![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#401 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
zoals bvb gevaert vroeger maar vandaag de dag ook roland duchatelet en ook de oprichter van colruyt
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 juli 2008 om 14:10. |
|
|
|
|
|
|
#402 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ik wil niet dat ze eieren onder mijn gat komen leggen want als je daarop moet wachten dan ben je in de pruimentijd nog aan het wachten. Als je iets wilt moet je er zelf voor gaan in het leven en anders is het noppes. Maar het moet van beiden kanten komen. De meeste bedrijven denken alleen aan hun eigen en niet meer aan hun werkvolk en dat is fout. Als je je werkmensen op de vloer niet goed betaalt dan creëer je gewoon een sfeer die niet ten goede komt voor het werkvolk maar ook in het nadeel speelt voor het bedrijf op langere termijn. Je krijgt veel meer van je werknemers gedaan als je ze goed betaalt en als er een goede sfeer heerst. Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 31 juli 2008 om 14:10. |
|
|
|
|
|
|
#403 |
|
|
één van de meest winstgevende bedrijven ter wereld is cocacola company
ze kregen twee jaar geleden in ons land de prijs van het meest vriendelijke bedrijf voor hun werkmensen dus hoe vriendelijker en hoe groter de loyaliteit is van het bedrijf voor haar winstgevers hoe groter ook de omgekeerde loyaliteit is en hoe meer winst ze dus geven - en dat is maar normaal ook - zelfs een kind kan dit snappen - nu het gros van de ondernemers nog en dan kunnen we eindelijk uit onze economische dip geraken
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 juli 2008 om 14:13. |
|
|
|
|
|
#404 |
|
Minister
|
Ne nonkel van mij werkt op de Geavaert en die betalen hun mensen nog heel goed maar ook zoals bedrijven als Tessenderlo Chemie of Toyota, Ford etc..
|
|
|
|
|
|
#405 | |
|
|
Citaat:
winstnemers die mentaal nog in de middeleeuwen zitten kunnen hopelijk van hen wat verlichting opsteken
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 juli 2008 om 14:20. |
|
|
|
|
|
|
#406 | |
|
Minister
|
Citaat:
Cocacola is een zeer mooi voorbeeld! Ze betalen hun mensen goed en er heerst loyaliteit en een vriendelijke sfeer. Maar als je hun winstcijfers bekijkt weet je genoeg aan wat dat te danken is. Behandel je mensen met respect en je krijgt terug wat je geeft! Wat je zaait oogst je! |
|
|
|
|
|
|
#407 |
|
|
trouwens het afbouwen vd dop leidt tot vermindering van de koopkracht en ook dat is nadelig voor de bedrijven
het leidt ook tot meer economische instabiliteit en economische stabiliteit is het eerste dat vereist is opdat bedrijven in een land zouden kunnen gedijen als men verder gaat zoals het nu is dan komt er nog burgeroorlog tss de loonslaven en de steuntrekkers en dan zijn alle bedrijven uit wiens hand de loonslaven eten weg en dan zal iedereen in armoede vervallen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 juli 2008 om 14:23. |
|
|
|
|
|
#408 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#409 |
|
|
idd ipv zich te wentelen in pathetisch zelfbeklag en de schuld op anderen te steken zouden ze beter iets aan de arbeidsomstandigheden en vooral aan de lonen doen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 juli 2008 om 14:26. |
|
|
|
|
|
#410 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Allez, vertelt mij eens waar dat geld vandaan moet komen. Als we zimbabwaanse inflatie hebben zie ik dat wel gebeuren PS: U bent niets meer als een zielig ventje, klagen, zagen, en als ge tegenwind krijgt persoonlijk gaan. Ik ben Belg, geboren in Belgie, uit Belgische ouders, met een academische titel (binnenkort twee) en ik hoef me nergens voor te schamen. Ik heb gewerkt voor mijn studies te betalen en ik ben waar ik ben omdat ik daar zelf voor heb gezorgd. Moet ik loosers zoals u mee onderhouden ? Mensen die weigeren verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen leven ? U pikt van de echte behoeftigen. Als we uw soort hun dop afpakten en de op de arbeidsmarkt dwongen kunnen we de pensioenen van 800 pm gemiddeld verhogen naar iets menswaardigers, want die mensen kunnen niet meer werken door hun leeftijd. Gij zijt gezond, gij kunt dat wel. Een gezonde jonge man die op de dop staat is een laag creatuur. |
|
|
|
|
|
|
#411 |
|
Banneling
|
PS voor mijn part schaften ze de dop gewoon af, ik zorg altijd dat ik een paar maand salaris opzij heb staan. U kunt dat ook....misschien wat minder sigaretten of drank kopen.
|
|
|
|
|
|
#412 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
De geschiedenis herhaalt zich dan weer maar eens! |
||
|
|
|
|
|
#413 | ||
|
|
Citaat:
je gezond versrtand weet goed genoeg dat dit rechtvaardig is - op sommige momenten heeft dat gezond verstand reeds gedaagd - je hebt al een glimp van de verlichting opgevangen dus Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 juli 2008 om 14:34. |
||
|
|
|
|
|
#414 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#415 |
|
|
edit - dit is een per ongeluk verkeerd geplaatste posting
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 juli 2008 om 14:37. |
|
|
|
|
|
#416 | |
|
Minister
|
Citaat:
Als er meer mensen er zo over dachten dan zullen ze de lonen wel moeten optrekken! Maar het is juist omdat die pipo's tegen een hongerloon blijven werken voor hun huisje en kindjes te blijven onderhouden dat ze hun eigen verplicht hebben dat ze geen andere keus meer hebben en dat ze zo maar verder moeten aankloten! |
|
|
|
|
|
|
#417 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Mijn gezond verstand zegt mij dat grootgrondbezit, grondspeculatie ed immoreel is. Ik ben zelf te vinden voor een pachtsysteem waarin de staat de handel van grond in handen neemt, en waarin ze met oog op natuur/landbouwgebruik het overige grond op een eerlijke en faire manier verdeelt tussen de mensen. Speculatie door grond braak te laten liggen verdwijnt meteen. Maar een huis, dat is het product van arbeid, dat is een heel ander paar mouwen. Wie heeft daar recht op ? Wel, de persoon die het bouwt of die er voor betaalt. De gebraden kippen komen zich vanzelf niet in uw mond werpen. Zelfs in de natuur moet u moeite doen door ze te vangen, te plukken en te braden. In onze maatschappij vertaalt zich dat in een geldwaarde. |
|
|
|
|
|
|
#418 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als iedereen weigert om voor dat salaris te werken heeft het bedrijf twee keuzes : ofwel stoppen ofwel verhuizen. Want als ge opeens 400 netto meer moet betalen aan pakt 1000 werknemers, maakt dat uw producten zo duur dat ge er geen enkel meer verkocht krijgt. |
|
|
|
|
|
|
#419 | |
|
|
Citaat:
wereldwijd zijn de armen numeriek in de volstrekte meerderheid en dus kunnen zij de anderen opleggen wat ze maar willen als ze dit dus maar eens beseften en in vlaanderen werken we daar daarom zo hard mogelijk aan met het vierde wereld syndicaat
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 juli 2008 om 14:44. |
|
|
|
|
|
|
#420 | |
|
|
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 juli 2008 om 14:45. |
|
|
|
|