![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het moge duidelijk zijn dat ik eerder voor het tweede spoor zal kiezen, maar ik ben realistisch genoeg om te weten dat de grenzen helemaal dichtgooien nauwelijks mogelijk is. Daarbij denk ik niet dat het handjevol asielzoekers dat jaarlijks nog naar Nederland komt het probleem zijn, hoewel ik wel voorstander ben van door de VN geregelde asielopvang in de eigen regio (waar Europese landen die mensen dan naartoe kunnen sturen). Het gaat uiteraard eerder om de nakomelingen van de gastarbeiders, die door huwelijksmigratie hun aantal vergroten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
|
|
|
|
|
#22 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#23 | ||||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#24 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
"Of men gooit de grenzen zo goed als dicht", schreef ik. Of, om het met jouw woorden te zeggen: Citaat:
|
|
|
|
#25 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#27 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Nog altijd Maar ik vind ook dat de overheid enkel in de officiële taal moet communiceren. Kortom: ik vind dat je als immigrant zelf de moeite moet doen. Ik denk, maar heb daar geen bewijs voor, dat dit niet zal leiden tot minder integratie (nou gebruik ik dat woord toch). En bij tegenbewijs wil ik best mijn principe herzien.
|
|
|
|
#28 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik merk eerlijk gezegd dagelijks de gevolgen van een beleid waarbij het niet verplicht is de taal te leren of de cultuur te leren kennen van het land waar je woont. De eerste generatie gastarbeiders spreekt meestal niet of nauwelijks Nederlands, terwijl de tweede generatie die hier is geboren nog steeds grote taalproblemen heeft. Die taalproblemen blijven, zolang de aankomende mamma's en pappa's hun levensgezellen uit het land van herkomst blijven halen en er bij de tigste generatie dus nog steeds thuis een buitenlandse taal gesproken moet worden. Hetzelfde geldt natuurlijk voor de asielzoekers. We hebben nu dertig, veertig jaar ervaring met grootschalige immigratie en we zien de gevolgen van dat beleid voor de integratie. Beoordeel nu eens het jarenlang gevoerde beleid. Was het over het algemeen goed, dan kunnen we op dezelfde weg doorgaan. Maar was het over het algemeen slecht, en ik ben daarvan overtuigd, dan moeten we het beleid toch echt aanpassen. |
|||
|
|
|
|
|
#29 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Ik denk dat onze meningen niet zoveel van elkaar verschillen, het verschil is dat ik een kleinere rol weggelegd zie voor de overheid. Tja, ik noem me niet voor niets liberaal.
|
|