger last gehad hebben met immigranten, met criminele allochtonen? Ze zullen dat hun maar vaag herinneren. Want geen haan dat er naar kraaide dat de allochtoon een fout beging.
Nu bekijkt men elke allochtoon alsof hij u in elkaar gaat slaan. Waarom? Allemaal opgeklopt door de media. Men legt nu direct het verband tussen marokkaan en criminaliteit. Net zoals men vroeger het verband legde tussen jood en slechte mensen. En waarom legde men dat verband? Propaganda van hitler en voila. De circel is rond

Oud 22 mei 2004, 16:43   #36
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Volgens mij komt hun succes gewoon omdat we in een associale maatschappij leven... en de mens is en blijft een kuddedier... de mens is niet gemaakt voor een egoïstische individualistische maatschappij...
Nu denk ik dat zo'n gefrustreerde mensen wel eens terecht komen bij een groep die (zogezegd) appart staat van die maatschappij, een partij, beweging, waar zij zich 1 mee kunnen voelen... Gewoon de grote leider volgen en lui alles ingelepeld krijgen en niet uitgesloten worden... D�*t is de reden waarom mensen voor het Blok stemmen... Hoewel we de prpaganda van die partij ook niet mogen onderschatten he...
Of zijt eens eerlijk, aan welke partij wordt er nu in de media al heel de tijd het meest aandacht gegeven, of dat goede of slechte reclame is doet er voor de mensen niet toe, zolang die partij zich populistisch gedraagt worden ze ertoe aangetrokken...
En wie mag die grote leider van het Vlaams Blok dan wel zijn?
FDW? Frank Vanhecke? Gerolf Annemans? Karel Dillen?

Voorts lijk je niet te snappen dat populisme helemaal niet verkeerd is!

Overigens is jullie "volkskeukens"-alternatief even erg als die liberale egoïstische asociale maatschappij. Een verstandige verhouding tussen enerzijds persoon en anderzijds volksgemeenschap kan men van liberalen en marxisten niet verwachten.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 17:37   #37
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar kom, oorlog is nu een ander voorbeeld. Maar vraag een aan uw grootouders of zij vroeger last gehad hebben met immigranten, met criminele allochtonen? Ze zullen dat hun maar vaag herinneren. Want geen haan dat er naar kraaide dat de allochtoon een fout beging.
Nu bekijkt men elke allochtoon alsof hij u in elkaar gaat slaan. Waarom? Allemaal opgeklopt door de media. Men legt nu direct het verband tussen marokkaan en criminaliteit. Net zoals men vroeger het verband legde tussen jood en slechte mensen. En waarom legde men dat verband? Propaganda van hitler en voila. De circel is rond
De vierkante cirkel (zie mijn avatar)!
Vroeger waren er nauwelijks allochtonen! Wat wil je dan vergelijken?
Het was wél een stuk veiliger en plezanter dan nu! Daar kan ik zelf over getuigen.
De mensen gingen nog een praatje maken op een zomeravond of gingen naar een of andere activiteit in de winter. Men kon rustig over straat wandelen, ook al was het donker. Kwam je iemand tegen dan riep je 'gedag' of 'houdoe' en je wandelde verder want je wist: het is goed volk!

D�*t, bakke, is voorbij. Toevallig valt die onveiligheid samen met de massale komst van uw vriendjes, de zandstuivers.

Wat een toeval zeg!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 17:50   #38
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
ik weet in elk geval wel dat mijn grootouders geen driedubbel slot op hun huisdeur moesten zetten, dan hun tuin gewoon vrij bereikbaar was terwijl ze wisten dat niemand daar misbruik van maakte. Ik weet ook dat ik als kind vrij over straat alléén van de ene grootmoeder naar de andere kon lopen zonder dat ik daarbij begeleiding nodig had (en ja het was niet alleen meer dan een kilometer uit mekaar, maar zelfs letterlijk grensoverschrijdend!)

Kan je nu in een stad je kinderen van vijf jaar zomaar op straat (op pleintjes, gezien het toegenomen verkeer) laten spelen? Of worden die speeltuintjes regelmatig INGENOMEN door mensen die zeggen dat het enkel HUN speeltuintje is? Nog nooit van gehoord?

Zelfs mijn kinderen konden nog op hun 16de alleen naar een openbaar zwembad gaan....
Wie laat er nu nog zijn dochters zonder begeleiding naar een open zwembad gaan?
De burka komt sneller dan we denken!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 18:39   #39
jorisjeroen
Burgemeester

jorisjeroen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Citaat:
De vierkante cirkel (zie mijn avatar)!
Vroeger waren er nauwelijks allochtonen! Wat wil je dan vergelijken?
Het was wél een stuk veiliger en plezanter dan nu! Daar kan ik zelf over getuigen.
De mensen gingen nog een praatje maken op een zomeravond of gingen naar een of andere activiteit in de winter. Men kon rustig over straat wandelen, ook al was het donker. Kwam je iemand tegen dan riep je 'gedag' of 'houdoe' en je wandelde verder want je wist: het is goed volk!

D�*t, bakke, is voorbij. Toevallig valt die onveiligheid samen met de massale komst van uw vriendjes, de zandstuivers.

Wat een toeval zeg!
Vorige week was er nog een reportage op TV (Kwesties denk ik) over vluchtelingen van WOII, waarbij deze vluchtelingen in de naburige dorpen (!) werden weggejaagd omdat ze niet van daar kwamen. Niet te vertrouwen, die vluchtelingen.
jorisjeroen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 18:54   #40
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisjeroen
Vorige week was er nog een reportage op TV (Kwesties denk ik) over vluchtelingen van WOII, waarbij deze vluchtelingen in de naburige dorpen (!) werden weggejaagd omdat ze niet van daar kwamen. Niet te vertrouwen, die vluchtelingen.
Ik wacht nog altijd op hun reportage uit borgerhout. Of wat was het nu weer? De ervaringen vad de cameraploeg waren zo schokkend dat ze maar beslisten om het hele programma af te voeren?

Apropos dat in een oorlogsituatie waarin mensen het zelf al moeilijk hebben de meesten niet staan te springen om er nog mensen bij te nemen, is misschien spijtig maar vrij normaal imo. Als ik maar net genoeg eten heb voor mijn eigen gezin, ga ik hoe erg ook dat niet willen delen met iemand anders. Dat heeft m.i. ook niets met criminaliteit te maken trouwens.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be