Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2005, 23:37   #21
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes
Ooit gedacht aan alle misbruiken die er bestaan? Ook in Wallonië?-> DIE gaat hij tegen! En zolang dit federaal is, geldt dit voor iedereen- vergeet niet dat er aan twee kanten overdrven wordt: wij in Vl. hebben b.v./ veel te veel thuis zorg (kennen ze ginder minder) - de Minister zoekt en evenwicht, ok ? Het zou natuiurlijk gemakkelijker zijn bij een splitsing van de gezondheidszorg- en dan? Moesten alle Vlamingen van de brand in Gellingen dan naar Wallonië? OK, maar ze hebben ginder geen brandwondencentrum- t" is niet zo simpel hé.¨Pober eens alles in functie van 'Absurdistan' (t.t.z. Belgisch) te zien: dan zal veel duidelijk worden...
Splitsing van de gezondsheidszorg is gewoon een kwestie van willen. Nu ook worden de gezondsheidskosten van ne Vlaming, waar ook ter wereld, en waar ook ter wereld hij de ziekte mag opgedaan hebben, betaald door zijn lokale ziekenkas. In feite is het heel simpel.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2005, 23:39   #22
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
noord ierland en het IRA in gedachten niet nee. Dit soort Vlaanderen wil ik niet
wat bedoelt u in 's hemelsnaam?

Bent u de waanzin nabij?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by cashflow on 06-08-2005 at 00:42
Reason:
--------------------------------

Citaat:
noord ierland en het IRA in gedachten niet nee. Dit soort Vlaanderen wil ik niet

Bent u de waanzin nabij?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
wat bedoelt u in 's hemelsnaam?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door cashflow : 5 augustus 2005 om 23:42.
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2005, 23:40   #23
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar zie het toch ook niet zitten dat er veel steun van links zal komen voor een onafhankelijk Vlaanderen.
Zelfs van Spirit vraag ik mij af wat ze eigenlijk willen.[edit]
[size=1]After edit by Bob on 06-08-2005 at 00:43
Reason:

Citaat:
Maar zie het toch ook niet zitten dat er veel steun van links zal komen voor een onafhankelijk Vlaanderen.
Zelfs van Spirit vraag ik mij af wat ze eigenlijk willen.[/size]

Citaat:
Maa[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Bob : 5 augustus 2005 om 23:43.
Oud 5 augustus 2005, 23:43   #24
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
in Ierland is er ook max 50+1% voor een goelag om de engelse schoften uit noord Ierland weg te jagen. Als je een degelijke staat/groep wil uitbouwen op economisch en sociaal vlak heb je veel meer nodig! anders moet je overgaan op terroristische acties of burgeroorlog om jou visie door te dringen.

giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2005, 23:46   #25
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
in Ierland is er ook max 50+1% voor een goelag om de engelse schoften uit noord Ierland weg te jagen. Als je een degelijke staat/groep wil uitbouwen op economisch en sociaal vlak heb je veel meer nodig! anders moet je overgaan op terroristische acties of burgeroorlog om jou visie door te dringen.
u bent 'm niet nabij, maar al lang gepasseerd (de Waanzin).

Sinds wanneer heeft een meerderheid (50%+1) terroristiche acties of burgeroorlog nodig?
Oud 5 augustus 2005, 23:50   #26
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
u bent 'm niet nabij, maar al lang gepasseerd (de Waanzin).

Sinds wanneer heeft een meerderheid (50%+1) terroristiche acties of burgeroorlog nodig?
als ik hier verschillende VB militanten bezig hoor, zullen ze dit hier wel nodig hebben.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2005, 00:07   #27
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als ik hier verschillende VB militanten bezig hoor, zullen ze dit hier wel nodig hebben.
???
Oud 6 augustus 2005, 02:15   #28
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er een meerderheid is, wie zal er dan zogezecht volgens U onder de wapens gaan?????????
Ik denk eerder de minderheid, kan me natuurlijk ook vergissen, maar bij mijn weten heeft een meerderheid absoluut geen rede om onder de wapens te gaan.

En wil U er nu eens mee ophouden om het armageddon te voorspellen, het is onozele prietpraat dat op niks trekt.
U roept op tot collectieve angst voor een spook dat leeft in u verbeelding.

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2005, 15:17   #29
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

En de boer...hij ploegde verder...
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2005, 21:30   #30
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
waarom dat? Me dunkt is er ook geen 100% meerderheid nodig om Vlaanderen in collectivistiche politieke correctheid te storten.

50,1% zal voldoende zijn, read my lips
Fundamentele vraag: een Vlaming: wat is dat ?
Ja, iemand die in het Noorden van België woont. Kan katholiek, protestant, joods of vrijzinnig zijn. Kan VLD-er, CD&V-er, NVA-er, SPA-er, Groen, Spiritist of (godbetert) VB-er zijn. Waar haal je je Vlaamse meerderheid?
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2005, 21:40   #31
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Splitsing van de gezondsheidszorg is gewoon een kwestie van willen. Nu ook worden de gezondsheidskosten van ne Vlaming, waar ook ter wereld, en waar ook ter wereld hij de ziekte mag opgedaan hebben, betaald door zijn lokale ziekenkas. In feite is het heel simpel.
In België: ja. Ooit ziek geworden in Amerika?-> Kost u duizenden, en niks terug betaald . Leuk: vakantie in de Ardennen, ziek worden, operatie, niets terug betaald, vermits 'buitenland'. Tezij je een allesomvattende wereldverzekering hebt, waar de verzekeringsmaatschappijen enkel goed bij worden. En rar ra ra: wie staat er achter het VB? Juist, enkele van die maatschappijen die niet toevallig een 'V' in hun vaandel hebben. Hoe kan men toch zo naïef zijn...
.
Oud 6 augustus 2005, 21:44   #32
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
Als er een meerderheid is, wie zal er dan zogezecht volgens U onder de wapens gaan?????????
Ik denk eerder de minderheid, kan me natuurlijk ook vergissen, maar bij mijn weten heeft een meerderheid absoluut geen rede om onder de wapens te gaan.

