Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 oktober 2011, 15:14   #401
brother paul
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.543
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Jij bent meer voor de geforceerde snelle gedwongen medicinale genezing met al haar bijverschijnselen? Terwijl je anders spontaan geneest in de meeste gevallen?

Een op de vier patiënten bezoeken dokters vanwege ziek door..medicatie

Velen worden ziek door bijwerkingen of overlijden door bijwerkingen en verkeerd geneesmiddelengebruik.

Gratis en veilig genezen is niet goed voor de economie en de sociale zekerheid zeker?
Daar heb je natuurlijk een studie van ? Want dat lijkt mij nogal exorbitant veel. Ik zou wel eerder stellen dat 1:2 bezoeken aan de dokters puur administratief is. En 1:10 bezoeken aan de dokter een duidelijke diagnose opleveren. Maar enfin, ik heb daar ook geen bewijzen van, maar vond het leuk passen in het rijtje wat jij daar fantaseert
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 15:31   #402
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ok jij hebt dan een stalen gezondheid.
Pff, ik vind dat nogal snel gezegd. Ik vind van mezelf dat ik een vrij goede gezondheid heb, maar ik heb last van een steeds weerkerend probleem waarvoor ik iedere keer geopereerd moet worden. Donderdag is het weer zover, de zesde keer in een tijdspanne van een jaar of zeven. Het is niet iets wat vanzelf weggaat, noch heeft het verder invloed op de rest van mijn gezondheid (tenzij pijn en wat koorts), noch kan er iets preventief aan gedaan worden. Ik zal dan wel een gewillig slachtoffer zijn van de boosaardige medische industrie, maar als er medisch moet ingegrepen worden, dan ga ik naar de dokter.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 15:38   #403
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Daar heb je natuurlijk een studie van ?
Ja ik heb daar een recente studie van.
Gelezen.
Onlangs.
Deze week.
Ge denkt toch niet dat ik dat allemaal bij houd als bewijs voor ongelovige forum-Thomassen?

Het was een Nederlands onderzoek. I'll hit you hard with it if I find it.
Citaat:
Want dat lijkt mij nogal exorbitant veel. Ik zou wel eerder stellen dat 1:2 bezoeken aan de dokters puur administratief is. En 1:10 bezoeken aan de dokter een duidelijke diagnose opleveren. Maar enfin, ik heb daar ook geen bewijzen van, maar vond het leuk passen in het rijtje wat jij daar fantaseert
Zal me een zorg wezen, ik kakel ook maar de papiertjes na, zoals de allerbesten onder ons.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 15:41   #404
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Erger nog !

Ik vraag zelfs zo goed als nooit de opinie van professionelen.
De voorbije 20 jaar 3x een dokter gezien, één keer omdat een wonde moest worden genaaid (althans dat was mijn opinie én toevallig ook die van de dokter ) één keer om een briefje ( de professional in kwestie heeft me zelfs niet onderzocht ) en één keer omdat er een watje in m'n oor zat en ik het niet de taak van m'n vrienden vindt om in m'n oren te peuteren met een pincetje

De voorbije 20 jaar ook nooit een apotheek binnengestapt.
Behalve voor een zalfje ten tijde van die dichtgenaaide wonde.

Da's niet omdat ik die mensen misprijs, en het is ook niet omdat ik nooit ziek ben, maar da's doodgewoon omdat ik uit ervaring weet dat m'n lichaam de boel wel alleen klaart.

Natuurlijk zal er ergens wel een drempel zijn, voorbij een bepaald punt zal ik echt wel nr een dokter rennen.

Los daarvan zie ik echt niet in waarom mensen niet zelf zouden mogen speculeren over hun ziekte.

