Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2021, 11:09   #21
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Uit je link:

Niets daarvan is of was mogelijk in België of Frankrijk. Voor niemand. Dus de lockdown daar was dus duidelijk veel minder streng.
Hij brak de quarantaineregels. En kreeg een voorwaardelijke gevangenisstraf.

Je hebt wel een punt dat er hier vrijwel geen controle, en al helemaal geen straffen, zijn voor mensen die in quarantaine of isolatie zouden moeten zitten. We zijn dus strenger voor gezonde mensen, maar minder streng voor zieken. Dat snap ik ook niet.
Ik heb weet van mensen die nog steeds verjaardagsfeestjes houden (eerder jonge mensen) net als ik weet heb van een vriendin die nadat ze positief testte gewoon is gaan werken.

Ik heb ook mijn bedenkingen waarom men gaat opperen voor strengere controles maar dan treinen gaat bomvol laten stouwen met mensen die absoluut wat willen lanterfanten op een zeedijk. Ik begrijp dat niet goed

Ik vel daar geen oordeel over maar heb er wel mijn mening over.

Volgens mij bepaalt ons gedrag alles en laat dat nu net dat zijn waar we fel in tekortschieten.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 april 2021 om 11:10.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2021, 11:15   #22
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Uit je link:

Niets daarvan is of was mogelijk in België of Frankrijk. Voor niemand. Dus de lockdown daar was dus duidelijk veel minder streng.
Hij brak de quarantaineregels. En kreeg een voorwaardelijke gevangenisstraf.

Je hebt wel een punt dat er hier vrijwel geen controle, en al helemaal geen straffen, zijn voor mensen die in quarantaine of isolatie zouden moeten zitten. We zijn dus strenger voor gezonde mensen, maar minder streng voor zieken. Dat snap ik ook niet.
Dat er geen 'straffen' waren alhier is niet correct, het regende boeten voor zogenaamde vergrijpen, die blijkbaar in Vietnam niet bestonden of bestaan zoals buiten op een bank zitten of maskerloos op de zeedijk wandelen.
Oud 1 april 2021, 12:00   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Hij zou beter doen zoals in India de 1ste lijnbehandeling met ivermectine toestaan.
Ik had hem dat geschreven (echt waar trouwens ) maar hij heeft er niet naar geluisterd.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2021, 12:06   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dat is het waanzinnige. Als men dan toch aan vrijheidsberoving doet, is het 1000 keer efficienter en dus minder maatschappelijk schadelijk om heel hard de zieken op te sluiten, dan om de gezonden op te sluiten zodat sommigen van hen gehinderd zouden worden om een vrij los lopende zieke te ontmoeten.
Oud 1 april 2021, 12:53   #25
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zoals ik al zegde, dit is bijzonder "soft" in vergelijking met de andere lockdowns hier. Dat gaat zelfs niks doen Macron wilde dan ook niks doen, maar alle dokters brulden het uit sinds weken op de TV. Ik denk dat het zijn manier is om "te laten waaien". Want wat hij aangekondigd heeft ging in elk geval automatisch gebeuren.
Het is sinds de link tussen dokters kunnen lobby'en in de politiek dat we meer en meer het voorbeeld zien van een technocratie ipv een democratie.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Techno...f%20ingenieurs.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2021, 12:55   #26
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

En dat in een republiek dat naar eigen zeggen gestoeld is op de principes "LIBERTE, egalite en fraternite"
Oud 1 april 2021, 13:18   #27
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik heb weet van mensen die nog steeds verjaardagsfeestjes houden (eerder jonge mensen) net als ik weet heb van een vriendin die nadat ze positief testte gewoon is gaan werken.

Ik heb ook mijn bedenkingen waarom men gaat opperen voor strengere controles maar dan treinen gaat bomvol laten stouwen met mensen die absoluut wat willen lanterfanten op een zeedijk. Ik begrijp dat niet goed

Volgens mij bepaalt ons gedrag alles en laat dat nu net dat zijn waar we fel in tekortschieten.
2

Zeg dat maar niet te luid of 't is weer allemaal ons schuld.
Oud 1 april 2021, 13:30   #28
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wacht even, jij bent kunnen vluchten naar Thailand om daar in het zonnetje rond te lopen maar zit mensen belachelijk te maken omdat ze een wandeling aan de zee willen maken?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2021, 13:37   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op een elementair niveau is dat waar: ons gedrag bepaalt of we in de buurt van andere mensen komen of niet, en dat vergroot de kans om besmet te worden.

Maar "tekort schieten" heeft enkel maar een zin als men een doelstelling wil halen en dat als voornaamste doel stelt. Veruit de meeste mensen hebben uiteraard NIET als voorname of enige doelstelling van niet besmet te geraken. Zij hebben andere dingen in het leven, zoals eten, kinderen opvoeden, plezier maken en dergelijke. "besmet geraken" is niet echt bovenaan hun lijstje van belangrijke zaken. Dan kan men ook niet zeggen dat zij tekort schieten, niet meer dan dat men kan zeggen dat mensen te kort schieten in het aankopen van een Big Mac he. Dat is niet wat bovenaan hun prioriteiten staat.

