Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2018, 08:58   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door henke54 Bekijk bericht
Zoals al gezegd: er is geen verband tussen het graaien van (sommige) politiekers en het aandeel taksen in de prijs van de diesel.

Wat betreft de taksen op diesel:
heb je liever dat deze dalen, en dat dan meer belastingen geheven worden op andere zaken? Welke dan? Arbeid misschien.

Als je zou afkomen met "lagere taksen op diesel, en nergens anders verhoging van taksen", dan is het onderwerp van je draad verkeerd.
Die zou dan moeten zijn: "ontvetten van de staat".

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2018, 09:01   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er is geen financiele reden meer om (prive) diesel te rijden.

De aankoopprijs is hoger.
De jaarlijkse tax is hoger.
Vaker onderhoud nodig in veel gevallen.
De brandstofprijs is hoger.
Het verbruiksverschil is marginaal geworden tov moderne benzinemotoren.
Ik betwist dat vaker onderhoud en dat verbruiksverschil.

Wat niet betekent dat mijn volgende auto('s) geen diesels meer zullen zijn.

Maar eerst zal ik toch mijn actuele diesel tot op de draad verslijten. Tweedehands verkopend is hij nu amper nog een cent waard.
Misschien met een vette premie voor de verkoop van een diesel van 7 jaar oud, met een roetfilter ... bla bla ..

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 3 oktober 2018, 10:27   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zoals al gezegd: er is geen verband tussen het graaien van (sommige) politiekers en het aandeel taksen in de prijs van de diesel.

heb je liever dat deze dalen, en dat dan meer belastingen geheven worden op andere zaken? Welke dan? Arbeid misschien.

Als je zou afkomen met "lagere taksen op diesel, en nergens anders verhoging van taksen", dan is het onderwerp van je draad verkeerd.
Die zou dan moeten zijn: "ontvetten van de staat".
Geduld schoof, de N-VA gaat dat regelen.

Natuurlijk, over het wanneer, daarvoor zien we naar u, jij weet beter dan wij wanneer jullie er aan beginnen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2018, 10:27   #24
henke54
Partijlid

henke54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de politiekers, die zelf hun eigen 'loon' bepalen, en dat graai-loon komt van de belastingbetalers, dan is er WEL een verband ...

Citaat:
Een REDELIJK maximum loon voor die graaiers zou voor te beginnen al veel doen ...
henke54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2018, 10:42   #25
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de politiekers, die zelf hun eigen 'loon' bepalen, en dat graai-loon komt van de belastingbetalers, dan is er WEL een verband ...
En gij gelooft dat die graaiers minder gaan graaien omdat de taksen op diesel dalen?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2018, 11:34   #26
henke54
Partijlid

henke54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En gij gelooft dat die graaiers minder gaan graaien omdat de taksen op diesel dalen?
nee, ik wou enkel aantonen, dat er WEL een verband is ... hoe meer tax, hoe meer die graaiers kunnen graaien he ...
henke54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2018, 11:38   #27
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Van mij mag het loon van politici drastisch omhoog. Dan krijgen we misschien wat meer competentie aan het roer van ons land. Nu willen de competente mensen zo een functie niet opnemen, want de privé betaalt beter.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2018, 11:43   #28
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Natuurlijk, over het wanneer, daarvoor zien we naar u, jij weet beter dan wij wanneer jullie er aan beginnen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2018, 11:43   #29
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Van mij mag het loon van politici drastisch omhoog. Dan krijgen we misschien wat meer competentie aan het roer van ons land. Nu willen de competente mensen zo een functie niet opnemen, want de privé betaalt beter.
op één voorwaarde, wie een zware fout maakt, op dezelfde manier behandelen als in de privé. Dus niet meer even "een stap opzij zetten" om dan bij de volgende verkiezing terug lijsttrekker te zijn en verkozen te worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2018, 11:55   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed idee.