Of groentje-18 een klaardere kijk heeft dan de professionals, is uiteraard zeer betwistbaar.
Maar praten over je problemen, kan heilzaam zijn en helpen de controle te bewaren.
En tussendoor valt hier en daar toch wel wat terechte kritiek op de professionele aanpak te lezen, bvb waar blijkt dat niemand nog het totaaloverzicht heeft van haar problemen.
Met respect hoor, maar ik denk dat je dan zelden iets serieus hebt voorgehad. Der zijn genoeg dingen te bedenken die helaas niet vanzelf overgaan, of waarbij een medische ingreep mss wel slim is om er later niet mee te blijven sukkelen (botbreuken, bijvoorbeeld). En als 't gaat om infectieziektes... er zullen vast wel mensen zijn die onbehandelde tetanus overleven, maar ik zou er toch niet op rekenen moest ik van u zijn dat uw lichaam de boel wel alleen zal klaren...
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 15:44   #405
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Met respect hoor, maar ik denk dat je dan zelden iets serieus hebt voorgehad. Der zijn genoeg dingen te bedenken die helaas niet vanzelf overgaan, of waarbij een medische ingreep mss wel slim is om er later niet mee te blijven sukkelen (botbreuken, bijvoorbeeld). En als 't gaat om infectieziektes... er zullen vast wel mensen zijn die onbehandelde tetanus overleven, maar ik zou er toch niet op rekenen moest ik van u zijn dat uw lichaam de boel wel alleen zal klaren...
Inderdaad. Toen ik de eerste keer geopereerd moest worden (allez, ik wist dat toen nog niet) ben ik ook een jaar of twee blijven rondlopen met mijn probleem. Resultaat: een zware operatie en twee maanden thuisverpleging. Als ik onmiddellijk was gegaan, was ik er op een paar dagen vanaf geweest.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 15:49   #406
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Pff, ik vind dat nogal snel gezegd. Ik vind van mezelf dat ik een vrij goede gezondheid heb, maar ik heb last van een steeds weerkerend probleem waarvoor ik iedere keer geopereerd moet worden. Donderdag is het weer zover, de zesde keer in een tijdspanne van een jaar of zeven. Het is niet iets wat vanzelf weggaat, noch heeft het verder invloed op de rest van mijn gezondheid (tenzij pijn en wat koorts), noch kan er iets preventief aan gedaan worden. Ik zal dan wel een gewillig slachtoffer zijn van de boosaardige medische industrie, maar als er medisch moet ingegrepen worden, dan ga ik naar de dokter.
Tja ik heb ook dingen die niet vanzelf weggaan
Volgend jaar ook onder het mes, volgens planning wellicht drie dagen opname.

Plus een paar chronische aandoeningen waaroverheen ik actief blijf.

Na weer een onderbreking terug op peil komen, dat is het lastigste...En dan maar blij zijn dat het nog lukt.

Voor de tijd dat ik het nog volhou.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 16:21   #407
Knipp
Banneling
 
 
Knipp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: Virtuix Omni
Berichten: 7.552
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Met respect hoor, maar ik denk dat je dan zelden iets serieus hebt voorgehad.
Ja, m'n systeem heeft grenzen, dat besef ik wel.

Het ergste wat ik tot dusver al zonder dokter heb geklaard was een blokkering van het galkanaal. ( althans dat is m'n vermetele zelfdiagnose, maanden na de feiten )
Toen heb ik even getwijfeld
Had de voordeur al op een kier gezet, zodat de ambulanciers zonder moeite hadden binnen gekund, in 't geval ik zou zijn bezweken voor de verleiding hulp te bellen.

In gelijkaardige omstandigheden is m'n broer binnen een paar uren na spoedname onder het mes gegaan, meteen de galblaas eruit.

Wellicht speel ik mijn spelletje iets te ver op de snee.

Maar omgekeerd, een doorsnee mens holt zeker veel te vaak naar een dokter dan echt nodig.

Laatst gewijzigd door Knipp : 17 oktober 2011 om 16:23.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 16:25   #408
Knipp
Banneling
 
 
Knipp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: Virtuix Omni
Berichten: 7.552
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
(botbreuken, bijvoorbeeld)
zelfs dat is relatief

twee gebroken vingers en een vermoedelijk gebroken neus tot dusver, geen dokter bij in de buurt geweest ... behalve m' rechterpink waar een bultje op zit, allemaal picobello genezen

Laatst gewijzigd door Knipp : 17 oktober 2011 om 16:26.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 16:42   #409
brother paul
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.543
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Ja, m'n systeem heeft grenzen, dat besef ik wel.

Het ergste wat ik tot dusver al zonder dokter heb geklaard was een blokkering van het galkanaal. ( althans dat is m'n vermetele zelfdiagnose, maanden na de feiten )
Toen heb ik even getwijfeld
Had de voordeur al op een kier gezet, zodat de ambulanciers zonder moeite hadden binnen gekund, in 't geval ik zou zijn bezweken voor de verleiding hulp te bellen.

In gelijkaardige omstandigheden is m'n broer binnen een paar uren na spoedname onder het mes gegaan, meteen de galblaas eruit.

Wellicht speel ik mijn spelletje iets te ver op de snee.

