Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2016, 10:46   #21
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
PTB drijft in Wallonië PS en MR in elkaars armen. En die 2 hebben al een voorakkoord in Brussel.

Ik weet niet of dat zo gunstig is voor N-VA.
Ik betwijfel of dit zo gunstig is voor den Belgique.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2016, 10:47   #22
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Een zeldzaam moment, maar De Wever heeft gelijk.
Ik denk het niet. De meeste PVDA aanhanger zijn geen communisten. Ik in elk geval niet.
Citaat:
Al moet hij wel beseffen dat hij zelf een groot deel van het donkerbruine restafval heeft geïmporteerd.
Proto & crypto nazi's. Dat zou kunnen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 31 december 2016 om 10:48.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2016, 10:47   #23
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder Bekijk bericht
PVDA en Noord-Korea in oktober nog samen op conferentie

‘F*ck Noord-Korea,’ schreef PVDA-voorzitter Peter Mertens vrijdag na kritiek van N-VA voorzitter Bart De Wever. Maar waarom schoof PVDA nog maar twee maanden terug met de Noord-Koreaanse communisten aan tafel? bron DS
In 2011 werden ze nog uitgenodigd door de PVDA in Brussel én diende de PVDA eigenhandig een steunresolutie voor Noord-Korea in. Mertens als gepatenteerde leugenaar...
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2016, 10:48   #24
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik denk het niet. De meeste PVDA aanhanger zijn geen communisten. Ik in elk geval niet.
Proto & crypto nazi's. Dat zou kunnen.
Geen communisten, ze geloven alleen nog in sprookjes...
Oud 31 december 2016, 10:48   #25
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
In 2011 werden ze nog uitgenodigd door de PVDA in Brussel én diende de PVDA eigenhandig een steunresolutie voor Noord-Korea in. Mertens als gepatenteerde leugenaar...
Kan je dat linken?
Oud 31 december 2016, 10:49   #26
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen communisten, ze geloven alleen nog in sprookjes...
Iedereen gelooft in sprookjes die een bepaalde ideologie aanhangt.

Aan zulke sprookjes wordt stevig gewerkt helaas en hoera, ten goede en ten kwade.

Laatst gewijzigd door eno2 : 31 december 2016 om 10:53.
Oud 31 december 2016, 10:52   #27
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dit PVDA uitschot deinst er niet voor terug om Noord Koreaanse technieken te gebruiken voor hun propaganda: de zwaksten en de armsten in de maatschappij lokken met gratis geneeskunde en hen dan uit te buiten en leeg te melken voor hun politieke doeleinden. Dat is toch ongezien in dit land.

En deze partij krijgt te pas en te onpas zendtijd in prime time op de bloedrode VRT, Hedebouw mocht zichzelf zelfs populair maken in de slimste mens... Daar zakt je broek toch van af.
De slimste mens is van VIER, niet van de VRT.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2016, 10:52   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
PTB drijft in Wallonië PS en MR in elkaars armen. En die 2 hebben al een voorakkoord in Brussel.

Ik weet niet of dat zo gunstig is voor N-VA.
Wie zit er nu allemaal in de meerderheid in Brussel? Kortom, wat zal er veranderen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2016, 10:52   #29
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan je dat linken?
http://www.demorgen.be/binnenland/pv...ssel-b102f755/
Oud 31 december 2016, 10:53   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit PVDA uitschot deinst er niet voor terug om Noord Koreaanse technieken te gebruiken voor hun propaganda: de zwaksten en de armsten in de maatschappij lokken met gratis geneeskunde en hen dan uit te buiten en leeg te melken voor hun politieke doeleinden. Dat is toch ongezien in dit land.

