Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2011, 13:37   #21
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Maar het zijn wel lasten... die een onderneming belasten...
Die 150€ teruggave was een ontLASting van Leterme
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 19:32   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
WIZADABE

Mensen die berekeningen hebben over Wie Zal Dat Betalen van politieke programma's en acties en nieuwe wetten mogen die hier zeker posten.

De voorafgaande vraag is natuurlijk altijd: wat gaat dat kosten - wat gaat dat opbrengen. Ook dat mag belicht worden.

Eenvoudige vraag, maar moeilijk te berekenen.

Kunnen we daarvoor bij Politics geen vaste studiegroep oprichten?

Mijn eerste WIZADABE-vraag zou zijn:

wie zal het afschaffen van de in de tijd onbeperkte uitkeringen voor vruchteloos werkzoekenden betalen?

Ik denk dat het diegenen zijn die zich naar het OCMW zullen moeten begeven plus diegenen die onderbetaalde jobs moeten aanvaarden die hen nog minder netto overlaten plus diegenen die tussen stoel en tafel vallen...
Bovendien zal zo'n maatregel weinig opbrengen. Ik schat 200miljoen € per jaar en veel ellende.

Alle WIZADABE-issues en links zijn welkom.
Niemand beweert dat die maatregel om het eeuwigdurend recht op werkloosheidsvergoeding af te schaffen, de enige en de zaligmakende maatregel is, die eensklaps onze staatsschuld zal doen verdwijnen.

Niemand wenst ook dat mensen in de goot, letterlijk, moeten belanden. Geen Amerikaanse toestanden in Vlaanderen.

De grootste winst zal wellicht gemaakt worden door het feit dat een aantal mensen hun eigen leven met hun eigen verantwoordelijkheid terug in eigen handen gaan nemen.
Wie in zijn hangmat verroest geraakt is, komt er niet graag uit. Kan er bijna niet uitkomen zonder hulp van buitenaf.
Maar eens terug aan het werk, bouwt hij/zij zijn/haar leven terug op, zijn pensioenrechten worden iets beter .... enz. We benaderen het begrip "bruto binnenlands geluk".

Een ander aspect van grote winst, is het eerlijkheidsgevoel dat mensen die wel graag solidair zijn, maar niet graag bedrogen willen worden; zij dus die levenslang niet één dag werkloos zijn, zullen veel minder zagen over de relatief grote bedragen van solidariteit, die zij moeten ophoesten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 14:54   #23
eno2
Banneling

Standaard

WIZADABE pensioenen

Cameron verhoogt de bijdragen van de onderwijzers, medisch personeel en overheidspersoneel met 2 miljard €

Die meesten daarvan hebben al te kampen met een loonstop de laatste 1,5 jaar

Tegenover de verhoogde bijdragen staat ... niets

Laatst gewijzigd door eno2 : 28 juli 2011 om 14:55.
Oud 18 september 2011, 10:45   #24
eno2
Banneling

Standaard

Wil iemand eens de kostprijs berekenen voor de ziekteverzekering van prostituées voor minusvaliden?

Nynorsk?

WIZADABE en hoeveel?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be