Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 oktober 2011, 10:13   #21
Anna List
Banneling

Standaard

Vlamingen hebben nog 1 sjans ... en dat is dat de collabo partijen de verkiezingen 2012 niet kunnen afschaffen.
Anna List is offline  
Oud 4 oktober 2011, 10:13   #22
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
ge spreekt uzelf tegen. Eerder in dit topic zegt ge dat het point of no return gepasseerd is en dat men alleen nog wegkan met verkiezingen.

Hier zegt ge dat de huidige generatie politici meer voor vlaanderen zouden opkomen...

Ik ga akkoord dat er een point of no return is gepasseerd, namelijk dat van de vervroegde verkiezingen. En dat punt is gepasseerd het moment dat ze n-va aan de deur hebben gezet en beslist hebben om door te gaan zonder hen. Vanaf dat moment waren de vervroegde verkiezingen uitgesloten.
Hoop er niet op, ze komen er niet. Men k�*n niet anders dan een regering vormen
Ik hoop dat je ongelijk hebt beste vriend.
Oud 4 oktober 2011, 10:16   #23
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Vlamingen hebben nog 1 sjans ... en dat is dat de collabo partijen de verkiezingen 2012 niet kunnen afschaffen.
hoja, de impact op de nationale politiek van die verkiezingen zal al bij al toch klein zijn hoor. CD&V zal in veel van hun machtbastions wel stemmen verliezen, maar wie denkt dat de N-VA direct overal 20 of meer % van de stemmen zal halen, zal van een kale reis terugkomen.

De basis van CD&V zal dus wat klappen krijgen, maar verre van zo'n grote klappen als sommige hier nog maar durven dromen.
Mijn droomscenario zou zijn dat ze nu beginnen met hun regering, maar dat het zo'n wankele constructie blijkt dat er volgend jaar samenvallende verkiezingen zijn voor federaal en lokaal. Dan zouden ze minder gaan lachen bij cd&v denk ik.

Kans dat het zo zal gebeuren: 1%
vrijevlaming is offline  
Oud 4 oktober 2011, 10:17   #24
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
Bankencrisis kan perfect uitgevoerd worden door de regering van lopende zakes
Welke entiteit moet het meeste borg stellen, kapitaal injecteren en risico lopen ?

- De federale overheid.
- Het Waals Gewest.
- Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
- Het Vlaams Gewest.

Als je de federale overheid laat investeren dan komt de toekomst van de sociale zekerheid nog meer in gevaar.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 4 oktober 2011, 10:17   #25
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
2 voor wat vrijevlaming zegt. Nieuwe verkiezingen zullen zeker niet komen. Men kan niet anders dan verder gaan en een regering vormen. Als deel 2 van bhv niet rond geraakt dan schuiven ze die wel op de lange baan. Hoe jammer het ook is maar dit nefast regeerakkoord zal er komen, tis onvermijdelijk geworden.
Niet zo pessimistisch... zelfs de collabo-partijen zullen hier niet mee weg geraken...

Franstaligen eisen franstalige rechters in Halle-Vilvoorde
Vlamingen eisen uitsluitend nederlandstalige rechters in Halle-Vilvoorde

Zeg mij eens hoe ze hier een compromis over kunnen vinden? Onmogelijk
Hoera is offline  
Oud 4 oktober 2011, 10:18   #26
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik hoop dat je ongelijk hebt beste vriend.
ik denk dat de persoon die het meest hoopt dat ik ongelijk heb, ikzelf ben. Maar je moet dromen niet voor werkelijkheid nemen. Waarom zouden er in godsnaam nog vervroegde verkiezingen komen dit jaar? Bart De Wever heeft dit zelf ook heel goed gezien: als ze dat zouden doen, kunnen ze niet anders dan zeggen "BDW had gelijk". Afstraffing zou totaal zijn, scores van boven de 40% voor n-va niet ontdenkbaar (nu al 36 in de peilingen)

Nee, nee, je moet realist zijn, dat gaan ze nooit laten gebeuren.
vrijevlaming is offline  
Oud 4 oktober 2011, 10:18   #27
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
hoja, de impact op de nationale politiek van die verkiezingen zal al bij al toch klein zijn hoor. CD&V zal in veel van hun machtbastions wel stemmen verliezen, maar wie denkt dat de N-VA direct overal 20 of meer % van de stemmen zal halen, zal van een kale reis terugkomen.

De basis van CD&V zal dus wat klappen krijgen, maar verre van zo'n grote klappen als sommige hier nog maar durven dromen.
Mijn droomscenario zou zijn dat ze nu beginnen met hun regering, maar dat het zo'n wankele constructie blijkt dat er volgend jaar samenvallende verkiezingen zijn voor federaal en lokaal. Dan zouden ze minder gaan lachen bij cd&v denk ik.

Kans dat het zo zal gebeuren: 1%
ik denk eerder dat de lokaal sterke burgemeester de CD&V massaal gaat ontvluchten.
Anna List is offline  
Oud 4 oktober 2011, 10:20   #28
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet zo pessimistisch... zelfs de collabo-partijen zullen hier niet mee weg geraken...

het lijkt me redelijk voor de hand liggend met wat ze gaan afkomen. De rechtzaken van de franstaligen zullen voorgeleid worden in Brussel. Einde verhaal.