En deze partij krijgt te pas en te onpas zendtijd in prime time op de bloedrode VRT, Hedebouw mocht zichzelf zelfs populair maken in de slimste mens... Daar zakt je broek toch van af.
Bij mijn weten mocht BdW zich indertijd ook populair maken. En voor veel meer uitzendingen dan Hedebouw.
Oud 31 december 2016, 10:54   #31
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De slimste mens is van VIER, niet van de VRT.
Ze zitten om de haverklap aan tafel in de afspraak met Bart Schols. Zelf op VTM mochten Mertens en Hedebouw den toffen uithangen in het nieuws. Ze krijgen dus prime time zendtijd op alle grote Vlaamse zenders, daarover gaat het hier en niet over op welke zender welk programma getoond wordt.
Oud 31 december 2016, 10:55   #32
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Kan je dat linken?
Citaat:
Zo neemt de PVDA, ook onder 'vernieuwer' Mertens, jaarlijks deel aan verschillende internationale bijeenkomsten tussen communistische partijen van diverse pluimage. De partij is jaarlijks, zonder uitzondering, aanwezig op de zogenaamde 'International Meeting of Communist and Workers' Parties' (IMCWP). Een kort overzicht van enkele andere opmerkelijke aanwezigen. De communistische partij van Laos van Choummaly Sayasone. De communistische partij van Cuba van Raul Castro. De communistische partij van Vietnam van Nguyễn Phú Trọng. Stuk voor stuk vertegenwoordigers van regimes die de mensenrechten, de ene al meer dan de andere, systematisch en flagrant schenden.
De aanwezigheid van deze notaire mensenrechtenschenders verbleekt evenwel bij die van de Noord-Korea. Wie er de aanwezigheidslijsten op nakijkt, merkt dat de Noord-Koreaanse arbeiderspartij van de dictators Kim Jong-Il en zijn opvolger Kim Jong-Un meermaals aanwezig was, met name in 2008, 2009, 2011 en 2013. De link tussen de vernieuwde PVDA en dat land blijft evenwel niet beperkt tot 'passieve aanwezigheid' op een gezamenlijk congres: de PVDA neemt ook actief deel en organiseert jaarlijks zelf een internationale bijeenkomst in Brussel, waar het diverse malen haar sympathie én steun uitsprak voor onder andere het Noor-Koreaanse regime. In 2011 diende de PVDA op het door haar georganiseerde 'International Communist Seminar' een voorstel van resolutie in met de volgende slotzin: “We, delegates from Communist and Workers’ Parties, participants of this Seminar, wish success and extend our firm solidarity to the Worker’s Party of Korea and the Korean People in the important struggle of peace on the Korean peninsula, in Northeast Asia and the whole world”. Op eigen initiatief diende de PVDA dus een tekst in waarin het haar steun betuigt aan Noord-Korea. Niet gewoon steun aan de Noord-Koreaanse bevolking die dagelijks lijdt onder het moordzuchtige schrikbewind, aan de miljoenen mensen die eten ontberen omdat een krankzinnige elite zich voortdurend verrijkt of aan de 200.000 mensen die in mensonterende omstandigheden in concentratiekampen worden gestoken en er uiteindelijk sterven. Wél aan de Noord-Koreaanse Arbeiderspartij, de enige partij en de officiele vertegenwoordiger van dit gruwelijke regime. Het is als actief steun betuigen aan de NSDAP ten tijde van het nazi-regime: partij en regime vallen samen.
Oud 31 december 2016, 10:56   #33
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bij mijn weten mocht BdW zich indertijd ook populair maken. En voor veel meer uitzendingen dan Hedebouw.
De Wever is geen voorzitter van een extreme partij. De houding van de media is hoogst hypocriet: het VB kreeg geen zendtijd maar PVDA mag om de haverklap komen opdraven in prime time.
Oud 31 december 2016, 10:57   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De PvdA heeft een Januskop: het hanteert een leuke boodschap naar de buitenwereld, fris verpakt - voor de ingewijden keert het terug naar haar bronnen: puur marxisme. Dit is de strategie die Mertens heeft ontwikkeld.
Oud 31 december 2016, 10:59   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Wever is geen voorzitter van een extreme partij. De houding van de media is hoogst hypocriet: het VB kreeg geen zendtijd maar PVDA mag om de haverklap komen opdraven in prime time.
Extreem of niet, dat doet er weinig toe. Feit is dat je niet over media-aandacht kan klagen als je in het verleden zelf in de watten werd gelegd.

Hiermee heb ik trouwens niets gezegd over de, inderdaad, twee maten en twee gewichten van onze VRT. Wel over het kinderachtige vingertje-wijs: "Meester, hij mag dat zeggen en ik nu niet".
Oud 31 december 2016, 11:03   #36
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

De zonnekoning wordt zenuwachtig.

Mooi.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2016, 11:03   #37
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedankt.

Citaat:
Noord-Korea stuurt dit jaar geen afgevaardigden,
Het zou me verwonderd hebben dat ze geen enkele communistische denkpistes of gedachtenuitwisselingen meer aanhouden. Ik kan niet zeggen dat ik enthousiast ben over hun uitnodiging van Noord-Korea bij het gesprekskransje. Integendeel, het is weer een van de weinige dingen meer die me ervan weerhouden lid te worden van de partij.

Laatst gewijzigd door eno2 : 31 december 2016 om 11:06.
Oud 31 december 2016, 11:06   #38
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zitten om de haverklap aan tafel in de afspraak met Bart Schols. Zelf op VTM mochten Mertens en Hedebouw den toffen uithangen in het nieuws. Ze krijgen dus prime time zendtijd op alle grote Vlaamse zenders, daarover gaat het hier en niet over op welke zender welk programma getoond wordt.
VTM....jongen toch. Weet je wie het koningsduo is bij de VTM? Van Thillo en Hoflack. De ene zowat de ultieme VOKAboy, de andere een persoonlijke vriend van De Wever.

Weet je wie de plak zwaait bij 'sossenkrant' De Morgen? Van Thillo. HLN? Van Thillo. De tijd? Van Thillo.

Kom dus niet zagen. "VOKA is mijn baas en ik ben pas tevreden als VOKA tevreden is"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2016, 11:08   #39
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedankt.

Het zou me verwonderd hebben dat ze geen enkele communistische denkpistes of gedachtenuitwisselingen meer aanhouden. Ik kan niet zeggen dat ik enthousiast ben over hun uitnodiging van Noord-Korea bij het gesprekskransje. Integendeel, het is weer een van de weinige dingen meer die me ervan weerhouden lid te worden van de partij.
Dat ging over 2012, in 2011 werd de aanwezigheid van de Noord Koreaanse communisten geheim gehouden door de PVDA, lees het artikel.
Oud 31 december 2016, 11:09   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De zonnekoning wordt zenuwachtig.

Mooi.
De zonnekoning wordt zenuwachtig van stemmenwinst van het Vlaams Belang. Niet van de PvdA. Dat is immers in zijn voordeel: versplintering van links.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be