![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad, ik heb bijvoorbeeld nooit begrepen dat gepensioneerden gratis met De Lijn konden reizen, terwijl jongeren moeten betalen. Ja, we moeten oog hebben voor onze ouderen, maar ook voor wie de toekomst heeft in onze maatschappij. Alleen, en daar zit het nu eenmaal, heel veel jongeren kunnen nog niet stemmen. Gepensioneerden wel. Dat was de achtergrond van de gratis-politiek.
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ik heb vandaag 1000 aandelen aan 1000€. Volgend jaar is de waarde van mijn aandelen gestegen tot 1000 keer 1200€. Heb ik in dat jaar 200.000€ inkomsten gehad die ik kan uitgeven? (uitgezonderd de dividenden die wel belast worden). Want dat is wel de systematiek die PVDA voorstaat. (maar goed, België is er inderdaad beter bij af als al die bedrijven beginnen sluiten of al hun activiteit uit België wegtrekken, dat spreekt voor zich) Aan het hele ubermenschen-discours geraak je dan nog niet eens. |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Waar kan je dan nog geld gaan halen? Bij de middenklasse? Maar dat zijn net de mensen die al blauw zijn belast op hun arbeid. Dan bereik je ook weer niet wat je wou he. Zie jij een realistische oplossing voor het probleem?
|
|
|
|
#24 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
kun je rekenen?
2 miljoen gepensioneerden x 115 euro extra x 12maanden = 2,7 miljard extra pensioen per jaar pvda claimt dat 25 families dit kunnen financieren 2,7 miljard: 25 = ge moogt zelf uitrekenen hoeveel extra belasting die families gemiddeld zouden moeten betalen. ik durf niet beweren dat die mannen dat niet zullen voelen zelfs 2,7 miljard gedeeld door 500 = een hele hoop geld, uit de losse pols iets van 5 miljoen per jaar extra belasting per familie |
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar dat is dan geen reden om dom te gaan doen. (*) Je kan vb. wel stellen dat de lasten op arbeid omlaag moeten. Dat de staat efficiënter moet werken, en zich beperken tot haar kerntaken, want de rest kan ze nooit zo goed doen als de privé. Verder moet, als er ooit een bijkomende vermogensbelasting komt, alle kapitaal dat aangewend wordt om jobs te creëren of te handhaven, vrijgesteld worden van die belasting. (*) Laat ons het voorbeeld noemen van iemand die rijk werd, en lak had aan solidariteit. Een wielrenner bijvoorbeeld. Hoe vlug was hij verhuisd naar Monte Carlo ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En wat dan met talent dat wegtrekt omwille van de zeer hoge belastingdruk ? Dat is blijkbaar minder een probleem dan een rentenier die het aftapt ? |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom niet? Dat lijkt me voor de hand te liggen. Dat vermogen van die 25 rijksten zit vooral onder de vorm van aandeelhouderschap in hun eigen bedrijven. Ze mogen dus elk jaar een deel van hunnen boel verkopen om te voldoen aan de vermogensbelasting. Kan het eigenlijk nog populistischer en kortzichtiger wat jij en de PVDA hier komen verkondigen? Of is het gewoon uit pure domheid? Het zou alvast nogmaals uw profielfoto verklaren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#29 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Hoe vaak verkopen de ABI-families of mannen als Colruyt, Huts en co hun aandelen denk je? (en dan negeer je dat al die "winsten" al belast zijn). Citaat:
Voor die talenten is dat geen probleem en de sociale/solidaire/warme medemens in België indachtig is het voor België alleen maar een goede zaak die "asocialen" kwijt te zijn. Hetgeen zij hadden kunnen bijdragen, dat halen ze wel elders zeker. Hier heeft het wat vertraging opgelopen, maar einde dit jaar zit dit talent ook aan de andere kant van de wereld, samen met zijn al even getalenteerde ega. |
||
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het gros komt van werknemers en KMO's. En die hebben wel baat bij een fatsoenlijke vermogenswinstbelasting (dividenden en meerwaardes bij verkoop). Dan kunnen zijn a) meer overhouden, b) meer personeel aanwerven voor minder geld en c) talent beter soigneren. Wij merken het niet als straks 10 supermiljonairs het land verlaten hoor. De consumptie en productie wordt toch niet door hun gedreven. |
|
|
|
|
|
|
#31 | ||||
|
Minister
|
Citaat:
Die groep van talenten waarnaar je eerder verwees, en die nu met alle plezier emigreren naar andere en betere oorden. Is dat een probleem voor België? Gaat België dat voelen? Uiteraard, wat de "sociale, warme en solidaire" goegemeente daar ook over moge zeggen. Maar zoals gezegd, d�*t is een fundamentele keuze van België. En om er maar even verder op te gaan: De ABI-families, Colruyt, Huts, De Nul, Janssen, daar zitten bedrijven achter, bedrijven die hier in België voor werkgelegenheid zorgen en die hier in België dus ook voor een fundamentele instroom van fiscale inkomsten zorgen. Ga je hun vermogen opeisen, dan ga je de facto bedrijven (stukken ervan) opeisen en dus bedrijven opdoeken. Gaat België dat voelen? Ik laat je er het raden naar Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|