Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2013, 11:00   #21
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
We hebben het daar al in andere draadjes over gehad. Ik stelde altijd dat de kans dat sp.a in de volgende vlaamse regering zal komen nul komma nul is. Daar zak b-va voor zorgen en dat weet jij ook.
véél te voorbarig. Ik zie niet in waarom N-VA en SPa op Vlaams vlak niet nog eens een regering kunnen maken samen.

Uiteraard is de kans klein, maar in mijn ogen niet onmogelijk.
Oud 26 augustus 2013, 11:00   #22
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Ge vindt het blijkbaar ook belangrijk, want ge waart er weer als de kippen bij om te reageren.

Over dat electroale gewicht: daarover we ook wel enkele Vlaamse partijen die nog steeds een grote muil opzetten vermelden.

Natuurlijk, want het gaat eindelijk nog eens over politiek. Stilaan loopt de komkommertijd op zijn einde.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 11:01   #23
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, want het gaat eindelijk nog eens over politiek. Stilaan loopt de komkommertijd op zijn einde.
Als Smet blijft zeggen dat hij zichzelf een goede minister vindt, kunnen we nog veel komkommers eten.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 26 augustus 2013 om 11:02.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 11:01   #24
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
véél te voorbarig. Ik zie niet in waarom N-VA en SPa op Vlaams vlak niet nog eens een regering kunnen maken samen.

Het is ver genoeg geweest, zeker? Ingrid Subslieten alleen al.
Oud 26 augustus 2013, 11:09   #25
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

N-VA profileert zich als hét alternatief tegenover l'état PS. Het lijkt me dan ook zeer onwaarschijnlijk dat ze zouden overwegen om sp.a in een vlaamse coalitie mee op te nemen als ze op basis van de peilingen een uitslag gaan halen die hen in een zetel zal zetten van waaruit zij zullen kunnen kiezen met wie ze in zee gaan. Toegegeven, echt onmogelijk is het niet.
Maar gezien de nogal bitsige oppositie van sp.a in antwerpen, waar de echte macht van n-va zit kan ik me voorstellen dat het sentiment over sp.a niet echt vriendelijk is
Ook dossiermatig zijn er problemen. SP.A heeft de domme beslissing genomen om niet meer actief tegen hoofddoeken te pleiten, met als dieptepunt het opheffen van het verbod in gent. Enkele dagen daarna heeft Bourgeois met nauwlijks te verbergen woede moeten toegeven in de pers dat de vlaamse regering nu geen algemeen verbod wenst in te voeren. Dat zal voor 100% zeker terug op de onderhandelingstafel komen. Zoiets kunnen ze in twee minuten regelen met o-vld, met de kaloten zal het misschien ietsje langer duren maar die gaan toegeven, met sp.a zal dat moeilijker liggen tenzij Bruno Tobback plat op zijn buik wil gaan om toch in de coalitie te geraken.
Oud 26 augustus 2013, 11:12   #26
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
N-VA profileert zich als hét alternatief tegenover l'état PS. Het lijkt me dan ook zeer onwaarschijnlijk dat ze zouden overwegen om sp.a in een vlaamse coalitie mee op te nemen als ze op basis van de peilingen een uitslag gaan halen die hen in een zetel zal zetten van waaruit zij zullen kunnen kiezen met wie ze in zee gaan. Toegegeven, echt onmogelijk is het niet.
Maar gezien de nogal bitsige oppositie van sp.a in antwerpen, waar de echte macht van n-va zit kan ik me voorstellen dat het sentiment over sp.a niet echt vriendelijk is
Ook dossiermatig zijn er problemen. SP.A heeft de domme beslissing genomen om niet meer actief tegen hoofddoeken te pleiten, met als dieptepunt het opheffen van het verbod in gent. Enkele dagen daarna heeft Bourgeois met nauwlijks te verbergen woede moeten toegeven in de pers dat de vlaamse regering nu geen algemeen verbod wenst in te voeren. Dat zal voor 100% zeker terug op de onderhandelingstafel komen. Zoiets kunnen ze in twee minuten regelen met o-vld, met de kaloten zal het misschien ietsje langer duren maar die gaan toegeven, met sp.a zal dat moeilijker liggen tenzij Bruno Tobback plat op zijn buik wil gaan om toch in de coalitie te geraken.
en de SPa is gekend om niet plat op de buik te gaan om in een coalitie te geraken?

maar op Vlaams vlak kan er echt veel gebeuren hoor. Stel dat een coalitie N-VA + OVLD niet mogelijk is, wegens te weinig zetels, en een coalitie N-VA + CD&V ook niet, vanwege teveel meningsverschillen, te vuile campagne,.... waarom dan niet met de SPa? Want eerlijk, met Groen zal het echt niet gebeuren, hoeveel percent ze ook hebben.
Oud 26 augustus 2013, 11:15   #27
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Peterke maakt er weer een eenzijdige anti-NVA draad van.

