![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Voor Iran zou de val van Assad zeker een slechte zaak zijn. Waarschijnlijk komen en Soennieten aan de macht en die zullen zeker geen bondgenoten zijn voor Iran. Ook slecht nieuws voor Hizbollah.
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar van die 75% zijn een flink aantal Koerden, die 10% (weerom: zouden) uitmaken van de bevolking en quasi allemaal soenni zijn. Van die 75% blijven dus nog een dikke 50% over, puur en onversneden om dan ten prooi te gooien aan verschillende lagen van gematigdheid tot fundamentalisme - van steun aan Assad tot radicale verwerping; &c. Een zéér moeilijke Gordiaanse knoop als je het mij vraagt.
|
|
|
|
#23 | |
|
|
Citaat:
Bijkomend probleem: enerzijds verzwakt een val van Assad Hizbollah (dat bevordert stabiliteit) maar anderzijds kan een post-Assad regime zelf ook avontuurlijker zijn (minder stabiliteit). We zien wel. |
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nee, ik vrees eerder voor de invloed op de Koerdische autonomiedrang (die op zichzelf dan wel perfect legitiem kan zijn), op de druk op de christelijke bevolking, op het verlies qua stabiliteit voor een pril Iraaks regime, en op een mogelijk irrationele reactie van Iran (die tot nu toe graag met woorden goochelt maar voor de rest een stabiliserende factor bleef).
|
|
|
|
#25 | |
|
|
Citaat:
Ik deel wel uw vrees voor kwalijke gevolgen voor de Christenen n Syrië indien de Soeni meerderheid de macht grijpt. De Koerden stellen in Syrië niet zoveel voor. |
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ook Turkije gaat hier niet mee lachen, vermits de instabiliteit wel eens gevolgen zou kunnen hebben voor Syrië's huidige anti-PKK-beleid. Soit: ik ben gewoon bezorgd voor de heleboel koeien die er in de stal staan. En sommige staan er al van de Franse periode.
Laatst gewijzigd door lombas : 8 januari 2012 om 17:54. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Vreemdeling
|
Ter info voor de politieke correctheid (bron reisbureaus "met een hoger doel" zoals Joker; politieke partijen zoals Groen, ...)
Reizen naar Myanmar is slecht, er zit daar wel een juiste vrouw die we steunen Reizen naar Syrie is goed, we richten er immers in Myanmar is baaaaaaaaaaaad, Syria is gooooooooooooood Laatst gewijzigd door paganisgood : 8 januari 2012 om 18:40. |
|
|
|
|
#28 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#29 |
|
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Welvarend onder het kolonialisme bedoel je? Ja, voor de 1% Britten en plaatselijke adel was het goed leven... |
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die vraag stellen ze echter nooit in Thailand, ook lang een militaire dictatuur, of zelfs in Vietnam, een communistisch land, en talloze andere. Ik trek me daar al geen bal van aan, maar ik vond het regime in Myanmar ook slecht, gewoon een stom, corrupt regime. Anderzijds is Myanmar op het eerste zicht bijlange zo arm niet als Bangladesh of zelfs Indië, en ik ben er ook in afgelegen landelijke streken geweest. |
|
|
|
|
|
#32 | |
|
|
Citaat:
Ik heb zelf te weinig kennis over de verschillende takken van de islam en hun positie in die landen, maar in het kort komt het er op neer dat als er slechts losse moskeeën met ieder een eigen aanhang zijn dat er dan best strengere Islamitische wetgeving kan komen, maar dat de macht niet direct bij de religie zal komen te liggen. Als en waar er wel structuur is zijn ze op dit moment een goede kandidaat.
|
|
|
|
#33 |
|
Minister
|
Toevallig heeft mijn man collega's van Rudi Vranckx ontmoet in de Syrische ambassade, dus wij wisten dat ze naar Syrië zouden gaan. We keken reikhalzend uit naar hun verslagen omdat we hopen dat de waarheid eindelijk aan het licht zal komen van wat er daar gaande is. Maar blijkbaar was het ijdele hoop, er is een aanslag geweest met doden... wie weet kunnen ze hun missie nu verder zetten.
Wat ik hoor van mijn schoonfamilie en mensen die naar Syrië hun familie gaan bezoeken strookt totaal niet met wat wij in het nieuws te horen krijgen. Het gaat altijd over dezelfde plaatsen die maar een fractie uitmaken van het land. De bevolking wil verandering maar de meerderheid van de Syriërs wil niet wat er nu aan de hand is, ze willen gewoon terug rust en verder gaan met hun leven... |
|
|
|
|
#34 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...veau/1.1193840
hoe kan je die dictator blijven steunen na deze beelden...
|
|
#35 |
|
Vreemdeling
|
Ik heb het allemaal niet bijgehouden maar de correspondent voor de krant de standaard gaf in zijn eerste reportages open en bloot toe dat zijn vrienden, waarvoor hij veel sympathie had, en die tevens zijn contacten waren, behoorden tot een radicale moslimgroepering. Zelf had hij sympathie voor deze groepering en het scheelde geen haar of hij was er lid van geworden. In alle verdere reportages is hier nooit meer op teruggekomen. Dit wekte de schijn van een neutrale waarnemer terwijl hij in werkelijkheid sympathieën heeft voor de moslim extremisten. Iemand met meer tijd dan mezelf kan dit rustig gaan opzoeken, het maakt in ieder geval veel duidelijk over de neutrale pers. Ik verdedig hier helemaal geen regime, maar stel weer eens vast dat onze journalisten niet objectief zijn. We worden van bovenaf wijsgemaakt dat de aanval met mortieren gericht was tegen de journalisten en gepland door het regime. Hun bewijskracht is zo lamentabel dat je er voor gelijk welke andere staat er om zou lachen.
Wat ik me bij Vranckx en compagnie steeds afvraag is: zijn zij blind, geïndoctrineerd, gewoon dom, of gesponsord? Waarom proberen zij ons steeds weer te overtuigen dat de islam er voor niets tussen zit? Laatst gewijzigd door paganisgood : 16 januari 2012 om 00:54. |
|
|
|
|
#36 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#37 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Zelfs Rudi Vranckx draait rond de pot als een bange wezel.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 21 januari 2012 om 12:36. |
||
|
|
|
|
#38 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
#39 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kijk in de foto hierboven naar de hoofddeksels en vergelijk met de foto hieronder.
Begrepen?
|
|
#40 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|