Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2013, 16:32   #21
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graham C. Bekijk bericht
Een ambtenaar die je beledigt... ?

Ik zie geen belediging in dat stukje tekst...
Het is een belediging dat zulke onbekwame kerels met onze belastingsgelden betaald worden.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 16:34   #22
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
waar haalt U die informatie? ik zie geen link staan.

En ten andere: krijgen nederlandstalige diplomaten geen CD nummerplaat? Toch niet omdat ze het vlekkeloos Nederlands van die federale ambtenaar niet begrijpen? Misschien eerst een examen laten doen "hoe zeg ik het in het federaals?"
nogmaals, ik zou niet weten waarom je aan uw baas een nummerplaat vraagt, tenzij als je probeert dat uw baas die plaat betaalt
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 16:35   #23
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Normaal moet die diplomaat dat zonder moeite kunnen lezen of is hij zelf geen ambtenaar, die zelfs 8 maanden zonder auto kan.
Zou die Vlaamse diplomaat in 8 maanden niet de tijd gevonden hebben om bijvoorbeeld een aanvraag in het Engels of in het Frans of Duits op te stellen?
Trouwens geweldig diplomatisch van hem om die nummerplaat in Wallonië aan te vragen.
Ik heb zelfs nog nooit gehoord van iemand die ook maar enig taalprobleem heeft gehad met de toekenning of aanvraag van een kentekenplaat.
Het is natuurlijk weer een Vlaamse diplomaat.
Is Engels tegenwoordig ook één van onze talrijke nationale talen ?
In Brussel moet je zelfs perfect Frans praten als je solliciteert voor de straat te vegen, of de vuilbakken op te halen, maar dat een ambtenaar geen verstaanbaar Nederlands kan praten en schrijven, d�*t vind jij normaal ?

Laatst gewijzigd door meneer : 13 februari 2013 om 16:36.
Oud 13 februari 2013, 16:38   #24
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Men geeft aan dat deze ambtenaar opzettelijk slecht Nederlands schreef, met als doel aan te geven dat Nederlands een taal voor mentaal achtergesteld is, net zoals iedereen die het spreekt.

Nu ja, daar zijn geen bewijzen voor. Tuurlijk niet, want als je zoiets luidop zegt, hebben ze je meteen vast.
In het andere geval is hij zelf mentaal achtergesteld, en ongeschikt om zijn werk naar behoren te doen. Dus = ontslag.
Oud 13 februari 2013, 16:46   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

het ging helemaal niet over een CD plaat, maar over het feit dat deze ambtenaar zijn persoonlijk wagen uit de VS wou ingeschreven krijgen.

Citaat:
Vergis u niet, ook wij geraken niet uit aan het bovenstaande mailbericht, net als Vlaams diplomaat op rust Ludwig Van den bossche. Na jaren in de Verenigde Staten actief te zijn geweest voor de Belgische ambassade aldaar, keerde hij vorige zomer voorgoed terug naar België. Maar zijn auto, een Kia Sorrento die ook mee werd verhuisd, geraakt hier maar niet ingeschreven. Ten einde raad contacteerde hij het kabinet Wathelet. ‘Maar van de mail die ik terugkreeg, versta ik met de beste wil van de wereld niets', zucht hij.

Van den bossche probeert het ongemak voor zichzelf nog met een kwinkslag op te vatten, ‘maar wat als dit met een Amerikaanse zakenman gebeurt die we overtuigd hadden om in België te investeren? Die verhuist meteen zijn hele business .'

Wathelet ‘betreurt ten zeerste' de manier waarop zijn kabinetsmedewerker de e-mail beantwoordde. ‘Hij hecht er veel belang aan dat mensen in hun eigen taal antwoord krijgen, vandaar dat er veel Nederlandstaligen op zijn kabinet werken', klinkt het. Hij belooft het probleem met bekwame spoed uit te zoeken.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...30212_00467738

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 18:15   #26
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Graham C.'s schermafbeelding

Standaard

Ah, kijk eens aan... Het was dus niet eens een ambtenaar; het was een kabinetsmedewerker.

Die mail is een warboeltje, maar wat er 'beledigend' aan is, zie ik met de beste wil van de wereld niet. Mij lijkt het eerder spijkers op laag water zoeken, omdat het om het kabinet van een Waalse minister gaat. Zijn de Vlamingen dan werkelijk zo'n klein(zielig) volkje?
Graham C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 18:24   #27
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Ah, kijk eens aan... Het was dus niet eens een ambtenaar; het was een kabinetsmedewerker.

Die mail is een warboeltje, maar wat er 'beledigend' aan is, zie ik met de beste wil van de wereld niet. Mij lijkt het eerder spijkers op laag water zoeken, omdat het om het kabinet van een Waalse minister gaat. Zijn de Vlamingen dan werkelijk zo'n klein(zielig) volkje?
Of je kan gewoon de redenering toepassen dat het een belediging is wanneer je, nochtans als lid van de grootste taalgroep van het land, nog geen leesbaar antwoord krijgt van de federale overheid.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 18:27   #28
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Of je kan gewoon de redenering toepassen dat het een belediging is wanneer je, nochtans als lid van de grootste taalgroep van het land, nog geen leesbaar antwoord krijgt van de federale overheid.
Of je kan er eens mee lachen en verder gaan met je leven. Wat een overtrokken gedoe zeg...
Oud 13 februari 2013, 18:31   #29
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Of je kan er eens mee lachen en verder gaan met je leven. Wat een overtrokken gedoe zeg...
Ik zou er geen werelddrama van maken en belediging vind ik mogelijk wat ver gaan maar ik vind wel dat ik een degelijke dienstverlening mag verwachten van de federale overheid wat betekent dat ze effectief NL gebruiken. Wanneer ik een mail stuur naar de Duitstalgie gemeenschap dan zou ik een Duitse mail terug verwachten, naar VL/Fed niveau verwacht ik echter een NL mail terug dus ermee lachen moeten we evenmin.
Oud 13 februari 2013, 18:32   #30
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We kunnen met alles lachen natuurlijk.
Gewoon omdat lachen gezond is, gewoon omdat de tegenpartij onbekwaam is , enz...
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 18:38   #31
eno2
Banneling

