Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2013, 17:15   #21
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
apple moet kapot.
Het is een Belgische zuil.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2013, 17:20   #22
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Zijn de windowspc's niet een beetje de INBEV van de computerwereld?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2013, 19:31   #23
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
apple moet kapot.
Misschien splitsen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2013, 19:40   #24
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En daarom moeten gewone mensen (niet-ontwikkelaars) allemaal voor Android kiezen?
Wel als ze meer vrijheid in hun keuze van apps willen. Firefox wordt bijvoorbeeld niet meer ontwikkeld voor iOS wegens het draconisch verbod op hun eigen browser engine.
Citaat:
En je fascinatie voor iTunes snap ik ook niet helemaal goed.
Fascinatie?
Citaat:
Ik heb een nieuwe mac sinds half oktober. En iTunes is nog nooit geopend. Ik zou niet weten waar ik dat voor nodig heb.
Net zo bij de iPads van de bengels. Appstore wordt gebruikt, iTunes nooit.

Dus vraag ik me af waarom jij zo op iTunes ligt te hameren? Alles draait prima zonder iTunes. Wat hebben ze jou daarover wijsgemaakt?
Ik had het over de appstore, ja, ik heb me mistypt. En als breindode fanboy kun je natuurlijk daar meteen opspringen en de rest vergeten.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 11 maart 2013 om 19:48.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2013, 19:43   #25
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar hij is vooral iemand die opmerkt dat 80% van de malware voor Android kiest en zich dan terecht afvraagt of dat invloed heeft op de keuze van de consument.
Omdat Android het populairst is.

Drogreden: omkering van oorzaak en gevolg.

Citaat:
Als we gewaarschuwd zouden worden dat er in 80% van het rundsgehakt ook paardengehakt zou zitten bleef alle rundsgehakt liggen. Mensen zou terecht kiezen voor kalfsgehakt waar ze maar bij 1 op de 100 pakjes kans hebben op iets wat ze niet gevraagd hebben.
Drogreden: valse analogie.

Citaat:
Jij vind mij dan wel een Apple fanboy maar als ik het over Apple heb leg ik gewoon de feiten op tafel. Ik verzin dat niet van die malware eh?
Drogredenen: zie hierboven.

Citaat:
En dat is jammer want volgens mij ken je best wel iets van informatica maar jij bent even kortzichtig ("Apple is het slechtste wat er is!!") als degenen die helemaal naar de andere kant doorslaan. ("Apple is het beste wat er is!!").
Ik heb nooit gezegd dat Apple het slechtste is wat is er is. Ik merk gewoon keer op keer dat jij een fanboy bent zonder IT-kennis en qua geest zo gesloten als het iOS zelf.

Android, Firefox OS, Ubuntu Phone, ... Laat men maar kiezen, zolang het geen gesloten ding is zoals Windows Phone, iOS of Blackberry OS. De PC-markt is al te overspoeld met gesloten systemen, laat ons de mobiele markt van dat lot besparen nu het nog kan.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 11 maart 2013 om 19:50.
Oud 11 maart 2013, 19:58   #26
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Laat ons vertrekken van het gegeven: Er is voor elk wat wils qua aanbod systemen/software/hardware.

Beste optie is er vanuit gaan dat er geen enkel systeem veilig is de dag van vandaag.

Dan moet je het nog bekijken uit oogpunt van de gewone thuisgebruiker of van een bedrijf.

Het is cliché als ik schrijf dat veel thuisgebruikers in veel gevallen niet voldoende aandacht schenken aan de beveiliging van hun PC en geen scans laten lopen, laat het virusscan, malware, spam, Ransomware (politievirus) scans zijn ...

In veel gevallen is een full scan ook een trage bedoening op een 'ouder bakkie'.
De nieuwere toestellen met een SSD aan boord daar gaat dat enorm snel mee. (ik koop geen pc's, ik zet dat zelf in elkaar omdat ik als knoeier geboren ben)
Apple maakt enorm mooie toestellen (lees: dure) daar niet van maar zeggen dat ze immuun zijn voor de 'rotzooi' die op het net rondwaart, vergewis u er zelf van ...

Mac Veilig?

Ik heb ook enorm mijn twijfels aan de nieuwe garde 'apps' om bankverrichtingen mee te doen ... waren al problemen mee dacht ik.