En wil U er nu eens mee ophouden om het armageddon te voorspellen, het is onozele prietpraat dat op niks trekt.
Heeft Vlaanderen, buiten de koers en het onnozele voetbal wel een identiteit?
Indien ja, ik zou ze graag kennen.

En ja, het nazisme had in Duitsland de meerderheid en is meer dan een beetje onder de wapens gegaan. Amerika is de grootste natie van de wereld en Amerika gaat massaal onder de wapens. Het is gewoon het recht van de sterkste. Probleem is om het niet de sterkste te laten worden...[edit]
[size=1]After edit by Boontjes on 06-08-2005 at 22:53
Reason:

Citaat:

Indien ja, ik zou ze graag kennen.

En ja, het nazisme had in Duitsland de meerderheid en is meer dan een beetje onder de wapens gegaan. Amerika is de grootste natie van de wereld en Amerika gaat massaal onder de wapens. Het is gewoon het recht van de sterkste. Probleem is om het niet de sterkste te laten worden...[/size]

Citaat:

Indien ja, ik zou ze graag kennen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Boontjes : 6 augustus 2005 om 21:53.
Oud 6 augustus 2005, 21:49   #33
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Bent u de waanzin nabij?
Dat was geen antwoord op de stelling.
En bij het citaat eronder: logica is NIET taalgebonden, logica is wiskunde en deze is universeel.
Oud 6 augustus 2005, 21:58   #34
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Juist, ze raken toch nooit aan 5O%, dus maar de tegenstander vernietigen. De geschiedenis herhaalt zich - kijk naar Duitsland in de jaren 30, of kent ge uw geschiedenis niet?
Oud 6 augustus 2005, 22:01   #35
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
En bij het citaat eronder: logica is NIET taalgebonden, logica is wiskunde en deze is universeel.
inderdaad.
Ik vond het een geestig citaat van een ex-groot licht op dit forum.
Oud 6 augustus 2005, 22:04   #36
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
In België: ja. Ooit ziek geworden in Amerika?-> Kost u duizenden, en niks terug betaald . Leuk: vakantie in de Ardennen, ziek worden, operatie, niets terug betaald, vermits 'buitenland'.
.
So? Met al dat geld dat het Belgisch staatsapparaat al uit mijn zakken geklopt heeft had ik al een serieuze buffer kunnen aanleggen tegen rampspoed.

Belgische politici behoren tot de klasse aan wie zo weinig mogelijk geld dient toevertrouwd te worden, getuige de rampzalige financiele toestand.

Mijn grootmoemoe beheert haar geld beter.
Oud 6 augustus 2005, 23:05   #37
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
So? Met al dat geld dat het Belgisch staatsapparaat al uit mijn zakken geklopt heeft had ik al een serieuze buffer kunnen aanleggen tegen rampspoed.

Belgische politici behoren tot de klasse aan wie zo weinig mogelijk geld dient toevertrouwd te worden, getuige de rampzalige financiele toestand.

Mijn grootmoemoe beheert haar geld beter.
Met of zonder Wallonië: je gaat evenveel moeten betalen, misschien zelfs nog meer - een splitsing zal zich ZEKER NIET in jouw portemonnee laten voelen, integendeel.
Oud 7 augustus 2005, 01:20   #38
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In België: ja. Ooit ziek geworden in Amerika?-> Kost u duizenden, en niks terug betaald . Leuk: vakantie in de Ardennen, ziek worden, operatie, niets terug betaald, vermits 'buitenland'. Tezij je een allesomvattende wereldverzekering hebt, waar de verzekeringsmaatschappijen enkel goed bij worden. En rar ra ra: wie staat er achter het VB? Juist, enkele van die maatschappijen die niet toevallig een 'V' in hun vaandel hebben. Hoe kan men toch zo naïef zijn...
.
Hoe kan men zo naief zijn, om te denken dat iedereen naief is.
In Europa wordt alles terugbetaald. In andere werelddelen, dacht dat men met een lichte franchise zat. Tenminste voor deze zaken die in Belgie worden terugbetaald.
BTW de grootste ziekenkassen zijn dan wel van spa en cdv strekking (ge weet toch wel dat de kosten van deze ziekenkassen, meer bijdragen van de weddes van alle huisdokters tesamen).
Oud 7 augustus 2005, 01:24   #39
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist, ze raken toch nooit aan 5O%, dus maar de tegenstander vernietigen. De geschiedenis herhaalt zich - kijk naar Duitsland in de jaren 30, of kent ge uw geschiedenis niet?
Of immigranten invoeren, zoals Michel nog eens op de vrt (of was het vtm) kwam verklaren.
Oud 7 augustus 2005, 08:45   #40
ago
Burgemeester

Standaard

Citaat:
.
Ooit ziek geworden in belgie als je niet in orde bent met de ziekenkas?
Als je naar het buitenland ga neem je gewoon een extra verzekering zelfde dus voor de ardennen!
En wat de sociale zekerheid in belgie betreft(waar de politiekers zo graag over stoefen)die is zeker niet om te stoefen want hier krijgt men gewoon een basis paket en de rest komt er op neer van maar bij te dokken!
Dan toch liever het amerikaanse systeem!
En wat je complottheorie betreft de naïeve ben jij wel(wie heeft je dat wijs kunnen maken)
ago is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be