Standaard

Ik heb eens nagelaten op een beledigend ambtenaar (van de fiscus) zijn grote smoel te slaan. Goed voor mij.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 18:50   #32
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik zou er geen werelddrama van maken en belediging vind ik mogelijk wat ver gaan maar ik vind wel dat ik een degelijke dienstverlening mag verwachten van de federale overheid wat betekent dat ze effectief NL gebruiken. Wanneer ik een mail stuur naar de Duitstalgie gemeenschap dan zou ik een Duitse mail terug verwachten, naar VL/Fed niveau verwacht ik echter een NL mail terug dus ermee lachen moeten we evenmin.
Het was niet de federale overheid; het was het kabinet van een minister. Het is een jammerlijk voorval en die medewerker zal ongetwijfeld flink op zijn donder gekregen hebben, maar om nu zijn ontslag te eisen? Allé kom...
Oud 13 februari 2013, 18:53   #33
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als ik nu niet wist dat je maar aan het trollen bent, dan zou ik me afvragen of er aan de slavenmentaliteit geen einde komt.
Oud 13 februari 2013, 19:04   #34
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Is Engels tegenwoordig ook één van onze talrijke nationale talen ?
In Brussel moet je zelfs perfect Frans praten als je solliciteert voor de straat te vegen, of de vuilbakken op te halen, maar dat een ambtenaar geen verstaanbaar Nederlands kan praten en schrijven, d�*t vind jij normaal ?
Al ooit in een meeting gezeten bij een internationaal of Belgisch of eender welk Europees bedrijf in België, Nederland, Duitsland, Italië, Spanje, USA, Indië?
Ooit een internationale videoconferentie moeten houden?
Nog nooit één woord Nederlands gehoord in een internationale context.
Je moet als poetsvrouw zelfs viertalig zijn in Brussel, terwijl een Vloms minister enkel Vloms moet kunnen spreken.
Nederlands is zelfs niet noodzakelijk als ik ze bezig hoor op radio of TV.
Dus pijp over je taalprobleem bij je "volksvertegenwoordigers", die je zelfs in internationale context in je Vloms dialect zullen te woord staan, omdat ze het Nederlands niet onder de knie hebben.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 19:15   #35
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Uit de Standaard van vandaag:

Welk soort ambtenaar slaagt er in om zo'n mail te versturen?

Verdient die ambtenaar ontslag, of enkel treurnis van zijn Franstalige minister ?
Waarschijnlijk krijgt hij nu goedkeurende schouderklopjes van zijn werkmakkers en oversten! Zo grappig dat toch was!
Voor de show laten ze wel eventjes weten dat het hen spijt!
En eigenlijk is het de overste van die ambtenaar die ontslag moet krijgen.
Je laat een ondergeschikte ambtenaar die niet in staat is een fatsoenlijke zin in het Nederlands te produceren dat soort brieven niet beantwoorden!
Zoals hier al ergens staat: die krijgt misschien nog een tweetaligheidspremie erbovenop, want als het over geld uitgeven gaat (dat ze niet hebben) dan zijn ze kampioen...

Laatst gewijzigd door andev : 13 februari 2013 om 19:21.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2013, 19:17   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Waarschijnlijk krijgt hij nu goedkeurende schouderklopjes van zijn werkmakkers en oversten! Zo grappig dat toch was!
Voor de show laten ze wel eventjes weten dat het hen spijt!
Citaat:
Wathelet ‘betreurt ten zeerste' de manier waarop zijn kabinetsmedewerker de e-mail beantwoordde. ‘Hij hecht er veel belang aan dat mensen in hun eigen taal antwoord krijgen, vandaar dat er veel Nederlandstaligen op zijn kabinet werken', klinkt het.
Het wou gewoon zo lukken dat al die Nederlandstaligen met vakantie waren, meer moet je er niet achter zoeken.
Oud 13 februari 2013, 19:23   #37
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het was niet de federale overheid; het was het kabinet van een minister. Het is een jammerlijk voorval en die medewerker zal ongetwijfeld flink op zijn donder gekregen hebben, maar om nu zijn ontslag te eisen? Allé kom...
Ik neem aan dat je graag op de negeerlijst wil staan gezien je getrol? Waar eis ik bijvoorbeeld zijn ontslag? Sinds wanneer behoren federale ministers en hun kabinetten niet meer tot de federale overheid?
Oud 13 februari 2013, 19:23   #38
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Je overschat Google Translate denk ik
Inderdaad absoluut niet te gebruiken om een ernstig document te voorschijn te toveren! Hoogstens goed om een tekst te begrijpen...
Oud 13 februari 2013, 19:32   #39
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Vlamingen, ook diegenen die het Frans voldoende machtig zijn, moeten in hun contacten met franstaligen die van slechte wil zijn gewoon geen woord Frans meer gebruiken buiten "comprends pas" en ze laten sudderen in hun pretentie!
Oud 13 februari 2013, 19:35   #40
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
We kunnen met alles lachen natuurlijk.
Gewoon omdat lachen gezond is, gewoon omdat de tegenpartij onbekwaam is , enz...
En misschien ook lachen met hun voortdurende schooierij naar "transferts" en de kraan dichtdraaien.
Splitsen dit onland, en daarna zelf de regels bepalen voor een verder samenleven. Wie betaalt beslist!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be