Android

p.s. met bootcamp kan je win7 op Mac installeren (voor de fans)

Laatst gewijzigd door Universalia : 11 maart 2013 om 20:01.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2013, 20:05   #27
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Voorgeïnstalleerde apps zijn mijns inziens het grootste probleem van Android. Al de zinloze plaatsverspillende rommel die Samsung bijvoorbeeld vaak op hun toestelletjes zet. Vage "hubs" en alternatieve "app stores" die volkomen overbodig zijn en niet te verwijderen zijn.
Oud 11 maart 2013, 20:49   #28
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Koenraad, ik hou er mee op.
Als jij jjzelf kost wat kost wil blijven wijsmaken dat ik een breindode IT-leek ben mij eender. Ook als jij dat op basis van niets meer dan enkele posts over Apple produkten van mij meent te mogen zeggen.

Ik gebruik (niet exclusief) Apple producten en ben daar tevreden over. Post dan nog enkele posts over die tevredenheid en je bent een breindode IT-leek.

Jou reactie op mijn openingspost heb je volledig gekleurd door het feit dat degene die de openingspost wel eens een Apple product gebruikt.
Had een of andere nieuweling dit gepost had je heel anders gereageerd.

Ik blijf het gewoon een rare vaststelling vinden dat er zo massaal gekozen wordt (ook al is het goedkoper) voor een product dat vele malen onveiliger is dan een ander.
Meer niet. En of ik nu Windows of Apple gebruiker ben, van bloemkool of rode kool hou en homo of hetero ben heeft met dat nieuwsfeit niks te maken.

Behalve voor jou dan.
Oud 11 maart 2013, 21:20   #29
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Koenraad, ik hou er mee op.
Hoera. Minder onbetaalde apple-evangelisten met een meerderwaardigheidscomplex.

Citaat:
Had een of andere nieuweling dit gepost had je heel anders gereageerd.
Neen, helemaal niet. Schadelijke drogredenen ten voordele van gesloten software dienen bestreden te worden.

Citaat:
Ik blijf het gewoon een rare vaststelling vinden dat er zo massaal gekozen wordt (ook al is het goedkoper) voor een product dat vele malen onveiliger is dan een ander.
Omdat je een troglodiet bent. Je blijft koppig oorzaak en gevolg omdraaien. Nog één keer: omdat er meer mensen voor Android opteren, focust de malware zich op dat systeem. Idem ditto voor Windows in de pc-markt.

Citaat:
Meer niet. En of ik nu Windows of Apple gebruiker ben, van bloemkool of rode kool hou en homo of hetero ben heeft met dat nieuwsfeit niks te maken.
Behalve dat je koppig blijft vasthouden aan drogredenen en dit topic specifiek hebt geopend als als een aanval op Android met een vrij zwakke poging tot humor, iets wat totaal verkeerd is afgelopen gezien de reacties van bv. Libro, mkb, Demper, ...

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 11 maart 2013 om 21:35.
Oud 11 maart 2013, 21:46   #30
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Ik zal effe turven, je zal dan misschien begrijpen wat jou probleem is;
Citaat:
Hij is een Applefanboy. Je weet wel, zo'n conformistisch type met amper IT-kennis en te veel geld.
Citaat:
En als breindode fanboy kun je natuurlijk daar meteen opspringen en de rest vergeten.
Citaat:
Ik merk gewoon keer op keer dat jij een fanboy bent zonder IT-kennis en qua geest zo gesloten als het iOS zelf.
Citaat:
Minder onbetaalde apple-evangelisten met een meerderwaardigheidscomplex.
En jij blijft beweren dat het niet persoonlijk is?
Haha.
Oud 11 maart 2013, 22:07   #31
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik zal effe turven, je zal dan misschien begrijpen wat jou probleem is;

En jij blijft beweren dat het niet persoonlijk is?
Haha.
Je neemt dit alles echt te serieus op, hé?

Nu begin ik al te denken dat je zelf wél meent wat je in dit draadje schrijft.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 11 maart 2013 om 22:09.
Oud 11 maart 2013, 22:22   #32
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Oud 12 maart 2013, 15:04   #33
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Je neemt dit alles echt te serieus op, hé?

Nu begin ik al te denken dat je zelf wél meent wat je in dit draadje schrijft.
Als ik hier 1 ding niet meer serieus neem dan ben jij het wel.

Verlos uzelf van uw geloofwaardigheid in 4 stappen door K. Noël

1) Begin zo snel mogelijk te schelden. En doe niet veel meer. Gebruik je per ongeluk toch eens een argument, zorg dan dat je in dezelfde post ook nog wat scheldt. Dat compenseert.

