![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
zou wel een leuk middel zijn om dit land plat te leggen.
Waar net zoveel moeite gedaan wordt mensen op de treinen te krijgen
|
|
|
#22 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of jij bent geen ouder of je bent bezig krapul op te voeden of je laat de opvoeding volledig over aan de moeder. Een baby of kleuter begrijpen niet dat ze zich kunnen verbranden als ze je kop koffie van tafel sleuren. Maar legt wel de verbanden dat als hij/zij een bepaald iets doet, dit bij hem/haar pijn zal gaan doen. Ik wil jou trouwens wel eens horen en zien uitleggen aan een baby/kleuter dat hij niet mag bijten omdat dit pijn doet aan degene die gebeten word, of dat hij zijn vingers niet in het stopcontact mag steken, want dat hij dan dood gaat. En ik wil je wel eens zien argumenteren met een 15 jarige dat hij niet met een brommer mag rijden, omdat hij geen rijbewijs heeft. Even stellen, volgens jou is het dus voldoende dat men duidelijk uitleg aan bestuurders van een auto, dat men niet snel mag rijden omdat dit gevaarlijk is. En dat wijzen op de gevaren van gsm'en achter het stuur voldoende is om mensen niet meer te laten bellen zonder handfree-set, opdat ze het niet meer zouden doen. Volgens jou is het dus voldoende om te zeggen dat stelen en moorden stout is om te verhinderen dat er geen diefstallen en moorden meer zouden gebeuren. Ik heb nogtans van depagogen te horen gekregen dat de mens en kinderen zijn als puppie's. Uitleggen is zinloos als er geen gevolgen zijn, de volgende keer mag je opnieuw je zinloze uitleg blijven geven, met hetzelfde gevolg. |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
|
Citaat:
Uiteindelijk is de opzichter eens na de zoveelste waarschuwing uitgevlogen en me een fameuse klap gegeven. De voorbode voor thuis, want na een serieus telefoontje van de directeur over schorsing en laatste kans, gaf mijn pa me een officieel pak rammel. Ik heb die jong daarna met geen vinger meer aangeraakt.
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
daarnet kreeg ik een tik tegen mijn kin van mijn tweejarig neefje dat even middenin een woedebui zat. De ouders wilden hem vermanen en hem in time-out zetten, ik heb daar een stokje voor gestoken en die een goei toek op zijn kin teruggegeven. 't kinneke stond een beetje scheef erna, maar hij zal het tenminste goed gevoeld hebben! En je kunt er nooit vroeg genoeg mee beginnen. Zeker babies moeten een flink pak rammel krijgen als ze iets misdoen.
|
|
|
|
#26 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Nyn ![]()
|
|
|
|
#27 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
tss
|
|
|
|
#28 |
|
Banneling
|
4 is wa weinig hé ...ni?
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een kleine tik, zodat de Baby/peuter voeld dat iemand slagen of bijten pijn doet aan de gene die gebeten of geslagen word. Je moet de baby/peuter iets duidelijk maken, niet mishandelen. |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
jonge kinderen kùnnen zo'n redenering niet maken. ik heb nog nooit gehoord van iemand die zijn baby bijt, gelukkig maar. compleet geschift.
|
|
|
|
#31 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar zal de volgende bijter die ik tegen kom wel even naar jou brengen, dan mag jij het hem/haar afleren met een discussie en een verstandige uitleg over pijn doen aan anderen. |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ik weet niet of je al ooit een baby hebt gezien in je leven, maar veel discussiëren ga je daar niet mee doen.
Straffen bij babies lijkt me sowieso uit den boze. Ik hou altijd mijn hart vast als ik zie dat ouders het gehuil van hun baby negeren ('ze moeten maar leren dat ze niet altijd aandacht krijgen, seffes worden ze nog verwende krengen') of gewoon beginnen brullen tegen hun baby als ze het papje niet naar binnen willen werken. Fysieke straffen bij babies vind ik gewoon misdadig. Dat je een peuter eens een tik op de billen geeft, daar kan ik nog inkomen, maar uiteindelijk leidt het toch tot niets. Misschien zou je eens een time-out kunnen proberen. Brengt een kind ook nog wat zin voor verantwoordelijkheid voor zijn eigen gedrag bij, in plaats van een gevoel van machteloosheid.
|
|
|
#33 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of ik al baby's heb gezien in mijn leven? Mijn ouders hebben maar 25 kleinkinderen en 12 achter-kleinkinderen. En mijn ex-schoonmoeder heeft 11 kindkineren, waarvan mijn kids de oudste zijn. Dat zijn dus 44 kinderen die zeer regelmatig bij nonkel Jantje kwamen. Daar nonkel Jantje, regelmatig lange tijd verlof had, wad hij regematig de babysitter van dienst. Ik kan je dus enkel zeggen dat een baby niet stout kan zijn, omdat deze het begrip stout niet kent. De enige begrippen dat een baby begrijpt is, als ik dat doe, dan volgd er pijn en als ik dat doe dan komt mama/papa mij pakken en krijg ik knuffels. En het begrip TIME-OUT is een uitvindsel van een overbejaarde kinderloze non, die nooit langer dan 5 minuten in de buurt van een kind is geweest. Kinderen hebben namelijk geen aan en uit knop, zij vragen gewoon 24/24-7/7 365dagen per jaar je aandacht en toewijding. En een baby moet idd leren dat het niet steeds wint door zijn/haar alarmsirene open te trekken, of je mag er idd dag en nacht mee op je arm rondlopen. Soms moet je een baby gewoon even laten huilen. Wat eten betreft, daar moet je kijken wat de reden van niet willen eten is. Soms heeft een baby geen grote honger en eet die dus idd zijn papje niet volledig op. Kinderen zijn nu eenmaal geen machines die steeds werekn volgens de handleidingen van de dokters en uit de boekjes. |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
|
Citaat:
Zelfs een hond, trouw als het maar kan zijn, ga je niet opvoeden door er lief tegen te zijn alleen. Het correctie & beloningssysteem werkt bijzonder goed & bijzonder snel werkt. Normaal ook vermits de mens al duizenden jaren honden traint en africht.
|
|
|
|
#36 | |
|
|
Citaat:
Ratio helpt daar niet tegen. De peuter weet allicht zelf niet waarom hij het doet. Maar hij doet het gewoon. Zoals op je vingernagels bijten ofzoeits.
|
|
|
|
#37 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als ik iets onaangenaam doe bij een ander is dat ook onaangenaam voor mij. |
|
|