Nu enkel nog de machtsblokken, zoals o.a. het ACW en de rest van de zuilen, vrijwillig opzij laten stappen.

Zie je het probleem?

Laatst gewijzigd door Xenophon : 3 oktober 2018 om 11:55.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2018, 11:57   #31
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar eerst zal ik toch mijn actuele diesel tot op de draad verslijten. Tweedehands verkopend is hij nu amper nog een cent waard.
Misschien met een vette premie voor de verkoop van een diesel van 7 jaar oud, met een roetfilter ... bla bla ..
De gezondheid van uw en onze kleinkinderen ligt je dan toch minder aan het hart dan je ons liet uitschijnen. De gemeenschap kan U dan ook gestolen worden. Ik had anders verwacht van een groot fan van een gemeenschapspartij. Uw geldbeurs lijkt zonder enige twijfel het belangrijkste.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 oktober 2018 om 12:02.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2018, 12:00   #32
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Of je nu met benzine of diesel rijd, de staat is altijd de winnaar en de verbruiker de dupe.
Hoeveel mensen rijden nog zuiver privaat ? Neem alle bestelwagens vrachtwagens en bedrijfswagens uit het verkeer en er blijven alleen nog wa gepensioneerden en wat arme drommels over die hun auto zelf moeten bekostigen van A tot Z.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2018, 17:22   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Wie zich de gazet van gisteren niet meer herinnert, moet inderdaad aan anderen vragen wat er gebeurd is.

Oud 3 oktober 2018, 17:25   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nee, ik wou enkel aantonen, dat er WEL een verband is ... hoe meer tax, hoe meer die graaiers kunnen graaien he ...
Met zo'n grappen ga je wel de lachers op je hand krijgen in volkse café's, maar dat is vaak zo met dingen die niet de waarheid zijn.

Oud 3 oktober 2018, 17:27   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De gezondheid van uw en onze kleinkinderen ligt je dan toch minder aan het hart dan je ons liet uitschijnen. De gemeenschap kan U dan ook gestolen worden. Ik had anders verwacht van een groot fan van een gemeenschapspartij. Uw geldbeurs lijkt zonder enige twijfel het belangrijkste.
Die ene zin van mij, is ongelukkig geformuleerd.
Duidelijker:
mijn volgende wagen zal meer dan waarschijnlijk een benzine zijn, en dan nog wel een stekkerhybride benzine.
Maar eerst mijn huidige wagen, die toch al een roetfilter heeft, verslijten. Ja zeg, ik moet mijn heksie perfeksie nog kunnen onderhouden hé. Want ik kan zelf niet koken.

Oud 3 oktober 2018, 17:31   #36
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die ene zin van mij, is ongelukkig geformuleerd.
Duidelijker:
mijn volgende wagen zal meer dan waarschijnlijk een benzine zijn, en dan nog wel een stekkerhybride benzine.
Maar eerst mijn huidige wagen, die toch al een roetfilter heeft, verslijten. Ja zeg, ik moet mijn heksie perfeksie nog kunnen onderhouden hé. Want ik kan zelf niet koken.
Met uw dik ambtenaren-pensioen kunt ge toch op restaurant gaan

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2018, 17:49   #37
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De regering waar de NVA de grootste fractie van uitmaakt is zeer goed bezig.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2018, 18:38   #38
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Doelstellingen met financiele consequenties opleggen.

Schuldgraad
klimaatdoelstelling
armoedegraad
inkomen per capita

niet gehaalde doelstelling = geen loon

Kan ik mee leven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2018, 22:37   #39
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Als ge pech hebt overleeft de wagen u.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2018, 22:41   #40
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Waar gaan ze die inkomsten halen als ze de BTW op elektriciteit wel zouden verlagen?
Zal een beetje afhangen van de regering die aan de macht zal zijn. Ofwel besparingen, ofwel een frontale aanval op het kapitaal.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be