Het is enkel omdat een kleine kliek dat gebombardeerd heeft als absolute prioriteit dat het erop lijkt alsof het volk "onbekwaam" zou zijn. Maar het volk heeft andere katten te geselen he, en dat besmettingsgedoe, hoewel lastig, komt bij veruit de meesten niet op de eerste plaats he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 april 2021 om 13:38.
Oud 1 april 2021, 14:12   #30
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Oordelen is nog niet veroordelen, en het verschil tussen een oordeel en een mening is vrij subtiel.
De metgezel van Simone de Beauvoir, JP Sartre, schreef "L'enfer, c'est les autres".
Dit is nog steeds zo, en uitgesproken nu, nog steeds van toepassing. Je zal zelf maar uiterst voorzichtig zijn, je wordt gekloot door wie het niet zo nauw neemt.
In alle omstandigheden binnen de publieke ruimte.

Laatst gewijzigd door Rudy : 1 april 2021 om 14:12.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2021, 14:16   #31
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Je zal zelf maar uiterst voorzichtig zijn, je wordt gekloot door wie het niet zo nauw neemt.
Tiens, dat is een eigenaardige lectuur van de omstandigheden. Je zal zelf maar geen problemen hebben met dat virus, je wordt gekloot door wie er schrik van heeft.
Oud 1 april 2021, 15:36   #32
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oordelen is nog niet veroordelen, en het verschil tussen een oordeel en een mening is vrij subtiel.
De metgezel van Simone de Beauvoir, JP Sartre, schreef "L'enfer, c'est les autres".
Dit is nog steeds zo, en uitgesproken nu, nog steeds van toepassing. Je zal zelf maar uiterst voorzichtig zijn, je wordt gekloot door wie het niet zo nauw neemt.
In alle omstandigheden binnen de publieke ruimte.
Lol, Sartre bedoelde wel iets anders met 'l'enfer c'est les autres'...

Laatst gewijzigd door Eyjafjallajökull : 1 april 2021 om 15:37.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2021, 16:15   #33
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Lol, Sartre bedoelde wel iets anders met 'l'enfer c'est les autres'...
Zeg dan ineens wat hij dan juist bedoelde.
Nu ben ik echt benieuwd.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2021, 17:15   #34
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg dan ineens wat hij dan juist bedoelde.
Nu ben ik echt benieuwd.
De "andere" neemt uw vrijheid en uw ongegeneerdheid weg. Het is het bestaan van de Andere die maakt dat ge U aan zijn oordeel onderwerpt en beoordeeld wordt wat uw eigenheid vernietigt in zijn vrije keuze om te willen zijn zoals je wil zonder beoordeling. Het is enkel als er geen Andere is dat je totaal vrij bent en geen rekening moet houden met andere bewustzijns die U zouden kunnen beoordelen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 april 2021 om 17:16.
Oud 1 april 2021, 18:46   #35
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dikke zever.
Als gij een mond- en pleximasker draagt, handschoenen, ontsmettingsgel en neusspray gebruikt en alleen buiten komt als het niet anders kan, wel, dan is de kans op besmetting kleiner dan dat er een meteoor op uw kop zou vallen, zelfs al liep de rest van de bevolking besmet rond.

Het is met de staatspropaganda al zover gekomen dat mensen schrik hebben gekregen om te leven.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 1 april 2021 om 18:48.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2021, 18:48   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dikke zever.
Als gij een mond- en pleximasker draagt, handschoenen en ontsmettingsgel gebruikt en alleen buiten komt als het niet anders kan, wel, dan is de kans op besmetting kleiner dan dat er een meteoor op uw kop zou vallen, zelfs al liep de rest van de bevolking besmet rond.

Het is met de staatspropaganda al zover gekomen dat mensen schrik hebben gekregen om te leven.
Inderdaad. En wat men maar niet wil snappen is dat als "de rest van de bevolking besmet rondloopt" die maar 2 of 3 weken besmet kan rondlopen. Het ergste is dat als er om de 3 weken 2% besmet rondloopt, en dat een jaar duurt.
Oud 1 april 2021, 18:52   #37
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. En wat men maar niet wil snappen is dat als "de rest van de bevolking besmet rondloopt" die maar 2 of 3 weken besmet kan rondlopen. Het ergste is dat als er om de 3 weken 2% besmet rondloopt, en dat een jaar duurt.
Idd, maar ondertussen durven de goudvissen niet meer zwemmen en evolueren ze naar zeekomkommers.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 1 april 2021 om 18:53.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2021, 19:33   #38
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Het is sinds de link tussen dokters kunnen lobby'en in de politiek dat we meer en meer het voorbeeld zien van een technocratie ipv een democratie.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Techno...f%20ingenieurs.
Op dit moment is een tijdelijke technocratie doeltreffender dan democratie.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2021, 19:45   #39
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Op dit moment is een tijdelijke technocratie doeltreffender dan democratie.
Alles is doeltreffender dan een democratie. Democratie is een utopie die de macht versnipperd.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2021, 20:27   #40
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Alles is doeltreffender dan een democratie. Democratie is een utopie die de macht versnipperd.
In een democratie met 30 partijtjes is de macht versnipperd
Ik denk niet dat het zo is in een democratie met 2 partijen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be