2) Begin weer te mekkeren op het onvermijdbare iTunes (net zoals in de 'Wat maakt Apple zo bijzonder?"-draad) tot je iemand tegenkomt die meegeeft dat hij iTunes helemaal niet nodig heeft en het nog nooit gemist heeft. Dan zeg je gauw dat het een tikfout was en dat je natuurlijk de AppStore bedoelde. Of je kan ook gewoon toegeven dat je er geen knijt van kent en dat je maar wat ligt te herhalen wat je ooit op forums ofzo gelezen hebt.

3) Zeg dat er voor Android veel meer malware bestaat (80/1) dan voor iOs omdat Android zoveel populairder is. Ik weet wel hoe je bij deze dwaling komt, je hebt dat waarschijnlijk jaar en dag staan roepen over Windows. "Veel meer virussen voor Windows omdat dat populairder is dan MacOsX."
Nu, voor Android-iOs gaat dat helaas voor jou niet meer op. Android is helemaal nog niet zo lang populairder dan iOs. In de tijd dat iOs het populairst was zouden er dus volgens jou logica massa's malware voor iOs geschreven moeten zijn. Ik zal ze wel toevallig gemist hebben.
Oneliners uit het verleden garanderen geen succes in de toekomst.

4) Van het ogenblik dat mensen die op een normale manier willen discussieren over iets en jou even wijzen op Stap 1 (het Gescheld) ga je snel liggen lachen dat hij het allemaal te serieus neemt. Hij moest eens op het rode driehoekje klikken natuurlijk, stel je voor. De bagger langs je benen.
Nee, dan liever ons gezicht laten afzetten en met de staart tussen de benen afkomen dat het 'allemaal maar om te lachen is'.

Et voila, zelfs de grootste idioot (iemand met 2 Apple's!) ziet uw geloofwaardigheid smelten als sneeuw voor de zon. Ga er maar eens een paar zoeken die het niet zien.
Oud 12 maart 2013, 16:08   #34
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Je neemt me niet serieus, maar gaat wel een stappenplan samenstellen?

En je bent dus nog altijd butthurt van die topic met Flanelcondoom?

Moderatie, geef me gaarne die 4 banpunten waar BigF in al zijn razernij zo om bedelt. Als hij zijn schelden serieus neemt, mag hij zeker en vast nu ook het mijne serieus nemen.

Nog wat scheldwoorden om de deal zoet te maken: breindode troglodiet, [junkie-mop].

En voor de goede orde: kopiëren van zaken die strijdig zijn met het forumreglement (1 bp).

Enneuh: http://bit.ly/Xo5UwT

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 12 maart 2013 om 16:20.
Oud 12 maart 2013, 16:54   #35
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Dank zij deze draad ga ik toch is ne keer in den appelwinkel kijken wat daar nu allemaal te vinden is.
'k Ben nu toch curieus geworden naar die appels en macs en zo...
Oud 12 maart 2013, 20:14   #36
Tavek
Banneling

Standaard

Ik heb een adriod telefoon en een ipad. Het is een audi vs volkwagen verhaal: apple maakt alles net ietsje mooier, steviger en beter, maar in essentie doen we hetzelfde.

Ik ben enorm content van mijn ipad 4.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 14:48   #37
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Je neemt me niet serieus, maar gaat wel een stappenplan samenstellen?
Neenee, geen stappenplan. Ik geef gewoon kort even weer hoe jij te werk gaat in deze draad. En bij nader inzien verlies je er niet alleen je geloofwaardigheid mee, je blijkt nagenoeg perfect te voldoen aan de definitie van een trol.
En trollen, daar hou ik me graag mee bezig, vandaar.

Citaat:
En je bent dus nog altijd butthurt van die topic met Flanelcondoom?
Euh, nee. Die topic heb ik gewoon gelaten voor wat-ie is wegens (onder andere) jou getrol. Gooi iets over Apple in de groep en jij begint als een razende te trollen. Bij die vorige draad ben ik er dan maar gewoon weggebleven maar dat ga ik hier niet doen.

Citaat:
Moderatie, geef me gaarne die 4 banpunten waar BigF in al zijn razernij zo om bedelt. Als hij zijn schelden serieus neemt, mag hij zeker en vast nu ook het mijne serieus nemen.
Razernij? Haha, jij dicht jezelf wel erg veel lof toe.
Ik amuseer me gewoon wat met jou.

Tot nu toe gedraag je je perfect als een trol. Wat schelden, draden naar de kloten helpen, wat in het ongewisse liggen zeveren...
Normaal laat ik zo'n draad dan voor wat-ie is maar nu ga ik eens door.

