![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden. |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Staten en volkeren kennen geen moraal, enkel belangen. Dus moet je daar op in spelen.
|
|
|
#22 | |||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Komen en Voeren zijn geen enclaves, maar exclaves </Mierenneuker> De ideale oplossing om enclave BH (ja sorry, ik heb die naam niet gekozen) en exclaves K&V op te lossen, is een hereniging met Nederland, en voor de Walen: Frankrijk. Maar -ik ben een eerlijke jongen, ik besef dat ik mezelf nu een goed argument uit handen slaag- in het moderne Europa leveren enclaves en exclaves niet meer zo'n grote problemen op. Citaat:
Welk probleem is daar nu aan? We moeten durven zeggen dat de keizer geen kleren aan heeft: de EU verzekert een economische eenmaking en vrijheid van personen en goederen, dus dat is het probleem niet. Ook lijkt het mij onwaarschijnlijk dat de treinen zogezegd zullen stoppen aan de grens met Brussel. De waarheid is echter dat 100.000 Brusselse Vlamingen 6 miljoen Vlamingen gijzelen. Steeds weer wordt de Vlaamse onafhankelijkheid afgewimpeld met "ja, maar wat dan met Brussel?". Zelfs die hard belgicisten als Yves Desmet zijn zo sluw hier op in te spelen: "Geef mij voor Brussel een geloofwaardige oplossing en ik teken voor die Vlaamse onafhankelijkheid". Wie werkelijk gelooft dat? In zijn De Morgen schreef hij ook immers: "Dat Vlaams-nationale, conservatieve en van zuiverheidsidealen doordrenkte gedachtegoed is niet van deze krant, laat daarover geen misverstand bestaan." Wie dan zou geloven dat deze man voor de Vlaamse onafhankelijkheid zou tekenen, is een XXX... Het is overigens tekenend dat mensen als Annemie Neyts proberen het Vlaamse karakter van Brussel te "bewaren", niet omwille van Vlaanderen, maar omdat een zuiver Franstalige hoofdstad van België de weg is naar separatisme. Mensen als Dirk Achten zijn reeds tot die conclusie gekomen... Vlaanderen doet er best aan zo snel mogelijk zijn onafhankelijkheid uit te roepen, met of zonder Brussel. Dan stellen we onvermijdelijk de Brusselaars voor een probleem: wat gaan ze doen? Bij Vlaanderen, Wallonië of zelfstandig? In de voorbije geschiedenis hebben de Brusselaars altijd de kant gekozen van de mensen met macht. Wie zou dat zijn in België? Ook Ivan Mertens en Guido Tastenhoye zijn al tot die conclusie gekomen. Nu durf ik soms aan het talent van Tastenhoye twijfelen, maar niet aan dat van Mertens. Citaat:
Citaat:
Vraag is vooral: hoe kunnen we dat Vlaams Gewest onafhankelijk krijgen?
|
|
|
#23 |
|
Partijlid
|
Zolang we Brussel in haar carcan houden is er hoop. Net daarom mag er aan die grenzen van het Brussels Hoofdstedelijke Gewest nooit geraakt worden. Enige wat de franstaligen met hun voorstellen tot gebiedsuitbreiding willen bereiken is Brussel doen grenzen aan Wallonië en de luchthaven van Zaventem inpikken. No pasaran!
|
|
|
|
|
#24 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
#25 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Wat er volgens mij het beste kan gedaan worden, is het opleggen van het Vlaams aan de randgebieden, dwz het franstalig onderwijs gewoonweg verbieden, en de kinderen dus verplicht heel hun lagere school door te brengen tussen andere kinderen die verplicht worden nederlands te spreken. Ik weet, dit gaat jullie doen denken aan het signum van een hele tijd terug, maar dit is gans anders. De franstaligen zijn bezig meter per meter het Vlaams terug te dringen. Er moet kordaat opgetreden worden, zonder daarvoor "etnisch te zuiveren" (we leven hier nog altijd in een beschaafd land...)
|
|
|
#26 |
|
|
|
|
#27 |
|
Partijlid
|
Zie topic Brussel.
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
De financiering van het huidige officiële Franstalige onderwijs in Vlaanderen aanpassen, dat is een andere zaak. Maar onderwijs in gelijk welke taal gewoon verbieden kan absoluut niet. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
zie topic over Brussel
|
|
#30 |
|
|
Ik denk dat de meesten hier toch het Tsjechoslowaakse scenario verkiezen boven een unilaterale secessie.
Momenteel ziet er het niet zo fijn uit, want de Walen hebben te veel voordeel bij België, wat zich vertaalt in -volgens La Nouvelle Gazette- in slechts 22,4% separatisten. Ik denk dat de beste strategie om Vlaanderen onafhankelijk te krijgen is, om Wallonië ook mee te krijgen in de separatistische boot. Ik ben geen linkse flamingant, maar ik denk dat we van de linkse flaminganten het meeste kunnen leren over de juiste strategie om die linkse Walen te overtuigen. Antoon Roosens had zo zijn Marshallplan voor Wallonie klaar (zie communautair), maar de VB was er niet rijp voor. Ik verwacht momenteel ook bijzonder veel van de marxist Ludo Abicht, die het nieuwe links-flamingantische boegbeeld lijkt geworden te zijn. Want als Wallonië ook België weg wil hebben, dan is de dijkbreuk compleet.
|
|
#31 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
In Sicilië zijn er Zwitserse schooltjes voor de Zwitserse emigranten aldaar gesponserd door de Zwisterse staat.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
||
|
|
|
|
#32 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ofwel?
|
|
|
#33 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
- het feit de rijke Franstaligen uit Brussel in de Vlaamse rand komen wonen en zo de Nederlandstalige autochtone en armere bevolking wegjaagt - omdat die Franstaligen geen Nederlands moeten leren doodat ze alle officiële documenten in het frans kunnen krijgen - omdat hun sociaal leven zich in franstalig cultureel Brussel afspeelt, soms zelf met Vlaamse subsidies - omdat de Vlaamse winkeliers hen in het frans laten bestellen, etc ... Iedereen heeft de vrijheid om zijn eigen taal te spreken. Het Nederlands moet echter steeds de lingua franca blijven van alle diensten van de overheid in Vlaanderen en van haar gesubsidieerde diensten. Oplossing: geen faciliteiten, geen franstalig onderwijs in Vlaandere gesubsidieerd door Vlaamse overheid, geen franstalige culturele festival met Vlaams geld, ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
||
|
|
|
|
#34 |
|
|
Vergeet niet dat de electorale band met de Franstaligen in Brussel en Wallonië ook nog niet is doorgesneden: Brussel-Halle-Vilvoorde is nog niet gesplitst...