Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Wat gezinssituatie verkiest u?
Geen wettelijke regeling 5 14,71%
Samenlevingscontract 12 35,29%
Burgerlijk huwelijk 14 41,18%
Religieus huwelijk 10 29,41%
Anders,...(gelieve uit te leggen in post) 4 11,76%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2006, 17:45   #21
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xylitar Bekijk bericht
Ik ben niet getrouwd, en zal het nooit zijn. Tegen een wildvreemde "pastoor" -een mens als een andere zulle, maar kom- gaan "beloven" voor het oog van "god", dat ik mijn vrouw graag zie? Daarna, hetzelfde gaan beloven aan een "pipo" en "de gemeenschap". 1 woord : BELACHELIJK. Ik heb al lang geleden beloftes gedaan, tegen de persoon die centraal staat, mijn vriendin/vrouw. Niet tegen 2 omhoog gevallen verklede "bevoegde personen"...
Het is dan ook niet wijs te trouwen tijdens de carnavalperiode.
Oud 11 juli 2006, 17:46   #22
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Overigens ben ik van mening dat het staatshuwelijk zo snel mogelijk afgeschaft moet worden, gezien de staat daar helemaal geen bezigheid van moet maken.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2006, 17:51   #23
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Overigens ben ik van mening dat het staatshuwelijk zo snel mogelijk afgeschaft moet worden, gezien de staat daar helemaal geen bezigheid van moet maken.
... en peinst den Hugo er ook zo over?
Oud 11 juli 2006, 17:52   #24
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
... en peinst den Hugo er ook zo over?
Ik ben hier gewoon continu off the record, en ik meen dat het voorstel niet echt een prioriteit is op de agenda.
Oud 11 juli 2006, 18:01   #25
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik ben hier gewoon continu off the record, en ik meen dat het voorstel niet echt een prioriteit is op de agenda.
Gelukkig gezien uw kartelpartner er anders over denkt... die vinden het een fundament van de samenleving
Oud 11 juli 2006, 18:05   #26
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Gelukkig gezien uw kartelpartner er anders over denkt... die vinden het een fundament van de samenleving
Ik vind persoonlijk het huwelijk ook een fundament van de samenleving. Al even persoonlijk doe ik er liever niet aan mee - maar we zijn met twee natuurlijk om die beslissing te nemen. Dat ik het huwelijk geen staatsbekommernis vind, bezorgt helemaal niet de conclusie als dat ik het huwelijk weg zou willen. Het bestond duizenden jaren zonder onderworpen te zijn aan dat positieve (in de wetenschappelijke betekenis) coërcieve collectivisme.

Laatst gewijzigd door lombas : 11 juli 2006 om 18:05.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 23:20   #27
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Ik koos voor mijzelf voor het burgerlijk huwelijk omdat het naast een wederzijdse wettelijke bescherming op vlak van erfrecht, sociaal zekerheidsrecht, fiscaal recht, vermogensrecht en familiaal recht, ook zorgt voor een maatschappelijke erkenning van een langdurige relatie. Elkaar liefde, bijstand en steun beloven in goede en kwade dagen in bijzijn van familie en vrienden heeft toch wel iets.

Voor degenen die dit allemaal toch wat te beladen vinden zou een degelijke partnerregeling moeten komen die voor wie dit wenst dezelfde wettelijke bescherming biedt als het burgerlijk huwelijk(evt. "�* la carte", vb de mogelijkheid om te kiezen voor dezelfde fiscale bescherming maar niet hetzelfde erfrecht als het burgerlijk huwelijk, of zo...).

Voor andere ("nietpartner") samenlevingsverbanden (vb.: 3 vrienden die een huis delen, kloostergemeenschappen, enz...) kunnen andere samenlevingscontracten in het leven worden geroepen (die uitgebreider zouden kunnen zijn dan de huidige).

Natuurlijk moeten het burgerlijk huwelijk en de partnerregeling open staan en blijven voor koppels van hetzelfde en verschillend geslacht (anders zou ik niet kunnen kiezen om te huwen met mijn partner).

Ik ben dus geen voorstander van of het burgerlijk huwelijk, of een partnerregeling, of een samenlevingscontract, maar voor alle 3 de opties en de vrijheid om al dan niet voor de ene of andere optie te kiezen.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be