Maar omgekeerd, een doorsnee mens holt zeker veel te vaak naar een dokter dan echt nodig.
ik vraag mij af of jij u wast 'smorgens bijvoorbeeld ? kijk gezondheidshygiene, is gewoon u met de moderne tools wat extra verzorgen. Of dat nu nodig is of niet, of zijn geld waar is of niet, is een ander debat. Maar in feite statistisch en gemiddeld leven we zo'n 5-10jaar langer en is dat toe te schrijven aan die gezondheidshygiene.

Als jij dat budget wil sparen en socialezeren met de rest, doemaar, dan heb ik lekker egoistisch extra budget en bedankt daarvoor
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 16:48   #410
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Help help help!!!

2 UZ's en 1 AZ later, vandaag naar twee dokterspraktijken gelopen in de buurt. Opname woensdag en full body scan...
Ze hebben verder gedacht en gelooft dat ik niet anorectisch ben. Het is niet mogelijk.

De idioten hebben me ook laten rondlopen met vergrote rode bloedcellen ookal vonden ze geen foliumzuur of vitB12 tekorten!! Zelfs onderzoek van mijn mond,slokdarm en maag en geen enkel bewijs in bloed voor anorexie of hyperventilatie deed hun toch overtuigen dat ik anorexie /hyperventilatie heb of een psychiatrische patiënt ben.

Mijn symptomen zijn vrij ernstig en wijzen echt op niets goeds meer. Ik ben bang.

Conclusie: of er zit iets in uw darmen waardoor ge geen voedingsstoffen meer opneemt... erger. :-/ En gezien de wijdverspreidheid van mijn klachten zou dat wel eens kunnen.

Help . Zes weken geleden ging ik ermee naar de dokter!! En mogelijk al m?*?*nden geleden met de klacht waarmee het allemaal begon.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 17:17   #411
Knipp
Banneling
 
 
Knipp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: Virtuix Omni
Berichten: 7.552
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ik vraag mij af of jij u wast 's morgens bijvoorbeeld ?
Maar in feite statistisch en gemiddeld leven we zo'n 5-10jaar langer en is dat toe te schrijven aan die gezondheidshygiene.
Wel, als ik niet meer kom posten op dit forum na 2042 concludeer dan maar dat ik me 's morgens niet vaak heb gewassen

Laatst gewijzigd door Knipp : 17 oktober 2011 om 17:18.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 17:27   #412
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Help help help!!!

2 UZ's en 1 AZ later, vandaag naar twee dokterspraktijken gelopen in de buurt. Opname woensdag en full body scan...
Ze hebben verder gedacht en gelooft dat ik niet anorectisch ben. Het is niet mogelijk.

De idioten hebben me ook laten rondlopen met vergrote rode bloedcellen ookal vonden ze geen foliumzuur of vitB12 tekorten!! Zelfs onderzoek van mijn mond,slokdarm en maag en geen enkel bewijs in bloed voor anorexie of hyperventilatie deed hun toch overtuigen dat ik anorexie /hyperventilatie heb of een psychiatrische patiënt ben.

Mijn symptomen zijn vrij ernstig en wijzen echt op niets goeds meer. Ik ben bang.

Conclusie: of er zit iets in uw darmen waardoor ge geen voedingsstoffen meer opneemt... erger. :-/ En gezien de wijdverspreidheid van mijn klachten zou dat wel eens kunnen.

Help . Zes weken geleden ging ik ermee naar de dokter!! En mogelijk al m?*?*nden geleden met de klacht waarmee het allemaal begon.
Toch al iets

Misschien bloedarmoede...
Uiteindelijk een diagnose nu en een succesvolle behandeling.

Schrik dient om te stimuleren, laat je niet verlammen..
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 17:28   #413
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Wel, als ik niet meer kom posten op dit forum na 2042 concludeer dan maar dat ik me 's morgens niet vaak heb gewassen
lk heb me 50 jaar geleden vrij lang niet vaak gewassen...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 17:32   #414
Knipp
Banneling
 
 
Knipp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: Virtuix Omni
Berichten: 7.552
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
met vergrote rode bloedcellen
Daar zijn tientallen mogelijke oorzaken voor, je hoeft echt niet meteen het ergste te denken.

Ben blij dat er beweging zit in je dossier; maar niet overtuigd dat een full body scan zonder meer zal leiden tot een sluitende diagnose.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 17:37   #415
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyr Bekijk bericht
Beste Groentje,

Er is iets wat me niet duidelijk is.
Als ik me doodziek voel heb ik helemaal niet de energie om op het internet zo vurig mijn ziekte te verdedigen. Want ik voel me doodziek.
Jij zit vol energie. ???
Dat is het 'm net.