De bitsige oppositie in Antwerpen is er enkel maar omdat ze nog altijd niet kunnen verkroppen dat ze zo zwaar verloren, net als in de rest van Vlaanderen (op Gent na). Dat ze daar hun eigen beleid aanvielen (en misschien nog altijd aanvallen, wie weet), deert het grote Peterschap blijkbaar niet. Babytobback zal wel met iedereen bestuuren, behalve N-VA, terwijl die partij nog nooit gezegd heeft van de SP.A overal buiten te willen.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 26 augustus 2013 om 11:16.
Oud 26 augustus 2013, 11:18   #28
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een cordon rond de N-VA, ja, daarmee gaan ze ver geraken.
Misschien dat cordon een andere functie geven: hou al de rest van flutpartijtjes erbuiten en regeer vanuit je "cordon".
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 11:18   #29
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Misschien dat cordon een andere functie geven: hou al de rest van flutpartijtjes erbuiten en regeer vanuit je "cordon".
Ze leren niet uit hun fouten.
Oud 26 augustus 2013, 11:25   #30
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
en de SPa is gekend om niet plat op de buik te gaan om in een coalitie te geraken?

maar op Vlaams vlak kan er echt veel gebeuren hoor. Stel dat een coalitie N-VA + OVLD niet mogelijk is, wegens te weinig zetels, en een coalitie N-VA + CD&V ook niet, vanwege teveel meningsverschillen, te vuile campagne,.... waarom dan niet met de SPa? Want eerlijk, met Groen zal het echt niet gebeuren, hoeveel percent ze ook hebben.
Een coalitie n-va met cd&v + o-vld blijft voor mij het meest waarschijnlijke. Vuile campagnes zullen nooit een coalitie in de weg staan. Die zijn vergeten op de avond dat de kieslokalen sluiten.
Maar je hebt gelijk : het kan. Maar veel geld zou ik er toch niet op inzetten
Oud 26 augustus 2013, 11:26   #31
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

J'aime Olivier!

Een mooi staaltje van de FDF-arrogantie. Hij richt zich tot de Vlamingen... bien sûr en français.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 11:26   #32
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een coalitie n-va met cd&v + o-vld blijft voor mij het meest waarschijnlijke. Vuile campagnes zullen nooit een coalitie in de weg staan. Die zijn vergeten op de avond dat de kieslokalen sluiten.
Maar je hebt gelijk : het kan. Maar veel geld zou ik er toch niet op inzetten
neen, ik ga er niet veel geld op inzetten.

maar goed, ondertussen zitten we met de constatatie dat Maingain wat extra stemmen voor N-VA aan het binnenhalen is.
Oud 26 augustus 2013, 11:32   #33
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een cordon rond de N-VA, ja, daarmee gaan ze ver geraken.
Dat cordon bestaat al langer, ge gaan het alleen nu bekennen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 11:33   #34
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Weg met dat standbeeld van Brabo ! Op die plaats moet een standbeeld van Olivier komen. Namens de N-VA. Als eerbetoon. Dat verdient hij.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 11:35   #35
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Laat ze maar doen. Nu nog LDD in een cordon en dan zitten er straks meer in het cordon dan dat er nog buiten staan. Succes gegarandeerd zou ik zo zeggen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 11:37   #36
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Peterke maakt er weer een eenzijdige anti-NVA draad van.

De bitsige oppositie in Antwerpen is er enkel maar omdat ze nog altijd niet kunnen verkroppen dat ze zo zwaar verloren, net als in de rest van Vlaanderen (op Gent na). Dat ze daar hun eigen beleid aanvielen (en misschien nog altijd aanvallen, wie weet), deert het grote Peterschap blijkbaar niet. Babytobback zal wel met iedereen bestuuren, behalve N-VA, terwijl die partij nog nooit gezegd heeft van de SP.A overal buiten te willen.
Moest je niet zo fixeren op het zogezegde eenzijdige anti n-va karakter en mijn post herlezen dan zou je er zo de kritiek uithalen die ik ook op sp.a gaf. Ik heb bv weinig problemen met de economische politiek die n-va nastreeft, wel met hun communautaire kijk op het land.
Je mag dat desnoods zelfs naief vinden, maar over politiek discussiëren is interessanter zonder stoicijns één partijstandpunt te willen verdedigen.

Er is maar één partij die ik onvoorwaardelijk en in alle gevallen verketter, en dat is het blok.
Oud 26 augustus 2013, 11:40   #37
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moest je niet zo fixeren op het zogezegde eenzijdige anti n-va karakter en mijn post herlezen dan zou je er zo de kritiek uithalen die ik ook op sp.a gaf. Ik heb bv weinig problemen met de economische politiek die n-va nastreeft, wel met hun communautaire kijk op het land.
Je mag dat desnoods zelfs naief vinden, maar over politiek discussiëren is interessanter zonder stoicijns één partijstandpunt te willen verdedigen.

Er is maar één partij die ik onvoorwaardelijk en in alle gevallen verketter, en dat is het blok.
Ik fixeer mij niet, mijn beste, ik stel alleen maar vast.
Oud 26 augustus 2013, 11:59   #38
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik fixeer mij niet, mijn beste, ik stel alleen maar vast.
2
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 12:01   #39
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
2
Heb je nu al gedaan met lang en diep nadenken waar je fout zat in je nutteloze draadje over het budget van maggie de block ? Heb je hem gesnapt nu ?
Oud 26 augustus 2013, 12:09   #40
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
N-VA profileert zich als hét alternatief tegenover l'état PS.
Bullshit. N-VA is een groot supporter van de PS. Ze hebben van dag 1 na de verkiezingen bevestigd dat ze Elio Di Rupo als premier wensen.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be