Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2007, 23:02   #21
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

zou wel een leuk middel zijn om dit land plat te leggen.

Waar net zoveel moeite gedaan wordt mensen op de treinen te krijgen
Oud 12 mei 2007, 23:39   #22
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Van pedagogie heb je duidelijk geen kaas gegeten. Als je een baby of peuter bijt om hem iets af te leren, zal die baby of peuter vaststellen dat bijten functioneel is en dus in sommige gevallen efficiënt en derhalve legitiem.
Hetzelfde geldt voor tikken op de vingers.

Je leert kinderen ongewenst gedrag af en gewenst gedrag aan door beroep te doen op hun ratio en hun intelligentie. Je argumenteert en legt dingen uit, zodat ze hun gezond verstand leren gebruiken. Niets efficiënter dan dat.

Of jij bent geen ouder of je bent bezig krapul op te voeden of je laat de opvoeding volledig over aan de moeder.

Een baby of kleuter begrijpen niet dat ze zich kunnen verbranden als ze je kop koffie van tafel sleuren.

Maar legt wel de verbanden dat als hij/zij een bepaald iets doet, dit bij hem/haar pijn zal gaan doen.

Ik wil jou trouwens wel eens horen en zien uitleggen aan een baby/kleuter dat hij niet mag bijten omdat dit pijn doet aan degene die gebeten word, of dat hij zijn vingers niet in het stopcontact mag steken, want dat hij dan dood gaat.

En ik wil je wel eens zien argumenteren met een 15 jarige dat hij niet met een brommer mag rijden, omdat hij geen rijbewijs heeft.

Even stellen, volgens jou is het dus voldoende dat men duidelijk uitleg aan bestuurders van een auto, dat men niet snel mag rijden omdat dit gevaarlijk is.

En dat wijzen op de gevaren van gsm'en achter het stuur voldoende is om mensen niet meer te laten bellen zonder handfree-set, opdat ze het niet meer zouden doen.

Volgens jou is het dus voldoende om te zeggen dat stelen en moorden stout is om te verhinderen dat er geen diefstallen en moorden meer zouden gebeuren.

Ik heb nogtans van depagogen te horen gekregen dat de mens en kinderen zijn als puppie's.
Uitleggen is zinloos als er geen gevolgen zijn, de volgende keer mag je opnieuw je zinloze uitleg blijven geven, met hetzelfde gevolg.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 00:06   #23
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Van pedagogie heb je duidelijk geen kaas gegeten. Als je een baby of peuter bijt om hem iets af te leren, zal die baby of peuter vaststellen dat bijten functioneel is en dus in sommige gevallen efficiënt en derhalve legitiem.
Hetzelfde geldt voor tikken op de vingers.

Je leert kinderen ongewenst gedrag af en gewenst gedrag aan door beroep te doen op hun ratio en hun intelligentie. Je argumenteert en legt dingen uit, zodat ze hun gezond verstand leren gebruiken. Niets efficiënter dan dat.
In mijn jeugd was er een blanke onnozelaar waar ik graag mee vocht. In principe ik meer met hem dan vice versa. Twas nogal een zwak ventje. Ongeacht hoeveel die jongen riep "stop stop", was't iedere speeltijd weer van dat. Niets aan te doen, ik was een kut-algerijntje. En ik luisterde zeker niet naar ratio

Uiteindelijk is de opzichter eens na de zoveelste waarschuwing uitgevlogen en me een fameuse klap gegeven. De voorbode voor thuis, want na een serieus telefoontje van de directeur over schorsing en laatste kans, gaf mijn pa me een officieel pak rammel.

Ik heb die jong daarna met geen vinger meer aangeraakt.
Oud 13 mei 2007, 00:13   #24
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
In mijn jeugd was er een blanke onnozelaar waar ik graag mee vocht. In principe ik meer met hem dan vice versa. Twas nogal een zwak ventje. Ongeacht hoeveel die jongen riep "stop stop", was't iedere speeltijd weer van dat. Niets aan te doen, ik was een kut-algerijntje. En ik luisterde zeker niet naar ratio

Uiteindelijk is de opzichter eens na de zoveelste waarschuwing uitgevlogen en me een fameuse klap gegeven. De voorbode voor thuis, want na een serieus telefoontje van de directeur over schorsing en laatste kans, gaf mijn pa me een officieel pak rammel.

