![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Moet de politie manu militari de boerenbetogingen opdoeken? | |||
| Ja |
|
10 | 37,04% |
| Neen |
|
14 | 51,85% |
| Mijn naam is Haas |
|
3 | 11,11% |
| Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Welke boer verkoopt zijn producten rechtstreeks aan de supermarkten ?
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
|
|
|
|
#382 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik beweer dat de boer veel meer kan vragen in zijn eigen winkels, en wij dan ook minder moeten betalen. Dus het lijkt me goed dat de boerenbond zelf winkels opricht en die delhaize enzo laat voor wat het is.
|
|
|
|
#383 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Daarom ook dan enkel een paar kapitaalkrachtige bio-fanaten daar hun inkopen doen. Tot voor een paar jaar kochten wij onze aardappelen (patatten) rechtstreeks bij een boer. Alleen op den duur vroeg die man evenveel als bij de groentewinkel en dat voor ongewassen knollen vol met klevende aarde, die vrolijk meegewogen werd. Toen ik hem daarover aansprak werd ik bijna letterlijk van zijn erf gesmeten. Dag boer!
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
|
|
|
|
|
#384 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De consument kan de boeren óók kloten hoor. Het volstaat dat een grote groep mensen besluit vrijwillig maar bewust gedurende een maand bepaalde landbouwproducten niet meer te consumeren.
|
|
|
|
#385 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 februari 2024 om 18:31. |
|
|
|
|
|
|
#386 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mensen hebben daar ook geen tijd meer voor. In de supermarkt is men binnen de 10?*15 minuten buiten en heeft men alles gekocht wat men nodig heeft. De tijd van naar de bakker en dan naar de beenhouwer en dan naar de groentenwinkel en tenslotte naar de kruidenier te gaan is reeds decennia voorbij. Ik kan tot op een zeker punt hun problemen begrijpen maar als ze daarvoor het land platleggen en de mensen economisch kloten en blokkeren is er maar weinig sympathie meer. |
|
|
|
|
|
|
#387 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#388 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bij onze noorderburen hebben ze meer dan een jaar keihard gedemonstreerd en hebben het politieke landschap compleet veranderd. Citaat:
Mensen stoppen niet met eten. Buiten dat bewijzen omringende landen dat de sympathie van de burgers voor boeren veel groter is dan de sympathie voor de machthebbers. |
||
|
|
|
|
|
#389 | ||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Je hebt als supermarkt dus een marge, maar je gaat die gaan benutten om onmogelijke promoties te geven, om toch maar te concurreren met andere supermarkten. En dat ga je dan compenseren door meer marge te pakken op andere producten? Je zou ook kunnen een krantenwinkeltje uitbaten en iedere week een auto weggeven, en dan zeggen dat je kranten spotgoedkoop moet kunnen aankopen, want je hebt geen marge... Natuurlijk heb je nauwelijks marge als je zo'n beleid voert. Citaat:
Citaat:
Je moet die promoties zien als een vorm van reclame. De consument eist niet dat die promoties gevoerd worden. Het klopt ook niet dat al die landbouwproducten spotgoedkoop zijn, men doet het op een paar producten om mensen te lokken. Dus er is wel marge, maar ze wordt slecht besteed. Citaat:
Als jij 2+2 gratis kunt doen, dan had je dus wel marge, maar je beslist zelf van ze op dat specifiek product te verkwanselen. Dat is jouw beslissing als supermarkt, daar moet je de boeren de rekening niet voor presenteren.
|
|
|
|
#390 | ||
|
|
Citaat:
Bovendien koopt niet iedereen kip. Als de supermarkt beslist heeft om nu een promo voor varkensvlees te doen, en ik koop op dat moment kip, dan heb ik daar niets aan. Maar door het feit dat ze op één product korting geven, en dat compenseren door andere producten duurder te verkopen, loop ik kans dat ik juist meer betaal. Citaat:
Met flinterdunne marges kun je geen 2+2 gratis doen. Bovendien, als ik 2+2 gratis krijg moet ik al zien dat ik dat op krijg voor het bedert, of ik moet beginnen invriezen.
|
|
|
|
#391 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Van nature is een boer een zaag. Het is te nat of te droog of hij verdient te weinig. Niemand verplicht hem die job te doen. Als het zo slecht is kan hij ook aan de band van Volvo (sorry Geely) gaan staan. Er kunnen onderhandelingen gevoerd worden maar niet onder dreiging van de economie plat te leggen. Dan kunnen ze hun rapen in hun eigen kont steken. |
|
|
|
|
|
|
#392 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En meer bepaald de prijs die ze ‘maar’ krijgen, dat is ook hun eigen schuld. Ze moeten daar maar eens gaan samenwerken en een front vormen tegen de supermarkten.
|
|
|
|
#393 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De ganse dag andere mensen die proberen te werken gaan kloten,nu weer bij Antwerpen...
Dat maakt de ganse aktie van nul en generlei waarde. De akkerboeren hebben rond deze tijd even tijd om te gaan betogen.Straks moet het land voorbereid en ingezaaid worden.Misschien kunnen wij even ervoor zorgen dat ze niet op hun land geraken en eerst namens ons lagere prijzen eisen voor voedsel.Kunnen zij even gaan praten met de distributiesector en de politiek namens ons,werkende mensen?
Allemaal te vinden via links naar websites op het Internet Laatst gewijzigd door kelt : 13 februari 2024 om 21:17. |
|
|
|
|
|
#394 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#395 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat kunnen ze anders doen om aandacht te krijgen ? |
|
|
|
|
|
|
#396 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een dikke 2 ! |
|
|
|
|
|
|
#397 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat doen ze nu. En 't is alweer niet wel. |
|
|
|
|
|
|
#398 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#399 | |
|
|
Citaat:
Men doet zo precies alsof je dat kunt vergelijken met een dikke BMW kopen.
|
|
|
|
#400 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|