Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2004, 22:07   #21
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

opmerking puur voor de interne orde:

ik vind het persoonlijk heel jammer dat dit forum nu overspoeld wordt met dit soort van "welles nietes" -spelletjes over criminaliteit van allochtonen / autochtonen... Tot voor zeer kort was dat gebruikelijk in het forum "vreemdelingenbeleid en integratie" (reden waarom ik dat forum niet al te vaak doorlees). Nu besef ik wel dat je zowat alles kan klasseren onder de noemer "maatschappelijke discussies", maar dit soort van jeremiades haalt m.i. dit forum wel behoorlijk naar beneden.

</einde opmerking>

Persoonlijk vind ik geen enkele van de aangehaalde incidenten interessant omdat het veelal gaat over berichtgeving uit tweede of derde hand. En uit ervaring weet ik dat die hoogst onbetrouwbaar is. Als men niet het volledige dossier kent, dan is het quasi onmogelijk om relevante conclusies te trekken.
Oud 30 juni 2004, 13:49   #22
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
opmerking
Exactly my point.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2004, 13:55   #23
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Moeten de misdadigers maar geen misdaden meer plegen.

Stigmatizeren doen ze zelf. Kijk maar naar de verontwaardiging als er iemand uit desbetreffende gemeenschap lekker gruwelijk uit de hoek komt.
Geen "eigen" kat die het afkeurt, of na een lange tijd zo een onverschillige "sorry " voor de voeten werpt.

Eerder integendeel. Er zijn altijd wel idioten die het vergoeilijken.
Waarom zouden 'ze' zich ook moeten verontschuldigen als een 'lid' van 'hun' 'gemeenschap' gewelddadig uit de hoek komt?
Of moeten de Walen zich opeens gaan verontschuldigen voor 'hun' pedoseksueel gedrag?
Hoe reageer je zelf als een lid van jouw gemeenschap zich misdraagt? Ga je overal staan roepen dat je het afkeurt? Of ga je, gelijk een ander, even je met je hoofd schudden als je het nieuws bekijkt, denken 'oh god, waar gaan we naartoe, dat ze hem maar goed straffen', en ga je daarna gewoon terug over naar de orde van de dag?

Niet erger dan het is

Wie dacht dat het brutale antisemitische geweld vanwege de laffe allochtone jongerenbendes zou ophouden met de mislukte moordaanslag van donderdagavond, had het goed mis. Nauwelijks enkele dagen later werden vrienden van het slachtoffer beschoten omdat ze het aangedurfd hadden hem te komen opzoeken in het ziekenhuis. En we vrezen het laatste nog niet gezien te hebben.

Maar gelukkig voor ons allen is daar nog de heer Mohammed Chakkar, de woordvoerder van de Federatie van Marokkaanse Verenigingen, om een en ander te relativeren en iedereen gerust te stellen. "We moeten het niet erger maken dan het is", luidt 's mans interessante advies. Erger zou het inderdaad geweest zijn als de kogels raak hadden getroffen en als het mes de long had doorboord. Het mag overigens een groot wonder heten dat er nog geen doden gevallen zijn onder de, en het dient benadrukt, onschuldige joodse kinderen. Maar maakt dat het gegeven van de blijvende aanslagen minder erg? Volgens de woordvoerder alvast wel.

Maar de heer Chakkar stelt ons nog meer op ons gemak. Er is godzijdank geen racisme in het spel. "Nu al spreken over racistisch geweld is voorbarig" weet hij. Welnu, als geen ander zijn wij ervan op de hoogte dat er in dit landje echt niet veel moet gebeuren om een veroordeling wegens racisme aangesmeerd te krijgen, maar als het om allochtonen in de rol van dader gaat, volstaan ijzeren staven, kogels en messen blijkbaar niet om ook maar van racisme te kunnen spreken. Eigenaardig, zeker omdat Chakkar en de zijnen steeds de eersten zijn om te pas en te onpas met de term racisme te staan schermen.

De islamitische jongeren die menen joodse kinderen naar het leven te moeten staan, kan alleszins geen gebrek aan opvoeding verweten worden. Chakkar zegt het klaar en duidelijk: "Wij moslims hoeven van niemand lessen te krijgen over de opvoeding van onze kinderen". Inderdaad ja, waar wacht prins Laurent nog op om deze moreel hoogstaande moslim peter van zijn dochtertje te maken?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2004, 18:59   #24
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
opmerking puur voor de interne orde:

ik vind het persoonlijk heel jammer dat dit forum nu overspoeld wordt met dit soort van "welles nietes" -spelletjes over criminaliteit van allochtonen / autochtonen... Tot voor zeer kort was dat gebruikelijk in het forum "vreemdelingenbeleid en integratie" (reden waarom ik dat forum niet al te vaak doorlees). Nu besef ik wel dat je zowat alles kan klasseren onder de noemer "maatschappelijke discussies", maar dit soort van jeremiades haalt m.i. dit forum wel behoorlijk naar beneden.

