Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2005, 21:26   #21
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ondanks beperkte middelen hebben we sedertdien reeds aan twee verkiezingen deelgenomen, en zullen wij ook volgend jaar bij de [size=3]provinciale[/size] en gemeentelijke stembusgang lijsten indienen.
U bent toch tegen deze 'kunstmatige' verdelingen? Waarom gaat u niet meteen federaal? Op die manier kan u ze afschaffen met de 88% die uw Sturmbahnführer Hans zegt te halen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 21:27   #22
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Ik moet eerlijk zeggen, ze houden het al langer uit dan ik verwacht.

Nu ja, zulke zotten heb je overal. Zo zijn er in Oostenrijk nog altijd pippo's die heimwee hebben naar de keizer en nog elk jaar de Kaisermesse vieren. Die blijven ook bestaan zonder enige aanhang bij de bevolking. Dat heb je met folklore
En diegenen die pleiten voor een hereniging der Nederlanden...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 15 juli 2005, 21:29   #23
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ach niet realistisch... Wat is realisme in onze virtuele wereld. Vandaag is toch alles mogelijk.

Ja, zelfs een universitair kan dom overkomen.

Oud 15 juli 2005, 21:31   #24
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
En diegenen die pleiten voor een hereniging der Nederlanden...
Bwah, mijn Heel-Nederlandse kaart trek ik vooral omdat een historisch land soms acceptabeler is dan een nog nooit bestaand land. Groot-Nederland heeft nog nooit bestaan, tenzij principieel na de Unie van Utrecht (maar daar beslisten de kanonnen uiteindelijk anders over).

Heel-Nederland is het verleden, België is het heden, Vlaanderen de toekomst en Groot-Nederland is de verre toekomst.
Oud 15 juli 2005, 21:34   #25
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Heel-Nederland is het verleden, België is het heden, Vlaanderen de toekomst en Groot-Nederland is de verre toekomst.
Dat vind ik nu eens een mooie uitspraak.

Oud 15 juli 2005, 21:42   #26
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(...) Naast onze niet aflatende strijd voor de eenheid van België proberen wij ook nog steeds – eindelijk- toegang tot de (audiovisuele) media te verkrijgen. (...)
awel, een debat tussen patriot of sa Majesté le Roi Hans I le Grand vs. onze Filip, Frank of Gerolf zou ik wel eens zien zitten. wil wel eens een bubbel al jankend zien weglopen uit een tv-studio
Oud 15 juli 2005, 21:48   #27
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
awel, een debat tussen patriot of sa Majesté le Roi Hans I le Grand vs. onze Filip, Frank of Gerolf zou ik wel eens zien zitten. wil wel eens een bubbel al jankend zien weglopen uit een tv-studio
Nu mag iedereen over het Vlaams Belang zeggen wat ze willen (ik incluis), maar debatteren en argumenteren, dat kunnen ze.

Oud 15 juli 2005, 22:08   #28
Tantist

Standaard

Even onze scalpel bovenhale.

Citaat:
Drie jaar Belgische Unie
Daar begint het al: verkeerde categorie. Dit hoort thuis bij partijdiscussies.

Citaat:
Ondanks beperkte middelen hebben we sedertdien reeds aan twee verkiezingen deelgenomen,
Net zoals de PVDA/AMADA die gedurende de laatste 30 jaar toch het ene succes na het andere heeft geboekt

Citaat:
en zullen wij ook volgend jaar bij de provinciale en gemeentelijke stembusgang lijsten indienen.
In alle 10 provincies + Brussel en in alle 589 Belgische gemeenten

Citaat:
Naast onze niet aflatende strijd voor de eenheid van België proberen wij ook nog steeds – eindelijk- toegang tot de (audiovisuele) media te verkrijgen.
Een basis zou daarbij helpen.

Citaat:
Wie anders dan de BUB kan immers de Belgische belangen verdedigen?
De PS

Citaat:
Alle andere partijen zijn gesplitst op taalbasis.
Precies alsof ze daardoor anti-Belgisch geworden zijn...

Citaat:
De partijen die vandaag de (dagelijkse, communautaire) debatten op televisie, radio en in de kranten beheersen zijn allemaal politieke formaties die België willen splitsen of verregaand willen ontmantelen.
In woord wel omdat dit goed licht bij de kiezers, maar in de praktijk? Althans aan Vlaamse kant. Aan Waalse kant willen ze liefst België behouden zoals het nu is. Je moet wereldvreemd zijn om dat niet in te zien.

Citaat:
Wat zou er met België gebeuren, indien Belgischgezinde opinies –zoals vandaag- blijvend uit de media, weg van het publieke debat, gehouden worden?
Het zou blijven bestaan. Als de mensen kluchten als de BUB horen, gaan ze spontaan anti-Belgisch worden. Want nu kan het hun meestal niet veel schelen.