Ik heb die jong daarna met geen vinger meer aangeraakt.
T' is haast triestig hoe die linksen geloven in "ratio" ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 00:21   #25
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Een baby of peuter die bijt, leer je dit af door hem terug te bijten.
gelijk heb je.
daarnet kreeg ik een tik tegen mijn kin van mijn tweejarig neefje dat even middenin een woedebui zat. De ouders wilden hem vermanen en hem in time-out zetten, ik heb daar een stokje voor gestoken en die een goei toek op zijn kin teruggegeven. 't kinneke stond een beetje scheef erna, maar hij zal het tenminste goed gevoeld hebben!

En je kunt er nooit vroeg genoeg mee beginnen. Zeker babies moeten een flink pak rammel krijgen als ze iets misdoen.
Oud 13 mei 2007, 00:23   #26
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
gelijk heb je.
daarnet kreeg ik een tik tegen mijn kin van mijn tweejarig neefje dat even middenin een woedebui zat. De ouders wilden hem vermanen en hem in time-out zetten, ik heb daar een stokje voor gestoken en die een goei toek op zijn kin teruggegeven. 't kinneke stond een beetje scheef erna, maar hij zal het tenminste goed gevoeld hebben!

En je kunt er nooit vroeg genoeg mee beginnen. Zeker babies moeten een flink pak rammel krijgen als ze iets misdoen.
Nyn
Oud 13 mei 2007, 00:34   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
gelijk heb je.

tss
Oud 13 mei 2007, 00:36   #28
duncan
Banneling

Standaard

4 is wa weinig hé ...ni?
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 01:15   #29
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
gelijk heb je.

Een pak rommel is echt niet nodig hoor.
Een kleine tik, zodat de Baby/peuter voeld dat iemand slagen of bijten pijn doet aan de gene die gebeten of geslagen word.
Je moet de baby/peuter iets duidelijk maken, niet mishandelen.
Oud 13 mei 2007, 01:29   #30
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Een pak rommel is echt niet nodig hoor.
Een kleine tik, zodat de Baby/peuter voeld dat iemand slagen of bijten pijn doet aan de gene die gebeten of geslagen word.
Je moet de baby/peuter iets duidelijk maken, niet mishandelen.
je verwacht dus dat heel jonge kinderen de redenering maken 'als iemand dat doet met mij, doet dat pijn bij mij, dus ik mag dat niet doen bij een ander'?
jonge kinderen kùnnen zo'n redenering niet maken.

ik heb nog nooit gehoord van iemand die zijn baby bijt, gelukkig maar.

compleet geschift.
Oud 13 mei 2007, 01:36   #31
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je verwacht dus dat heel jonge kinderen de redenering maken 'als iemand dat doet met mij, doet dat pijn bij mij, dus ik mag dat niet doen bij een ander'?

compleet geschift.
Ik kan je anders verzekeren dat het een heel efficiente manier is om bijter af te leren om te bijten.

Maar zal de volgende bijter die ik tegen kom wel even naar jou brengen, dan mag jij het hem/haar afleren met een discussie en een verstandige uitleg over pijn doen aan anderen.
Oud 13 mei 2007, 01:51   #32
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ik weet niet of je al ooit een baby hebt gezien in je leven, maar veel discussiëren ga je daar niet mee doen.
Straffen bij babies lijkt me sowieso uit den boze. Ik hou altijd mijn hart vast als ik zie dat ouders het gehuil van hun baby negeren ('ze moeten maar leren dat ze niet altijd aandacht krijgen, seffes worden ze nog verwende krengen') of gewoon beginnen brullen tegen hun baby als ze het papje niet naar binnen willen werken. Fysieke straffen bij babies vind ik gewoon misdadig.

Dat je een peuter eens een tik op de billen geeft, daar kan ik nog inkomen, maar uiteindelijk leidt het toch tot niets. Misschien zou je eens een time-out kunnen proberen. Brengt een kind ook nog wat zin voor verantwoordelijkheid voor zijn eigen gedrag bij, in plaats van een gevoel van machteloosheid.
Oud 13 mei 2007, 08:28   #33
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Straffen bij babies lijkt me sowieso uit den boze. Ik hou altijd mijn hart vast als ik zie dat ouders het gehuil van hun baby negeren ('ze moeten maar leren dat ze niet altijd aandacht krijgen, seffes worden ze nog verwende krengen')
En daar hebben de ouders gelijk in. Hoe cru het ook mag klinken, het is beter het gehuil van je baby iets meer te negeren, dan elke keer naar de baby toe te vliegen.

Citaat:
Fysieke straffen bij babies vind ik gewoon misdadig.
Een tik moet perfect kunnen. Meer niet uiteraard.

