![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#23 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Minister-President
|
Ik bedoelde een nieuwe rechtse partij moest het Vlaams Belang er niet meer zijn.
Laatst gewijzigd door alberto : 29 augustus 2006 om 08:13. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
En nog steeds durft men enkel het begrip als "Racistische moord" gebruiken als het blanken zijn die een kleurling vermoorden. Het lijkt wel of kleurlingen geen racistische moord kunnen begaan. Nu Feremans legt de schuld bij het VB, want er waren leden bij van de plakploeg van het VB. Dus als we de lijn verdertrekken, dan moet de volgende keer een hele moslimgemeenschap schuldig verklaard worden als er nog eens een marokkaan uit de bocht gaat. Maar zoals ik reeds gezegd heb, dan wordt het begrip "Racistische moord" braafjes achterwege gelaten. Ik durf zelfs verder te gaan, het waarom van deze moord, als je jaren het nieuws hebt gevolgd dan weet je dat (jeugd)criminelen zelden of nooit gestraft worden, toch zeker dat ze uit bepaalde middens komen. Welnu, dat steekt mensen de ogen uit, vooreerst die VB-plakploeg, maar mij ook.
|
|
|
|
#27 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
2. Waarom mag men bij blanke Vlamingen al het oordeel vellen dat ze racistisch gemoord hebben, terwijl het bij allochtonen niet vaststaat dat ze het gedaan hebben? Sterker nog, bij allochtonen handelt het volgens uw eigen woorden slechts om "vrolijke, wat baldadige jonge gasten"... 3. Zijt gij geen stemmingmakerij tegen een politieke partij en een bevolkingsgroep (uw eigen argumenten, wanneer het om allochtonen gaat!) aan het trappen, gezien men nog niet onomstotelijk heeft bewezen dat die blanke Vlamingen inderdaad een moord hebben gepleegd? Het gaat hier per slot van rekening slechts om een vermoeden, hoe donkerbruin dat ook mag zijn...
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 29 augustus 2006 om 08:28. |
||
|
|
|
|
|
#28 | ||
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#29 |
|
Schepen
|
Zie reactie #16.
Graag gedaan.
|
|
|
#30 |
|
Schepen
|
Ik reageerde dan ook niet op Feremans. Ik begrijp zijn relaas wel, maar het is inderdaad veel te extreem verwoord. Hij uit gewoon zijn terechte angst voor extreem-rechts geweld, maar maakt een onterechte vergelijking met "terrorisme".
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dus:
Aangezien ze plakkers waren van het Vlaams Belang vind jij het logisch dat het om racistische motieven gaat als men geen ander motief kan vinden? Ik ga er niet verder op in, maar ik vind dit heeel straf. Je moet het Vlaams Belang eens vervangen in de zin door een andere politieke partij. Wat zou dan het motief geweest zijn? Je kan iemand motief niet kennen aan zijn partijkaart hoor?! Paulus. |
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Wat wij hier op het Internet aan het doen zijn (en wat ook in de kranten en op tv gebeurt), is "volksjury spelen", maar dan met als enige aanwijzing een paar krantenberichten. Snap je nu niet dat jij de "advocaat" van die skinheads aan het spelen bent hier, en ik de "advocaat" van die zigeuner? En dat noch jij, noch ik, ook maar één klein stukje bewijs hebben behalve een krantenbericht? Het enige wat ik heb gedaan, is gezegd dat ik op basis van de informatie die ik heb het vermoeden van racisme aannemelijk vond, gezien de klaarblijkelijke achtergrond van de daders. Jij vond dat niet voldoende. Ik vind dat onterecht. Enzovoort. Enzoverder. Moet ik het nu nog duidelijker maken, of zou je best eerst een kopje koffie gaan drinken, zo om 10u. 's ochtends?
