![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Internet is toch luxe.
Of wat bedoelen jullie onder luxe? Op wat heeft iedereen recht? |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles wat je niet nodig hebt is luxe. Dus een goede stoof is basis, de stook er van is ook basis natuurlijk. Uw huis is basis, een villa met zwembad is dan weer luxe. Uw eten is basis, uw kaviaar is luxe. Uw water is basis, uw champagne is luxe. Openbaar vervoer is basis, uw jaguar is luxe. Zo van die zaken dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() jamaar we hebben het hem al uitgelegd hoor.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() En ik denk dat de andergefortuneerden weer eens een aanval gepareerd hebben vandaag en t was weer een harde. Een goede training voor wanneer binnenkort het echte werk begint. Mijn vrijwilligerswerk voor vandaag zit erop.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Slaap zacht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat basisinkomen. Hoe word dat bepaald? Een inkomen vanuit overheidswege, wat voldoende is om iemand voedsel,drinken en onderdak te geven?
Ok laat ons voor 10 miljoen Belgen een bed in een verwarmde hangaar voorzien. Misschien wel verwarmd met de restwarmte van de o zo vervloekte kerncentrales. Gevoed, 3 keer per dag met het aantal caloriën mineralen en vitaminen geschikt bevonden uit 805 studies uit de EU landbouwoverschotten. Daar komt geen klassieke eurocent aan te pas.Kan ook geen belasting op geheven worden,,en BTW lijkt me ook al vrij idioot. Pas als je kan aantonen echt werk te hebben mag je beschikken over keiharde cash, waarmee je een echt leven uit de voorraadkast van loonslaven vaarwel kan zeggen, en loonslaaf mag worden. Iedereen ,vanaf 18 jaar, komt in deze voorraadhangaar terecht, gestudeerd of niet, totdat aangetoond kan worden dat deze meer mag studeren-door de financien van de ouders/voogden- of een werkgever een lichaam nodig heeft. Personen kunnen geen werkgever zijn. Alleen firma's of de staat. Firma's moeten hun werklui betrekken via de staat. Ik ben eerder van mening, laat de idioten kreperen en sterken overleven. Wil je het warm hebben zonder stoken.Simpel goed isoleren en klein wonen, en verzamel papier.Ik krijg genoeg papier binnen op een jaar om een volwassen goed geisoleerde woonkamer een hele winter op 22°C boven de buitentemperatuur te houden. De enige reden ik dit niet verkachel is omdat ik mijn bijdrage voor het milieu doe, en op het minder vervuildende en aggresieve aardgas stook.Tot de politici hier ook teveel winst op willen maken. Vroeg of laat ga ik dan op een andere brandstof overstappen.
![]() |
#28 |
Schepen
|
![]() Weet er iemand waarom je 21% btw moet betalen op stookolie, ik dacht dat dat alleen voor luxe-producten was. Is dit ook zo voor aardgas?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() De belasting op de toegevoegde waarde wordt in principe bepaald door de overheid.
Maar meer en meer is de overheid gebonden aan de Europese richtlijnen natuurlijk. Belgie kan zomaar niet beslissen om de btw op olie af te schaffen. We worden langzaamaan 1 reusachtig land (Europa) |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Europa wordt geregeerd door machtige belangengroepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Maar in heel Europa is toch democratische besluitvorming?
Overal om de zoveel jaar verkiezingen. Het beste systeem ter wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 6 maart 2005 om 16:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() In Belgie is men niet verplicht om te stemmen.
De meeste mensen stemmen. Als ze dan stemmen voor psychopaten zijn ze zelf psychopaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je de vergelijking maakt Amerikaanse regering <-> Europese commissie en de vergelijking Amerikaanse staat <-> België dan wordt het al een pak moeilijker om te zeggen dat Amerika zoveel ondemocratischer is.
[SIZE=1] ![]() Laatst gewijzigd door boer_bavo : 6 maart 2005 om 17:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Maddox: Een alleenstaande moeder met kinderen die haar job verliest, moet die ook naar uw hangar?
(los van het feit dat zo'n hangar graag gebruikt zal worden door daklozen, en het op zich dus nog zo geen slecht idee is).
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 6 maart 2005 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Boer Bavo en Mambo. Ik denk dat het sarcasme dat ik die posting probeerde te brengen vanuit mijn scherm is gedropen.Zodanig jullie het niet meer merkten.
Het verbaast me dat ik net niet neonazi met werkkampgedachten ben genoemd. Alhoewel ik mijn mosterd voor de posting bij het USSR communisme gaan halen ben. Ik weet dus niet hoe een moeder met kinderen zonder werk zou opgevangen worden in zo'n onmenselijk systeem. Mensen opslaan alsof het machines zonder werk zouden zijn. Bizar dat er mensen denken dat ik dit meen. Misdadigers moeten gestraft worden, en niemand anders. An sich ben ik niet tegen het idee van het Vivant basisinkomen voor iedereen. Maar wie is iedereen, en hoe het eerlijk te houden? Gaan we het OCMW van de wereld blijven, of alleen "echte Belgen" of "inwoners met een aantal inwoonjaren" voorzien van een basisinkomen voor iedereen? Maar ja Boer bavo, een manier om een bepaalde basisbehoefte te voorzien, op een goedkopere manier is dus een slaaphangaar gebruiken. Niet meer dan een verwarmde plaats(zo'n graad of 15 bv)met 2m² voor een bed en een afsluitbaar kastje afgesloten door gordijnen of kantoortuinachtige schotten van de buren. Geen specifieke doelgroepen of tijdsduur qua gebruik voor deze verblijfplaats. Het enige dat nodig is is een identiteitsbewijs. Dit geeft mensen de kans om met een basisloon toch een beetje op adem te komen, en het leven beter uit te werken. Het nadeel is dat er geen privacy is. Ook bij misbruiken (zoals dronkenschap gekoppeld aan lastig gedrag) en misdaden zullen de steenkoolmijnen open staan.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 6 maart 2005 om 20:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Tja zoals altijd
hebben we het over het stockeren van daklozen in hangars etc. Weet je dat je in zoiets niet binnen moogt met nen hond. De daklozen moeten dus hun hond = vaak hun enige vriend buiten onbewaakt bvb in Brussel achterlaten. Dat doen ze dus niet en ze slapen nog liever buiten of in een kraakpand. En ik hoor ze weeral afkomen hoor....... jamaar dan willen ze toch zelf buiten slapen.... maar dat is dan de logica van de rijken toegepast op de reeele leefsituatie van de arme. gevolg een armoedebeleid dat vierkant draait - armen die letterlijk kreperen -terwijl het ontkent wordt in alle talen. en dat terwijl er mensen klaar staan om het roer in handen te nemen en er inzake armoedebeleid wel iets van te bakken. en maar emmeren - de nationale volkssport ondertussen vriezen de mensen buiten dood en staan de huizen leeg.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 6 maart 2005 om 21:13. |
![]() |
![]() |