</einde opmerking>

Persoonlijk vind ik geen enkele van de aangehaalde incidenten interessant omdat het veelal gaat over berichtgeving uit tweede of derde hand. En uit ervaring weet ik dat die hoogst onbetrouwbaar is. Als men niet het volledige dossier kent, dan is het quasi onmogelijk om relevante conclusies te trekken.
De meeste aangehaalde feiten staan gewoon in de krant. Weliswaar niet op de voorpagina, maar open en toegankelijk voor iedereen. Het is zinloos een forum te overspoelen met brongegevens, dan wordt het onleesbaar. Als iemand een geciteerd gebeuren niet wil geloven dan is dat zijn probleem. Het is tenslotte een forum, met, tegenwoordig hoofdzakelijk puberposters, en geen wetenschappelijk seminarie.
Laten we dus niet te wetenschappelijk doen. Het staat wel goed, telkens héél erg verstandig om bronnen en bewijzen te vragen. Men hoopt dan uitteraard dat de andere forummers de hoge graad van sérieux en intelligentie zullen bewonderen. Oké, maar niet overdrijven.
We weten wel dat u allen zéér hoogstaande en hoogbegaafde wezens zijt.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2004, 12:15   #25
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Ik vindt het schandelijk dat 'gruwelijke' feiten (messteken, ...) uit de atcualiteit hier altijd misbruikt worden om (meestal) de allochtonen wederom zwart te maken en te stigmatiseren. Ik ga niet ontkennen dat er problemen zijn maar denk ook eens aan de slachtoffers. Zou jij het graag hebben dat als je door (bvb Marokaanse messteken in de coma ligt, men dit feit aanwend om er politiek gewin uit te kloppen?!
Nutteloze poging volgens mij...

Overigens denk ik dat een hoop blokkers zich wel graag in het ziekenhuis zouden laten slaan om de "Vreemdelingen" uit "ons" land te krijgen... Zo ver gaat dat...
Jah, misschien heb je wel gelijk. Het zou me alvast niet verbazen.
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2004, 14:27   #26
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke

Vooral van lieden die beter onze sociale wetgeving dan onze taal kennen, mag niets ons verbazen. Zoveel is duidelijk.
Oud 1 juli 2004, 21:18   #27
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Citaat:

Vooral van lieden die beter onze sociale wetgeving dan onze taal kennen, mag niets ons verbazen. Zoveel is duidelijk.
Eigenlijk, Dorus, ben ik blij dat jij er 70 bent, dan hoef je alvast niet te lang meer te lijden. Is dat echt hoe jij wil sterven: eenzaam en verbitterd? Doe dat je eigen toch niet aan. Wij zijn het niet waard. Ja, je hebt het goed gelezen: wij zijn het niet waard dat jij het laatste deel van jou leven moet ver***ten met zulke frustraties. Ik ben met jou een dialoog proberen aangaan achter de schermen, maar zelfs daar ben je door en door verbitterd en nu interesseert het me niet meer; iedereen mag het horen. Ik heb geprobeerd met jou te praten en al wat je doet is mij de grond inboren, mij seksueel beschimpen was wel de druppel Dorus en dan pas zag ik in, zo goedgelovig ben ik, dat er met jou niet te praten valt...en geloof het of niet, maar het zal mij inderdaad verdriet doen als ik weet dat jij deze wereld zal verlaten met zoveel haat in je hart. Dank je voor het luisteren in ieder geval.

PS: Sociale wetgeving, hoeveel 21-jarige universitairen die toevallig geen rechten doen kennen die? Weet jij hoeveel werk ik heb? Ik ben net naar mijn promotor geweest en ik kan heel de maand juli en augustus aan mijn thesis zitten,...Dorus, ik kan toch niet alles doen...First things first; laat mij eerst mijn diploma halen.
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2004, 23:48   #28
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus

Eigenlijk, Dorus, ben ik blij dat jij er 70 bent, dan hoef je alvast niet te lang meer te lijden. Is dat echt hoe jij wil sterven: eenzaam en verbitterd? Doe dat je eigen toch niet aan. Wij zijn het niet waard. Ja, je hebt het goed gelezen: wij zijn het niet waard dat jij het laatste deel van jou leven moet ver***ten met zulke frustraties. Ik ben met jou een dialoog proberen aangaan achter de schermen, maar zelfs daar ben je door en door verbitterd en nu interesseert het me niet meer; iedereen mag het horen. Ik heb geprobeerd met jou te praten en al wat je doet is mij de grond inboren, mij seksueel beschimpen was wel de druppel Dorus en dan pas zag ik in, zo goedgelovig ben ik, dat er met jou niet te praten valt...en geloof het of niet, maar het zal mij inderdaad verdriet doen als ik weet dat jij deze wereld zal verlaten met zoveel haat in je hart. Dank je voor het luisteren in ieder geval.

PS: Sociale wetgeving, hoeveel 21-jarige universitairen die toevallig geen rechten doen kennen die? Weet jij hoeveel werk ik heb? Ik ben net naar mijn promotor geweest en ik kan heel de maand juli en augustus aan mijn thesis zitten,...Dorus, ik kan toch niet alles doen...First things first; laat mij eerst mijn diploma halen.
En nu met z'n allen wenen: van �* 1, van �* 2, van �* 3:
Oud 11 juli 2004, 00:36   #29
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Om even terug te komen op mijn oproep: ik zou graag mijn oproep veralgemenen tot alle topics die starten met een gekopiëerd nieuwsartikel dat niet meteen iets met politiek te maken heeft. Ik kan ook wel teletekst, vrtnieuws.net en dergelijke vinden hoor.
Bij voorbaat dank voor het niet meer posten van dergelijke topics
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be