Ik voel me niet doodziek. Mentaal voel ik me nog picco bello. Ik voel me ook niet ellendig of grieperig of toestanden zoals typisch is bij koorts, griep, infectie, ...
Dat is net de reden waarom ik weet dat dit geen simpel virusje of bacterietje zo is. Moest dat zo zijn dan hadden ze het ook in mijn bloed gevonden...

Mijn mentale kracht is alles. Maar ook het feit dat ik mijn ei ergens kwijt moet als misbegrepen. Dit is echt mijn allerlaatste reddingsboei. Omdat ik weet dat hier mensen zijn die enerzijds veel medische kennis of ervaring hebben, mensen die veel mensen kennen, er hier mensen zijn die mij ook min of meer kennen en last but not least dat hier ook enkele mensen met als opleiding geneeskunde zitten.
Je weet nooit. Niets te verliezen, en dat is beter dan het "binnenvetten" of mensen in mijn omgeving er mee lastigvallen die dan ook enkel het ergste beginnen vrezen waardoor ik zelf ook ...
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 18:51   #416
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Inderdaad. Toen ik de eerste keer geopereerd moest worden (allez, ik wist dat toen nog niet) ben ik ook een jaar of twee blijven rondlopen met mijn probleem. Resultaat: een zware operatie en twee maanden thuisverpleging. Als ik onmiddellijk was gegaan, was ik er op een paar dagen vanaf geweest.
Ik ken da ....had weekje buikpijn mr het was zomer 30 tot ik rillend(shock) van de koorts vd koersfiets viel : acute appendix. Was al aan't lekken
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 18:54   #417
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Daar zijn tientallen mogelijke oorzaken voor, je hoeft echt niet meteen het ergste te denken.

Ben blij dat er beweging zit in je dossier; maar niet overtuigd dat een full body scan zonder meer zal leiden tot een sluitende diagnose.
druk op mijn gewrichten, knoken
ik heb al langer last van mijn knie
gewrichten en andere plekken die krakende geluiden maken

Beenmerg is niet onderzocht
Bloed vertoont nog meer "kleine" afwijkingen, bv. verhoogde calciumwaardes.
Nochtans heb ik uitdrukkelijk gezegd tegen de artsen dat botkanker e.d. in onze omgeving meer voorkomen. :-/
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 18:57   #418
Knipp
Banneling
 
 
Knipp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: Virtuix Omni
Berichten: 7.552
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Ik ken da ....had weekje buikpijn mr het was zomer 30 tot ik rillend(shock) van de koorts vd koersfiets viel : acute appendix. Was al aan't lekken
Je moet je wat vaker wassen 's morgens ! dan had je zeker nog tien kilometer verder kunnen rijden voor je finaal van je fiets tuimelde
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 19:04   #419
brother paul
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.543
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Help help help!!!

2 UZ's en 1 AZ later, vandaag naar twee dokterspraktijken gelopen in de buurt. Opname woensdag en full body scan...
Ze hebben verder gedacht en gelooft dat ik niet anorectisch ben. Het is niet mogelijk.

De idioten hebben me ook laten rondlopen met vergrote rode bloedcellen ookal vonden ze geen foliumzuur of vitB12 tekorten!! Zelfs onderzoek van mijn mond,slokdarm en maag en geen enkel bewijs in bloed voor anorexie of hyperventilatie deed hun toch overtuigen dat ik anorexie /hyperventilatie heb of een psychiatrische patiënt ben.

Mijn symptomen zijn vrij ernstig en wijzen echt op niets goeds meer. Ik ben bang.

Conclusie: of er zit iets in uw darmen waardoor ge geen voedingsstoffen meer opneemt... erger. :-/ En gezien de wijdverspreidheid van mijn klachten zou dat wel eens kunnen.

Help . Zes weken geleden ging ik ermee naar de dokter!! En mogelijk al m?*?*nden geleden met de klacht waarmee het allemaal begon.
nietpanikeren, wacht eerst eens rustig de diagnose af, zo zouden de vals positieve resultaten moeten publiceren, dan denk ik dat ze op slag de regering insipratie zouden geven waar ze kunnen bezuinigen, maar kom.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 19:08   #420
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Je moet je wat vaker wassen 's morgens ! dan had je zeker nog tien kilometer verder kunnen rijden voor je finaal van je fiets tuimelde
Wat is het verband ts wassen en acute blindedarmontsteking?
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be