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Onze energie moet gebruikt worden om korte metten te maken met het gevaarlijke moslimgedoe eerder dan steeds weer zonder geldige reden het Vlaams Belang zwart te maken. Laatst gewijzigd door Antoon : 29 augustus 2006 om 09:11. |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zeg het niet graag, Maar eigenlijk heb je overschot aan gelijk. Ik liet me wat gaan. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Schepen
|
Citaat:
|
|
|
|
#37 | |
|
Schepen
|
Citaat:
|
|
|
|
#38 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En DIT: Citaat:
|
|
|
|
#39 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
"Feremans" u bent wéér haat aan het zaaien en wéér leugens aan het rondstrooien. Het Vlaams Belang stuurt géén xenofobie gedachtegoed rond, dat huist alleen in uw ziekelijk brein. Het Vlaams Belang zet niet aan om zulke capriolen uit te halen, trouwens het zijn skinheads, die bij mijn weten partijloos zijn en de maatschappij aanvallen overal waar ze kunnen en liefst in het holst van de nacht, tegen deze zou moeten opgetreden worden in sociale en maatschappelijke zin! en niet zoals nu gebeurd het Vlaams Belang van alles de schuld te geven en de partij af te dreigen. Waarom zou de partij financiering moeten afgepakt worden, van een partij die de grootste van Vlaanderen is met méér dan 1.000.000 stemmen achter deze democratisch verkozen partij functionarissen. In Tienen, zijn er al lang strubbelingen aan de gang, tussen allochtonen die in Tienen wonen en buitenlandse allochtonen die hier de boel op stelten komen zetten en autochtonen, maar de plaatselijke politiekers steken hun kopje in het zand en doen rustig voort alsof er niets aan de hand is, inplaats van véél strenger op te treden en de vreemdelingen toeloop te stoppen en buiten Tienen te houden! Dit effect noemt u en de rooien en groenen racistisch en er zich zo gemakkelijk vanaf trachten te maken omdat ze moeilijk een stapje kunnen terug zetten in verband met de véél te grote immigratie van al die "gelukzoekers", omdat ze anders hun politiek gezicht verliezen en dus zouden moeten toegeven dat het ongebreideld toelaten van de immigratie een zware fout was en nog altijd is. Vandaar trouwens het ontstaan van het Cordon Sanitaire. Neem dit weg en de progressieven worden van de politieke landkaart geveegd vanwege deze veel te grote immigratie golf die België overspoelt en ook Europa aan het overspoelen is. Men zou beter doen om een nationale campagne te starten, die de bevolking zou bevragen: Mensen bent u voor of tegen deze grote instroom van vreemdelingen en vooral van de moslims die zich niet willen aanpassen aan de autochtone bevolking? Dat zou al een deel van de agressie kunnen wegwerken, zeg maar een uitlaatklep kunnen zijn voor diegenen die met opgekropte gevoelens rondlopen en machteloos moeten toezien hoe België verloedert door al die vreemdelingen. Wat volgens mij moet leiden tot ontoelaatbare en te veroordelen daden. Als de politiekers,de bevolking blijven negeren en niets doen aan deze vreemdelingen problematiek, dan vrees ik dat er zich nog ergere dingen zullen gaan voordoen. Links en rechts hoor ik al stemmen opgaan om bij een aanval van een vreemdeling of die nu Belg is of niet, om massaal de aangevallene te helpen en de aanvaller eens een goede les te geven en te leren hoe hij zich moet gedragen in z'n opvangland! Aldus glijden we af naar een maatschappij die het recht in eigen handen neemt, wat afkeurbaar is, maar in de huidige context te begrijpen valt. Wie is in deze schuldig?, juist de politiekers die niets ondernemen! en niet wil luisteren naar de bevolking want het Cordon Sanitaire houdt hun toch aan de macht. Aan de gevolgen denkt men niet en simpel steekt men de schuld dan maar op het Vlaams Belang, maar aldus verergert het probleem alleen maar!!. |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
|
|