Vlaamse partijen: "kijk eens hoe goed van ons! We hebben kunnen vermijden dat er franstalige rechters in H-V komen! Houzee!"
Franstaligen : "kijk eens hoe goed van ons! We hebben de rechten van de franstaligen kunnen vrijwaren"
vrijevlaming is offline  
Oud 4 oktober 2011, 10:20   #29
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Blijven zitten met een regering van aflopende zaken, is ook wegvluchten ...

en voor de rest maakt dreigen met die bankencrisis geen fluit indruk maken op mij.
Het is niet zozeer om indruk te maken, het is gewoon dat ze de N-VA als grootste partij van het land voor hun verantwoordelijkheid gaan stellen om hier mee keuzes in te maken.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 4 oktober 2011, 10:20   #30
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik denk eerder dat de lokaal sterke burgemeester de CD&V massaal gaat ontvluchten.
Dit is nog in geen enkele gemeente gebeurd
Hoera is offline  
Oud 4 oktober 2011, 10:21   #31
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
de lokaal sterke burgemeester moet de cd&v helemaal niet ontvluchten: hij is sterk genoeg om zijn eigen persoonlijkheid het nationale verlies op te vangen.
Enkel in sommige zwakkere cd&v bastions kan het zijn dat men eieren voor zijn geld gaat kiezen. Maar de kans is groter dat ze daar gewoon een coalitie cd&v n-va gaan maken en toch de burgemeester gaan houden
vrijevlaming is offline  
Oud 4 oktober 2011, 10:22   #32
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het lijkt me redelijk voor de hand liggend met wat ze gaan afkomen. De rechtzaken van de franstaligen zullen voorgeleid worden in Brussel. Einde verhaal.

Vlaamse partijen: "kijk eens hoe goed van ons! We hebben kunnen vermijden dat er franstalige rechters in H-V komen! Houzee!"
Franstaligen : "kijk eens hoe goed van ons! We hebben de rechten van de franstaligen kunnen vrijwaren"
Dat zijn nieuwe faciliteiten in een groot deel van Vlaams-Brabant... plus de facto aanhechting bij brussel

Zal niet gebeuren

Laatst gewijzigd door Hoera : 4 oktober 2011 om 10:24.
Hoera is offline  
Oud 4 oktober 2011, 10:24   #33
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Welke entiteit moet het meeste borg stellen, kapitaal injecteren en risico lopen ?

- De federale overheid.
- Het Waals Gewest.
- Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
- Het Vlaams Gewest.

Als je de federale overheid laat investeren dan komt de toekomst van de sociale zekerheid nog meer in gevaar.
je zegt dus eigenlijk dat we met het federale niveau geen kloten kunnen aanvangen ... dat wordt hier al jaren gezegd hoor.
Anna List is offline  
Oud 4 oktober 2011, 10:27   #34
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

een onmogelijke Franstalige eis, waarop ze dan 99 andere compensaties binnenrijven om daar vanaf te zien, waarop de Nederlandstalige collabo's verkondigen dat ze stoer het been stijf hielden voor die éne onmogelijke eis ... en de Vlaming dik gekloot is op 99 andere vlakken

ja, dat kennen we nog niet ???

zucht ... Vlamingen ... ge zou ze voor minder gaan haten
Anna List is offline  
Oud 4 oktober 2011, 10:29   #35
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is nog in geen enkele gemeente gebeurd
die burgemeesters blijven in de eerste plaats tjeven hé

dat zal met 'lijst vd burgemeester' worden ... kool, geit, mossel, vis ... tjeef quoi ... en de stommekloot Vlaming, die trapt daarin en stemt daarvoor.
Anna List is offline  
Oud 4 oktober 2011, 10:30   #36
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zijn nieuwe faciliteiten in een groot deel van Vlaams-Brabant... plus de facto aanhechting bij brussel

Zal niet gebeuren
let toch maar op, ik ga er niet te ver naast zitten
vrijevlaming is offline  
Oud 4 oktober 2011, 10:30   #37
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Zal niet gebeuren
hou de pot vaseline maar al in uw pollen, Hoera, anders gaan ze u zeer doen.
Anna List is offline  
Oud 4 oktober 2011, 10:32   #38
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zal niet gebeuren
Maar dat gaan ze zo niet zien. Anders hadden ze de 6 faciliteiten gemeenten ook niet vrijgesteld van niet meer kunnen te stemmen op brusselse lijsten. De vlaamse partijen zijn dom.

De enige partij die daar precies grondig tegen is is cd&v, bij die andere partijen is het opvallend stil. Volgens mij zijn er 3 mogelijke scenario's:

1) ze vinden een akkoord. Maar dan zal dat weer een misbaksel zijn.
2) ze vinden geen akkoord en ze gaan verder met de rest van de bevoegdheden en komen er later als er een regering is op terug.
3) cd&v of mr krijgt het zodanig aan hun systeem dat ze de onderhandelingen opblazen. Volgens mij de minst voor de hand liggende.
matthias999 is offline  
Oud 4 oktober 2011, 10:51   #39
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wie durft er geld op inzetten, wie wil er wat bijverdienen ?
Er zullen geen verkiezingen plaats vinden voor 2012.
Doen ze dat wel, dan verliezen de tradis alle grote steden en gemeentes, waar de burgemeester voor de kiezer niet bekender is dan de Vlaamse minister-president.

Vaak word dat hier en in de media vergeten, maar nu zijn er enkel onderhandelingen bezig om een regering te vormen die een staatshervorming kan doorvoeren.
Als er dus een partij de onderhandelingstafel verlaat, kan er nog steeds een gewone regering gevormd worden.

Er komen dus gewoon geen vervroegde verkiezingen, als het moet dan zullen ze terug met een Vlaamse minderheid een regering vormen.
Jantje is offline  
Oud 4 oktober 2011, 10:54   #40
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Waarom december 2011 en dan terug in 2012?
Ze gaan alles hooguit laten samenvallen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be