Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2015, 20:17   #21
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mauste Bekijk bericht
Meer dan vier op de tien Fransen, een goede 42 procent, vinden dat het beter zou zijn om geen spotprenten te publiceren van de profeet Mohammed. (Knack)
Me dunkt dat het maatschappelijke draagvlak voor een (quasi) onbeperkte vrije meningsuiting aan het krimpen is, voorlopig nog in Frankrijk, weldra in België en elders.
Hoeft het gezegd dat ik me bij die 41% reken?
Er zijn natuurlijk ook pestkoppen die van geen ophouden weten (blijven provoceren) en mensen de dood (zelfmoord) in duwen met alleen maar woorden. Als je elke dag opnieuw 100 keer moet horen dat je een "loser" bent, gaan sommigen dat nog geloven ook.

De pester verschiet dan altijd dat op een gegeven moment de stoppen doorslagen en de pesters een pak slaag krijgen van hier tot in Tokio.... Maar de gepeste was zogezegd de agressieve zot natuurlijk.

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 18 januari 2015 om 20:18.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2015, 20:57   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Angst is steeds een slechte raadgever.
Waarom gaat men er onmiddellijk van uit dat die overtuiging ingegeven is door angst?

Al meer dan eens heb ik op dit forum gepleit voor een zekere kiesheid, terughoudendheid over bepaalde onderwerpen. Niet uit angst, niet omdat we voor wie dan ook zouden moeten buigen, maar wel omdat ik ervan overtuigd ben dat je in bepaalde omstandigheden en over zekere onderwerpen geen vliegen met azijn vangt.

Hiermee wil ik op geen enkele manier de wettelijke lijnen verplaatsen, maar wel tot een zekere redelijkheid oproepen. Ik hou nu eenmaal niet van die kinderachtigheid waarvan de redacteuren van Charlie Hebdo uiting hebben gegeven door nog eens te roepen in dezelfde pot. Provoceren om te provoceren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2015, 20:58   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Daar heb ik het niet over. De cartoons van Charlie Hebdo zijn er niet gepubliceerd, omdat Amerikanen vinden dat je met religie niet hoort te spotten.
Amerikanen mogen dat denken, nietwaar?! Of geldt vrijheid niet in die richting?
Oud 18 januari 2015, 20:59   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Dat is een wereld van verschil. Trouwens Charlie Hebdo spot niet rechtstreeks met Mohamed maar met de radicale islam. Ik zie niet goed waarom men respect moet hebben voor fundamentalisten en terroristen.
Onjuist, CH spotte weldegelijk met "de" islam, met "het" chritendom, met "het" jodendom. Ongeacht welke nuance, richting of radicaliteit. CH draagt de boodschap uit tegen alle religies te zijn.
Oud 18 januari 2015, 21:01   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan te bedenken dat het verbod op het afbeelden van Mohammed van late datum is. En eigenlijk bedoeld om te verhinderen dat hij het voorwerp zou zijn van verafgoding in plaats van Allah.
Mij lijkt er een wereld van verschil te zijn tussen de spotprenten van CH en de afbeeldingen die bijvoorbeeld gebruikelijk zijn in de volkse islam van Iran.
Oud 18 januari 2015, 21:09   #26
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan te bedenken dat het verbod op het afbeelden van Mohammed van late datum is. En eigenlijk bedoeld om te verhinderen dat hij het voorwerp zou zijn van verafgoding in plaats van Allah.
Dat verbod geldt voor Moslims.
Ongelovigen hoeven zich daar niet aan te houden.
Ook dat is godsdienst vrijheid.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2015, 22:01   #27
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mauste Bekijk bericht
Allez, weer eens iemand die de 66 miljoen Fransen kent...Wat een nonsens, opnieuw.
In Auchan winkelen op sommige dagen meer Belgen dan Fransen!! De winkelketen stuurt folders in het Nederlands naar haar Vlaamse klanten. Misschien waren de klanten waar je het over hebt goede, brave, hardwerkende Vlamingen...Misschien zelfs N-VB'ers....
Zien Belgen (V en W) of Britten er anders uit dan Fransen?

Uit Le Figaro
Sondage réalisé par téléphone les 16 et 17 janvier auprès d'un échantillon de 1003 personnes, représentatif de la population française adulte.
Nog even en de moslims, zogezegd Fransen maar dan met een importdocument op hun buik, zijn in Frankrijk in de meerderheid, en dat staat hier ons ook nog te wachten als ze er niets aan veranderen, al zal het hier nog wel even langer duren.

En dan hé potentaat, dan gaan zij hier beslissen wat er staat te gebeuren en hoe wij moeten leven. Daar al eens bij stil gestaan groot genie?

En ik weet het niet me zekerheid maar ik veronderstel dat er onder onze eigen bevolking op dat moment een hele hoop zullen zitten die dat dat toch niet zo zullen laten gebeuren, en dan ga je pas knetterende geweren zien in onze straten. Maar geloof me dan gaat ge van Tobback net nog zoveel zien als dat ge van Paula Dhondt zie,... nada, niente, niets.

Laatst gewijzigd door Garry : 18 januari 2015 om 22:15.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 09:50   #28
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat verbod geldt voor Moslims.
Ongelovigen hoeven zich daar niet aan te houden.
Ook dat is godsdienst vrijheid.
Ik ben het op dat punt met u eens.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 10:01   #29
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
... ik ervan overtuigd ben dat je in bepaalde omstandigheden en over zekere onderwerpen geen vliegen met azijn vangt.
Dat is nu net wat het onderscheid is.
Vliegen moet je buiten houden, ze vangen is oninteressante en dure bezigheidsterapie.
Uw benadering is fout vanaf het begin.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be