Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2004, 16:10   #21
Rudysfonduehuisje
Provinciaal Gedeputeerde

Rudysfonduehuisje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Er zijn thans drie stromingen in Vlaanderen:
-VLD/Vivant
-Vlaams Kartel
-Sp.a-Spirit

Welnu, de echte Belgen, ik spreek niet van goede want er bestaan slechts goede Belgen en misselijkmakende verr*d*rs, stemmen LIBERAAL.
Het volk wenst een LIBERAAL bestuur omdat dit garant staat voor een hecht vaderland, geschaard rond haar Grondwettelijke Monarch:

Gij weet dat dit belangrijke verkiezingen zijn, dan moet gij ook het juiste LIBERALE bolletje aanstippen!
Zo zult gij stemmen:

Tégen de reactionairen en 't klerikaal gespuis

Voor Vorst en Vaderland!
Leve België!
Ik vraag mij af of Bart Somers, Karel De Gucht, Patrick Van Krunkelsven, Jean-Marie Dedecker of Sven Gatz (om maar enkele te noemen) daarover hetzelfde denken Tacitus? Bovendien, de meeste VLD'ers, zelfs bij de noet-confederalisten, willen een beperking van de koninklijke macht.

Ik vrees dat je je dromen voor waar neemt. Nu, word maar actief in Vivant, binnen de korste keer zit het daar dan ook bovenarms op...
Rudysfonduehuisje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2004, 16:39   #22
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Welnu, de echte Belgen, ....., stemmen LIBERAAL.
Het volk wenst een LIBERAAL bestuur omdat dit garant staat voor een hecht vaderland, geschaard rond haar Grondwettelijke Monarch:

Gij weet dat dit belangrijke verkiezingen zijn, dan moet gij ook het juiste LIBERALE bolletje aanstippen!
....

En nu, ter vergelijking, een paar uitpsraken van VLD senator Jean-Marie Dedecker:

Citaat:
Overtuigd Vlaamsvoelend:

Het is niet omdat men een bewuste Vlaming is, dat men met vlaggen zwaait of rechts is. Ik heb niets tegen Walen of Wallonië. Ze mogen zelfs aan mijn truitje hangen, maar niét in de wielen rijden. Ik ben overtuigd Vlaamsvoelend omdat ik mij hier onrechtvaardig en ongelijk behandeld voel. Allez, kijk naar ons koningshuis. Ik heb niets tegen die folklore. Maar als die mensen na 170 jaar nog geen Nederlands spreken, dan stoort mij dat enorm. Dat moet een unicum zijn in de wereld. Ik heb veel met prins Filip gepraat, en met Paola. Maar het duurde niet lang. Ze verstond mij niet.
Citaat:
Monarchie
Ik ben anti-royalist. Het geboorterecht is het meest ondemocratische wat er bestaat. Het paleis heeft nog altijd enorm veel macht. Toen we de dotaties wilden bespreken in de senaat, durfden slechts 5 senatoren die wet evoceren!
[size=2]Bron: Gazet van Antwerpen[/size]

Royalisten en andere 'echte Belgen : Stem VLD!!
Oud 16 februari 2004, 17:04   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tégen de reactionairen en 't klerikaal gespuis

Voor Vorst en Vaderland!
Leve België!
En dan moet men weten dat de RKK in België altijd al een steunpijler is geweest waarop de Belgische monarchie heeft kunnen bouwen... En een oubollige instelling als de monarchie verdedigen lijkt me nu niet onmiddellijk een teken van vooruitstrevendheid, eerder van reactionisme.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2004, 18:11   #24
Vlaams Anarchisme
Vreemdeling

Standaard

Goed, u weet ik al waar ik niet op moet stemmen.

Zoals al meerdere malen is aangehaald neemt u uw dromen graag voor werkelijkheid: de VLD is niet koningsgezind en bijlange niet unitaristisch! De VLD is eerder een samenraapsel van verschillende mensen met verschillende standpunten, met een dun laagje liberalisme erop.

Je kunt echt bewijzen dat de VLD �*lles is als je individuele personen aanhaalt.
Oud 17 februari 2004, 11:44   #25
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Bart Tommelijn, je weet wel, de nieuwe opkomende ster van de VLD, is een oud VUJO'er, een overtuigde flamingant, en droomt op termijn van een onafhankelijk Vlaanderen (met uiteraard de VLD aan zet).

Doen Patriotten : stem VLD!!
Oud 17 februari 2004, 18:39   #26
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Om het in het Belgisch ( ) te zeggen:

VLD=confederalistisch
confederalisme=separatisme

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be