Citaat:
In dat geval zullen honderdduizenden, miljoenen mensen (bij gebrek aan beter) blijven stemmen op Vlaams- en Waalsgezinde partijen.
En jij denkt dat de mensen op de BUB zullen stemmen als je een dikke vedet bent op TV? Get real!

Citaat:
Zeker, de “staatshervormingen” zullen stoppen.
Op een zeker moment zal men aan de Vlaamse staatsvorming beginnen, dat is waar.

Citaat:
Ze zullen ofwel ophouden bij de inrichting van een nieuwe, democratische eenheidsstaat of bij de splitsing van België in twee of drie soevereine staten.
Ik hoop voor u dat dit niet waar is, want in dat geval: Champagne! Een unitaire staat komt er immers nooit meer. De meeste Vlamingen zijn wél geëvolueerd sinds 1830, daarmee.

Citaat:
Dat dit laatste niet de wens van de Belgen is, tonen alle peilingen duidelijk aan.
Dat een unitaire staat niet de wens is van de Belgen, en dat de meerderheid van de Vlamingen meer bevoegdheden willen, dat tonen alle peilingen aan... Maar hey, dat negeren we even voor de eenvoud van dit propagandaverhaal

Citaat:
Gezien België echter een representatieve democratie is, is het nodig dat de politici deze mensen respecteren en vertegenwoordigen.
Tja, als je in een staat zit met twee naties, kun je niet tegelijk zeggen dat men de partijen niet mag splitsen volgens natie en dat men de natie moet vertegenwoordigen. Dat is tegenspraak.

Citaat:
Net omdat zij dat niet doen, en voortdurend ons land verder afbreken, bestaat de BUB.
En het volk heeft duidelijk getoond wat het vind van de BUB... 0,2%

Citaat:
De voorbije drie jaar hebben wij alles te verliezen gehad.
Je begint van 0, dus veel kan je niet verliezen.

Citaat:
Wij kozen voor de moeilijkste weg, niet omdat de macht ons interesseert –dan konden onze leden evengoed bij een traditionele partij gegaan zijn- maar omdat wij geloven in België.
...en in God.

Citaat:
België, dat wil aanknopen met verleden en toekomst,
Vrij vertaald: dat in de toekomst terug moet zijn zoals in het verleden. Taisez-vous, vuil Vlaam!

Citaat:
dat sedert bijna twee eeuwen als Staat een Huis wil zijn voor de verschillende opinies, religies en culturen die het huisvest.
Om die vervolgens te onderdrukken
Want uw België heeft nooit bestaan.

Citaat:
Dat België, gepersonificeerd door de Monarchie,
Dat België heeft nooit gestaan en daar is die Monarchie mee verantwoordelijk voor.

Citaat:
Anderzijds verdedigen wij ook het meertalige, democratische België.
Maar in Brussel praat je toch best Frans aldus de BUB, anders ben je je maar aan het inbeelden dat de taalwetten geschonden worden.

Citaat:
Sedert 1830 is België een democratie, sedert 1873 een meertalige democratie.
En dat terwijl enkelvoudig stemrecht voor mannen pas ingevoerd werd in 1919 en vrouwenstemrecht in 1948. Heck, zelfs de Turken waren ons voor in dat vrouwenstemrecht. Pas in 1930 kon men naar een Nederlandstalige universiteit gaan en pas in 1932 kon men geheel in het Nederlands middelbaar onderwijs lopen (in Wallonië was eentaligheid altijd de mode, maar daar hoor je de BUB nooit iets over zeggen). Dat was meer dan 100 jaar nadat het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden dat waar maakte (1823). Volgens mij geloven die BUB'ers hun eigen leugens niet eens.

Citaat:
Als één van de enige staten ter wereld heeft België nooit deze principes opgegeven.
Correct. Om principes op te geven, moet je ze ooit gehad hebben. Dat heeft België nooit...

Citaat:
Wij wensen echter te kijken naar de toekomst. En deze toekomst zal niet eentalig-Vlaams/Waals zijn, maar meertalig-Belgisch en Europees.
Hoe meer Europa, hoe meer België verdampt!

Citaat:
Het debat over de Europese Unie, kan overigens niet losgezien worden van de toekomst van België
Waarom niet? De splitsing van Tsjechoslowakije was ook geen punt om beide landen lid te laten worden van de EU. Spijkers op laag water zoeken, heet zo iets.

Citaat:
Wat wij als partij wensen is meer democratie
Begin dan ook maar eens de democratische uitslag van de verkiezingen te aanvaarden dat jullie niets voorstellen.

