![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Wa doet die nar daar?
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
Haha...
|
|
|
|
|
|
#24 | |||||||||||
|
|
soit mispost[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 juli 2005 om 01:10. |
|||||||||||
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik denk als je daar eens even bij stilstaat dat je snel tot andere inzichten komt? |
|
|
|
|
|
|
#27 | ||
|
Partijlid
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |||||
|
Minister-President
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door satiper : 12 juli 2005 om 10:17. |
|||||
|
|
|
|
|
#30 | |||||
|
Banneling
|
Citaat:
maar dat was erg naïef gedacht. immers, men produceert niet om in de menselijke behoeften te voorzien, maar men produceert om winst te maken. en machines op zich maken geen winst. al ooit een bedrijf geweten dat enkel op machines en robots draait, zonder werknemers onder de baas? het zijn immers arbeiders die winst opleveren. een machine kan men nooit meer laten opbrengen dan zijn totale kost: aanschafprijs+stroomverbruik+slijtage etc... een machine dient enkel om de productiviteit, het rendement van de arbeiders te verhogen. de arbeiders hebben dankzij de machine minder tijd om te niksen dan ooit tevoren. de machine levert constant arbeid voor de arbeider, aan een constant, geprogrammeerd tempo. aan de lopende band. bovendien is de arbeider dankzij de machine vervangbaarder dan ooit, want de machine zorgt ervoor dat de arbeid zo simplistisch en eentonig is dat er geen enkele kundigheid voor vereist is, en zo kan men druk zetten op de lonen en de arbeidsvoorwaarden. DAT is het grote voordeel van de machine.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mitgard : 12 juli 2005 om 10:36. |
|||||
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het kan alleen ontspruiten uit een geest van iemand die niet weet wat werken is. |
|
|
|
|
|
|
#32 | ||
|
|
[edit]
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 12 juli 2005 om 11:23. |
||
|
|
|
|
|
#33 | |
|
|
Citaat:
*besluit om plotseling conservatieve burgertrut te worden* |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Banneling
|
Citaat:
volgens mij kickt gij op films als daens enzo. en denkt gij zo bij uw eigen van 'dat was nog eens wérrekes, wat de mensen toen deden. daar kan die luie jeugd van nu eens een voorbeeld aan nemen'. |
|
|
|
|
|
|
#35 | ||||||||
|
Minister-President
|
aan mitgard
Citaat:
Alleen is er door de bevolkingsexplosie wel veel meer werk bijgekomen. Al die monden van voedsel en goederen voorzien met een steeds kleiner wordend areaal maakt dat de technologische vooruitgang die geboekt wordt hieraan verloren gaat. Citaat:
Zou op zich wel mogelijk zijn. Als ik een heel goedkoop machine kan kopen dat een auto kan monteren van a tot z. Dan kan ik in goedkoper produceren dan mijn concurrenten die deze machine niet hebben. Ik kan mijn auto’s dan ook goedkoper verkopen en toch nog voldoende winst maken. Het probleem is wel dat als je dit tot in het oneindige doortrekt er geen mensen meer werken en er dus ook geen loon verdient wordt. De producten kunnen zonder problemen gemaakt worden, maar er is niemand meer die ze kan kopen wegens geen werk en dus geen inkomen. Vandaar dat het voor producenten (in het systeem waarin we nu zitten) interessant is om mensen in dienst te hebben, ze trekken loon en kunnen dus producten kopen. Ook is het nog steeds zo dat het soms gewoon goedkoper is om gebruik te maken van een bio-robot (mens) dan tec-robot (machine). Zeker als de bio-robot aan uitbuitingsvoorwaarden moet werken. Citaat:
Citaat:
Een machine van €1000 kan €1000 000 opbrengen en omgekeerd ook natuurlijk Citaat:
Niet dat dit ooit het geval zal zijn uiteraard. Citaat:
Hangt ervan af wat je niksen, noemt. Lasrobots in de auto-industrie bvb nemen het werk over van x aantal lassers. Er is wel iemand die toeziet dat alles vlot blijft verlopen, dat een robot niet blijft haperen bvb. Als alles goed verloopt heeft deze persoon in feite niks om handen dan toekijken (niksen?) of dit prettig is, is een ander zaak? Citaat:
Citaat:
|
||||||||
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#37 | ||
|
Banneling
|
Beginnen met de werklozen te verenigen, die hun status (-quo) willen verdedigen.
En een aparte vereniging voor werklozen, die van status wil veranderen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 13 juli 2005 om 14:17. |
||
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Neemt niet weg dat het toch een oneerlijke situatie is. Er zullen denk ik meer mensen te vinden zijn die deze oneerlijke situatie willen corrigeren dan andersom? |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|