Citaat:
Dat je een peuter eens een tik op de billen geeft, daar kan ik nog inkomen, maar uiteindelijk leidt het toch tot niets.
Toch wel. Een kind vergeet snel, maar ze vergeten niet alles, een flinke tik zullen ze zich nog wel herinneren. Ik geef toe dat het een soort laatste noodoplossing is, maar nogmaals, bij de echt vervelende kinderen moet een tik perfect kunnen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 09:25   #34
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik weet niet of je al ooit een baby hebt gezien in je leven, maar veel discussiëren ga je daar niet mee doen.
Straffen bij babies lijkt me sowieso uit den boze. Ik hou altijd mijn hart vast als ik zie dat ouders het gehuil van hun baby negeren ('ze moeten maar leren dat ze niet altijd aandacht krijgen, seffes worden ze nog verwende krengen') of gewoon beginnen brullen tegen hun baby als ze het papje niet naar binnen willen werken. Fysieke straffen bij babies vind ik gewoon misdadig.

Dat je een peuter eens een tik op de billen geeft, daar kan ik nog inkomen, maar uiteindelijk leidt het toch tot niets. Misschien zou je eens een time-out kunnen proberen. Brengt een kind ook nog wat zin voor verantwoordelijkheid voor zijn eigen gedrag bij, in plaats van een gevoel van machteloosheid.

Of ik al baby's heb gezien in mijn leven?

Mijn ouders hebben maar 25 kleinkinderen en 12 achter-kleinkinderen.
En mijn ex-schoonmoeder heeft 11 kindkineren, waarvan mijn kids de oudste zijn. Dat zijn dus 44 kinderen die zeer regelmatig bij nonkel Jantje kwamen.
Daar nonkel Jantje, regelmatig lange tijd verlof had, wad hij regematig de babysitter van dienst.

Ik kan je dus enkel zeggen dat een baby niet stout kan zijn, omdat deze het begrip stout niet kent.

De enige begrippen dat een baby begrijpt is, als ik dat doe, dan volgd er pijn en als ik dat doe dan komt mama/papa mij pakken en krijg ik knuffels.

En het begrip TIME-OUT is een uitvindsel van een overbejaarde kinderloze non, die nooit langer dan 5 minuten in de buurt van een kind is geweest.
Kinderen hebben namelijk geen aan en uit knop, zij vragen gewoon 24/24-7/7 365dagen per jaar je aandacht en toewijding.

En een baby moet idd leren dat het niet steeds wint door zijn/haar alarmsirene open te trekken, of je mag er idd dag en nacht mee op je arm rondlopen.
Soms moet je een baby gewoon even laten huilen.

Wat eten betreft, daar moet je kijken wat de reden van niet willen eten is.
Soms heeft een baby geen grote honger en eet die dus idd zijn papje niet volledig op. Kinderen zijn nu eenmaal geen machines die steeds werekn volgens de handleidingen van de dokters en uit de boekjes.
Oud 13 mei 2007, 10:43   #35
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

compleet geschift.
Dat van babies vind ik ook maar bedenkelijk, maar je bent toch niet aan het vertellen dat met gesprek je een probleempeuter gaat opvoeden? Wat met een probleemgast van 15? Wat met een probleemgast van 25? Die laatste is allicht zelf al zo volwassen dat hem u uitlacht in uw gezicht.

Zelfs een hond, trouw als het maar kan zijn, ga je niet opvoeden door er lief tegen te zijn alleen. Het correctie & beloningssysteem werkt bijzonder goed & bijzonder snel werkt. Normaal ook vermits de mens al duizenden jaren honden traint en africht.
Oud 13 mei 2007, 10:48   #36
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Toch wel. Een kind vergeet snel, maar ze vergeten niet alles, een flinke tik zullen ze zich nog wel herinneren. Ik geef toe dat het een soort laatste noodoplossing is, maar nogmaals, bij de echt vervelende kinderen moet een tik perfect kunnen.
Probleemgedrag heeft ook de neiging pathalogisch te zijn. Een peuter die bijvoorbeeld de onbedwingbare drang heeft om dingen stuk te maken.

Ratio helpt daar niet tegen. De peuter weet allicht zelf niet waarom hij het doet. Maar hij doet het gewoon. Zoals op je vingernagels bijten ofzoeits.
Oud 13 mei 2007, 11:01   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

compleet geschift.
Dat is juist de enige redenering die kleine kinderen kunnen maken.
Als ik iets onaangenaam doe bij een ander is dat ook onaangenaam voor mij.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 11:03   #38
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ons Bobke maakte niks wijs, hoor.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be