![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
"Het" embargo.
Dat bestaat voornamelijk uit sancties, en het "in beslag nemen" van goederen en gelden. Gezien de koper bepaalde zaken eist van de verkoper, dewelke deze laatste niet wil inwilligen, wil de verkoper niet meer verkopen. De verkoper verkoopt elders, en de koper heeft niets. DAT embargo.
|
|
|
#23 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wel op olie en bepaalde andere fossiele brandstoffen. Citaat:
Maar momenteel is er geen sanctie/verbod/embargo op Russisch gas. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 6 september 2022 om 13:49. |
||
|
|
|
|
|
#24 | |
|
|
Citaat:
Vlad; https://nl.wikipedia.org/wiki/Embargo Njet. Geen gas. F off. Koop ruski gas maar in china tegen 3X de prijs.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 6 september 2022 om 13:51. |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vanuit Europese zijde is er geen verbod/sanctie/embargo/... op Russisch gas. Dus wat is er dan hypocriet aan dat we het via China kopen? |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kan je ook een bron geven waaruit blijkt dat er zo'n embargo van toepassing is op Russisch gas? |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
|
Citaat:
Of begrijpt ge de situatie niet? https://www.zerohedge.com/markets/ru...ed-eu-prepares
|
|
|
|
#28 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Rusland wil geen gas meer verkopen aan bepaalde EU lidstaten. Bepaalde EU lidstaten omzeilen dit door gas te kopen via China. Het zou hypocriet zijn moest de EU producten waar de EU zelf een embargo op heeft ingesteld gaan kopen via China, terwijl ze in werkelijkheid van Russische oorsprong zijn. Als de EU via China Russische steenkool zou kopen (waar wél een EU embargo voor geldt), zou dat inderdaad hypocriet zijn. In dit geval probeert de EU gewoon Russische maatregelen te omzeilen. Niets hypocriet aan. |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#30 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zie je me ergens ontkennen dat de gasprijzen gestegen zijn? Citaat:
Citaat:
Vanuit de EU zijde is er GEEN embargo op Russisch gas. Vermits Rusland nu echter weigert te leveren, zoekt de EU gewoon andere (helaas duurdere) oplossingen. Heel simpel: A wil aardgas open van R. R wil geen aardgas verkopen aan A. A gaat dan maar aardgas kopen bij C. Ik zie daar weinig hypocrisie van A. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 6 september 2022 om 14:17. |
|||
|
|
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Moest er een EU embargo zijn, dan zou Hongarije bovendien geen Russisch aardgas kunnen kopen.
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
|
Citaat:
nogmaals; https://www.zerohedge.com/markets/ru...ed-eu-prepares Dus inderdaad, het is hypcriet tot in het kwadraat dat onze politiekers roeptoeteren dat de rus bij de ballen hebben, en dat de sancties en de embargo's werken (ja, zoals vaccins "werken"), terwijl de enige slachtoffers de eu-burger is. Maar ik zal verbeteren; er geldt een embargo op goedkoop russisch gas, als ge toevallig in het verkeerde eu land woont. akkoord?
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het zou enkel hypocriet zijn moesten wij een verbod op Russisch gas instellen en dan zogezegd Chinees gas kopen, terwijl het Russisch is. Het is Rusland dat zich verschuilt achter technische mankementen en dergelijke. Van een officieel embargo is er geen sprake en al zeker niet vanuit de EU zijde. |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De EU moet gewoon de zure appel bijten. Zelf de kraan dicht doen.
Noodzaak is de moeder van vindingrijkheid. Oftewel, het kiesvee gaat wat moeilijk doen, en als we geluk hebben, lantaarnpalen uitdelen.
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nordstream 2 : nog nooit in gebruik geweest. |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
|
Citaat:
Mijn standpunt is dat de navo uit europa moet, en rusland uit oekraïne. Mijn standpunt is dat Europa, zonder inmenging van buitenaf moet kunnen beslissen of, waar, hoe, en onder welke financiële voorwaarden het die goedkope energie kan kopen. Duitsland is vooralsnog de industriële motor van Europa. En de gas was bijna aan het vloeien uit nordstream 2, als aanvulling op de eerste nordstream. Dat zou betekend hebben dat de as eur-azie zo goed als gebetonneerd was. Het hartland zou ons toebehoord hebben. Nu gaan er mensen doodgaan van de honger en de kou. En, dit stelde ik veel eerder al; putin heeft de "woke" fout van z'n leven gemaakt, door in de navo-val te trappen, en oekraïne binnen te trekken.
|
|
|
|
#38 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#39 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
het zal er hier volgende winter toch om spannen, denk ik.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 7 september 2022 om 15:37. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Minister-President
|
Turkije kijkt misschien richting andere landen, waaronder Rusland, om gevechtsvliegtuigen te kopen, mochten de Verenigde Staten niet over de brug komen met F-16's. Dat heeft de Turkse president Recep Tayyip Erdogan vrijdag laten weten. Turkije is lid van de Navo.
'Ik hoop dat de VS ons geen andere wegen opsturen', aldus Erdogan. De Turkse president onderstreept dat ook andere landen gevechtsvliegtuigen kunnen leveren. Daarbij zijn het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk, maar dus ook Rusland kanshebber. Turkije gaat namelijk niet helemaal akkoord met de verkoopsvoorwaarden die de VS oplegt. Amerikaanse parlementsleden willen bijvoorbeeld dat Ankara zich ver houdt van dreigementen om het Griekse luchtruim te schenden. Eerder werd het contract om Amerikaanse F-35's te kopen al bevroren omdat Turkije S-400 antiraketsystemen had gekocht bij Moskou. |
|
|
|