Citaat:
meer meertaligheid
Buiten voor eentalige franstaligen in Brussel natuurlijk...
Oud 16 juli 2005, 00:20   #29
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Knappe posting, Tantist! Ik kijk al uit naar het antwoord van "Patriot".
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2005, 03:26   #30
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Belgié unitair.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2005, 09:08   #31
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Belgié unitair.
...en stop de communautaire zever
Oud 16 juli 2005, 10:09   #32
big bad wolf
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
jammer genoeg zullen de bubbeltjes deze draad tegen nu wel al compleet uit het oog verloren zijn
Oud 16 juli 2005, 22:17   #33
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...Alle andere partijen zijn gesplitst op taalbasis. ...
Fout.Op z'n minst de LSP, PVDA, SAP en KP hebben nog steeds een ledenbestand dat de taalgrens overschreidt. De LSP is zelfs de enige partij die haar website in zowel het Nederlands, het Frans als het Duits opstelt[size=1](dit laatse [size=1]niet zonder veel inspanning)[/size][/size][size=1].[/size][edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by driewerf on 16-07-2005 at 23:20
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Fout.Op z'n minst de LSP, PVDA, SAP en KP hebben nog steeds een ledenbestand dat de taalgrens overschreidt. De LSP is zelfs de enige partij die haar website in zowel het Nederlands, het Frans als het Duits opstelt[size=1](dit laatse [size=1]niet zonder veel inspanning)[/size][/size][size=1].[/size][/size]

[size=1]After edit by driewerf on 16-07-2005 at 23:19
Reason:

Citaat:
Fout.Op z'n minst de LSP, PVDA, SAP en KP hebben nog steeds een ledenbestand dat de taalgrens overschreidt. De LSP is zelfs de enige partij die haar website in zowel het Nederlands, het Frans als het Duits opstelt[size=1](dit laatse [size=2]niet zonder veel inspanning)[/size][/size][size=2].[/size][/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Fout.Op z'n minst de LSP, PVDA, SAP en KP hebben nog steeds een ledenbestand dat de taalgrens overschreidt. De LSP is zelfs de enige partij die haar website in zowel het Nederlands, het Frans als het Duits opstelt.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door driewerf : 16 juli 2005 om 22:20.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2005, 22:23   #34
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
De LSP is zelfs de enige partij die haar website in zowel het Nederlands, het Frans als het Duits opstelt[size=1](dit laatse [size=1]niet zonder veel inspanning)[/size][/size][size=1].[/size]
De bub toch ook? (nu ja, als je dat een partij kan noemen)

Oud 16 juli 2005, 22:25   #35
van Maerlant

Standaard

Ach nee, ik heb me vergist. De bub vindt blijkbaar het Duitse taalgebied niet belangrijk genoeg om zich er toe te richten in hun eigen taal.

Oud 17 juli 2005, 11:10   #36
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Ach nee, ik heb me vergist. De bub vindt blijkbaar het Duitse taalgebied niet belangrijk genoeg om zich er toe te richten in hun eigen taal.
Toch wel, en we hebben reeds een Duitse vertaling gehad. Alleen was die niet perfect vertaald (automatisch vertaalprogramma).
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2005, 11:17   #37
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Fout.Op z'n minst de LSP, PVDA, SAP en KP hebben nog steeds een ledenbestand dat de taalgrens overschreidt. De LSP is zelfs de enige partij die haar website in zowel het Nederlands, het Frans als het Duits opstelt[size=1](dit laatse [size=1]niet zonder veel inspanning)[/size][/size][size=1].[/size]
En Turks...

En dat terwijl jullie niet eens claimen een meertalige partij te zijn voor heel België.
Oud 17 juli 2005, 11:17   #38
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Toch wel, en we hebben reeds een Duitse vertaling gehad. Alleen was die niet perfect vertaald (automatisch vertaalprogramma).
Dus niet belangrijk genoeg
Oud 17 juli 2005, 11:18   #39
big bad wolf
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
vinden jullie tussen die 90% belgicisten in dit land geen enkele Duitstalige?

ocharme
Oud 17 juli 2005, 11:22   #40
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Toch wel, we hebben zelfs Duitstalige leden. Maar goed, niet iedereen ziet het zitten om een gans programma perfect te vertalen. Mensen begrijpen onze kernboodschap en dat is het belangrijkste.
Ik ga trouwens weer geen hele topic aan deze discussie wijden.[edit]
[size=1]After edit by Kim on 17-07-2005 at 12:23
Reason:

Citaat:
Toch wel, we hebben zelfs Duitstalige leden. Maar goed, niet iedereen ziet het zitten om een gans programma perfect te vertalen. Mensen begrijpen onze kernboodschap en dat is het belangrijkste.
Ik ga trouwens weer geen hele topic aan deze discussie wijden.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Toch wel, we hebben zelfs Duitstalige leden. Maar goed, niet iedereen ziet het zitten om een gans programma perfect te vertalen. Mensen begrijpen onze kernboodschap en dat is het belangrijkste. [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Kim : 17 juli 2005 om 11:23.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be