De tweede (te verwachten) stap was je onschuld uitschreeuwen. Ook typisch. "Het was maar om te lachen". Ik ben gewoon benieuwd hoe het nu verder zal gaan want meestal bol ik het op dit moment af of is de trol weg want als je een trol ontmaskert is-ie daar meestal niet zo blij mee.
Mij benieuwen wat het wordt.

Citaat:
Als hij zijn schelden serieus neemt
Mijn schelden? Aha. Waar dan? Waar heb ik jou uitgescholden voor deze post waarin ik je (terecht) een trol noem?
Ook weer (het wordt saai ja, ik weet het) typisch trollengedrag. Hun schelden mag je niet serieus nemen maar zij mogen iemand wel beschuldigen van gescheld. Of dat terecht is of niet speelt natuurlijk (trolgewijs) geen rol.

Citaat:
Nog wat scheldwoorden om de deal zoet te maken: breindode troglodiet, [junkie-mop].
Als je je maar amuseert.

Citaat:
En voor de goede orde: kopiëren van zaken die strijdig zijn met het forumreglement (1 bp).
Zal wel.

Citaat:
Enneuh: http://bit.ly/Xo5UwT
Waaauw!! Een website die zichzelf invult!!
Hoe heb je dat gedaan zeg.
Jij bent echt wel een keibekwame ICT-er, dat moet wel.
Oud 13 maart 2013, 15:28   #38
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik geef gewoon kort even weer hoe jij te werk gaat in deze draad.
Typische stroman, hoor.
Citaat:
En bij nader inzien verlies je er niet alleen je geloofwaardigheid mee, je blijkt nagenoeg perfect te voldoen aan de definitie van een trol.
Dat is net het punt.

Indien mensen even de moeite zouden doen om in mijn berichtengeschiedenis te kijke, zouden ze zien dat mijn berichten zich al maanden tegenspreken.

Citaat:
En trollen, daar hou ik me graag mee bezig, vandaar.
Is dat een bekentenis van het ware doel van dit draadje?

Citaat:
Gooi iets over Apple in de groep en jij begint als een razende te trollen.
Nou, je vraagt er toch om?

Citaat:
Bij die vorige draad ben ik er dan maar gewoon weggebleven maar dat ga ik hier niet doen.
Sneu.

Citaat:
Razernij? Haha, jij dicht jezelf wel erg veel lof toe.
Ik amuseer me gewoon wat met jou.
Doe je nu niet hetzelfde waar je mij van beschuldigt?

Citaat:
Tot nu toe gedraag je je perfect als een trol.
En je hebt me niet ontmaskert. Ik heb het zo overduidelijk moeten doen dat ook jij het zou inzien.

Citaat:
Wat schelden, draden naar de kloten helpen, wat in het ongewisse liggen zeveren...
Deze draad was al naar de kloten met het eerste bericht. Ik heb ooit nog getracht rationeel in te gaan op je irrationeel gedoe, maar Flanelcondoom heeft me doen inzien dat dit véél plezieriger is voor het zelfde gebrek aan resultaat.
Citaat:
Ook typisch. "Het was maar om te lachen". Ik ben gewoon benieuwd hoe het nu verder zal gaan want meestal bol ik het op dit moment af of is de trol weg want als je een trol ontmaskert is-ie daar meestal niet zo blij mee.
I had to spell it out for you.

Citaat:
Mijn schelden? Aha. Waar dan? Waar heb ik jou uitgescholden voor deze post waarin ik je (terecht) een trol noem?
Lees je eigen berichten eens na.

Citaat:
Waaauw!! Een website die zichzelf invult!!
Hoe heb je dat gedaan zeg.
Jij bent echt wel een keibekwame ICT-er, dat moet wel.
Als Applegebruiker ben je gewoon dat je handje (en portemonneetje) vastgehouden wordt. Met een beetje geduld zie je dat het uitkomt op een Google zoekopdracht (pas wel op voor malware). Gezien je eidenlijk door hebt dat ik je trol, zul je dat geduld wel gehad hebben.

Het is eigenlijk wel triest. Je bent meer dan oud genoeg om mijn vader te kunnen zijn, en toch boei je je zo op over studenten met te veel tijd.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 13 maart 2013 om 15:30.
Oud 13 maart 2013, 17:03   #39
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Het is een Belgische zuil.
omver die handel!
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 17:23   #40
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb een adriod telefoon en een ipad. Het is een audi vs volkwagen verhaal: apple maakt alles net ietsje mooier, steviger en beter, maar in essentie doen we hetzelfde.

Ik ben enorm content van mijn ipad 4.
cheeren voor de ipad
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be