![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
in elk geval de discussie BHV zou zolang niet duren
|
|
|
|
|
|
#23 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De meeste automerken hebben allemaal een middenklasser 1600 cc diesel ca. 30.000 €, zijn ook geen dieseltjes meer... die op zijn gemakske die -15 % korting krijgt van de belastingbetaler... Ideale pendelauto´s naar de steden die nog eens aftrekbaar blijven, niet ? Tja van die city taks kunnen ze de verkoop van dieselwagens blijven promoten door tot 15% ecopremie te betalen op een nieuwe (zuinige maar vervuilende) diesel. Citaat:
Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 8 september 2011 om 15:31. |
||||
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
I.e. kamionneke dat het ok vind om zich gewoon midden op de rijweg stil te zetten en aldus alle verkeer te blokkeren terwijl ze hun levering doen in volle spits... dat is dagdagelijkse kost. Uw financiële berekening heb ik wel veel vragen bij. Ten eerste: hoeveel mensen denkt u dat het zich kunnen permitteren om 200 eur extra per maand op te gaan hoesten? Voor sommigen zal dat geen probleem zijn, maar voor een hoop mensen wel vrees ik. Ten tweede: ik zie niet in waarom Brussel die volledige 10 eur zou mogen claimen. Lijkt me dat een groot deel daarvan naar de rand zou moeten gaan, eerder dan de stad brussel zelf. Of komen er echt 300.000 pendelaars per auto naar Brussel-stad? Ten derde: we hebben nu al decennia een beleid dat gebaseerd is op enerzijds enorme subsidies richting zwaar verlieslatend openbaar vervoer, anderzijds enorme lasten op privé-vervoer. Nog wat meer lasten op privé-vervoer is 1. simpelweg oneerlijk 2. tot nu toe compleet inefficient gebleken. Kan er nu eens echt niets slimmers bedacht worden dan automobilistje pesten? Ik geef u enige suggesties (naast mijn allereerste) die volgens mij ook veel kunnen helpen zonder dat er weer eens een rondje automobilisten pesten en in hun zakken zitten bijmoet. 1. Maak bedrijfswagens financieel neutraal tegenover gewoon salaris. Doe dit door de lasten op arbeid te verlagen. 2. Decentraliseer de overheidsdiensten. Waarom kan de ambtenarij niet verdeeld worden over de steden? 3. verbeter de veiligheid van brussel. Ik ken een hoop mensen die vroeger met combinatie trein/metro kwamen maar vandaag de dag (eigenlijk tegen hun zin) terug met de auto komen omdat ze de brusselse metro - zeker 's avonds - als erg onveilig ervaren. |
|
|
|
|
|
|
#25 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
(1) 371.000 alle pendelaars x 63 % autogebruikers (2) = 233.730 ´autopendelaars´. bronnen (1)(2): Citaat:
Citaat:
Citaat:
(toch de laatste (optimististische) 2 blz van 142 citeren) Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 9 september 2011 om 10:59. |
|||||
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Tot men in de praktijk in een administratieve overheidsdienst, een A4'tje aan een collega moet afgeven. Dan moet men zich gauw even verplaatsen naar een andere stad. Technisch kan dat allemaal. Maar niet alles gaat gauw even via e-mail natuurlijk. |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Om zeker te zijn dat die centen de Brusselaars ten goede zouden komen stelt kelt voor om de city-taks te laten heffen door de Vlaamse Overheid ,bij het verlaten van de "Vlaamse" weggedeeltes......
Dan kan Brussel die centjes komen bedelen ter gelegenheid van een regeringsvorming of zo Doordat het dan uitgebreid in de pers zal komen,zal er weinig gelegenheid zijn voor de Brusselse politici om die centjes te besteden in hun "interne werking" *kuch* |
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#29 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
In deze context zou het wel eens interessant naar Kopenhagen te kijken waar 36 % van de inwoners naar school of het werk fietst. Tegen 2015 wil men dat percentage opkrikken tot maar liefst 50%. Alstublieft. Auto’s zouden er veel duurder zijn ( ik las ergens tot 3x duurder dan hier ) en de taksen zouden ook veel hoger liggen. Kortom zo zie je maar dat je mits het juiste beleid een wereld van verschil kan maken en het gedrag van de burgers compleet kan veranderen, niettegenstaande aanvankelijk een hoop “geneut” van mensen die simpelweg niet beter weten en het zich niet anders kunnen voorstellen. Laatst gewijzigd door Blue Sky : 11 september 2011 om 18:33. |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Dat op zich moedigt de mensen al aan een fiets te nemen ipv een auto, omdat die sneller gaat in dit geval. |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Men zaagt altijd maar over betalen en betalen, maar men vergeet blijkbaar dat men eerst al enkele jaren gepoogd heeft met een PREMIE, die je kan ontvangen wanneer je je auto inruilt.
http://www.brusselair-premie.be/homepage.php Wat is er mis met geld ontvangen? Het slaat niet aan? Misschien dat taxen wel helpen, dat de mensen dat liever hebben? Ik weet het niet... |
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Feit dat hij daar staat kan hij beter maar zoveel mogelijk gebruikt worden, dat is stap twee in de redenering, hoe meer je ermee rijdt hoe goedkoper de vaste kosten; Daarom mijn stelling je kunt beter de vaste kosten afschaffen en alles variabel maken, dan heb je die variabele vergoeding die een veelvoud beter stuurt dan die vaste kosten (taks - verzekering per jaar) |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
AMbtenaren kijken inderdaad gewoon naar hun eigen zak, mooiste weddes, mooiste en stabielste en rustigste werksfeer, minst uren werken, alle sociale voordelen, alle vakantiedagen, alle systeemkes om niet te werken, In feite krijgen ambtenaren dubbel pensioen van privé, en krijgen ze de HELFT ongeveer van de werkdruk van privé. Dus de moderne slavernij komt precies van het ambtenarenkorps dat het privé als slaven vooruitdrijft en op allerlei manier probeert in de knoet te houden, en de prvié continu zit te intimideren. maar dat is een andere discussie natuurlijk |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Dan moeten alle andere taksen ook terug afgeschaft worden, omdat die hoofdzakelijk investeren in consumptie ipv infrastructuur. |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Mja wishfull thinking natuurlijk Laatst gewijzigd door Stingray : 18 september 2011 om 17:10. |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Moet je maar eens onderstaande link lezen hoe het allemaal veel beter kan; http://www.crow.nl/KpVV/KpVVHome/Ken...openhagen.html Het is natuurlijk de overheid die hierbij een cruciale rol speelt en het benodigde kader dient te creëren ( infrastructuur enz ). |
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|